![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Waar zijn we in godsnaam mee bezig? Ik ben een overtuigd niet-roker (ik gebruik bewust niet het voorvoegsel 'anti') en zou alle mensen willen overtuigen om ermee te stoppen, maar deze maatregel van dat verbod in auto's vind ik te ver gaan. Met een verbod in de horeca ben ik het volmondig eens, vanwege de 'openbaarheid' van zulke locatie. Maar een auto is privébezit en het stoort me hoegenaamd niet dat een verstokte roker zijn leven met die 'hobby' in zijn auto wenst te vergallen. Zulke verboden (willen) opleggen zijn regelrechte Gestapo-praktijken. Uiteraard zullen de poco's die alles in onze plaats willen beslissen en zeggen wat 'goed' en 'fout' is, dit voorstel hevig toejuichen.
Zoals mijn nickname poogt aan te geven ben ik voor een redelijk vergaande vorm zelfbeschikking, tenzij men er derden mee schadigt tegen hun wil in. Wie zich kapot wenst te roken of een longkanker wil opdoen, heeft daar van mij alle recht toe ! Daar heeft de overheid of het gerecht zich niet mee te moeien. Om wat op het gemoed te werken en de publieke opinie achter zich te krijgen, sleurt men er nu wederom 'de kinderen' bij. Er wordt zelfs schaamteloos beweert dat roken in de auto de gezondheid van kinderen schaadt en zelfs hun dood kan bespoedigen. Dit is natuurlijk serieus bij de haren getrokken ! Men zou zo ook kunnen beargumenteren dat het drinken van een glaasje wijn in het bijzijn van kinderen leidt tot alcoholisme bij hen en hun ondergang. Zulke stellingnames noem ik 'wetenschappelijk unfair'. Ik denk dat er meer kinderen sterven bij banale huis-, tuin- en keukenongevallen door nonchalance van de ouders dan door het iewat naar binnenademen van sigarettenrook. Laten we alstublieft ons gezond verstand terugkrijgen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Niet alleen gaan er stemmen op voor een rookverbod in auto's maar ook in parken.
In het eerste geval kan de schadelijkheid van 2-de hands rook aangevoerd worden als 'rationele' reden, in het tweede geval dient een koude-grond 'psychologische/opvoedkundige' reden te worden opgevoerd. En dat is: "Het Slechte Voorbeeld". En een betere wereld is een wereld zonder slechte voorbeelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
voor de longskes van de roodborstjes en de merels te sparen...... tiens............ hebben wij wel een bevoegd minister voor vogel-longbescherming in veilige federale publiek gratis toegankelijke parken ? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is ook duidelijk dat u geen twee dingen tegelijk kan. No offence. Maar ik betwijfel of u ooit zelf auto hebt gereden, laat staan gengsters in uw verluchting hebt gekregen. Want als u dan maar ook iets van fysica zou weten, zou u meteen begrijpen dat dit doodeenvoudig niet mogelijk is. Maar alle argumenten, hoe belachelijk ook, moeten kunnen, niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad. Ik ken trouwens mensen die harder uit hun bek stinken dan de modale roker. Meteen mee verbieden dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() en overschakelen op chocoladesigaretten is ook al geen optie meer....
![]() gelukkig ben ik 15 jaar geleden gestopt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat die gensters betreft is er nog gedacht dat de brand in de montblanc tunnel daardoor kwam. ik weet niet of het ook bewezen werd. Niet mogelijk door fysica, graag wat uitleg, het zal me benieuwen Laatst gewijzigd door spherelike : 24 maart 2010 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Mja er zijn al toch enkele landen waar roken tijdens het rijden niet meer toegelaten is..ik meen in Italië en Engeland.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 24 maart 2010 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Scandinavische landen zijn er zeker wel waar het niet mag. Maar ik had het over drinken, niet over soep koken of zo. Kan best dat iemand anders de koffie heeft uitgeschonken en die hoeft daarom niet gloeiend heet meer te zijn, maar het vuur van een sigaar is en blijft vuur hé. Laatst gewijzigd door Garry : 24 maart 2010 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of probeer zélf eens een prop papier vanuit een rijdende auto op een andere rijdende auto te gooien. Mag zelfs met een sigarettenpeuk. Je gaat je bezigheid hebben, want de overdruk VOOR een rijdende auto duwt je papier gewoon weg. Een baksteen daarentegen zou wel lukken. Maar zulke zware sigaretten bestaan niet... Wel niet zélf rijden. Maar ZO dom lijk je me ook weer niet. Laatst gewijzigd door hurricane : 24 maart 2010 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn trouwens duizend en één handelingen die potentiëel gevaarlijk zijn..bv. niemand verplicht je in hete zomers met je ruiten dicht te rijden omdat er anders insecten kunnen binnenkomen die voor paniek kunnen zorgen ( bijen en wespen) Een onnozel argument ? nee,ik heb persoonlijk al meer problemen gehad met die insecten dan met verdwenen brandende sigaretten.. Citaat:
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 24 maart 2010 om 21:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik ben zelf al meerdere malen door een gensterregen van een peuk gereden, dat is echt geen zeldzaamheid. Kort gezegd uw uitleg kwakkelt ook volgens de fysica. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De grote kwakkel is uw gengsterregen. Volgens mij bent u iemand die ook regelmatig UFO's ziet. OF u rijdt te dicht op uw voorganger. Maar dat is uw keuze. Het is sowieso al vreemd dat u met de auto rijdt. Al ooit bij stilgestaan dat uw motor heel wat schadelijke uitlaatgassen uitstoot ? Maar dat zal u worst wezen. Mij eigenlijk ook. Laatst gewijzigd door hurricane : 24 maart 2010 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Ze hebben mijne jaguar gepikt in charleroi,maar het ergste was dat mijnen asbak er nog inzat.
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb, als motorrijder, toen ik een stilstaande file voorbijreed, wel eens een brandende sigarettenpeuk op mij gekregen. (even getwijfeld om een paar meters terug te rijden, en die auto een sjot tegen zijn deur te geven, maar we hebben dat toch niet gedaan ...)
Maar dat wou ik niet zeggen nu. Wel het volgende: een kollega kocht (jaren terug) een nieuwe auto, en deelde mee dat om het interieur te sparen, hij niet ging roken in zijn naftgod. (goed hé !) Ik vroeg hem dan of hij bleef roken thuis in zijn living. Natuurlijk wel, wat dacht je wel. Mijn repliek was dan: het interieur van je nieuwe auto is je dierbaarder dan het longen-interieur van je kinderen ??? Ruzie. Maar ja, wat is het nu ? Is het niet proper voor het interieur van je auto, dan is het toch ook niet proper voor de binnenkant van je ademmachine ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 24 maart 2010 om 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar idd, de rokers moeten de moeite doen om hun peuken in den assebak (of vuilbak) te dumpen, daarin hebt ge gelijk.
![]() |