![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Dat tweede kwam in elk geval niet uit. Indien het IMF een beslissing te treffen heeft ivm de E.U. gaan we er niet mee kunnen lachen. We hebben gezien wat de NATO dominatie heeft aangericht in Joegoslavië omdat de E.U. het daar niet akkoord kon worden. Laatst gewijzigd door filosoof : 25 maart 2010 om 14:53. |
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
1978: 230bef.......5.70€ 1983: 510bef......12.64€ 1995: 630bef.......15.62€ 2001: 613bef.......15.20€ jan 2002: invoering euro 2010: 484bef........12€ |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sinds de invoering van de Euro draait de inflatie rond de 2% per jaar... http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm...pcode=tsieb060 Of anders hier: http://www.indexmundi.com/belgium/in...r_prices).html
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 maart 2010 om 15:15. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is voor mij al een reden te meer om uw verhaal te wantrouwen, jij hebt alle belang in het verdedigen van het neoliberale monetaire model.
Als consument heb ik wellicht een even goed beeld op wat er gebeŭrt hoor. Citaat:
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
overigens wil ik nu wel eens weten in welke mate de euro precies heeft bijgedragen aan het beperken van de crisis?
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovendien zijn devaluaties van een munt in een groot blok zoals Europa iets minder erg, omdat die economie geslotener is dan die van kleinere landen. Het zijn vooral de kleinere landen die kunnen profiteren van de inertie van zo een grotere munt-eenheid. Moesten we allemaal met goud betalen, dan was dat een wereldmunt, he.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 maart 2010 om 15:23. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
laat ik de vraag anders stellen: als we nu eens het systeem zelf in vraag stellen, in plaats van lapmiddeltjes als de eŭro te gebruiken?
die euro heeft geen klop gedaan om de crisis te beperken hoor, integendeel ze heeft de crisis mee mogelijk gemaakt. De crisis is er gekomen omdat Europa meer een meer een neoliberale markt moest worden. |
|
|
|
|
|
#29 | ||
|
|
Citaat:
Als consument zie je enkel de prijs aan de kassa. Als dat product 3 euro duurder geworden is om de kosten van betalingsverkeer (heeft niks met de euro te maken maar met winst voor de banken) via kaarten te dekken zie jij dat niet. Want die bankbediende vertelt jouw dat de kaart gratis is. Maar hij vergeet wel te vermelden dat de kosten via de handelaar aan de consument zal doorgerekend worden. Jouw beeld als consument is dus véél beperkter dan het mijne als handelaar + consument. Ik heb als handelaar nadeel aan een lage inflatie ten gevolge van de euro. Voor mij is het veel moeilijker om oude producten te verkopen. Met een hoge inflatie (10%) zakt de relatieve verkoopprijs zo al 10% per jaar. Citaat:
Ik heb je een van de redenen van die stijgende energieprijs opgenoemd. Als die energieleverancier, onder druk van een democratisch verkozen regering, verplicht wordt om dure groene energie te leveren moet de consument daarvan de last dragen. Maar dat is dan geen gevolg van de invoering van de Euro. Méér, met een sterker Europa zouden de energieleveranciers relatief minder macht hebben. |
||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Minister-President
|
???
Dat vind ik vreemd, een monetaire apocalyps was altijd een van de belgicistische dreigingen wanneer Vlaanderen het durfde om zich af te scheuren.
|
|
|
#32 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=vVkFb...eature=related wat voor de dollar geldt geldt ook voor de euro hier. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het enige alternatief voor de huidige problemen is trouwens de complete herziening van de banksector, bij voorkeur de nationalisering ervan.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
|
Citaat:
Als jij die film bekeken en begrepen hebt kan het geen probleem zijn om de basisideeën hier in enkele regels uit te leggen. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 25 maart 2010 om 19:09. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
Nee, in NL. Moet ik je het allemaal gaan voorkauwen?
|