Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2010, 20:32   #21
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Al zijn condooms kwijt!
En dan ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 21:14   #22
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

oh ja, de Belgische Kerk is ook al jaren pleitbezorger van de multiculturele droom, wat mij betreft kan Mgr. Léonard niet snel genoeg kennismaken met de zegeningen van de multiculturele maatschappij in Kuregem.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 21:17   #23
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zolang hij maar bij mij niet komt aanbellen, gelijk die Amewikanen:
"wij bwengen de boudskap ... heeft oe et licht al gesien ..? "
Alléé schoofzak,gewoon het licht in de hall aanknippen en zeggen "Hier sé mannen"....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 21:20   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En dan ?
koopt hij er nieuw.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 21:20   #25
Another Jack
Banneling

Standaard

Komt er van wanneer je te veel met je hoofd in de hemel zit.

Dit nederig lesje in materialistische werkelijkheid zal hem eventjes terug op aarde gebracht hebben.

De allesziende God hield zijn lippen stijf op elkaar, de hysterische lachbui onderdrukkend ...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 21:46   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hij woont er nog niet en het is al koekenbak.
Inderdaad!!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 21:48   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
oh ja, de Belgische Kerk is ook al jaren pleitbezorger van de multiculturele droom, wat mij betreft kan Mgr. Léonard niet snel genoeg kennismaken met de zegeningen van de multiculturele maatschappij in Kuregem.

Een dikke 2!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 21:48   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Knap van de bisschop om er te staan op dergelijke manifestaties. De vorige keuvelde liever wat bij met de machthebbers die een beleid voerden die compleet ingingen tegen waar hij voor stond.
En die gepikte valies, triestig, gewoon triestig.
Die biskop wordt betaald met geld van de belastingen, dus met senten van de "meerderheid der bevolking".
Als de meerderheid der bevolking, of haar vertegenwoordiging in het parlement, een wet stemt, dan zou die biskop daar enige konsiderasie voor moeten opbrengen.

Wat ik zou waarderen van hem, dat is dat hij zou zeggen: als de politiek een wet stemt zoals abortus, dan wens ik niet meer door die politiek betaald te worden. Ik moet geen bloedgeld.

Maar neen, zo wat gaan lummelen op een betoging om u te moeien met andermans zwangerschappen ... of pinten gaan drinken om jonge mensen te lokken naar de kerk ... mijn teelballen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 08:09   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da kan nu toch niet hé.

Ochgottekes, er zat niks waardevols in.
Maar voor een landloper, zou het zijn ganse bezit zijn.

Da's allemaal niet erg. Als klein Marieke maar geen abortus pleegt, haar zwangerschap tegen haar goesting voldraagt, hare kleine afstaat en dan gans haar leven maar moet leven met 't gedacht dat haar kind misschien bij slechte pleegouders terecht gekomen is ...

Afijn, punt van diskussie: is diefstal van een reiskoffertje een fait divers, kleine kriminaliteit of gewoonweg een simptoom van zelfgeorganizeerde barmhartigheid ?

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100329_075

titel: Aartbisschop Léonard beroofd aan Zuidstation

beetje tekst:
Een goddelijke interventie om Leonard meteen met zijn omgeving bekend te maken... (hopelijk voor hem zaten er geen vieze prentjes in, ... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 08:11   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het triestige is dat ik dit nog zie gebeuren
Die kans is inderdaad niet onbestaande, ... het zou de giller van de eeuw zijn...

Stel u voor da ze hem nog geizelen ook ... ze hoeven die gast met de afstandsbesturing op de grond maar mee te pakken...
Oud 30 maart 2010, 08:13   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
koopt hij er nieuw.
Zonder he filosoof, ... als de nood het hoogst is...
Oud 30 maart 2010, 08:24   #32
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het triestige is dat ik dit nog zie gebeuren
Is Lesley, pardon Fatiha of Fatima of A'isja Deckers weer op vrije voeten?
Oud 30 maart 2010, 08:24   #33
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Het Zuidstation is een onveilige buurt. Als iemand daar met een koffertje rondloopt dan is dat een teken van rijkdom. Hij heeft het zelf gezocht.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 08:40   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Knap van de bisschop om er te staan op dergelijke manifestaties. De vorige keuvelde liever wat bij met de machthebbers die een beleid voerden die compleet ingingen tegen waar hij voor stond.
En die gepikte valies, triestig, gewoon triestig.
Na het invoeren van de abortuswet zag de kerkfabriek haar inkomsten met 1/2 dalen.
Deze haalde namelijk veel geld uit het opvangen van zwangere tieners en het regelen van de adoptie.
Veel van deze meisjes werden daarna door de kerk behandeld als zondaars en vaak gedwongen om in te treden als boete doening.

Het handelen van Mgr. Léonard is dus helemaal niet zonder eigen belang.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 15:36   #35
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die biskop wordt betaald met geld van de belastingen, dus met senten van de "meerderheid der bevolking".
Als de meerderheid der bevolking, of haar vertegenwoordiging in het parlement, een wet stemt, dan zou die biskop daar enige konsiderasie voor moeten opbrengen.

Wat ik zou waarderen van hem, dat is dat hij zou zeggen: als de politiek een wet stemt zoals abortus, dan wens ik niet meer door die politiek betaald te worden. Ik moet geen bloedgeld.

Maar neen, zo wat gaan lummelen op een betoging om u te moeien met andermans zwangerschappen ... of pinten gaan drinken om jonge mensen te lokken naar de kerk ... mijn teelballen.
Wat een onzin. De kerk wordt inderdaad betaald met belastinggeld (al enkele honderden jaren overigens aangezien de staat de eigendommen heeft aangeslagen).

Deelname aan een betoging lijkt me perfect legitiem. Indien een kerkverantwoordelijke alleen mag zeggen wat de staat heeft goedgekeurd, kunnen we zo ook naar Sovjet-toestanden gaan. Ik heb me ook geërgerd toen Luystermans en C° gingen betogen voor de regularisatie van illegalen. Dat was tegen de wet. Maar niemand sprak toen van het geld in te trekken. Dat ze zelf maar het vuil van de kerkbezetters moesten opkuisen, tot zoverre.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 15:48   #36
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Is er aangifte gedaan bij de politie ? Is het oplossen van deze misdaad in het kader van de veel geprezen nultolerantie intussen ook een prioriteit ? Is er vanuit de kerkelijke instanties een aflaat aangeboden aan de berouwvolle crimineel ? Zullen er koffers met pijama's en tandenborstels ter beschikking gesteld worden aan de noodurftige daklozen die in het Centraal station verblijven ?

Schakel in op RTL's nieuwe soapserie "La vie de Mgr Leonard �* Cureghem"...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 16:15   #37
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Ben ik de enige die moest lachen bij het horen van dit nieuws? Juist een goede les, dat iemand die daags ervoor deze rotbuurt nog bejubeld nu zelf het slachtoffer is van de 'verrijkers' aldaar. Ik stel ook ineens voor dat het gehele parlement een tijdje in die buurt komt wonen (Molenbeek of Oud Borgerhout mag ook voor mijn part, of desnoods Meulenberg). Dan zullen ze hun naïviteit inzake integratieproblemen en 'kleine' straatcriminaliteit algauw verliezen. Het is immers makkelijk praten vanuit een villa in het groen of de dikke muren van een parlement, dat de mensen zich wat verdraagzamer en minder xenofoob moeten opstellen, als men zelf met een wijde bocht rond die probleembuurten of gemeenten heen loopt. En ondertussen de (blanke) man in de straat verwijten dat hij een vreemdelingenhater is en niet vriendelijk voor de islam (moet men voor een 'eencellige' structuur vriendelijk zijn ?).

Laatst gewijzigd door freespirit : 30 maart 2010 om 16:16.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 17:18   #38
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ben ik de enige die moest lachen bij het horen van dit nieuws?
Vermoedelijk niet, maar trek het je niet aan.
Citaat:
Juist een goede les, dat iemand die daags ervoor deze rotbuurt nog bejubeld nu zelf het slachtoffer is van de 'verrijkers' aldaar.
Welke bejubeling en vooral, welke verrijkers ?
Citaat:
Ik stel ook ineens voor dat het gehele parlement een tijdje in die buurt komt wonen (Molenbeek of Oud Borgerhout mag ook voor mijn part, of desnoods Meulenberg). Dan zullen ze hun naïviteit inzake integratieproblemen en 'kleine' straatcriminaliteit algauw verliezen. Het is immers makkelijk praten vanuit een villa in het groen of de dikke muren van een parlement, dat de mensen zich wat verdraagzamer en minder xenofoob moeten opstellen, als men zelf met een wijde bocht rond die probleembuurten of gemeenten heen loopt. En ondertussen de (blanke) man in de straat verwijten dat hij een vreemdelingenhater is en niet vriendelijk voor de islam (moet men voor een 'eencellige' structuur vriendelijk zijn ?).
De bedoeling van de aartsbisschop is net enkele dagen per week tussen de gewone man in wonen, zo simpel is het. Ik juich dit initiatief toe, en het is betreurenswaardig dat net zo iemand, die toch een stap verder gaat dan de vorige aartsbisschop, het onderwerp van diefstal en spot wordt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 17:21   #39
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zou het bijzonder beangstigend vinden indien iedereen die (deels) met belastingsgeld betaald wordt, geen eigen mening meer zou mogen hebben.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 18:45   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Wat een onzin. De kerk wordt inderdaad betaald met belastinggeld (al enkele honderden jaren overigens aangezien de staat de eigendommen heeft aangeslagen).
Ja, en van wie op hun beurt, had "de kerk" destijds die eigendommen aangekocht ?

Inderdaad. Niks gekocht.
Op basis van pure macht, gewoon gezegd: kijk, dit stukje grond is van ons.

Ik neem het hen niet kwalijk hoor; dat was toen normaal; het kon niet anders.

Ik zeg alleen maar dat ge die aangeslagen eigendommen van in de tijd van Napoleon nog wel moogt weten als 'geschiedenis', maar niet meer kunt aanhalen als argumenten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Deelname aan een betoging lijkt me perfect legitiem. Indien een kerkverantwoordelijke alleen mag zeggen wat de staat heeft goedgekeurd, kunnen we zo ook naar Sovjet-toestanden gaan. Ik heb me ook geërgerd toen Luystermans en C° gingen betogen voor de regularisatie van illegalen. Dat was tegen de wet. Maar niemand sprak toen van het geld in te trekken. Dat ze zelf maar het vuil van de kerkbezetters moesten opkuisen, tot zoverre.
Mocht ik de indruk gewekt hebben, dat hij niet zijn mening mag verkondigen, ook op een betoging, dan is dat een grove vergissing van mij; want vanzelfsprekend heeft iedereen dit recht.

Toch vind ik het tot onze kultuur behoren, dat ge u in zekere mate neerlegt bij de demokrasie, inbegrepen de vrijheden van anderen.
En laat me dit nou net het probleem zijn: onze pastoor-betoger (terminologie aanverwant aan priester-arbeider, niet meer achter zoeken) wil niet alleen aan zijn eigen lotsgenoten aanraden om geen abortus uit te voeren; neen, hij wil dit aan iedereen opleggen, ook ongelovigen, bij middel van een dreiging dat de staat de moeder en de arts in het gevang gooit.

En daarnaast vind ik het tot mijn kultuur behoren: ik neem niks aan van een dief. Ik doe geen zaken met een oplichter. Iemand die erg veel belang hecht aan wereldvrede, zal - mits enig zelfrespekt - geen aandelen kopen in wapenfabrieken die mijnen en ander van het vreselijkste tuig fabrikeren.
Het is een beetje zoiets dat ik bedoelde: hij zou kunnen "dreigen" met het terugroepen van zijn ambassadeur, en het opzeggen van de vriendschapsbanden, inbegrepen het bloedgeld van die vreselijke moordstaat.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be