Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2010, 08:12   #21
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Bekeerlingen naar de islam ? Ik heb er daar nog geen normale tussen gezien; ofwel zijn ze oliedom; ofwel zijn het psychiatrische gevallen, wat ze mogelijk nog erger is.
Wat zeiden ze vroeger over die vrouwen die altijd maar weer tegen de kast aanliepen (klop kregen van hun vent) maar er wel hondstrouw jarenlang bijbleven?
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 08:13   #22
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Onze kinderen en kleinkinderen zullen dat zowieso niet meer meemaken want in 2012 vergaat de wereld.
Tenzij ge tot de enkele gelukkigen behoort die veilig een feestje zullen houden in het ondergrondse bunkercomplex van Denver International Airport.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 09:11   #23
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Wat zeiden ze vroeger over die vrouwen die altijd maar weer tegen de kast aanliepen (klop kregen van hun vent) maar er wel hondstrouw jarenlang bijbleven?
Dat ze psychiatrisch ziek zijn, het beaten wife syndroom.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 09:43   #24
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In Antwerpen werd een vrouw neergeschoten omdat ze een hoofddoek droeg!
1/100 racistische feiten gaan in die richting. �*l de anderen gaan van moslims uit gericht tegen ongelovigen, niet in de pas lopende vrouwen...
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 09:49   #25
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
1/100 racistische feiten gaan in die richting. �*l de anderen gaan van moslims uit gericht tegen ongelovigen, niet in de pas lopende vrouwen...
Reken je bijvoorbeeld het weigeren om een huis te verhuren, weigeren om iemand aan te werven;... omwille van racistische motieven ook bij die feiten?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 10:04   #26
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Reken je bijvoorbeeld het weigeren om een huis te verhuren, weigeren om iemand aan te werven;... omwille van racistische motieven ook bij die feiten?
Is dat van dezelfde orde als iemand neerkogelen? Dit heeft waarschijnlijk een gegronde reden, een ervaring uit het verleden?

Laatst gewijzigd door lantjes : 4 april 2010 om 10:04.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 10:11   #27
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Is dat van dezelfde orde als iemand neerkogelen? Dit heeft waarschijnlijk een gegronde reden, een ervaring uit het verleden?
Dit is niet van dezelfde orde, neen.
Maar als Carnivore enkel "iemand neerkogelen" meerekent bij de feiten is "1/100 racistische feiten gaan in die richting" nogal twijfelachtig.
Oud 4 april 2010, 10:13   #28
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk Artisjok , een vriendin van ons werkt in een chemisch bedrijf . Er was daar op een gegeven moment een vacature. Uiteindelijk werd een man van Turkse afkomst aangeworven. Onmiddellijk waren er problemen, want hij wou niet werken onder het gezag van onze vriendin, omdat het een vrouw was. Hij werd dan ook op staande voet ontslagen.
Vermits dat niet de eerste keer was en een aanwervingsprocedure veel geld kost, hebben ze daar nu besloten, geen mannen van islamitische afkomst meer aan te werven. Is dat rascisme ? Nee toch hé, een bedrijf trekt nu eenmaal zijn conclusies uit de feiten. Als onze islamitische vrienden niet wensen te werken onder het gezag van een vrouw , blijven ze aan de kant staan en moeten ze niet het slachtofferke spelen. Zo eenvoudig is dat.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 10:15   #29
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Vrouwen met kinderen, volledig financiël afhankelijk van hun echtgenoot...Ja, die bleven thuis, hé, op enkele uitzonderingen na. Zoals islamietische vrouwen vandaag, toch degenen die gehoofddoekt thuis zitten en niet mogen gaan werken.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 10:17   #30
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk Artisjok , een vriendin van ons werkt in een chemisch bedrijf . Er was daar op een gegeven moment een vacature. Uiteindelijk werd een man van Turkse afkomst aangeworven. Onmiddellijk waren er problemen, want hij wou niet werken onder het gezag van onze vriendin, omdat het een vrouw was. Hij werd dan ook op staande voet ontslagen.
Vermits dat niet de eerste keer was en een aanwervingsprocedure veel geld kost, hebben ze daar nu besloten, geen mannen van islamitische afkomst meer aan te werven. Is dat rascisme ? Nee toch hé, een bedrijf trekt nu eenmaal zijn conclusies uit de feiten. Als onze islamitische vrienden niet wensen te werken onder het gezag van een vrouw , blijven ze aan de kant staan en moeten ze niet het slachtofferke spelen. Zo eenvoudig is dat.
Kijk Pericles , ik werk in een bedrijf met meer dan 1000 werknemers. Een deel is van allochtone afkomst, er zijn ook mannen bij van islamitische afkomst die onder het gezag van een vrouw werken.
Bij ons zijn er geen problemen.
Oud 4 april 2010, 10:17   #31
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen. Waarom zouden wij het doen ?
Oud 4 april 2010, 10:19   #32
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk Pericles , ik werk in een bedrijf met meer dan 1000 werknemers. Een deel is van allochtone afkomst, er zijn ook mannen bij van islamitische afkomst die onder het gezag van een vrouw werken.
Dat zijn dus geen echte moslims. Goed voor jullie.
Oud 4 april 2010, 10:23   #33
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dat zijn dus geen echte moslims. Goed voor jullie.
Als we je redenering volgen; zijn er amper echte Moslims.
Oud 4 april 2010, 10:25   #34
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Des te beter hé. Maar u moet toch kunnen aanvaarden dat, een bedrijf dat deze problemen al meermaals heeft ondervonden , uiteindelijk, uit noodzaak , sons drastische conclusies trekt.
Pas op, ik ben verzekeringsmakelaar en heb daardoor een redelijk uitgebreidde kennisenkring en dat is niet het enige verhaal dat ik u ,ontrent dit onderwerp, kan vertellen.
Oud 4 april 2010, 10:37   #35
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'k Zal nog even nuanceren, is dat van dezelfde orde als fysiek geweld tegen niet-islamieten?

Iemand weigeren een huis te verhuren of aan te werven is de vrije keuze van de eigenaar/werkgever. Bij mij komt ook geen islamiet over de vloer, niet als persoonlijk noch als professioneel contact en evenmin om een werk te komen uitvoeren.
Oud 4 april 2010, 10:38   #36
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Des te beter hé. Maar u moet toch kunnen aanvaarden dat, een bedrijf dat deze problemen al meermaals heeft ondervonden , uiteindelijk, uit noodzaak , sons drastische conclusies trekt.
Neen, dat kan ik niet aanvaarden.
Ze zouden beter eens nadenken over hun selectieprocedure/testen als ze dikwijls de verkeerde persoon selecteren om aan te werven.
Wat zullen ze doen als ze 2 maal een "rasechte Belgische" macho aanwerven die niet onder het gezag van een vrouw wil werken? Geen Belgische mannen meer?
Citaat:
Pas op, ik ben verzekeringsmakelaar en heb daardoor een redelijk uitgebreidde kennisenkring en dat is niet het enige verhaal dat ik u ,ontrent dit onderwerp, kan vertellen.
Ik pas zeker op voor verzekeringsmakelaars.
Ik ontken niet dat er veel racistisch getinte verhalen de ronde doen. Afhankelijk van de persoon en zijn reactie op die verhalen; zal de ene meer dan de verhalen te horen krijgen dan een ander.
Oud 4 april 2010, 10:40   #37
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k Zal nog even nuanceren, is dat van dezelfde orde als fysiek geweld tegen niet-islamieten?

Iemand weigeren een huis te verhuren of aan te werven is de vrije keuze van de eigenaar/werkgever. Bij mij komt ook geen islamiet over de vloer, niet als persoonlijk noch als professioneel contact en evenmin om een werk te komen uitvoeren.
Bij mij ook niet. Ik ben al twee keer door hen overvallen. Ik heb er mijn buik van vol.
Oud 4 april 2010, 10:45   #38
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
OOk fysiek geweld is niet van dezelfde orde.
Maar als Carnivore enkel "iemand neerkogelen" en "fysiek geweld" meerekent bij de feiten is "1/100 racistische feiten gaan in die richting" nogal twijfelachtig.

Citaat:
Jij beweert "'k Zal nog even nuanceren"
Oud 4 april 2010, 10:45   #39
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat kan ik niet aanvaarden.
Ze zouden beter eens nadenken over hun selectieprocedure/testen als ze dikwijls de verkeerde persoon selecteren om aan te werven.
Wat zullen ze doen als ze 2 maal een "rasechte Belgische" macho aanwerven die niet onder het gezag van een vrouw wil werken? Geen Belgische mannen meer?

Ik pas zeker op voor verzekeringsmakelaars.
Ik ontken niet dat er veel racistisch getinte verhalen de ronde doen. Afhankelijk van de persoon en zijn reactie op die verhalen; zal de ene meer dan de verhalen te horen krijgen dan een ander.
Ge ziet het hé Artisjok, ge leeft niet in de realiteit. Dat risico nemen kost hun geld en gezien hun ervaringen uit het verleden , zijn ze niet meer bereid dat te nemen.
En wat die Belgische mannen betreft, dat verhaal ben ik nog niet tegengekomen, het verhaal van islamitische mannen die niet willen werken onder het gezag van een vrouw al vele keren.
Ook dat van islamitisch mannen die weigeren dat hun vrouw behandeld wordt door een mannelijke dokter. Er is er de voorbije week daarvoor nog ene veroordeeld tot een boeten van 1100 euro.
Oud 4 april 2010, 10:55   #40
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge ziet het hé Artisjok, ge leeft niet in de realiteit. Dat risico nemen kost hun geld en gezien hun ervaringen uit het verleden , zijn ze niet meer bereid dat te nemen.
Aan wat zie je dat ik niet in de realiteit leef?
Wat is er niet realistisch aan
"Ze zouden beter eens nadenken over hun selectieprocedure/testen als ze dikwijls de verkeerde persoon selecteren om aan te werven.
Wat zullen ze doen als ze 2 maal een "rasechte Belgische" macho aanwerven die niet onder het gezag van een vrouw wil werken? Geen Belgische mannen meer?"

Citaat:
En wat die Belgische mannen betreft, dat verhaal ben ik nog niet tegengekomen, het verhaal van islamitische mannen die niet willen werken onder het gezag van een vrouw al vele keren.
Dat is pas realistisch, de selectieprocedures afstemmen op de verhalen die jij tegenkomt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be