Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2010, 20:39   #21
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik moet altijd glimlachachen als ik jou of alice of carlgustaaf wéér eens zie spartelen in een discussie met Artisjok.
Ja , de manier waarop wij ons niveau steeds moeten verlagen is vernederd voor onszelf,steeds alles met handen en voeten moeten uitleggen is vermoeiend , als ik de persoon waarover het hier gaat een antwoord geeft vraag ik uit voorzorg mijn drie-jarige dochter of zijn alles begrepen heeft, en pas als dat het geval is druk ik op enter. Ik moet daar dringend mee stoppen, onze maatschappij is ook hard voor minderbegaafden. Men kan dat betreuren.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 20:44   #22
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja , de manier waarop wij ons niveau steeds moeten verlagen is vernederd voor onszelf,steeds alles met handen en voeten moeten uitleggen is vermoeiend , als ik de persoon waarover het hier gaat een antwoord geeft vraag ik uit voorzorg mijn drie-jarige dochter of zijn alles begrepen heeft, en pas als dat het geval is druk ik op enter. Ik moet daar dringend mee stoppen, onze maatschappij is ook hard voor minderbegaafden. Men kan dat betreuren.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 20:53   #23
Maarschalk_Zjoekov
Partijlid

Maarschalk_Zjoekov's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoniempje x Bekijk bericht
Vinden jullie immigratie een positief fenomeen, of houden jullie het liever bij de Belgische nationaliteit?
Bedoel je etnische Belgen? Een vreemdeling zal na een tijd eens dat zijn procedure is afgelopen en voltooid Belgische nationaliteit verkrijgen.

Facisme en racisme kan je alleen maar aanpakken door ze te begrijpen.
Maarschalk_Zjoekov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 23:31   #24
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik moet altijd glimlachachen als ik jou of alice of carlgustaaf wéér eens zie spartelen in een discussie met Artisjok.
Tja..van het voeren van een discussie zou ik u dan ook niet durven beschuldigen, u ligt al naar lucht te happen voor de discussie begonnen is!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 23:33   #25
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarschalk_Zjoekov Bekijk bericht
Bedoel je etnische Belgen? Een vreemdeling zal na een tijd eens dat zijn procedure is afgelopen en voltooid Belgische nationaliteit verkrijgen.
Nou dat ligt er maar aan..maar je kunt inderdaad altijd naturalisatie aanvragen. Maar u heeft gelijk, op papier zijn velen Belg.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 23:47   #26
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarschalk_Zjoekov Bekijk bericht
Ah ja, hallo iedereen, ik ben nieuw
welkom, en veel moed.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 23:53   #27
Maarschalk_Zjoekov
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
welkom, en veel moed.
Dank u

Oud 16 april 2010, 00:16   #28
Maarschalk_Zjoekov
Partijlid

Standaard

Citaat:
Je hoort vaak negatieve reacties t.o.v. vreemdelingen. Je hoort ook vaak vooroordelen over hen; ze zouden onze job afnemen en ze zouden zeer agressief zijn. Natuurlijk zijn er ook positieve kanten aan migranten.
Hoe staan jullie t.o.v. immigranten in België? Kloppen de vooroordelen die je zo vaak hoort volgens jullie? Vinden jullie immigratie een positief fenomeen, of houden jullie het liever bij de Belgische nationaliteit?
Mensen, zullen we eens Anoniempje_x helpen.

Dus...

Citaat:
Je hoort vaak negatieve reacties t.o.v. vreemdelingen. Je hoort ook vaak vooroordelen over hen; ze zouden onze job afnemen en ze zouden zeer agressief zijn. Natuurlijk zijn er ook positieve kanten aan migranten.
Hoe staan jullie t.o.v. immigranten in België? Kloppen de vooroordelen die je zo vaak hoort volgens jullie? Vinden jullie immigratie een positief fenomeen, of houden jullie het liever bij de Belgische nationaliteit?
1) Waar heb je die informatie vandaan?
2) Binnen welke bevolkingsgroep wordt dat gezegd? Ik hoor geen artsen, advocaten zoiets zeggen, dus laten we aannemen dat het laaggeschoolde mensen zijn die zoiets zeggen. Dus de gewone arbeider vreest voor zijn job? Is dat niet normaal zeker nu in deze tijd? Economische crisis, steeds meer en meer mensen worden ontslagen. Hoe hoger de werkloosheid, hoe bozer de mensen, en ze moeten iemand de schuld geven. Kijk eens in onze geschiedenis, de mens is nou eenmaal zo. Onze tijd is trouwens perfect voor een nieuwe nationalistische golf (wat we ook zien aankomen).
3) Positieve kanten, we hebben momenteel een groot tekort aan verplegers.
Immigranten die ons gaan dekken in bepaalde sectoren.
4) Iedereen anders, ik woon in een klein dorp waar weinig vreemdelingen zijn. (ik ben zelf van een andere afkomst) maar het is hier zeer rustig, alle mensen zijn vriendelijk en respecteren elkaar.
Zoiets zie ik niet in Mechelen, Antwerpen, Brussel, Brugge, Oostende...enz.
opvoeding en het milieu waar je bent in opgegroeid spelen een zeer grote rol.
5) Nog eens, waar komt die informatie vandaan?
6 en 7) Ik ben tegen het blinde immigratie.
Voer examens in!
na een jaar moeten alle examens afgelegd worden, geslaagd, ja mag blijven, niet geslaagd = deportatie.
Taal examen
Geschiedenis examen
cultuur examen....

Want er zijn veel te veel mensen die Nederlands niet kunnen en toch wonen ze hier al meer dan 10 jaar!

Laatst gewijzigd door Maarschalk_Zjoekov : 16 april 2010 om 00:19.
Oud 16 april 2010, 08:28   #29
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja , de manier waarop wij ons niveau steeds moeten verlagen is vernederd voor onszelf,steeds alles met handen en voeten moeten uitleggen is vermoeiend , als ik de persoon waarover het hier gaat een antwoord geeft vraag ik uit voorzorg mijn drie-jarige dochter of zijn alles begrepen heeft, en pas als dat het geval is druk ik op enter.
Je hoeft voor niets of niemand je niveau verlagen tot wat je in deze discussie tentoonspreidt.

Je kan je drie-jarige dochter misschien eens vragen wat het verschil is tussen "een antwoord geven" en "een antwoord geven op".
http://forum.politics.be/showthread....09#post4687009

Laatst gewijzigd door artisjok : 16 april 2010 om 08:34.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 08:46   #30
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je hoeft voor niets of niemand je niveau verlagen tot wat je in deze discussie ten toon spreidt.

Je kan je drie-jarige dochter misschien eens vragen wat het verschil is tussen "een antwoord geven" en "een antwoord geven op".
http://forum.politics.be/showthread....09#post4687009
Het schijnt dat rascistische Belgen die niet onder een vrouw willen werken blijkbaar geen maatschappelijk probleem is, ik heb er in ieder geval nog niet van gehoord, jij wel ? Moslim mannen die niet onder een vrouw willen werken lijkt meer voor te komen, significant meer. Ook het fenomeen dat rascistische Belgen hun vrouw miet willen laten behandelen door een mannelijke dokter , lijkt marginaal te zijn (hebt u er al van gehoord, ik niet), terwijl dit fenomeen bij moslims regelmatig lijkt op te duiken.
Als een bedrijf een moslim man aanwerft die onder een vrouw moet werken, loopt het meer risico om miserie dan met een Belg, en gezien een selectieprocedure duur is en bepaalde bedrijven slechte ervaringen op dat gebied hebben gehad, kan ik aannemen dat zij eerder geneigd zijn een autochtone Belg aan te nemen (lijkt mij toch niet zo moeilijk te verstaan).
Is dat Voldoende antwoord Artisjok, of moet er een tekening gemaakt worden ?

PS: wanneer ga jij eens antwoorden op de vele honderden vragen , die aan u gesteld werden doch nooit beantwoord, en nee, ik ga ze niet opzoeken.
Oud 16 april 2010, 09:04   #31
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het schijnt dat rascistische Belgen die niet onder een vrouw willen werken blijkbaar geen maatschappelijk probleem is, ik heb er in ieder geval nog niet van gehoord, jij wel ? Moslim mannen die niet onder een vrouw willen werken lijkt meer voor te komen, significant meer. Ook het fenomeen dat rascistische Belgen hun vrouw miet willen laten behandelen door een mannelijke dokter , lijkt marginaal te zijn (hebt u er al van gehoord, ik niet), terwijl dit fenomeen bij moslims regelmatig lijkt op te duiken.
Als een bedrijf een moslim man aanwerft die onder een vrouw moet werken, loopt het meer risico om miserie dan met een Belg, en gezien een selectieprocedure duur is en bepaalde bedrijven slechte ervaringen op dat gebied hebben gehad, kan ik aannemen dat zij eerder geneigd zijn een autochtone Belg aan te nemen (lijkt mij toch niet zo moeilijk te verstaan).
Als een selectieprocedure op kansberekening gebaseerd is; is dat volgens mij toch niet zo'n goede selectieprocedure. En daar betalen bedrijven dan veel geld voor.
Ze zouden beter eens nadenken over hun selectieprocedure/testen als ze dikwijls de verkeerde persoon selecteren om aan te werven.

Citaat:
Is dat Voldoende antwoord Artisjok, of moet er een tekening gemaakt worden ?
Eigenlijk niet helemaal. Ik hoop dat je me ooit antwoordt waarom mijn voorstel niet realistisch is.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=126

Citaat:
PS: wanneer ga jij eens antwoorden op de vele honderden vragen , die aan u gesteld werden doch nooit beantwoord, en nee, ik ga ze niet opzoeken.
Ik verwacht ook niet meer van jou dat jij je beweringen aantoont.
Oud 16 april 2010, 09:07   #32
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als een selectieprocedure op kansberekening gebaseerd is; is dat volgens mij toch niet zo'n goede selectieprocedure. En daar betalen bedrijven dan veel geld voor.
Ze zouden beter eens nadenken over hun selectieprocedure/testen als ze dikwijls de verkeerde persoon selecteren om aan te werven.

Eigenlijk niet helemaal. Ik hoop dat je me ooit antwoordt waarom mijn voorstel niet realistisch is.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=126

Ik verwacht ook niet meer van jou dat jij je beweringen aantoont.
Waarom zou een bedrijf dat op dat gebied in het verleden al slechte ervaringen heeft gehad een groter risico nemen dan strikt noodzakelijk ?

Gij antwoord op alle vragen zeker , vandaar dat Alice, Fieseler e.a. u er regelmatig op wijzen dat niet te doet. Ze zullen dwalen zeker .

Laatst gewijzigd door Pericles : 16 april 2010 om 09:09.
Oud 16 april 2010, 09:26   #33
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Als een selectieprocedure op kansberekening gebaseerd is; is dat volgens mij toch niet zo'n goede selectieprocedure.
Hij zegt te duur(kost trouwens +1500€) jij zegt kans.
Lezen aan jou niet besteed?

Slechte ervaring, 1 keer, 2 keer, geen moslims meer.

Laatst gewijzigd door Cdude : 16 april 2010 om 09:26.
Oud 16 april 2010, 09:29   #34
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht

Eigenlijk heb ik dat allemaal al eens gezegd, maar voor Artisjok moet ge dat 4 keer doen en liefst in een niet te moeilijke taal.
Oud 16 april 2010, 09:32   #35
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou een bedrijf dat op dat gebied in het verleden al slechte ervaringen heeft gehad een groter risico nemen dan strikt noodzakelijk ?
Een persoon aanvaarden voor je bedrijf; is geen loterij; hoop ik.
Als ze geen groter risico willen nemen dan strikt noodzakelijk; is het hoog tijd hun selectieprocedure bij te stellen; en te kijken naar de persoon die ze voor zich hebben.

Citaat:
Gij antwoord op alle vragen zeker , vandaar dat Alice, Fieseler e.a. u er regelmatig op wijzen dat niet te doet. Ze zullen dwalen zeker .
De posts van Fieseler lees ik al enige tijd niet meer.
Welke vraag van Alice bedoel je? Ach, nee; dat wil je niet vertellen.
Oud 16 april 2010, 09:35   #36
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht

Wat betekent volgens jouw "loopt het meer risico om"
Aan wie is lezen niet besteed?

Wat zullen ze doen als ze 2 maal een "rasechte Belgische" macho aanwerven die niet onder het gezag van een vrouw wil werken? Geen Belgische mannen meer?

Laatst gewijzigd door artisjok : 16 april 2010 om 09:37.
Oud 16 april 2010, 09:35   #37
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk heb ik dat allemaal al eens gezegd, maar voor Artisjok moet ge dat 4 keer doen en liefst in een niet te moeilijke taal.
Daarom goot ik het , speciaal voor hem in een kinderrijmpje. En nu de héle klas :
1 keer , 2 keer, géééééén moslim meer.
Oud 16 april 2010, 09:39   #38
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat betekent volgens jouw "loopt het meer risico om"
Aan wie is lezen niet besteed?

Wat zullen ze doen als ze 2 maal een "rasechte Belgische" macho aanwerven die niet onder het gezag van een vrouw wil werken? Geen Belgische mannen meer?
In jouw droomwereld is iedereen gelijk. In de realiteit komt dit (en andere leuke zaken) "iets" meer voor bij ....(hoe zou dat toch komen?) moslims.

Sommigen zeggen dat het geloof en de cultuur er voor iets tussen zit
Oud 16 april 2010, 09:41   #39
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een persoon aanvaarden voor je bedrijf; is geen loterij; hoop ik.
Als ze geen groter risico willen nemen dan strikt noodzakelijk; is het hoog tijd hun selectieprocedure bij te stellen; en te kijken naar de persoon die ze voor zich hebben.

De posts van Fieseler lees ik al enige tijd niet meer.
Welke vraag van Alice bedoel je? Ach, nee; dat wil je niet vertellen.
Het gaat hier over lagere functie, waarvoor verschillende kandidaten aan de voorwaarden voldoen. Nogmaals, waarom zou een bedrijf met slechte ervaringen op dat gebied in het verleden, een groter risico nemen dan strikt noodzakelijk ?
Oud 16 april 2010, 09:42   #40
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over lagere functie, waarvoor verschillende kandidaten aan de voorwaarden voldoen. Nogmaals, waarom zou een bedrijf met slechte ervaringen op dat gebied in het verleden, een groter risico nemen dan strikt noodzakelijk ?
http://forum.politics.be/showthread....48#post4695548
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be