Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Frank Vanhecke (Vlaams Blok) - 10 tot 16 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Frank Vanhecke (Vlaams Blok) - 10 tot 16 mei "De media kon er niet omheen na de uitspraak in Gent. Het arrest werkte de voorzitter meteen op de voorgrond. 'We geven het toe. We zijn naïef geweest.' staat te lezen op website. Het arrest zou een aanslag op de vrije meningsuiting zijn, vanuit link

Discussietools
Oud 15 mei 2004, 11:54   #21
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
Sterker nog (maar hier zijn al verschillende discussies over) : wees blij dat zij de scheve geboortecurve rechttrekken.
Larie, da's het probleem vooruitschuiven én groter maken voor één generatie later.

DE KOSTEN

1) Een nieuweling dient geintegreerd te worden. Benevens een administratieve rompslomp (personeel daarvoor dient betaald te worden) komt er ook een stapeltje subsidies om het hoekje kijken (voor taalcursussen, voor een VDAB-rijbewijs, voor den islam, ...). Nu, da's eigenlijk allemaal nog het ergste niet.

2) De immigrant is uiteraard niet zomaar op 1, 2 ,3 nederlandskundig (lees : klaar voor de arbeidsmarkt). Benevens een wonder of wat positieve discriminatie zijn er weinig logische motieven om aan te nemen dat deze mens niet een zekere periode uit de hand van de sociale zekerheid zal eten. Bovendien dient deze medeburger gehuisvest te worden, en zonder job zal dit logischerwijs leiden tot een bevoorrechte aanspraak op een sociale woning.

3) Het geboortecijfer bij deze mensen ligt een beetje hoger dan bij ons. Bijgevolg zal ook het kindjesgeld hier een gegeerd verworvenheidje van onze gastvrijheid blijken.

4) Diegenen die niet geintegreerd raken, of dat gewoon niet willen, blijven sociaal-economisch achterophinken. Bijgevolg krijgen we - naast een oververtegenwoordiging van allochtone vrienden in de werkloosheidsstatistieken - ook nog eens een oververtegenwoordiging in de gevangenissen, want men moet toch zijn brood verdienen, he. Als dat niet op de reguliere wijze kan, dan maar...

5) Iedereen veroudert. Zelfs een migrant. Na een eventuele actieve loopbaan zal deze dus ook terugvallen op het pensioenstelsel.

Soit, tot zover de feiten. Nu gaan we over naar het rijk der feeën, elfjes en andere sprookjestoestanden :

DE BATEN

Volgens de linkse vrienden zullen deze nieuwkomers een verjonging betekenen voor de maatschappij. Dat klopt, gezien hun hoger geboortecijfer.

MAAR ! Enkel op korte termijn ! Want wat staat er te gebeuren ?

1) Migratie --> veel jonge allochtone gezinnen vestigen zich hier. Initieel : veel kosten (zie hoger)
2) Na een zekere tijd : veel kindjes. De linksen joelen blij --> ons pensioen is gered, want dit zijn de belastingbetalers van de toekomst !
3) Wat de linksen vergeten :

Niet alleen is er een hoge kost aan deze migratiepatronen verbonden (zie hoger), maar bovendien is het gewoon een lapmiddel. Stel (ik zeg wel : stel) dat er op deze manier voldoende allochtone arbeidskrachten in het belastingsstelsel terechtkomen om de pensioenen van de autochtone vergrijzingspiek op te vangen. (Da's op zich al erg optimistisch, gezien de kosten die continu blijven doorlopen, o.m. door uithuwelijkingen, waardoor elke generatie teruggeschroefd wordt tot een 'eerste generatie')

In die veronderstelling doorstaat ons pensioenstelsel deze piek. Maar daarna ! Na x jaar worden deze vele allochtoontjes en hun vele nakomelingen ook ouder. De Vlaamse bevolking zal intussen niet plots méér kindjes gaan maken zijn, dus die vertoont een stabiele bevolkingspyramide na de piek). Bij de geimporteerde allochtone vrienden worden we dan echter plots geconfronteerd met een omgekeerde pyramide. Een secundaire vergrijzingsgolf dus, die opnieuw de zelfde problemen naar voor schuift.

Deze vergrijzingsgolf zal nog grotesker zijn dan de oorspronkelijke, want er werd al aangetoond dat - na één a twee generaties - het geboortecijfer van allochtonen daalt tot een niveau zoals het onze. Dat betekent : zeer veel bejaarde allochtonen die een pensioen behoeven, en steeds minder jonge allochtonen die hiervoor zullen instaan. Ook van de autochtonen zal het niet moeten komen, want die gaan niet zomaar spontaan plots hun geboortecijfer gaan optrekken.

We krijgen dus een dik probleem !

Stel nu dat er op dat moment nog steeds linksen aan het bewind zijn. Wat zal hun oplossing zijn ?

Tuuuurlijk ! NOG meer migranten aantrekken. Dat Vlaanderen daar een beetje klein voor is, zal hen worst wezen. We moeten maar in etages gaan wonen, of het platteland volbouwen...
Dat er op die manier een nog verdere escalatie van het probleem zal ontstaan in de toekomst, dat zal hen ook worst wezen. Zolang zij ZELF maar hun pensioen veiliggesteld zien. Doet me denken aan die bekende toilet-spreuk "Denk niet bij het laatste vel, wie na mij komt die redt zich wel".
Awel, linksen hebben geen wc-manieren. Zoveel is duidelijk !

Met iedere generatie zullen de vergrijzingsproblemen dus groter en groter worden. Met iedere generatie zal men dus steeds meer en meer allochtonen moeten binnenhalen om de pensioenen van de vorige migratiegolf te kunnen dekken. Escaleer, escaleer,... (Vergeet niet dat bij deze steeds verder- en verdergaande immigratie de onkosten uit het eerste deel van deze tekst continu aanwezig blijven, he ! )

Foute boel dus...

Wat moet er wél gebeuren om de vergrijzing op te vangen ?

Gewoon : de bittere pil slikken. Ikzelf en de mensen van mijn generatie zullen er het slachtoffer van zijn, maar daarna zal de bevolkingspyramide in Vlaanderen stabiel zijn en blijven.
Hoe moet dat dan ? Wel, ik ben nu alvast bezig met pensioensparen. De voorzienigheid is de moeder van de optiekzaak.
Zonder migratie zal het misschien nodig zijn om de beschikbare koek in kleine stukjes te verdelen, en iedereen aldus toch een minimum te bieden (dat niet kan tippen aan hetgeen nu als pensioen betaald wordt). In aanvulling zou men de mensen tijdig moeten sensibiliseren om voorbereid te zijn, en zelf initiatieven te nemen en dit pensioen aan te vullen. Daar is niet onderuit te komen. De opmars van de anticonceptie en van de buitenshuis werkende vrouw heeft nu eenmaal toegeslagen, en die vergrijzingspiek moeten we aanvaarden. We hebben er zelf voor gezorgd.
Eén korte pijn, en daarna : stabiliteit.

En dus niet wat links nu orakelt : een vooruitschuiven van de problemen naar volgende regeringen, die dan dubbel en dik in de miserie zullen zitten met de elkaar steeds opnieuw opvolgende vergrijzingspieken, die uiteindelijk (als gevolg van de noodzakelijk geworden continue migratie) zullen vervlakken tot één continu aanwezige stijgende langgerekte piek.

Als het probleem doorschuiven op de kap van je kleinkinderen al een oplossing is voor de linkse goegemeente, ben ik des te blijer NIET links te denken.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 15 mei 2004, 18:40   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Wel beste man, dat noem ik helemaal geen discriminatie.
Vindt gij dat U uw hele leven moet sparen voor een goede pensioenverzekering en we op het einde van de rit uw gespaarde bedrag mogen uitdelen aan de mensen in de derde wereld omdat zij het slechter hebben dan u.
Je zal je pensioen wel krijgen hoor, of er nu mensen van een andere origine in België leven die het minder goed hebben of niet. Sterker nog (maar hier zijn al verschillende discussies over) : wees blij dat zij de scheve geboortecurve rechttrekken.
We hebben het niet over mensen van vreemde origine die hier leven maar over het toelaten van vreemdelingen die hier hun geluk komen beproeven.
Aan het rechttrekken van die scheve geboortecurve hebben we ook weinig behoefte.
Het afnemen van beschikbare jobs wijst niet op een dreigend tekort aan werkkrachten.
Bobke is offline  
Oud 15 mei 2004, 18:54   #23
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Dus als men het vlaams blok van het tv-scherm haalt, dan spreekt men van laster en eerroof. Zegt het vlaams blok iets, dan is het pure vrije meningsuiting? Het is ofwel beide laster en eerroof ofwel beide vrije meningsuiting. Beetje serieus blijven ja?

En u vraagt een bewijs waar het vlaams blok aantoont dat de vlamingen beter zijn dan de vreemdelingen? Wel ik weet niet of u al in de buurt of in het centrum van Gent bent geweest de laatste weken. Maar er hangen 100den slogans met daarop: MINDER VREEMDELINGEN, MINDER LASTEN.
Snapt u wat ik bedoel?

En dan nog een woordjen @ Zorro. Lees eerst eens deftig wat ik tip.oke het is in het engels en u wilt waarschijnlijk die fiere vlaamse taal behouden en geen andere taal leren( cultuurvermening is niet voor het vlaams blok zeker?)
Ik citeer alleen maar een soapschrijver uit amerika en ik zeg hier niet dat het vlaams blok alle "black guys" uit België wilt e. Dus in plaats van mij te komen verwijten van kabouter plop en dat ik leef in plopsaland. Vraag u zelf dan is van waar gij komt.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline  
Oud 15 mei 2004, 19:02   #24
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Punt 4 : "Europa" is een samenwerkingsverband tussen een groep lidstaten. Bovendien gaat het over een vrijwillige keuze. Da's al heel andere koek dan een gedwongen parasitair samenlevingsverband met een groep mensen die vertegenwoordigd worden door politici die de hand bijten die hen voedt. De onstaat belgië is een kunstmatig samenraapsel dat een efficiënt (lees : regionaal doelgericht) beleid nagenoeg onmogelijk maakt.

Kortom :

Op het Europese niveau wordt samengewerkt op die vlakken waar de lidstaten ee gemeenschappelijk beleid KUNNEN voeren zonder aan efficientie in te boeten, of zelfs aan efficientie kunnen winnen.
Op het belgische niveau is het beleid een kwestie van 'rijden met de handrem op', gezien beide landshelften op zowat alle cruciale themata lijnrecht tegenover elkaar staan, en bijgevolg een eenvormig en efficient beleid een onmogelijke klus wordt. Of dacht u dat de steeds weerkerende communautaire spanningen een verzinsel van de pers zijn of zo ?
Denkt u dat in de nabije toekomst het federale of de deelstaten in ons land nog veel gaan te zeggen hebben? Zelfs als Belgie nu afgesplitst zou worden, denkt u dat vlaanderen veel zal te zeggen hebben?
Dan is het alles wat Europa de klok slaagt. Het enige wat het vlaamse parlement dan nog kan zeggen is het uitvoeren van de openbare werken.
Want stel nu over 10 jaar, denkt u dat vlaanderen zal beslissen over de verkeerswetgeving,onderwijswetgeving,economische wetgeving,sociale wetgeving en ga zo maar door. Neen, het zal allemaal in de handen zijn van Europa. En waar zit u dan met uw autonoom Vlaanderen?

En puur theoritisch gezien mag het vlaams blok niet voor de europese unie zijn. We leven nu met 400 miljoen inwoners (dacht ik) in de EU. Er is vrij verkeer van goederen,mensen en productiefactoren en noem maar op. Denkt u dat die Pool of Let of Maltees hem hier gaat aanpassen aan onze cultuur? Neen, hij zal gewoon zijn centjes verdienen voor de onderneming voor wie hij werkt.
En het motto van het vlaams blok is toch: aanpassen of terug naar eigen land??

Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline  
Oud 15 mei 2004, 19:13   #25
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank Vanhecke
Wij zeggen nergens dat Vlamingen beter zijn dan vreemdelingen. Wij hebben dat ook nooit gezegd. Indien u onze standpunten aanhaalt, moet u wel correct blijven (en dus zelf verder kijken dan uw neus lang is).
Is dat echt alles wat u gelezen heeft in deze post? Ik dacht dat er interessantere punten waren om op in te gaan. Maar dan moet u natuurlijk uw gezicht laten zien.
zoals ik zei in mijn eerste punt niet waar: rond de pot draaien en nooit eens afkomen met een deftig antwoord. Want als u zegt dat dat een deftig antwoord was...?
Ik stelde 4 vragen en u gaf 1 antwoord.
Doe u maar het rekenwerk, u bent er toch zo goed in. Met al uw statistieken.

Bakkebaard is offline  
Oud 15 mei 2004, 23:52   #26
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Maar er hangen 100den slogans met daarop: MINDER VREEMDELINGEN, MINDER LASTEN.
Snapt u wat ik bedoel?
Nee, want het klopt niet. Er hangen wel borden met
"minder immigratie, meer Vlaanderen"
"minder misdaad, meer Vlaanderen"
en
"minder lasten, meer Vlaanderen"

Alles wat u er zelf bij verzint, is geheel en alleen aan uzelf te wijten.

Kortom : stick to the facts. Het is nogal flauw om de zaken te verdraaien...
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 15 mei 2004, 23:53   #27
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dus als men het vlaams blok van het tv-scherm haalt, dan spreekt men van laster en eerroof. Zegt het vlaams blok iets, dan is het pure vrije meningsuiting? Het is ofwel beide laster en eerroof ofwel beide vrije meningsuiting.
Nope, het eerste is effectieve discriminatie, het tweede niet.

Het verschil tussen daden (geval 1) en woorden (geval 2) is u toch niet onbekend, mag ik hopen ???
abramis brama is offline  
Oud 15 mei 2004, 23:55   #28
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Denkt u dat in de nabije toekomst het federale of de deelstaten in ons land nog veel gaan te zeggen hebben? Zelfs als Belgie nu afgesplitst zou worden, denkt u dat vlaanderen veel zal te zeggen hebben?
Dan is het alles wat Europa de klok slaagt. Het enige wat het vlaamse parlement dan nog kan zeggen is het uitvoeren van de openbare werken.
Want stel nu over 10 jaar, denkt u dat vlaanderen zal beslissen over de verkeerswetgeving,onderwijswetgeving,economische wetgeving,sociale wetgeving en ga zo maar door. Neen, het zal allemaal in de handen zijn van Europa. En waar zit u dan met uw autonoom Vlaanderen?
Ik raad u aan zich even te informeren over de bedoeling van de Europese constructie. U hebt blijkbaar een paar hoofdstukken in het grote boek "Over Europa" overgeslagen...
abramis brama is offline  
Oud 16 mei 2004, 00:00   #29
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie

Is dat echt alles wat u gelezen heeft in deze post? Ik dacht dat er interessantere punten waren om op in te gaan. Maar dan moet u natuurlijk uw gezicht laten zien.
zoals ik zei in mijn eerste punt niet waar: rond de pot draaien en nooit eens afkomen met een deftig antwoord. Want als u zegt dat dat een deftig antwoord was...?
Ooit al bij stil gestaan dat die vier vragen al tot in den treure - ook door Frank zelf - beantwoord zijn geworden de voorbije jaren ? Maar wat baten kaars en bril...
abramis brama is offline  
Oud 16 mei 2004, 11:21   #30
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ooit al bij stil gestaan dat die vier vragen al tot in den treure - ook door Frank zelf - beantwoord zijn geworden de voorbije jaren ? Maar wat baten kaars en bril...
Hij is toch de man voor het volk, zoals hij zelf zegt? Wel, als hij voor het volk is, kan hij tenminste luisteren en vragen beantwoorden van het volk. Hij zou een goeie eerste minister zijn, niet waar?

Bakkebaard is offline  
Oud 16 mei 2004, 11:26   #31
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik raad u aan zich even te informeren over de bedoeling van de Europese constructie. U hebt blijkbaar een paar hoofdstukken in het grote boek "Over Europa" overgeslagen...
Er is een verschil tussen boeken lezen, datgene dat al gebeurt is, en de toekomst. U moet eens in de toekomst kunnen kijken ook. Een simpel voorbeeld is de NATO. Het was opgericht als westers militair verbond. Eerlijk gezegd, als er OOST-bloklanden toetreden, dan is het niet meer echt WESTERS. Om maar te zeggen dat de wereld evolueert.
En daarbij, we krijgen een europese grondwet. Jaar na jaar zal er aan verandert worden.
Maar we zullen elkaar over een paar decennia nog eens spreken. Als u dan in uw autonoom vlaanderen leeft, of in een autonoom Europa.

Bakkebaard is offline  
Oud 16 mei 2004, 11:44   #32
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Maar er hangen 100den slogans met daarop: MINDER VREEMDELINGEN, MINDER LASTEN.
Snapt u wat ik bedoel?
Nee, want het klopt niet. Er hangen wel borden met
"minder immigratie, meer Vlaanderen"
"minder misdaad, meer Vlaanderen"
en
"minder lasten, meer Vlaanderen"

Alles wat u er zelf bij verzint, is geheel en alleen aan uzelf te wijten.

Kortom : stick to the facts. Het is nogal flauw om de zaken te verdraaien...
eum, veel verdraaiing is daar niet aan te pas. Als ik zie: "Minder vreemdelingen, minder lasten" dan zie ik dat ook. En ik heb het al van dichtbij gezien, want ik ben diegene dat die affiches eraf haalt, er op tekent, of overplakt. En ik ga eerlijk zijn, of ge nu van 500 meter naar die affiche kijkt, of op 5 cm. Er blijft op die affiche staan: MINDER VREEMDELINGEN, MINDER LASTEN.
En daarbij: minder misdaad, meer vlaanderen. Leg die slogan is uit.
Ik kan hier ook zo een slogan bedenken dat op niets slaat, zolang er maar vlaanderen instaat natuurlijk. "Minder scholen, meer Vlaanderen."

Kortom: stick to the facts.

Bakkebaard is offline  
Oud 16 mei 2004, 13:01   #33
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hij is toch de man voor het volk, zoals hij zelf zegt? Wel, als hij voor het volk is, kan hij tenminste luisteren en vragen beantwoorden van het volk. Hij zou een goeie eerste minister zijn, niet waar?
Als ik jou voor de drieduizendachthonderdnegenzeventigste keer een vraag stel, die je al drieduizendachthonderdachtenzeventig keer in alle mogelijke interviews, debatten, enz... hebt beantwoord : zal jij dan nog steeds even gedreven zijn om weeral opnieuw een uitgebreid antwoord te geven. Of zal je eerder reageren �* la : "als je het antwoord écht zo graag wil horen, dan ben je er totnogtoe gewoon selectief doof voor geweest" ?

Antwoord is niet nodig, hoor. 't Is gewoon een retorische vraag...
abramis brama is offline  
Oud 16 mei 2004, 13:06   #34
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Er is een verschil tussen boeken lezen, datgene dat al gebeurt is, en de toekomst. U moet eens in de toekomst kunnen kijken ook. Een simpel voorbeeld is de NATO. Het was opgericht als westers militair verbond. Eerlijk gezegd, als er OOST-bloklanden toetreden, dan is het niet meer echt WESTERS. Om maar te zeggen dat de wereld evolueert.
En daarbij, we krijgen een europese grondwet. Jaar na jaar zal er aan verandert worden.
Maar we zullen elkaar over een paar decennia nog eens spreken. Als u dan in uw autonoom vlaanderen leeft, of in een autonoom Europa.
1) Voor alle duidelijkheid : wat dat boek betreft : dat was beeldspraak.
2) Kan u uw stelling staven dat Europa binnenkort ook het beleid gaat uitstippelen voor zijn lidstaten, zelfs wanneer die beleidsdomeinen niet onder één Europese regelgeving te vatten zijn ?

Mijn punt was dus : hoe zelfzeker u dit ook moge zeggen : praktisch kan het NIET. Europa is véél te heterogeen om onder één beleid vatbaar te zijn. Sommige beleidsdomeinen zijn nu eenmaal efficiënter te behandelen op Europese schaal (monetair bvb), terwijl andere zo regio-gebonden zijn dat ze onmogelijk op Europees niveau te handhaven zijn. Nu niet en nooit niet. U zal dus nog lang kunnen wachten op een Europese grondwet die alle nationale grondwetten overbodig maakt.
abramis brama is offline  
Oud 16 mei 2004, 13:13   #35
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:

eum, veel verdraaiing is daar niet aan te pas. Als ik zie: "Minder vreemdelingen, minder lasten" dan zie ik dat ook. En ik heb het al van dichtbij gezien, want ik ben diegene dat die affiches eraf haalt, er op tekent, of overplakt. En ik ga eerlijk zijn, of ge nu van 500 meter naar die affiche kijkt, of op 5 cm. Er blijft op die affiche staan: MINDER VREEMDELINGEN, MINDER LASTEN.
Toch wel straf dat gij zo'n affiche ziet, terwijl er nergens zo een affiche gedrukt werd. Kun je dat eens staven met een fotootje ?

Citaat:
Ik kan hier ook zo een slogan bedenken dat op niets slaat, zolang er maar vlaanderen instaat natuurlijk. "Minder scholen, meer Vlaanderen."
Ik denk nu onwillekeurig even terug aan het jeugdsanctierecht, dat door Wallonië werd geblokkeerd. Net zoals dat voor het gros van de beleidsdomeinen geldt, is justitie één van die prioriteiten die zo snel mogelijk gesplitst moeten worden (net zoals de sociale zekerheid overigens). Méér Vlaanderen staat dan ook automatisch voor "meer middelen voor een efficiënte justitie", maar daar hoeft geen tekeningetje meer bij, niet ?

Misschien kan jij nu eens JOUW slogan uitleggen ?

Citaat:
En nu niet alleen zeggen, maar ook dóen ! 8)
abramis brama is offline  
Oud 16 mei 2004, 14:25   #36
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:

Toch wel straf dat gij zo'n affiche ziet, terwijl er nergens zo een affiche gedrukt werd. Kun je dat eens staven met een fotootje ?

Citaat:
Ik denk nu onwillekeurig even terug aan het jeugdsanctierecht, dat door Wallonië werd geblokkeerd. Net zoals dat voor het gros van de beleidsdomeinen geldt, is justitie één van die prioriteiten die zo snel mogelijk gesplitst moeten worden (net zoals de sociale zekerheid overigens). Méér Vlaanderen staat dan ook automatisch voor "meer middelen voor een efficiënte justitie", maar daar hoeft geen tekeningetje meer bij, niet ?

Misschien kan jij nu eens JOUW slogan uitleggen ?

Citaat:
En nu niet alleen zeggen, maar ook dóen ! 8)
Ik heb niet altijd een camera bij de hand als ik rondwandel, maar als ik de kans heb, zal ik het zeker doen.

Ahja, de justitie is omgekocht zeker. Anders was het vlaams blok nooit veroordeeld.

En mijn slogan? Zeer zeker, hoe minder scholen er zijn, hoe minder mensen het verstand zouden hebben, hoe gemakkelijker het vlaams blok het zal hebben om mensen te overtuigen.
Want het vlaams blok komt altijd over de brug met statistieken en dergelijke. Maar ik zou graag eens een statistiekje zien naar het IQ van de vlaming en hun kiesgedrag. Oke, het is niet dat men een IQ kan vergaren op de schoolbanken,zoiets zit in de genen en krijgt men mee met de geboorte. Maar op school kan men tenminste leren omgaan met dat lager IQ. Ik geef toe, ik heb zelf niet echt een hoog IQ, maar ik heb tenminste op school geleerd dat er andere waarden in het leven bestaan dan enkel geld. Het mensenleven is de grootste waarde, maar daar schenkt geen enkel vlaams blokker aandacht aan, maar zoiets leert men op school. dus minder scholen, meer vlaanderen.

En als u afkomt met: dat is pure onzin en dergelijke. Wel, ik kan u alvast 1 voorbeeld geven en dat is het kiesgedrag in de USA en Bush.
Mensen met een lager IQ stemmen op Bush, en elke normale burger weet dat Bush de grootste crimineel is ter wereld, maar toch krijgt hij altijd een hartelijk applaus.

Dus snapt u: minder scholen, meer vlaanderen

Bakkebaard is offline  
Oud 17 mei 2004, 18:55   #37
Ontwaakt
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Maar ik zou graag eens een statistiekje zien naar het IQ van de vlaming en hun kiesgedrag.
Ik ook, en ook een statistiekje naar het IQ van de immigrant en hun kiesgedrag....
Ontwaakt is offline  
Oud 17 mei 2004, 19:53   #38
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb niet altijd een camera bij de hand als ik rondwandel, maar als ik de kans heb, zal ik het zeker doen.
Ik wacht geduldig... tot in der eeuwigheid.

Citaat:
Ahja, de justitie is omgekocht zeker. Anders was het vlaams blok nooit veroordeeld.
U ontkent het feit dat de huidige generatie rechters politiek benoemd is ? Mij goed... Dat zegt meer over u dan over mij. 8)

Citaat:
En mijn slogan? Zeer zeker, hoe minder scholen er zijn, hoe minder mensen het verstand zouden hebben, hoe gemakkelijker het vlaams blok het zal hebben om mensen te overtuigen.
Want het vlaams blok komt altijd over de brug met statistieken en dergelijke. Maar ik zou graag eens een statistiekje zien naar het IQ van de vlaming en hun kiesgedrag. Oke, het is niet dat men een IQ kan vergaren op de schoolbanken,zoiets zit in de genen en krijgt men mee met de geboorte. Maar op school kan men tenminste leren omgaan met dat lager IQ. Ik geef toe, ik heb zelf niet echt een hoog IQ, maar ik heb tenminste op school geleerd dat er andere waarden in het leven bestaan dan enkel geld. Het mensenleven is de grootste waarde, maar daar schenkt geen enkel vlaams blokker aandacht aan, maar zoiets leert men op school. dus minder scholen, meer vlaanderen.

En als u afkomt met: dat is pure onzin en dergelijke. Wel, ik kan u alvast 1 voorbeeld geven en dat is het kiesgedrag in de USA en Bush.
Mensen met een lager IQ stemmen op Bush, en elke normale burger weet dat Bush de grootste crimineel is ter wereld, maar toch krijgt hij altijd een hartelijk applaus.

Dus snapt u: minder scholen, meer vlaanderen
Wreed jammer dat uw logica één grote steek laat vallen, en die bestaat erin dat je van verkeerde premissen uitgaat. U gaat er immers vanuit dat u het resultaat van het "statistiekje naar het IQ van de vlaming en hun kiesgedrag" al kent. Me dunkt dat u daar een grove misvatting maakt.

Vlaams Blok-kiezers die zich op de hogere sporten van de maatschappelijke ladder bevinden, kunnen zich niet outen als zijnde "een mestkever". Onverdraagzaam links schuwt immers geen enkele vorm van demonisering, tot desyndicalisering en broodroof toe. Zeker voor mensen die een overheidsjob uitoefenen is dit een serieus probleem.

Anderzijds is het zo dat de media er een sport van maken om - wanneer ze de Vlaams Blok-kiezer in beeld brengen - steevast onooglijke, groezelige cafeetjes in havenbuurten op te zoeken, bij voorkeur op een tijdstip waarop er al wat gestrijk vocht is gevloeid. Niet verwonderlijk dat er op die manier een beeld gecreëerd wordt van de "marginale achterlijke Blokker".

Dat er aan diezelfde toog al even meelijwaardige creaturen rondhangen met socialistische of groene neigingen, d�*t verzwijgt men zedig. Een socialist, die interview je in een stijlvolle klasseomgeving. Een bedrijfsleider, een vooraanstaand journalist of een ambtenaar bijvoorbeeld is zeer gegeerd.

Enfin, u bralt er maar op los met gissingen, voor-waarheid-gehouden-wensen en ander nattevingerwerk dat door de rode vRT gretig gepromoot wordt. U doet maar. Ik ken ruim voldoende universitair opgeleide medemensen die uw stelling hoegenaamd niet staven. Maar ik laat u graag in de waan... Voor de onwetende is immers alles mogelijk. 8)
abramis brama is offline  
Oud 17 mei 2004, 20:14   #39
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En ik heb het al van dichtbij gezien, want ik ben diegene dat die affiches eraf haalt, er op tekent, of overplakt.

Heel tolerant en democratisch van u moet ik zeggen. Zoveel schrik dat mensen het met de boodschap eens zijn, dat je wil beletten dat ze die te zien krijgen? Erg zielig imo.
Rr00ttt is offline  
Oud 18 mei 2004, 15:58   #40
benonie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Blablablabla, ik wil posts maken maar denk niet graag zelf na
U maakt zich belachelijk met uw 'rode VRT' crap and andere onnozelheden.
Qua humor kunnen je posts wel op mijn sympathie rekenen, alhoewel ik vrees dat de meeste dingen wel degelijk gemeend zijn.
benonie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be