![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het geloof wordt er pas later ingestampt.... Met de paplepel mee ingegeven als het ware ,en de omgeving bepaald uiteindelijk het geloof dat het atheïstisch wezentje zal moeten ondergaan... Tenzij hij of zij zich onder die geloofsdogma's onderuit vecht.... Atheïsten zijn de énigen die op lange termijn zullen overleven,en dat omdat zij stuk voor stuk op zich slim genoeg zijn om te wéten dat er géén groter goddelijk wezen bestaat dan hun eigen goddelijkheid.... Ietwat anders dan die bange gelovigen die hun religie zo goed mogelijk volgen uit angst dat zij anders het hun voorspelde paradijs zouden kunnen missen... Wij zijn vrij mijn beste, U echter niet,gebonden aan alle mogelijke dogma's die er in Uw religie zoal thuishoren.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 10 april 2010 om 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarmee in ieder geval duidelijk gemaakt wordt wat jouw "gedegenereerde denkbeelden" zijn. Mensen belachelijk maken is niet moeilijk, het beste bewijs is dat atheïsten daar zo goed in zijn ![]() Maar voor de rest fascineert mij in de eerste plaats de wetenschap, of beter gezegd, de rand van de wetenschap waar kennis plaats maakt voor mythe en verzinsel. En dan stel ik vast dat heel wat van wat we vandaag als de "consensus" onder de wetenschappers beschouwen gewoon op niets berust. En hoe meer tamtam er over gemaakt wordt in de populair wetenschappelijke pers, hoe erger het met de reële wetenschappelijke basis gesteld blijkt. Wie zei daar ook weer: "een leugen, luid en vaak genoeg herhaald wordt door het volk uiteindelijk als waarheid aanvaard"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh ja hoor, atheisten zijn "vrij" ![]() Nee hoor, ze laten zich door de boekskes en de teevee tot in detail voorschrijven wat ze moeten doen, en hoe, en hoe vaak. Tot in het absurde toe, zelfs tot in bed. 15 minuten, drie keer per week, max. 2 rotverwende kids die later rijp zullen blijken voor de psychiatrie. En ze moeten carrière maken, en een monovolume hebben, en als de kinderen van de buren een keertje lawaai maken stappen ze naar de rechtbank. Want de wet regelt alles, elk klein detail van ons luizenleventje vastgelegd in wetjes en decreetjes. Zijn wij vrijere mensen geworden omdat we God hebben in de steek gelaten? No way, José. De echte Verlosser die ons als mensen bevrijdt is Jezus Christus. Omdat hij ons leert het inhoudsloze materalisme dat atheïsten verwarren met vrijheid achter ons te laten, maar zin en inhoud aan het leven trachten te geven. De enige zin van het leven van een atheïst is dat hij ergens TEGEN is. Maar zonder die God zou hij bijgot niet weten waar hij dan voor zou moeten zijn. Laatst gewijzigd door fonne : 10 april 2010 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat zal je waarschijnlijk niets zeggen. Tier nog wat in het wilde weg. Dat lucht op (zeggen ze). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U ontkent dus de stelling dat iedere mens als atheïst wordt geboren,ook U mijn beste... Uw ouders en Uw leefomgeving hebben van U een gelovige gemaakt aangezien U als pasgeborene en later als zuigeling zich allesbehalve bewust waart van het feit dat er zoiets als geloof bestaat... Citaat:
Citaat:
Moet ik mijn christelijke buurman nu gaan vertellen dat hij en zijn vrouw door U als zijnde atheïsten worden bestempeld omdat zij twee kinderen hebben,met een monovolume rijden én beiden een carriere hebben.. ![]() ![]() ![]() Citaat:
Een échte schone katholiek dus die de andersdenkenden het liefst onder de aarde ziet gestopt worden... Citaat:
Dat is dus hypocriet mijn beste.... Citaat:
Dat U niet kan begrijpen dat ook atheïsten zin en inhoud aan hun leven geven is mij volkomen duidelijk gezien de arrogantie van iedere gelovige die dat récht voor zich alléén opeist op basis van het feit dat hij gelovig is... Citaat:
Wij zijn hélemaal nergens tegen,ook niet tegen gelovigen aangezien die er zélf voor kiezen om onder de kerkelijke dogma's te willen leven... Héél wat anders dan de gelovigen die door de eeuwen heen iederéén te vuur en te zwaard hebben bestreden of op de brandstapel hebben gezet die het niet met hun eens was... Miljoenen zijn er vermoord in de naam van Uw god én Uw eigen gelijk mijn beste,niet iets om trots op te zijn nietwaar... Laatst gewijzigd door Svennies : 10 april 2010 om 23:32. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij gelooft dat wij nét zoals de schaapjes van de katholieke kerk of de moslimschaapjes in een grote kudde blind achter hun zieleherders lopen... Ik beklaag alvast de Fonne,gezien zijn replieken blijkt die vent allesbehalve gelukkig en zou hij stiekem liever de atheïstische weg bewandelen... Maar zijn schrik voor de hel én eeuwige verdoemenis is blijkbaar sterker,vandaar zijn frustraties... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Discoverer of 'Lucy' raises questions about Australopithecus sediba Maar aangezien de oudste Homo dus ouder was dan de recentste vondsten, en in Kenia leefde is de ontdekking van een of andere aap in Zuid-Afrika dus in feite een .... broodje-aap. De vraag is: is het een oerang-oetan of een baviaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
In werkelijkheid heeft de katholieke kerk heel wat bloedvergieten voorkomen door als "tweede macht" een evenwichtsbrengende factor te vormen. En regels op te leggen aan de oorlog. Al in de middeleeuwen trachtte de kerk bijvoorbeeld de kruisboog te laten verbieden omdat het geen 'eerlijk' wapen was. Maar goed, fundamentalistische atheïsten zijn nu eenmaal goed in het permanent herkauwen van de zelf-gecreëerde fabels over de kerk. Hoe vaak ze ook weerlegd zijn. Laatst gewijzigd door fonne : 11 april 2010 om 00:02. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Volgens mij heeft Uw papa als agnost de gemakkelijkste weg gekozen voor U in de christelijke samenleving zodat U vooralzeker niet met een scheef oog zou bekeken worden door de andere gelovigen... Dat wéét jij beter dan ik.... Ik huis al jaren niet meer in een fundamentalistische omgeving die zijn eigen regeltjes oplegt naar zijn geloofsonderdanen toe... Mooi zo, U bent dus werkloos net als Uwe halve trouwboek,en woont met Uw grote kroost in een oud vervallen kot,en bent U de trotse eigenaar van een doorgeroeste fiets... Aangezien carriere maken,luxe en het hebben van maar twee kinderen én een monovolume door U als allesbehalve christelijk wordt omschreven... U ook niet zo te zien... Citaat:
Ik U iets gaan verbieden,nee toch mijn beste... Het is altijd wreed belachelijk dat gelovigen gaan oreren over iets waar ze dus géén bal van afweten... Ik ben dus een ex-gelovige van rooms katholieke strekking,Nu dus atheïst... Ik mag dus wél degelijk een afweging maken tussen beiden aangezien ik de eerste 28 jaar van mijn leven tot het gelovige zooitje heb behoord... Citaat:
Citaat:
De kruistochten, de inquisitie om er maar twee te noemen... Waarbij in het tweede geval al volstond om als ketter veroordeeld te worden tot de brandstapel op een simpele beschuldiging ,en dus Uw god zou beslissen of dat slachtoffer schuldig of onschuldig zou zijn... Overleefde de betichte de brandstapel dan was hij een ketter en zou hij alsnog ter dood worden gebracht...stierf hij in het vuur werd hij alsnog onschuldig verklaard aan ketterij,en zijn bezit werd uiteraard verbeurd verklaard en kwam te goede aan diegene die hem had beschuldigd,Uw kerk dus...... Helemaal humaan én verdraagzaam wat Uw geloofsgenoten van destijds betreft mijn beste... Citaat:
De kathaarse kwestie is er één van... De waarheid zou wél eens héél pijnlijk kunnen worden wat U betreft... Laatst gewijzigd door Svennies : 11 april 2010 om 00:43. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou het écht niet durven mijn beste.....
De schrik voor het einde van het leven dat U moet ondergaan... De gedachte aan zowel de hel als het vagevuur waar U in één der beide gevallen volgens Uw geloof dient plaats te nemen om het einde der tijden af te wachten alvorens U werkelijk wéét of Uw hemelplaatsje voor U wél degelijk beschikbaar is gezien Uw levenswijze... Daar hebben wij allemaal géén last van mijn beste.... Wij erkennen tenminste dat alles eindig is,en er géén sprookjes bestaan die tot in der eeuwigheid reiken.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Hé Fonne,
Mijn VRIENDIN en ik zijn ATHEISTEN, hebben een CARRIERE, 4 ONGEDOOPTE KINDEREN, en rijden met een MONOVOLUME. Maar laat dat je zondag niet verpesten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |