![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zit in de verzekeringen Ministe en voor morele schade krijg je voor de meeste ernstige feiten zo om en bij de 7500 euro als vergoeding (soms iets meer, soms iets minder). Maar voor blijvende invaliditeit, en zeker als de percentages hoog oplopen gaat de vergoeding naar honderdduizenden euro's (nog meer als die gast nog jong is ,werkte ,en nu niet meer kan werken). Ik denk dat het ene niet gaat opwegen tegen het andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
hoe dan ook, ik ben er geen voorstander dat de wet op wettige zelfverdediging wordt aangepast zoals Unizo bepleit maar ik ben in sommige gevallen wel voorstander van a lenient application.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() als die in de ene hand jatten heeft en in de andere een browning 9mm is hij voor mij vogelvrij..het potentieël gevaar telt..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
punt is dat je nu in een situatie zit waar de overvallers beter beschermd zijn als het slachtoffer. doe een overval: als ze je strikken wordt je verhoudingsgewijs niet gestraft als ze je niet strikken heb je geluk verdedigt het slachtoffer zich sta je ook in je gelijk zolang ge kunt aantonen dat ge het slachtoffer enkel financieel wilt ruineren en als ge, zoals nu, wordt afgeschoten kunt ge nog schadevergoeding eisen vh slachtoffer en moet het slachtoffer voor assisen verschijnen. uiteraard moet ge zelfverdediging uitbreiden. als hier straks 3 gasten binnenvallen en ze maken me duidelijk dat ze noch mij, noch mijn wederhelft fysieke schade willen toebrengen moet ik dan toelaten/accepteren en toezien hoe die mijn kot leeghalen zonder beroep te mogen doen op zelfverdediging? ik dacht het niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want zo kunnen we het op de moeder van de juwelier terugbrengen, als die niet zwanger had geweest was de juwelier er niet dus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De staat heeft bang van gewapende burgers en gaat een duidelijk voorbeeld stellen. En de volksjury? Die zal doen wat de rechter hen verteld van te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gat in de markt: de 'levensverzekering' voor 'overvallers'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Om te worden vrijgesproken, ga je idd eerst moeten "voorkomen" ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Ondertussen heeft hij met z'n advo gesproken en verklaring aangepast
Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De volksjury zal oordelen zoals de rechter het haar voorzegt. ![]() Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 april 2010 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tyberghein, die vanuit de eerste verdieping een ongewapende vluchtende dief doodschoot kreeg een veroordeling met opschorting van straf.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En deze juwelier, waar het nu over gaat gaat veel zwaarder gestraft worden. Alleen al door het feit dat de publieke opinie vorige maal bij de veroordeling zelfs niet gereageerd heeft, want het was cyclocross op TV. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Strafblad : leeg de volksjury wist dat voordat ze haar uitspraak deed.. De juwelier nu zat niet hoog en droog op het verdiep en had geen ongewapende dieven maar gewapende overvallers die rechtstreeks bedreigden over de vloer..en woont in het Brusselse waar stilaan iedereen de criminaliteit hard wil aanpakken.. ik zet mijn geld op een mild vonnis.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen bedreiging dus, geen zelfverdediging. We zullen zien hoe het gaat uitdraaien. Ik denk een jaar of twee in voorarrest alvorens het proces van start gaat en dan minstens tien jaar bak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgende maand is die vrij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou dan de eerste maal zijn in de Assisengeschiedenis van dit land.
We zullen zien. Alsof de raadkamer niet weet als ze die lossen dat ze die nooit meer terug zien. En, als de man veroordeeld wordt, geen 1/3 voor hem want vreemdeling. Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 april 2010 om 12:51. |
![]() |
![]() |