![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Holland: (o) (van holt -hout-, de naam had betrekking op het boskrijke gebied in de buurt van Haarlem). 1)het westelijk deel van Nederland tijdens de Republiek één gewest, thans verdeeld in... 2)(bij uitbr) geheel Nederland, thans... Zelfs van Dale erkent dat men met 'Holland' het hele Nederland kan aanduiden. Ik zie dus niet in wat er fout aan is wanneer wij de term 'Holland' gebruiken om Nederland aan te duiden. Laatst gewijzigd door system : 18 april 2010 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent echt wel slim genoeg om dat in te zien.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Ach man zwets toch niet. Indien de standplaats van de Nederlandse soldaten in Urusgan 'Kamp Holland' genoemd wordt, dan zullen deze soldaten in dit 'kamp' toch niet louter afkomstig zijn uit de provincies Noord- of Zuid-Holland neem ik aan.
Neen, 'Kamp Holland' heeft hier dezelfde betekenis als 'Kamp Nederland'. Punt uit. ![]() Laatst gewijzigd door system : 18 april 2010 om 17:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier noemen wij alle Nederlanders Hollanders. Waarom noemen Duitsers hun Holländer ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() En hun taal Holländisch? En Flandern Holländischsprachig?
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 april 2010 om 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar is hier? Bij jullie thuis? Wij praten over Nederlanders.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar genoeg gezeverd.
Ik ga de racistjes maar onderling wat laten leuteren. Vive le roi en tot in den draai!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die subforum trekt idioten aan zoals een drol vliegen aantrekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Dat is het gemakkelijkste.
Laatst gewijzigd door system : 18 april 2010 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Mensen die uit de provincies Noord-Holland of Zuid-Holland komen noem ik Hollanders. Mensen die uit Nederland komen noem ik Nederlanders. De taal die alle Nederlanders en Vlamingen op school geleerd hebben noem ik echter hollands! Op school leert men namelijk de taal zoals die in Holland (Gouda om precies te zijn) gesproken wordt. In Nederland spreek men meerdere talen: Fries, Twents, Hollands, Limburgs, Zeeuws, etc. In mijn theorie bestaat "Algemeen Beschaafd Nederlands (ABN)" namelijk niet (is Twents een onbeschaafde taal?). Dus een Tukker kan Twents en/of Hollands spreken, maar nooit Nederlands. Dus: een Duitser kan duits spreken. Een Engelsman kan engels spreken. Een Europeaan kan echter geen europees spreken. Analoog: En Tukker kan twents spreken. Een Hollander kan hollands spreken. Een Nederlander kan echter geen nederlands spreken. Is een eigen theorie, maar wel waterdicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Als niet-Belgen mij een Hollander noemen, dan heb ik daar geen problemen mee. Maar Belgen gebruiken de benaming 'Hollander' vooral pejoratief. Zelden hoor je iets positiefs als een Vlaming het woord 'Hollander' in de mond neemt. Zo worden allochtonen ook liever geen allochtoon meer genoemd vanwege alle negatieve associaties. Als Vlamingen met deze kennis toch volharden in alle Nederlanders Hollanders te noemen, dan is dat naar mijn idee alleen om te pesten.
Laatst gewijzigd door Spinoza : 18 april 2010 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is alleen maar de kift ,omdat zij het slechtste deel hebben gertroffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door dat soort "wij" voelen weinigen zich hier op dit forum aangesproken. Dergelijk "wij" vertegenwoordigt eigenlijk "quantité négligable"...
![]() |