![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de werkvloer zelf is de voertaal NEDERLANDS Een zeer groot verschil als je het mij vraagt.
![]() |
![]() |
#22 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat men dit niet zomaar kan opleggen aan werknemers om ineens een andere taal te spreken na aanwerving is een andere zaak.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Het mag dus een wonder heten dat je Nederlands gebruikt op dit forum.
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie daarentegen de correcte toepassing van bestaande taalwetten vraagt, is een halve nazi...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() I don't believe in miracles
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Detailopmerking, maar niet helemaal naast de kwestie: Niet weinige mensen, zoals die vele kortzichtige en slaafse Vlamingen, geloven ook dat Engels een makkelijke taal is die ze ondertussen al lang beheersen. Ik barst altijd in tranen uit van 't lachen hoeveel mensen ik hoor beweren dat ze schitterend Engels spreken ![]() ![]() ![]() Maar daar houdt het niet op, confronteer het gros van die mensen met hun onkunde en NÒG kunnen velen het niet toegeven. "Nee, jij doet maar moeilijk, iedereen op vakantie zegt dat ik het goed spreek". En dan zeg ik altijd... wanneer een vreemdeling in kwakkel-Nederlands jou aanspreekt om de weg te vragen en terloops ook informeert naar hoe JIJ zijn Nederlands inschat, ga JIJ dan zeggen: "nee sorry lieve man, er is nog héél veel werk aan de winkel"? ![]() Het probleem met Engels is dat iedereen dat probeert te spreken en het niveau internationaal gezien bedroevend laag is. Ik heb nog nooit een Belgische politicus (Vlaams OF Waals) goed Engels horen spreken. Het klopt dat Vlamingen zich goed kunnen behelpen in een aantal talen. Maar dat ... mijne heren zelfverklaarde polyglotten, is iets anders dan "beheersen". Verhofstadt al eens Engels horen spreken? of Van Rompuy? De Vlaamse tonen druipen ervanaf. Ik moest er ook aan toen arrogant gebekte De Klucht zomaar eventjes zei "nu ik moet zeggen ik spreek heel goed Frans". De dag erna hoorde ik hem in het franskiljons bezig in het Europees Parlement. En ja, het was in de zuiverste zin van het woord op en top franskiljons. Aaargh, wat kan ik toch kotsen van de domheid van de Vlaming. Polyglotten, haha... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() Stop aub met het marginaliseren van dit standpunt. Het gaat hier om de toevoeging van het Engels als beleidstaal in Brussel. Dit om het intressanter te maken om in belgië te investeren als buitenlands bedrijf. Het heeft dus geen zin om te beginnen panikeren. Jullie zullen niet verplicht worden om het Engels te leren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat het niet om.
Wel gaat het hier om. http://www.nationalia.info/en/news/712 Exact dezelfde discussie, maar de politieke agenda is hier héél duidelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() Zou het Engels geen buffer kunnen zijn voor de verfransing in Brussel? Vele anderstaligen kiezen het Frans als lingua franca, doch indien Engels als officiele derde taal zou ingevoerd worden, dan zal men eerder geneigd zijn om voor het Engels te kiezen dan voor het Frans?
![]() |
#33 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vooral wanneer ze niet-Nederlandstalige culturen bejubelen zijn ze hypocriet, want daar vinden ze wel normaal dat zij wel trots zijn op hun taal en het verdedigen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 april 2010 om 21:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat heb ik hierboven al gezegd dus wat mij betreft is zelfs u kennis van het Nederlands niet wat het moet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zucht : 18 april 2010 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 april 2010 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is overigens niet in Vlaanderen dat deze maatregel geldt maar in Brussel. Ik onthoud dat u liever hebt dat Brussel verfranst dan dat we zorgen dat buitenlandse investeerders naar hier komen en zo het land doen opwaarderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Engels
Een echtpaar ging eens op weekend naar Londen,daar aangekomen zegt die man tegen zijn vrouw ik versta die mensen niet . Wat moet ik nu zeggen als ze mij iets vragen,zegt zijn madam antwoord maar met Yes da zal wel goed zijn. Gaan ze s'avonds wandelen en komen ze een stel jonge nozems tegen,en ene van die mannen zegt,are you looking for trouble wablief zegt onze man,are you looking for trouble vraagt die engelander nog is,ineens denkt hij aan wat madam hem gezegd had en antwoord hij "Yes". Krijgt hij daar wa peren op zijn gezicht en die mannen lopen weg. Zijn madam zegt ge had beter No geantwoord denk daar aan in het vervolg. S'anderendaags zitten ze aan de oevers van de theems rustig van het uitzicht te genieten als diezelfde gasten terug voorbijkomen. Zegt diezelfde gast,did you had enough en zonder nadenken zegt onze vriend no no no en hij kreeg er nog wat! Ewel vanaf dat ogenblik is em bij de vld gegaan.
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wi!j zijn VLD en wij zijn anti-Vlaams.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |