Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2010, 20:20   #21
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
In mijn werk omgeving is Engels al langer de voertaal, ook al is dit niet officieel zo (en eigenlijk mag het niet), dat dit naar bedrijven toe een goed idee is, vind ik ook, en de manier dat een werkgever communiceert met zijn werknemers is een privé zaak.

Waar je die zelfhaat vandaan haalt weet ik niet.
Ik communiceer ook in het engels naar buitenlandse zusterbedrijven.
Op de werkvloer zelf is de voertaal NEDERLANDS

Een zeer groot verschil als je het mij vraagt.
Oud 18 april 2010, 20:25   #22
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik communiceer ook in het engels naar buitenlandse zusterbedrijven.
Op de werkvloer zelf is de voertaal NEDERLANDS

Een zeer groot verschil als je het mij vraagt.
Vind je? 'T is maar een taal, als je op voorhand weet dat de job waarvoor je solliciteert vereist dat je Engels spreekt zie ik niet in waarom dat een probleem zou moeten zijn, verder spreek ik Engels omdat het een taal is die door de verschillende nationaliteiten bij ons door iedereen vlot beheerst wordt.

Dat men dit niet zomaar kan opleggen aan werknemers om ineens een andere taal te spreken na aanwerving is een andere zaak.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 20:27   #23
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Het mag dus een wonder heten dat je Nederlands gebruikt op dit forum.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 20:33   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wat bedoel je hiermee?
Dat de taalpolitiek van Jong VLD véél verregaander is, maar daar is blijkbaar niks mis mee in politiek-correcte kringen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 20:34   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie daarentegen de correcte toepassing van bestaande taalwetten vraagt, is een halve nazi...
Oud 18 april 2010, 20:35   #26
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Het mag dus een wonder heten dat je Nederlands gebruikt op dit forum.
I don't believe in miracles
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 20:47   #27
Thomas VDB
Partijlid

Thomas VDB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naïviteit is een groot probleem in Vlaanderen, want ik weet dat niet weinig mensen zoals jij denken. Jammer.
groot gelijk!

Detailopmerking, maar niet helemaal naast de kwestie:

Niet weinige mensen, zoals die vele kortzichtige en slaafse Vlamingen, geloven ook dat Engels een makkelijke taal is die ze ondertussen al lang beheersen. Ik barst altijd in tranen uit van 't lachen hoeveel mensen ik hoor beweren dat ze schitterend Engels spreken .

Maar daar houdt het niet op, confronteer het gros van die mensen met hun onkunde en NÒG kunnen velen het niet toegeven. "Nee, jij doet maar moeilijk, iedereen op vakantie zegt dat ik het goed spreek". En dan zeg ik altijd... wanneer een vreemdeling in kwakkel-Nederlands jou aanspreekt om de weg te vragen en terloops ook informeert naar hoe JIJ zijn Nederlands inschat, ga JIJ dan zeggen: "nee sorry lieve man, er is nog héél veel werk aan de winkel"?

Het probleem met Engels is dat iedereen dat probeert te spreken en het niveau internationaal gezien bedroevend laag is. Ik heb nog nooit een Belgische politicus (Vlaams OF Waals) goed Engels horen spreken. Het klopt dat Vlamingen zich goed kunnen behelpen in een aantal talen. Maar dat ... mijne heren zelfverklaarde polyglotten, is iets anders dan "beheersen". Verhofstadt al eens Engels horen spreken? of Van Rompuy? De Vlaamse tonen druipen ervanaf. Ik moest er ook aan toen arrogant gebekte De Klucht zomaar eventjes zei "nu ik moet zeggen ik spreek heel goed Frans". De dag erna hoorde ik hem in het franskiljons bezig in het Europees Parlement. En ja, het was in de zuiverste zin van het woord op en top franskiljons.

Aaargh, wat kan ik toch kotsen van de domheid van de Vlaming. Polyglotten, haha...
Thomas VDB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 20:49   #28
pv1994
Vreemdeling

Standaard

Stop aub met het marginaliseren van dit standpunt. Het gaat hier om de toevoeging van het Engels als beleidstaal in Brussel. Dit om het intressanter te maken om in belgië te investeren als buitenlands bedrijf. Het heeft dus geen zin om te beginnen panikeren. Jullie zullen niet verplicht worden om het Engels te leren.
pv1994 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 20:53   #29
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daar gaat het niet om.

Wel gaat het hier om.

http://www.nationalia.info/en/news/712

Exact dezelfde discussie, maar de politieke agenda is hier héél duidelijk.
Oud 18 april 2010, 20:54   #30
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pv1994 Bekijk bericht
Stop aub met het marginaliseren van dit standpunt. Het gaat hier om de toevoeging van het Engels als beleidstaal in Brussel. Dit om het intressanter te maken om in belgië te investeren als buitenlands bedrijf. Het heeft dus geen zin om te beginnen panikeren. Jullie zullen niet verplicht worden om het Engels te leren.
Over mijn lijk dat het Engels een beleidstaal wordt. In mijn land mijn taal, gvd.
Oud 18 april 2010, 21:00   #31
pv1994
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Over mijn lijk dat het Engels een beleidstaal wordt. In mijn land mijn taal, gvd.
Waarom?
U moet mij eens uitleggen wat de voordelen zijn van zo'n nationalistische uitspraak.
Oud 18 april 2010, 21:00   #32
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Zou het Engels geen buffer kunnen zijn voor de verfransing in Brussel? Vele anderstaligen kiezen het Frans als lingua franca, doch indien Engels als officiele derde taal zou ingevoerd worden, dan zal men eerder geneigd zijn om voor het Engels te kiezen dan voor het Frans?
Oud 18 april 2010, 21:02   #33
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Zou het Engels geen buffer kunnen zijn voor de verfransing in Brussel? Vele anderstaligen kiezen het Frans als lingua franca, doch indien Engels als officiele derde taal zou ingevoerd worden, dan zal men eerder geneigd zijn om voor het Engels te kiezen dan voor het Frans?
Dat dachten sommigen Vlamingen ook over het Frans toen dat de Europese hulptaal was.

Citaat:
Waarom?
U moet mij eens uitleggen wat de voordelen zijn van zo'n nationalistische uitspraak.
Nationalisme is een toverwoord, omdat het een negatieve connotatie heeft gekregen. Voor mij is hier tegen zijn nog steeds soft-nationalisme hoor. Sterker, je moedertaal willen vervangen door het Engels of erdoor op vele vlakken te willen verdringen heeft iets wat van zelfgeseling. Cultuurnationalisme is iets wat mag voor iedereen behalve de Vlaming zelf.

Vooral wanneer ze niet-Nederlandstalige culturen bejubelen zijn ze hypocriet, want daar vinden ze wel normaal dat zij wel trots zijn op hun taal en het verdedigen.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 april 2010 om 21:07.
Oud 18 april 2010, 21:07   #34
pv1994
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat dachten sommigen Vlamingen ook over het Frans toen dat de Europese hulptaal was.

Nationalisme is een toverwoord, omdat het een negatieve connotatie heeft gekregen. Voor mij is hier tegen zijn nog steeds soft-nationalisme hoor. Sterker, je moedertaal willen vervangen door het Engels of erdoor op vele vlakken te willen verdringen heeft iets wat van zelfgeseling.
Niet vervangen maar toevoegen.
Dat heb ik hierboven al gezegd dus wat mij betreft is zelfs u kennis van het Nederlands niet wat het moet zijn.
Oud 18 april 2010, 21:07   #35
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zouden ze dan niet beter Chinees toevoegen ? General Motors en Saab en zo indachtig....

Laatst gewijzigd door Zucht : 18 april 2010 om 21:36.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 21:08   #36
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet vervangen maar toevoegen.
Dat heb ik hierboven al gezegd dus wat mij betreft is zelfs uw kennis van het Nederlands niet wat het moet zijn.
Het komt op hetzelfde neer eigenlijk. Nu goed, als Vlaanderen met goedkeuring van de publeike opinie dit invoert dan hoop ik dat de boel helemaal verfranst. Everytime zou blij zijn en azert wordt dan nog een vriend.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 april 2010 om 21:10.
Oud 18 april 2010, 21:14   #37
pv1994
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Het komt op hetzelfde neer eigenlijk. Nu goed, als Vlaanderen met goedkeuring van de publeike opinie dit invoert dan hoop ik dat de boel helemaal verfranst. Everytime zou blij zijn en azert wordt dan nog een vriend.
Het is uiteraard niet hetzelfde.
Het is overigens niet in Vlaanderen dat deze maatregel geldt maar in Brussel.
Ik onthoud dat u liever hebt dat Brussel verfranst dan dat we zorgen dat buitenlandse investeerders naar hier komen en zo het land doen opwaarderen.
Oud 18 april 2010, 21:25   #38
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Engels

Een echtpaar ging eens op weekend naar Londen,daar aangekomen zegt die man tegen zijn vrouw ik versta die mensen niet .
Wat moet ik nu zeggen als ze mij iets vragen,zegt zijn madam antwoord maar met Yes da zal wel goed zijn.
Gaan ze s'avonds wandelen en komen ze een stel jonge nozems tegen,en ene van die mannen zegt,are you looking for trouble wablief zegt onze man,are you looking for trouble vraagt die engelander nog is,ineens denkt hij aan wat madam hem gezegd had en antwoord hij "Yes".
Krijgt hij daar wa peren op zijn gezicht en die mannen lopen weg.
Zijn madam zegt ge had beter No geantwoord denk daar aan in het vervolg.
S'anderendaags zitten ze aan de oevers van de theems rustig van het uitzicht te genieten als diezelfde gasten terug voorbijkomen.
Zegt diezelfde gast,did you had enough en zonder nadenken zegt onze vriend
no no no en hij kreeg er nog wat!
Ewel vanaf dat ogenblik is em bij de vld gegaan.
Oud 18 april 2010, 21:26   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Wi!j zijn VLD en wij zijn anti-Vlaams.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 21:33   #40
pv1994
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wi!j zijn VLD en wij zijn anti-Vlaams.
Wij zijn conservatief en tegen alles wat België op de wereldkaart kan brengen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be