![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wat is N-VA ik ken niet zoveel van politiek... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() correctie: laatste zin moest zijn:
Ik hoop dat er een Vlaams front ontstaat tegen het Waals Front. Dit om geen misverstanden te creëren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vond dat al trekken op de bokser die zichzelf een uppercut gaf...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Deze morgen in de krantencommentaren: ‘De CD&V heeft duidelijk de Belgische kaart laten vallen!’ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De franstalige partner heeft de CD&V dan ook een mes in de rug gestoken ten tijde van de Lambermontonderhandlingen. Bovendien is diezelfde partner op politiek vlak uitgespeeld. Bovendien speelt die partner zowiso niet mee voor de Vlaamse verkiezingen.
Toch maar afwachten hoe de wind zal draaien als er onderhandelingen komen voor de federale regering. En daar heeft de CD&V de N-VA nog altijd niet bij nodig.
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In mijn droomscenario blijft CD&V daarbij, weigeren de Walen het en worden er geen onderhandse compromissen gesloten. En dan is er misschien eindelijk een einde aan het gedrocht België.
(dromen mag hé ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() Voor de CD&V is dit een weg of no return. Gezien zij zich opwerpen als een beleidspartij dienen ze dit ook waar te maken, zo niet zien zij hun geloofwaardigheid definitief verloren gaan. Het VB daarentegen is geen alternatief. Zij wenst niet aan het beleid deel te nemen, tenzij in de Stad Antwerpen na 2006. Dit zou een goede zaak zijn, want het cordon sanitaire was een uitvinding van de groene fundamentalist Gheysels. Op het VB dienen wij niet te rekenen gezien deze partij er de voorkeur aan geeft om verantwoodelijkheid op te nemen voor de stellingen die zij tot heden inneemt.
Op te merken valt dat, namens de SP alleen burgemeester Leo Peeters optreedt. Hij geniet de verbale steun van onze gratis Steve, doch voor de rest niets. Ook in de kamercommissie, waarin het erop aankwam om dit probleem gewoon te agenderen, kregen we een smalende opmerking van een SPa-er met verwijzing tot de sprint van Musseeuw. Het begint te dagen dat er een verschil bestaat tussen de gratis Steve Stunt en zijn bekwame ministers, die moeten zwijgen want ze zijn intellectueel, en zijn vriend Di Rupo. Merkwaardig is de opstelling van ons aller lieveling Bertje Anciaux. Hij heeft de Volksunie verdeeld, en heeft nu veilig voor SPA gekozen om minister te kunnen blijven. Hij heeft het adoptiekindje van Durant overgenomen, en vertroeteld, en we hebben hem in dit dossier nog niet gehoord. Opportunistisch. Gelukkig dat Van Grembergen van cultuur nog een aantal stommiteiten heeft kunnen rechtzetten. Verontrustend is echter het intervieuw met minister Michel, baas van de MR en vriend van Verhofstadt. Deze zegt neen, nu niet, en nooit. Er was toch een Arbitragehof die beslist heeft dat deze zaak moest geregeld worden? Doch Michel gaat verder: naar zijn oordeel is de staatshervorming reeds te ver gegaan, dient het aantal faciliteitengemeenten rond Brussel te worden uitgebreid en dienen de mogelijkheden voor franstaligen in de faciliteitengemeenten te worden verruimd. Waarom kunnen Franstaligen zcih niet aanpassen door de taal te leren? Ik ken EEG ambtenaren, buitenlanders, die na zes maanden perfect Nederlands spreken. In mijn woonwijk werden werken uitgevoerd door een Turkse onderaannemer van de Vlaamse Nutsmaatschappij. Die Turken spraken Nederlands. En ze hebben goed werk geleverd. Ik ken een zakenrelatie, exportmanger, franstalig, wonend te Beersel, spreekt echter perfect Nederlands. Deze persoon heeft zich recent zwaar geërgerd bij een exportmissie van het Waalse Gewest in Sao Paulo, stad in Brazilië met 10 miljoen inwoners. De Minister kwam met een power point presentatie van la région Wallonne, 3,8 mio habitants, een geografische kaart met alleen maar Wallonnië op. En dan geïsoleerd, Bruxeles. In een privé gesprek vestigde deze exportmanager de aandacht van de minsiter op het feit dat de deelnemende zakenmensen van een stad met 10 miljoen inwoners toch niet geïmpressioneerd was door een land van 3,8 miljoen inwoners. De reactie van deze minister was in Sao Paulo "Ou est-ce que tu habites? A Beersel? Maintinant j'ai compris"; Een dag later werd een persconferantie georganisser, met alle erop en daaraan. Voorzien voor 80 mensen. Er waren van de genodigden 3 komen opdagen... Gelukkig dat het kabinet en enkel belgische bevriende journalisten aanwezig waren. er werd twee contracten besproken in deze missie, geen enkel afgesloten. Werk komt in Vlaanderen voort van bedrijven die exporteren. Wij leven voor 80 % van de export. Wij leven van mensen die werken. Wij hebben de grootste productiviteit van de wereld, maar ook de hoogste lasten op arbeid. Als de franstalige politici dit beleid van Non, Non, geen srpake van , nu niet , nooit niet , als zii deze willen politiek verder willen voeren, dienen zij niet verrast te zijn dat er een stroming ontstaat voor meer Vlaamse autonomie, sociaal ekonomisch en fiscaal. Het zwaaien met leeuwevlaggen, en het roepen van indianenkreten zal evenwel weinig bijdragen tot de realisatie van dit finale objectief. Nog een laatste bedenking: het verrast mij dat de burgemeesters Van BR-Hal-Vol zo snel werden odnervraagd door het Brussels Parket. Algemeen bestaat er een belangrijke achterstand in het gerecht. Bovendien was uit de commissie Verwilghen gebleken dat de Procureur Generaal in Brussel een slecht manager is. Deze man bleef echter op zijn post. Het is toch merkwaardig hoe snel het gerecht wel kan optreden, als er een Franstalige minister van Justitie is en het over een Vlaamse zaak gaat. Met hoop en verwachting kijk ik naar CD&V. Ik hoop dat we meer autonomie kunnen bekomen voor een welvarend Vlaanderen, zoals de Catalanen in Spanje, de deelstaten in Duitsland, en de deelstaten in Canada, en dit binnen het kader van één land. Het momentum dat we nu meemaken is een unieke kans. De CD&V heeft mogelijks een belangrijke sleutel in de hand. Het vergt een nieuwe verantwoordelijkheid. En ook niuwe mensen van een neiuwe generatie. Het verleden is belangrijk om te kennen, om het heden te begrijpen. Wat men vandaag concreet doet is echter belangrijker. De toekomst is echter het belangrijkste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Partijlid
|
![]() Den belziek op de composthoop, bij de Allahgalevers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt toch dat de belgicisten van de CD&V België aan haar einde helpt omdat er niet aan rechtmatige Vlaamse eisen zal worden tegemoet gekomen?
![]()
![]() |
#38 |
Vreemdeling
|
![]() Het belgicisme in CD&V is zo goed als uitgestorven, enkele oude krokodillen daargelaten. CD&V-N-VA is geloofwaardig Vlaams.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat er veel CD&Vers zijn die Belgisch gezind zijn weet ik ook. maar ik weet ook dat een grote groep binnen de CD&V strekking (dus ook achterban en kiezers) de autonomie van Vlaanderen meer en meer naar boven aan het schuiven zijn in die strekking. En de grootste groep zal NOOIT op het Blok stemmen omwille van het mens beeld. Als de Vlaamse reflex van die strekking kan worden aangewakkerd gaan we vooruit. En dit is nu duidelijk aan het gebeuren. Yves Leterme KAN niet meer achteruit. Niet alleen tov de N-VA maar vooral tov zijn eigen achterban. En met het Vlaams kartel is de wil naar autonomie binnen de CD&V wel aangeschoten. Excuseer mij Knuppel ik vind dat uw manier van debatteren en onterecht veralgemenen en het niet genuanceerd verketteren van andere strekkingen en meningen de laatste tijd nogal laag geworden is. Ongeveer op het zelfde platvloers niveau zoals de VLD zijn campagne voert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Vreemdeling
|
![]() Inderdaad, CD&V-N-VA staat borg voor een soevereine Vlaamse lidstaat in Europa.
|
![]() |
![]() |