![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het VBO is één van de laatste bastions van de Belgische bourgeoisie. Het is niet meer dan logisch dat zij leugens de wereld insturen in een poging het regime overeind te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind sowieso niet dat "de Economie" als argument in dit soort discussies kan gebruikt worden en het VBO is een werkgeversorganisatie dus volkomen negeerbaar (net als het VOKA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen tijd om de ganse draad nog te lezen,
maar in de gva stond vandaag of gisteren, dat de zaken van belang voor de haven van Antwerpen geregeld worden door enerzijds het Vlaams gewest en anderzijds Europa. De B politieke toestand heeft er geen belang toe.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
wat er ook van zij: ik wacht vol ongeduld tot de bedrijven zich bekend maken die wegens de politieke crisis hun beslissing om te investeren in België hebben geannuleerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Het Waalse bedrijf Mestdagh neemt 20 carrefours over, allemaal in Wallonië. Waar blijven de Vlaamse overnemers voor de carrefours in Vlaanderen? Geen geld? Of is de denkpiste eerder, laat ze stikken dan is er meer winst voor Colruyt (Vlaams) en vooral de andere ketens (Aldi, Lidl, Delhaize, enz niet Vlaams). Het Vlaams personeel van Carrefour kan stikken zolang de buitenlandse ketens maar winst maken ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noem ze eens op.
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() .....het schijnt nochtans dat de buitenlandse bestellingen van Belgische tricolore vodden totaal is ingestort...
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Er is er maar één die eraan "denkt", Albert Heyn. Heb je ze al een bod zien doen op Carrefour? Nee. Zijn ze geïnteresseerd in de Vlamingen die voor Carrefour werken? Nee. Heyn wacht liever tot dat ze op hun tandvlees zitten om ze daarna aan een prikje van hun vorig salaris in te huren. Ik kan hem alleen maar volmondig gelijk geven. Vlaams plebs moet je niet duur betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee de bedrijven.
Ik zal u een beetje op weg helpen anders; België: buitenlandse investeringen Datum: 24.08.2009 Buitenlandse investeringen spelen een belangrijke rol in België en zijn van belang geweest voor het herstel van de Belgische economie in de afgelopen decennia. Door de wijze van investeren hebben enkele grote particuliere bedrijven het in een aantal industrieën, de financiële dienstverlening en de handel voor het zeggen. Belangrijke bedrijven daarbij zijn Petrofina, Fortis, Agfa-Gevaert, Inbev en drie chemische en farmaceutische bedrijven: Solvay, Omega Pharma en Union Chimique de Belgique (UCB). Dit zijn alle grote internationaal opererende bedrijven. Belangrijke Nederlandse bedrijven in België zijn Akzo, DSM, Philips, Frans Maas, TNT, Vos Logistics, Vendex KBB (met vestigingen van onder andere Blokker, Bart Smit en Hema) en Randstad Uitzendbureau. Daarnaast hebben alle grote Nederlandse banken een vestiging in België. Volgens de Barometer van de Belgische Attractiviteit2009 van Ernst&Young wist België in 2008 142 buitenlandse projecten aan te trekken. Daarmee zakt het land van de vijfde naar de achtste plaats wat betreft het aantal investeringen in Europa. Ter vergelijking: Nederland stond in 2008 op de tiende plaats; in 2007 was dat de twaalfde positie. Meer dan de helft van de buitenlandse investeringen in België komt uit Europese landen, met name de landen die grenzen aan België. --------
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 april 2010 om 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() neen, ik ben historicus, ik wens controleerbare feiten. Als er werkelijk zoveel bedrijven hebben afgehaakt, wens ik namen van die bedrijven te horen. Anders kan Leysen maar wat uit zijn nek zitten lullen.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 23 april 2010 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er buitenlanders hier willen investeren, dan hoop ik dat ze dat doen op brede en fatsoenlijke argumenten.
Een poltiiek probleempje over een kieskringetje is daarbij pienuts. Als er investeerders daarop afhaken, dan is dat misschien best, want dan zouden het maar investeringen zijn die gebazeerd zijn op manifest minderwaardige studies.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bombardier (Canadees, Brugge) |
|
![]() |
![]() |
![]() |