Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2010, 21:10   #21
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Alsof er hier nog veel buitenlandse bedrijven zijn?

Zever alweer.
50% van de werknemers in de private sector werken in bedrijven die in buitenlandse handen zijn.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 21:15   #22
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Het VBO is één van de laatste bastions van de Belgische bourgeoisie. Het is niet meer dan logisch dat zij leugens de wereld insturen in een poging het regime overeind te houden.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 21:26   #23
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Dat zei VBO-voorzitter Junior Leysen dus vandaag...
Los van het feit of het waar is of niet (ik zou het niet weten):

Ik vind sowieso niet dat "de Economie" als argument in dit soort discussies kan gebruikt worden en het VBO is een werkgeversorganisatie dus volkomen negeerbaar (net als het VOKA)

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 21:50   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Geen tijd om de ganse draad nog te lezen,
maar in de gva stond vandaag of gisteren, dat de zaken van belang voor de haven van Antwerpen geregeld worden door enerzijds het Vlaams gewest en anderzijds Europa. De B politieke toestand heeft er geen belang toe.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 22:05   #25
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Los van het feit of het waar is of niet (ik zou het niet weten):

Ik vind sowieso niet dat "de Economie" als argument in dit soort discussies kan gebruikt worden en het VBO is een werkgeversorganisatie dus volkomen negeerbaar (net als het VOKA)
vind ik dus ook, de redenering van sommigen volgend, zou een regeringspartij zich aan de grootste smeerlapperij mogen begeven, maar niemand van de anderen zou de regering mogen laten vallen wegens "economisch niet verantwoord"

wat er ook van zij: ik wacht vol ongeduld tot de bedrijven zich bekend maken die wegens de politieke crisis hun beslissing om te investeren in België hebben geannuleerd.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 22:06   #26
AyneRand
Minister-President

Standaard

Het Waalse bedrijf Mestdagh neemt 20 carrefours over, allemaal in Wallonië. Waar blijven de Vlaamse overnemers voor de carrefours in Vlaanderen? Geen geld? Of is de denkpiste eerder, laat ze stikken dan is er meer winst voor Colruyt (Vlaams) en vooral de andere ketens (Aldi, Lidl, Delhaize, enz niet Vlaams). Het Vlaams personeel van Carrefour kan stikken zolang de buitenlandse ketens maar winst maken ...
Oud 23 april 2010, 22:10   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
50% van de werknemers in de private sector werken in bedrijven die in buitenlandse handen zijn.
Noem ze eens op.
Oud 23 april 2010, 22:10   #28
Shadowke

Standaard

Citaat:
Het Waalse bedrijf Mestdagh neemt 20 carrefours over, allemaal in Wallonië. Waar blijven de Vlaamse overnemers voor de carrefours in Vlaanderen? Geen geld? Of is de denkpiste eerder, laat ze stikken dan is er meer winst voor Colruyt (Vlaams) en vooral de andere ketens (Aldi, Lidl, Delhaize, enz niet Vlaams). Het Vlaams personeel van Carrefour kan stikken zolang de buitenlandse ketens maar winst maken ...
er zijn genoeg nederlandse warenhuisketens die gerust de vlaamse markt willen overnemen
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 22:12   #29
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

.....het schijnt nochtans dat de buitenlandse bestellingen van Belgische tricolore vodden totaal is ingestort...
Oud 23 april 2010, 22:14   #30
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
er zijn genoeg nederlandse warenhuisketens die gerust de vlaamse markt willen overnemen
Er is er maar één die eraan "denkt", Albert Heyn. Heb je ze al een bod zien doen op Carrefour? Nee. Zijn ze geïnteresseerd in de Vlamingen die voor Carrefour werken? Nee. Heyn wacht liever tot dat ze op hun tandvlees zitten om ze daarna aan een prikje van hun vorig salaris in te huren. Ik kan hem alleen maar volmondig gelijk geven. Vlaams plebs moet je niet duur betalen.
Oud 23 april 2010, 22:15   #31
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Noem ze eens op.
De werknemers? Sorry, daar heb ik geen tijd voor.
Oud 23 april 2010, 22:26   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Dat zei VBO-voorzitter Junior Leysen dus vandaag...

... en ik geloof er NIETS van.

Ik wil namen van bedrijven die hun investeringen zouden hebben geannuleerd. Ik wil het van die bedrijven zelf horen dat de regeringsval de reden is voor de annulatie van hun investering.

De regering is pas gisteren gevallen, iedereen weet dat grote investeringen niet op één dag worden beslist.

Sorry, maar op deze manier zal junior Leysen mij niet -en ik hoop niemand- overtuigen.
Een typische reactie van aanhangers van de Alte Kameraden als iets niet in hun kraampast.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 22:33   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De werknemers? Sorry, daar heb ik geen tijd voor.
Nee de bedrijven.

Ik zal u een beetje op weg helpen anders;

België: buitenlandse investeringen

Datum: 24.08.2009

Buitenlandse investeringen spelen een belangrijke rol in België en zijn van belang geweest voor het herstel van de Belgische economie in de afgelopen decennia.
Door de wijze van investeren hebben enkele grote particuliere bedrijven het in een aantal industrieën, de financiële dienstverlening en de handel voor het zeggen. Belangrijke bedrijven daarbij zijn Petrofina, Fortis, Agfa-Gevaert, Inbev en drie chemische en farmaceutische bedrijven: Solvay, Omega Pharma en Union Chimique de Belgique (UCB). Dit zijn alle grote internationaal opererende bedrijven. Belangrijke Nederlandse bedrijven in België zijn Akzo, DSM, Philips, Frans Maas, TNT, Vos Logistics, Vendex KBB (met vestigingen van onder andere Blokker, Bart Smit en Hema) en Randstad Uitzendbureau. Daarnaast hebben alle grote Nederlandse banken een vestiging in België.

Volgens de Barometer van de Belgische Attractiviteit2009 van Ernst&Young wist België in 2008 142 buitenlandse projecten aan te trekken. Daarmee zakt het land van de vijfde naar de achtste plaats wat betreft het aantal investeringen in Europa. Ter vergelijking: Nederland stond in 2008 op de tiende plaats; in 2007 was dat de twaalfde positie. Meer dan de helft van de buitenlandse investeringen in België komt uit Europese landen, met name de landen die grenzen aan België.

--------

Laatst gewijzigd door Mambo : 23 april 2010 om 22:36.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 22:35   #34
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een typische reactie van aanhangers van de Alte Kameraden als iets niet in hun kraampast.
neen, ik ben historicus, ik wens controleerbare feiten. Als er werkelijk zoveel bedrijven hebben afgehaakt, wens ik namen van die bedrijven te horen. Anders kan Leysen maar wat uit zijn nek zitten lullen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 23 april 2010 om 22:36.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 22:35   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als er buitenlanders hier willen investeren, dan hoop ik dat ze dat doen op brede en fatsoenlijke argumenten.

Een poltiiek probleempje over een kieskringetje is daarbij pienuts. Als er investeerders daarop afhaken, dan is dat misschien best, want dan zouden het maar investeringen zijn die gebazeerd zijn op manifest minderwaardige studies.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 22:41   #36
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee de bedrijven.

Ik zal u een beetje op weg helpen anders;

België: buitenlandse investeringen

Datum: 24.08.2009

Buitenlandse investeringen spelen een belangrijke rol in België en zijn van belang geweest voor het herstel van de Belgische economie in de afgelopen decennia.
Door de wijze van investeren hebben enkele grote particuliere bedrijven het in een aantal industrieën, de financiële dienstverlening en de handel voor het zeggen. Belangrijke bedrijven daarbij zijn Petrofina, Fortis, Agfa-Gevaert, Inbev en drie chemische en farmaceutische bedrijven: Solvay, Omega Pharma en Union Chimique de Belgique (UCB). Dit zijn alle grote internationaal opererende bedrijven. Belangrijke Nederlandse bedrijven in België zijn Akzo, DSM, Philips, Frans Maas, TNT, Vos Logistics, Vendex KBB (met vestigingen van onder andere Blokker, Bart Smit en Hema) en Randstad Uitzendbureau. Daarnaast hebben alle grote Nederlandse banken een vestiging in België.

Volgens de Barometer van de Belgische Attractiviteit2009 van Ernst&Young wist België in 2008 142 buitenlandse projecten aan te trekken. Daarmee zakt het land van de vijfde naar de achtste plaats wat betreft het aantal investeringen in Europa. Ter vergelijking: Nederland stond in 2008 op de tiende plaats; in 2007 was dat de twaalfde positie. Meer dan de helft van de buitenlandse investeringen in België komt uit Europese landen, met name de landen die grenzen aan België.

--------
Ik zal ze u opsommen, één voor één, per bericht.

Bombardier (Canadees, Brugge)
Oud 23 april 2010, 22:44   #37
AyneRand
Minister-President

Standaard

Daikin (Japan, Oostende)
Oud 23 april 2010, 22:46   #38
AyneRand
Minister-President

Standaard

Atos (Frankrijk, Brussel)
Oud 23 april 2010, 22:47   #39
AyneRand
Minister-President

Standaard

Bayer (Duitsland, Antwerpen)
Oud 23 april 2010, 22:51   #40
AyneRand
Minister-President

Standaard

Cap Gemini (Frankrijk, Brussel)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be