Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Zullen de frnastalige partijen tegemoet komen aan de eisen van Open VLD?
ja 4 10,00%
nee 36 90,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2010, 10:01   #21
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ik denk dat ook, er moet een akkoord komen voor donderdag anders wordt er gestemd daar kan niemand nog buiten in principe. Ze zullen wel af komen met ' we hebben een bijna akkoord.' Een bijna akkoord voor een bijna land in een bijna democratie.
Al 180 jaar ,bijna een land.
De vraag is ,hoelang je dit kunt volhouden.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 24 april 2010 om 10:02.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 10:02   #22
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
U heeft gelijk dat op dit moment de CD&V als onbetrouwbaar uit de bus is gekomen.
Deze perceptie zal lang blijven hangen.
De Open VLD heeft slimme strategen ,dat is het verschil.

Iedereen weet dat er toch geen onderhandelde overeenkomst zal komen voor de federale verkiezingen in 2011.
Dus je kunt beter duidelijk zijn ,zoals de jonge Decroo ,dan rookgordijnen ophangen zoals Leterme en Thijsen.
De meeste Vlamingen zijn de onbetrouwbaarheid van de politici meer dan zat.
Daarom zal de VLD scoren voor dit optreden van Decroo,zeker bij de jongeren.
A. Decroo wilt ondertussen al terug gaan praten. Hij heeft zijn 5 minuten van fame gehad, en nu is alles goed. Al was het de uitbreiding van Brussel tot aan de grenzen met nederland.

En achteraf, als de onderhandelde oplossing er is en de mensen toch vragen stellen in Antwerpen dat alle borden nu ook een Franse vertaling eronder hebben staan.... hey, je kan de VLD toch niets verwijten hé? Zij hebben de regering laten vallen zelfs terwijl de CD&V & groen zo per sé die oplossing zo goed vonden...
Oud 24 april 2010, 10:07   #23
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik klop die crisis niet op zoals de Vlaams nationalisten.
Dat gedeelte klopt.
Het Hof leeft in heel grote crisis. Wat Albert allemaal gedaan de 22 ste om zijn eigen vel te redden. Democratie in dit land is niet mogelijk omdat deze het land vernietigt
winnezele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 10:07   #24
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
A. Decroo wilt ondertussen al terug gaan praten. Hij heeft zijn 5 minuten van fame gehad, en nu is alles goed. Al was het de uitbreiding van Brussel tot aan de grenzen met nederland.

En achteraf, als de onderhandelde oplossing er is en de mensen toch vragen stellen in Antwerpen dat alle borden nu ook een Franse vertaling eronder hebben staan.... hey, je kan de VLD toch niets verwijten hé? Zij hebben de regering laten vallen zelfs terwijl de CD&V & groen zo per sé die oplossing zo goed vonden...
Hij heeft gezegd in Terzake, dat hij tot de stemming van donderdag nog wilt praten ,op voorwaarde dat de Franstalige partijen accoord gaan met het raamwerk van Dehaene en met de deadline van donderdag.
Dit lijkt me toch duidelijk.
De koning zal snel genoeg weten of dit mogelijk zal zijn.
Oud 24 april 2010, 10:14   #25
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Met het framework van Dehaene? Met het raamwerk van het Vlaams akkoord moeten ze werken.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 10:14   #26
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Het Hof leeft in heel grote crisis. Wat Albert allemaal gedaan de 22 ste om zijn eigen vel te redden. Democratie in dit land is niet mogelijk omdat deze het land vernietigt
Albert heeft de 22ste helemaal niets gedaan, behalve het uitvoeren van zijn taak als staatshoofd.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 10:18   #27
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vergeten dat de Roi geen enkele beslissing mag nemen zonder het fiat van de regering,...in casu Leterme.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 10:46   #28
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Albert heeft de 22ste helemaal niets gedaan, behalve het uitvoeren van zijn taak als staatshoofd.
Hoe naiëf kan je zijn.
winnezele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 10:59   #29
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht

..

Neen , ere wie ere toekomt : Decroo heeft in een interview met de Libre toegelicht wat de grenzen van zijn onderhandelingsbereidheid zijn : geen territoriale aansluiting van vlaamse gemeenten bij Brussels Gewest en géén anschluss bij de franse gemeenschap (via initiatiefrecht ).
Als hij dit standpunt blijft handhaven , maakt hij voor mij voor zijn partij veel goed van wat Verhofstadt in 2005 verkwanseld heeft :ondanks het feit dat het belgicistische vlamingen zijn , zijn ze niet bereid de fundamentele belangen van vlaanderen te verkwanselen .
Dat begroet ik als positief , ondanks het feit dat ik zelf opteer voor een confederaal België met vergaande vlaamse autonomie .

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 24 april 2010 om 11:01.
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 11:07   #30
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Neen , ere wie ere toekomt : Decroo heeft in een interview met de Libre toegelicht wat de grenzen van zijn onderhandelingsbereidheid zijn : geen territoriale aansluiting van vlaamse gemeenten bij Brussels Gewest en géén anschluss bij de franse gemeenschap (via initiatiefrecht ).
Als hij dit standpunt blijft handhaven , maakt hij voor mij voor zijn partij veel goed van wat Verhofstadt in 2005 verkwanseld heeft :ondanks het feit dat het belgicistische vlamingen zijn , zijn ze niet bereid de fundamentele belangen van vlaanderen te verkwanselen .
Dat begroet ik als positief , ondanks het feit dat ik zelf opteer voor een confederaal België met vergaande vlaamse autonomie .
ik hoop dat je gelijk hebt... Maar je haalt het eigenlijk zelf al een beetje aan.

Er was nog zo iemand, een tijdje terug, die nieuwkomer was en kwam aandrijven met sterke taal.

Al een geluk dat het A. Decroo is, en niet A. Leterme... of men kon nu al beginnen lachen met de "zo vader, zo zoon" mopjes...
Oud 24 april 2010, 11:09   #31
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe naiëf kan je zijn.
Nee hier heeft Henri1 gelijk, Albert II moet niet proberen buiten de lijntjes te kleuren. Het koningshuis staat zo wie zo onder schot en dat weet hij ook.
Oud 24 april 2010, 11:17   #32
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het zijn in de eerste plaats opportunisten ik ken veel Vlaamse Bourgeois die onderling Frans spreken maar liefst van Wallonië af willen. Een opportunist draait zijn neus in de richting waar ze het meeste baat vinden.
Oud 24 april 2010, 11:42   #33
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het zijn in de eerste plaats opportunisten ik ken veel Vlaamse Bourgeois die onderling Frans spreken maar liefst van Wallonië af willen. Een opportunist draait zijn neus in de richting waar ze het meeste baat vinden.

opportunisme is een onderdeel van het politieke spel , zoals het onderdeel is van de economie, van sport , zelfs van cultuur , van het leven zelf , zou ik zeggen . Dit is op zichzelf niet iets negatiefs .
Het wordt negatief als het de bovenhand haalt en zover wordt gedreven dat het de fundamentele belangen die je ook moet belichamen , in casu als politieke partij die gekozen wordt door een bepaalde gemeenschap , op de helling zet ...

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 24 april 2010 om 11:43.
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 11:55   #34
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
opportunisme is een onderdeel van het politieke spel , zoals het onderdeel is van de economie, van sport , zelfs van cultuur , van het leven zelf , zou ik zeggen . Dit is op zichzelf niet iets negatiefs .
Het wordt negatief als het de bovenhand haalt en zover wordt gedreven dat het de fundamentele belangen die je ook moet belichamen , in casu als politieke partij die gekozen wordt door een bepaalde gemeenschap , op de helling zet ...
U zou beter zeggen opportunisme is een fundamentele menselijke eigenschap daar ben ik mij van bewust. Al een geluk wordt de mens gedreven door nog andere minder egoïstische eigenschappen, de kunst is daar een evenwicht in vinden.
Oud 24 april 2010, 12:07   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haha....
Ik zei al meermaals dat ik geen sympathisant of wat dan ook ben van Mangain. Hoe vaak moet ik dat nog herhalen ?
dat zeg je ja. maar in je andere woorden hier zou men toch daar serieus aan kunnen twijfelen.
Oud 24 april 2010, 13:11   #36
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U zou beter zeggen opportunisme is een fundamentele menselijke eigenschap daar ben ik mij van bewust. Al een geluk wordt de mens gedreven door nog andere minder egoïstische eigenschappen, de kunst is daar een evenwicht in vinden.
Inderdaad , er zijn zaken die best niet wijken voor opportunisme .
Oud 24 april 2010, 13:57   #37
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Nee hier heeft Henri1 gelijk, Albert II moet niet proberen buiten de lijntjes te kleuren. Het koningshuis staat zo wie zo onder schot en dat weet hij ook.
Zijn er daarom zoveel regeringen geweest in 3 jaar tijd.
Voortdurend lijmen en niet naar de kiezers gaan is toch duidelijk buiten de lijntjes.
Oud 24 april 2010, 14:58   #38
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Met het framework van Dehaene? Met het raamwerk van het Vlaams akkoord moeten ze werken.
Reynders moet nu aantonen dat ze dat wel willen.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 15:23   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
U heeft gelijk dat op dit moment de CD&V als onbetrouwbaar uit de bus is gekomen.
Deze perceptie zal lang blijven hangen.
De Open VLD heeft slimme strategen ,dat is het verschil.

Iedereen weet dat er toch geen onderhandelde overeenkomst zal komen voor de federale verkiezingen in 2011.
Dus je kunt beter duidelijk zijn ,zoals de jonge Decroo ,dan rookgordijnen ophangen zoals Leterme en Thijsen.
De meeste Vlamingen zijn de onbetrouwbaarheid van de politici meer dan zat.
Daarom zal de VLD scoren voor dit optreden van Decroo,zeker bij de jongeren.
O-VLD zal de prijs betalen bij volgende verkiezingen.
De meeste Belgen vinden BHV namelijk een ver van hun bed show en vinden die zaak totaal geen regeringscrisis waard.
O-VLD zal dus de prijs moeten betalen van het verstoren van de examenperiode en/of vakantieperiode.

De enige partij die voordeel doet nu is N-VA.
Zij houd zich afzijdig binnen de regeringscrisis en lokt geen vervroegde verkiezingen in de blok en vakantie periodes uit.

Het verstoren van de rust van de Belgen door vervroegde verkiezingen uit te lokken is voor de meeste Belgen een veel ergere zaak dan zich niet houden aan tijdsafspraken binnen een politieke zaak die al meer dan 10 jaar aansleept en waar de meeste Belgen niet eens van begrijpen waarover ze gaat.

Als je nu een rondvraag zou houden over wie Alexander De Croo is, dan zullen de meeste Belgen je eenvoudig antwoorden" De gekke snotneus van O-VLD die de regering heeft doen vallen en ons verplicht om weer eens een zondag op te offeren aan hun politieke spelletjes, na de verkiezingen zitten immers toch terug de zelfde idioten rond de vergadertafel en in de regeringen.
Waarom hebben wij eigenlijk regeringen nodig, het land draait nu ook zonder die regering."
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 15:55   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Het verstoren van de rust van de Belgen door vervroegde verkiezingen uit te lokken is voor de meeste Belgen een veel ergere zaak dan zich niet houden aan tijdsafspraken binnen een politieke zaak die al meer dan 10 jaar aansleept en waar de meeste Belgen niet eens van begrijpen waarover ze gaat.
Ik denk dat de mensen stilaan wel begrijpen dat dit gaat over wie er de baas is in belgie.

Tenzij de mensen achterlijk zijn natuurlijk.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be