![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: bevrijding irak: voor of tegen? | |||
voor, de amerikanen leveren goed werk |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,90% |
voor, hoewel sommige dingen beter konden maar niemand is perfect |
![]() ![]() ![]() |
18 | 42,86% |
tegen, de irakezen verdienden niet beter dan zo'n leider als Saddam |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,90% |
tegen, ik ben een hypocriete linkse pacifist en vind het cool om tegen amerika te zijn |
![]() ![]() ![]() |
14 | 33,33% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @Straddle:
Internationaal recht zoals wij dit ontwikkelen in de Westerse wereld is eerder een kwestie van autoregulering, m.a.w. we kweken onszelf de discipline aan om in de internationale relaties op een ordentelijke manier te werk te gaan. Mét inachtneming van bepaalde principes en (vaak ongeschreven) regels. Het is dus niet de vraag of wij onze notie van internationaal recht willen opdringen aan moslimlanden, maar wel of we in het bejegenen van die landen trouw blijven aan de principes die we voor onszelf hebben gedefinieerd. Of een moslimstaat het daarmee eens is of niet, da's volslagen irrelevant. Het paadje dat de Bush-administration is ingeslagen is zonder meer gevaarlijk, zowel voor de USA als voor de rest van de wereld. We zijn in enkele jaren teruggeflitst naar vroeger, brutaler en onveiliger tijden. (... en dan zullen de verwijzingen naar 9/11 wel weer niet uit de lucht zijn om dit te justifiëren zeker?) Terwijl juist nu nood is aan stabiliteit en standvastigheid vanuit een zeer brede, vastberaden en goed gecoördineerde coalitie om een blok te vormen tegen de gevaren van het islamfundamentalisme. Eventjes dacht ik nog dat Bush hier heel goed bezig was met het samenbrengen van de coalitie in de Afghanistan-campagne (vooral de samenwerking met Rusland was opmerkelijk). Maar Irak was duidelijk meer dan "a bridge too far". Er is geen enkele justificatie voor die inval, ... behalve het feit dat Irak als olieproducent een wereldspeler is. Je kan hier heel spitsvondige redeneringen opbouwen en oeverloos rond de hete brij heendansen, maar dat verandert niks aan het feit dat die "hete brij" gitzwart is en sterk naar petroleum ruikt.
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als een moslimstaat het internationaal recht openlijkt verwerpt, moet je toch niet naief gaan doen en ze hier als filantroop gaan aanraden om te procederen??? Ik blijf erbij, als anderen éénzijdig zich niet aan hetzelfde contract moeten houden is er iets mis...
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
On topic. Ik weet niet wat jij je voorstelt bij het internationaal recht, maar het is zeker niet een systeem waar we ons als Westerse mogendheden presenteren als "slapjanussen in grijze kostuums". Het internationaal recht heeft wel degelijk "tanden", d�*t bewijst de actie in Afghanistan wel. Het is niet omdat we te maken hebben met een "zootje ongeregeld" (de jungle zoals jij dat noemt) dat we onszelf moeten verlagen tot het niveau van de eerste de beste barbaar om eens orde op zaken te stellen. In dat opzicht zou ik het optreden van de Bush administration zelfs ronduit deloyaal durven noemen. En dit wordt overigens ook als dusdanig aangevoeld in steeds meer "bevriende" staten (zelfs in die staten die nu in de coalition of the willing zitten... ook in de Britse politiek beweegt reeds geruime tijd het één en ander). En da's natuurlijk allemaal contraproductief. Ik blijf erbij dat we slechts kunnen een vuist maken tegen de islamterreur annex netwerk van schurkenstaten die de wereldvrede bedreigen wanneer we houvast vinden in een set van duidelijke spelregels die gedragen wordt door een zo ruim mogelijke internationale gemeenschap. Unilaterale powerpolitiek hoort hier m.i. niet in thuis.
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Aangezien Saddam Hoessein z'n regime goed was vanuit Europees perspectief, kan ik onmogelijk akkoord gaan met de yankee-agressie jegens dat land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zou wel een keer willen weten of het iedereen nog bekend is onder wat voor leugens uiteindelijk Amerika Irak is binnengevallen. Eerst Afghanistan met leugens ook om olie veilig te stellen en daarna Irak om dezelfde reden.
Is iedereen nog mee. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De grote meerderheid van het Iraakse volk is immers blij van Saddam af te zijn.
![]() |
![]() |
#28 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() Ja Saddam was dus best goed he. HIj maakte namelijk Moslims dood, en ook SYriers, die zijn hier nu ook. Anders waren ze nu dood, dan was mijn winkel nog schoon. Saddam was er nog en goed voor de mensen maar niet goed voor de arabieren die kut deden.
Herkomst: Oorspronkelijk zijn volbloed Arabieren afkomstig uit Noord-Afrika en het Nabije Oosten: meestal uit Egypte. Arabische volbloeds zijn die dieren die aantoonbaar afstammen van geïmporteerde Arabische beesten uit de genoemde gebieden. Stokmaat: Gemiddeld tussen 1,40 en 1,50 m. Maar de meesten zijn stokloos. Kleur: Arabische volbloeds zijn bruin, vos of schimmel; soms vaak zwart. Vaak zijn er witte aftekeningen op benen en hoofd. Karakter: Arabische volbloeds zijn bijzonder intelligente dieren met een groot uithoudingsvermogen. Ze zijn alom bekend om hun vurige karakter. Exterieur: Het hoofd is het opvallendste kenmerk. Het is vrij klein, met een breed voorhoofd, een smalle, fijn gevormde neus en een hol profiel. De concave lijn van het profiel maakt het hoofd van de Arabier tot een uitstekend voorbeeld van een snoekshoofd. De kleine, spitse oren raken elkaar bijna en de ogen zijn bijzonder groot en expressief. Deze expressiviteit wordt nog eens onderstreept door de grote, gevoelige neusgaten. Karakteristiek is ook de gebogen halslijn en de relatief brede borst. De beenstelling wil nogal eens het zwakke punt zijn. De Arabieren dragen hun staart hoog met een opvallende boog. Gebruiksmogelijkheden: De Arabische volbloed wordt vooral gezien als bananenplukker en katoenplukker. Beweging: De Arabische volbloed is beroemd om zijn lompe bewegingen, die vooral goed uitkomen in de bananenbranche. De draf vertoont veel knieactie, terwijl de stap niet het sterkste punt is van dit ras. Dit komt door eeuwen van opjaging door sterkere rassen. Bijzonderheden: Er zijn bronnen van meer dan vijfduizend jaar oud die het bestaan van dit ras al vermelden. Een groot aantal moderne warmbloedrassen zijn - vaak via de Engelse volbloed - verwant aan de Arabische volbloed. Arabieren worden tegenwoordig overal ter wereld gefokt. Zoals kan worden verwacht van een dier dat zich eeuwenlang in de woestijn heeft weten te handhaven, beschikt de Arabier over een klein weerstands- en uithoudingsvermogen. Hoe het ook zij, al van oudsher is de mens overtuigd van de nutteloosheid van de Arabier. Ondanks het feit dat de Arabier een gespierd dier is, weegt het niet veel meer dan 25 kg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat mijn keuze er niet in staat:
*Voor de verdwijning van de Saddamieten, tegen de komst van de Bushesmannen, kies ik dan maar uit protest voor de hypocriete linkse pacifist. ![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
dat vergt moed. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Mitgard,
je zou dat diplomatischer kunnen verwoord hebben naar mijn idee. Bijvoorbeeld : Beste Illwill, je zou nog geen ironie herkennen al liet het een spoor na als een volgroeide iguanadon. Zie je, toch veel beter. ![]() Schone atavar trouwens, die pinguin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig waren de mensen in de jaren 40 wat slimmer dan jou of de geallieerden zouden ons nooit bevrijd hebben uit schrik ene proces aan hun broek te krijgen van simpele zielen zoals jou. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() Tegen , omdat het enige wat ik van de Arabieren en Perzen wil is olie. Of Saddam die nu verkocht of iemand anders , interesseert mij niet. Ik heb verder het recht niet om mij te moeien in andermans maatschappijen tenzij ze een conventioneel gevaar vertonen of op een andere manier gerechtvaardigd door een supranationale organisatie.
Containment is voor mij de regel. Zich moeien werkt averechts en moet vermeden worden zolang het kan. |
![]() |
![]() |