![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De VVD is vooral liberaal. Maar als je met conservatief bedoelt dat men een restrictief migratiebeleid wil en meer veiligheid, is de VVD inderdaad conservatief. Op ethische thema's is de VVD dan weer uitermate progressief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Feitelijk is er geen enkele partij die je een solide gevoel geeft. VVD is een krachteloze oude leeuw zonder klauwen en tanden die af en toe een benauwde brul geeft. De "leve de oprijlanen" cultuur is voorbij. PvdA is een cobra en even giftig voor z'n omgeving, een partij zo vals als een ratelslang in een peperbus zeggen ze in Arizona. CDA? Nu dAar weten we alles van. Als er werkelijke problemen zijn geven ze niet thuis.
Wat blijft er over? Niets ...... Een dilemma voor electoraal Nederland.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 1 mei 2010 om 22:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Ander tijdbeeld, beste libero, ander tijdbeeld.
Wat we nu zien is een politieke tendens de samenleving zwaarder te gaan belasten in een periode dat aan alle kanten de overheid de remmen moeten aantrekken, dus ook inzake het belastingbeleid. Wat we nodig hebben is een overheid die staat voor Werk en Inkomen. Die allereerst let op werkgelegenheid en er vooral voor zorg draagt dat de bevolking niet toeneemt. Die er voor zorgt dat de nutsinstellingen, ooit met het geld van de belastingbetaler opgericht, niet teloorgaan in versplintering aan profitcenters. Wat de PvdA wil zijn ordinaire lastenverzwaringen die niet eerder zullen ophouden dan wanneer de bronnen in letterlijke zin zijn opgedroogd. De Provinciale Staten en de Gemeentelijke overheden die aan de lopende band frauderen en knoeien met hun boekhouding - daar moet op gelet worden en daar moet het overtollige geld dat zij middels allerhande banktrucs laten verdwijnen teruggehaald worden. Beter nog is het hele spul af te schaffen.
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste vier kunnen mij nog enigzins bekoren.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() @ Jaani
In feite zijn ze ieder voor zich niet zo verkeerd. Ik vond meisje Halsema altijd zeer correct en helaas bleek dat deze jongedame ook niet van (politieke) smetten vrij is. Maar dat terzijde. Naar mijn idee zijn de belangrijkste punten op dit moment: 1) Werk en Inkomen; 2) Geen belastingverzwaringen; 3) Ongedaan maken rekeningrijden. Is geen oplossing en vraagt hopeloos kostbare voorinvesteringen; 4) Ongedaan maken huidige Zorgsysteem. Dit moet volledig terug naar de staat; 5) Idem Nutsbedrijven; 6) Idem PTT; 7) Opnieuw instellen PTT Postgiro 8) Stilleggen uitzichtloze en kostbare/zinloze IT-projecten 9) Afrekenen met de millieulobby en het instellen van een productie- c.q.industrieministerie 10) De nog aanwezige landbouwarealen openhouden en niet ten prooi laten vallen aan bestemmingsplannen ten faveure van projectontwikkeling; 11) Het voorkomen van verdere bevolkingstoename en herintroductie van grensbewaking zoals vanouds gebruikelijk; 12) Ontbinden van de woningbouwcorporaties en deze herstructureren gericht op sociale woningbouw; 13) Aftrekbaar maken van woningonderhoud; 14) Opnieuw instellen van dienstplicht voor tenminste 1 jaar. Dit zouden primaire punten zijn in mijn virtuele partij. Geen politieke spelletjes meer - geen uitzendingen naar welk land dan ook met uitzondering van humanitaire missies. De zware remmen op hulp aan 3e wereldlanden, met name Afrika en M-O. Verder het herzien van Gemeentelijke- en Provinciale belastingen aangezien deze onevenredig hoog zijn en per gemeente aanzienlijk kunnen verschillen. Is dit een redelijk alternatief?
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zal nooit op de PvdA stemmen. Ik ga op de VVD stemmen. Kort gezegd hang ik net als Adam Smith tussen D'66 en de VVD in, maar ik vind D'66 veel te pro-Europa en te soft wat betreft integratie. Daarentegen ben ik van mening dat het drugsbeleid van de VVD verre van liberaal is (ik was fel tegenstander van een verbod op paddo's en ik ben voor softdrugslegalisering), maar je moet keuzes maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Geachte Belg, Waal, Vlaming, Brusseleir : stem PVDA !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar is dat goed voor?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Een stukje gedwongen integratie en minimalisering van de dropouts. Voor het overige: grensbewaking en algemene veiligheid. Aan de reguliere politie heb je niet veel. Geen discipline en geen conditie.
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje zinloos dus. 2. Dat de jeugd geen conditie meer heeft, is een probleem. Maar dan kan je ze evengoed nuttige zaken laten doen. 3. De discipline die je in het leger leert, is het hersenloos opvolgen van bevelen. Ik denk niet dat het een goed idee is om van onze jeugd hersenloze robots te maken. Veel interessanter is, er kritische wezens van te maken.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Mijn stelling is wat kort door de bocht - daarin heb je gelijk. Met grensbewaking bedoel ik allereerst het voorkomen van binnendringen van illegalen. Niet het soort grensbewaking dat een link heeft met militaire aangelegenheden.
De traditionele militaire structuur is niet zo bijster goed. Soldaat Karremans bewees dat maar eens te meer. Het zijn virtuele lijnen - geen tot op de millimeter uitgewerkte plannen. Maar ik begrijp heel goed waar je op doelt.
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je gaat dienstplichtigen inschakelen om schijnhuwelijken uit te pluizen? Dienstplichtigen gaan de bouwwerven afschuimen op zoek naar Oekraïense metsers zonder verblijfsvergunning? Dienstplichtigen gaan appartementen van huisjesmelkers doorzoeken op zoek naar illegale Chinezen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Ook dat niet. En staar je niet blind op grensbewaking. Geen razzia' cultuur zoals in Frankrijk en de VS.
Maar een algemene dienstplicht - noem het maatschappelijk dienstplicht - lijkt me niet zo verkeerd.
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Je hebt gelijk. Dat lijkt mij ook goed. Een soort van dienstplicht na je middelbaar met uitzondering als je gaat studeren. Indien je daarna gebuisd bent kun je dat dienstplichtjaar vervullen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Ik zou eigenlijk helemaal niet weten waarvoor ik zou stemmen in Nederland. Ze hebben daar geen Vlaams-nationalistische partij, veronderstel ik?
![]() Overigens misschien een interessante vraag: voor welke partij zouden de aanwezige Nederlanders stemmen moesten ze in Vlaanderen wonen, en waarom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat moeten zij dan concreet doen?
|
![]() |
![]() |