![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Gelijk die muis die niet over de brug kon, omdat die te klein was en door de sporten zou vallen van de brug, en den olifant die te laf was om erover te gaan. Zei de muis, laten we een win-win oplossing doen. Ik zit op je rug en moedig je aan om erover te gaan, en zo geschiedde het... De brug zwiepte en daverde langs alle kanten, maar ze geraakten erover. Na aankomst keken ze beiden achterom naar de brug, waarbij de muis zei: 'We hebben dat geval nog eens doen daveren hé !' ![]() Het is allemaal kwestie van perceptie. Maar je had wel gelijk. Er zat een kleine paradox in mijn betoog. Maar als we eerlijk zijn, alles wordt nu toch paradoxaal. We moeten gaan kiezen, maar als ze verkiezingen uitschrijven dan maken ze een inbreuk tegen de grondwet. En als we niet kiezen is er geen regering. Zijn nu alle Belgen vogelvrij ?! Verlost van het juk van de regering en zijn politieke spelletjes ? Het zou een natte droom zijn. Nog een voordeel. Direct een hoop besparingen, want we moeten ze geen loon meer geven ! We leven in een moderne slavernij waar mensen een rad voor de ogen wordt gedraaid. En doordat verdeel en heers het moto is (niet eendracht maakt macht), zal er helaas nog meer met de voeten van de modale Belg gespeeld worden. Zoals een West-Vlaams gezegde: 'De slimme leven met de domme'. Het buskruitvat zal pas echt ontploffen als binnen enkele maanden de hele economie op zijn gat gaat zitten, het is nu al bergwaarts aan het gaan. Ik heb het voorspelt een klein jaar terug en zie waar we staan. Griekenland in het putteke. Binnenkort Portugal, Spanje, Belgie enz. En als ze verkiezingen uitschrijven, zal de bevolking toch tenminste een foto hebben van dezen die ons al zo lang beduvelen. Ik vraag me af of het jachtseizoen open is, maar goed. Laatst gewijzigd door JurgenD : 28 april 2010 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het kan niet anders. Laatst gewijzigd door Sidharta : 28 april 2010 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() Ok. Het hek is van de dam.
We gaan een nieuwe partij oprichten. Verpreid het woord. We verzamelen handtekeningen. http://www.volksraad.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Iemand die het begint door te hebben, super!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burgemeester
|
![]() moesten we nu eens in de "reyerslaan" en op het "kleurt je dag plein" de stekker gaan uittrekken zodanig dat de mediageile bende gedurende enkele dagen géén politieke optredens niet meer kan maken en de modale burger die doorgaans zéér verslaafd is aan zijn lichtbakske of grote "flatscreen" eventjes noodgedwongen wegens géén tv tot nadenken verplicht.... zouden ze dan een beetje rekening gaan houden met "de wil van het volk" ????
![]()
![]() |
#26 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Gelukkig zijn politici mensen en geen foto's.
![]() |
#27 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Beste JurgenD,
Inderdaad uw analyse klopt, ik vrees dat dit de realiteit is. Wees ervan bewust dat de huidige toestand er een is van het ontlopen van de echte problemen (werkloosheid, economie, overheidstekort...) maar ik vrees dat deze problemen na de verkiezingen als een bom zullen inslaan op onze samenleving. Wij zullen na 13 juni (als ze dan al doorgaan deze nutteloze verkiezingen) BHV en de communautaire problemen snel vergeten zijn want voor gans Europa zal de komende 10 er een zijn van afname van de welvaart zware besparingen en inleveringen en wij Belgen gaan dankzij onze politici nog extra bloeden. Laatst gewijzigd door jbl : 4 mei 2010 om 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als ik het forum op politics.be de laatste week erop nalees denk ik dat ik het als volgt kan samenvatten: vlaanderen, wallonië, wel of niet België, communautaire problemen, BHV monarchie of republiek, verkiezingen of geen verkiezingen al dan niet wettelijk, stemmen gaan of niet, peilingen allerhande...
Ondertussen in de ECHTE wereld, faillissementen bereiken een record, volgens de topman van de VDAB wordt 2010 het zwartste jaar op vlak van werkgelegenheid ooit, de beurzen kenden vandaag een van de grootste dalingen sinds een jaar, Europa (dus ook wij hier op politics.be) dreigen te belanden in een van de grootste financiële crisissen sinds 100 jaar (de dubbel dip komt steeds dichter bij), kortom wij moeten ons toch eens gaan bezinnen waar wij in godsnaam mee bezig zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @ jbl
Zonder orde op zaken te stellen in de zin van 'potje koken , potje betalen', is er geen oplossing. Dit geldt voor Griekenland, voor onze Waalse Hellenofielen en ook voor onze eigen Vlaamse politici. Daarom is men gediend met transparantie en verantwoordelijkheid. Elke ontsporing dient afgestraft.
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En het volk juicht: "We zullen ze in 't stof doen bijten!! Wij hebben ballen! Vlaendren die Leu!!" Daarna schreef de opiniemaker en herhaalde de partijvoorzitter: "Wacht even! Boerkas verbieden is nog belangrijker en dringender! Vlaendren die Leu!" ![]() En het volk juicht: "We zullen ze in 't stof doen bijten!! Wij hebben grote ballen! Vlaendren die Leu!" Laatst gewijzigd door filosoof : 4 mei 2010 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Boerkas verbieden is inderdaad belangrijk
|
![]() |
![]() |