![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Naakt vastbinden boven een mierennest & insmeren met suiker/honing lijkt me leuker
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tsjeven hebben altijd gekoorddanst: een beperkt aantal onder hen zijn wel wat flamingant (de romantische onderwijzers, katoliek, die een stijve krijgen van Gezelles' gedichten ...); een aantal onder hen zijn superkatoliek (en krijgen een stijve van den heiligen Boudewijn zijn voorbeeld); een aantal onder hen zijn zo fier dat ze zo goed de taal van Voltaire beheersen dat ze den Bescherelle van buiten kennen, genre Eyskens, dat ze een stijve krijgen van Frans te mogen spreken met de roi de Laeken ....
Ze kennen dus, door hun interne machtsschakeringen, heel wat bochtenwerk-spesialisten. Maar Leterme is de hoofdvogel. Hij maakte de allergrootste tsjevenbocht richting flamingantisme ooit, door het kartel. Maar begot, na nog geen jaar het been stijf houden (wat eerlijk gezeg ook al een fameus rekord was voor een machtspartij), is hij zodanig 180 graden gedraaid, dat zelfs astronaut De Winne er luchtziek van zou worden. En hij kon het goed verwoorden (wie gelooft die mensen nog; ze zijn intellektueel niet kapabel om Vlaams te leren ...), zoals de gewone kiezer het in zijn eigen taal zegt. Maar zoals het Weverke het zegt: alle, alle alle kiesbeloftes ingeslokken. Het Guinnes boek of rekords staat te verbleken in de straffe lentezon van de laatste dagen. Ik vraag me echt af: is de kiezer alert, en straft hij dit af, of pak ik beter mijn boeltje, koop me een mobilhome, en reis Europa rond van de Noordpool tot ChokoWakije, en van daar tot Gibraltar, gelijk ne zigeuner ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() In de kieskring West-Vlaanderen haalt Leterme voor de kamerlijst op zijn minst 75 000 voorkeurstemmen. Op zijn minst ! Daar ben ik zeker van.
Zo dom zal Leterme niet zijn om de senaatslijst te trekken. Daar zal een echte tjeef uit de oudheid staan Steven Vanackere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Wie niet Belgicistisch is, wie niet graag verraden wordt, wie niet houdt van egotrippers en postjesjagers, heeft bij deze partij niets te zoeken.
De toekomst zal mij wel gelijk geven. Hun ware aard komt naar boven mochten ze de premier mogen leveren. Velen van het domme kiesvee zijn de periode 1999-2007 vergeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze mensen kunnen heel eenvoudig bang gemaakt worden met verhalen over de "onverantwoordelijkheid" van de "communautaire twisten" gezien,toegegeven,hun pensioentje in gevaar komt.Verder aanmodderen daarentegen zal "hun tijd nog wel duren",laat de jongeren later dan maar de problemen oplossen,of scheiden of wat ze maar willen.... Het is een generatieconflict....inderdaad,de oudjes zullen niet stemmen op een politieke revolutie.... "Yves" ondertussen verbaast mij met zijn bewering dat hij voor zichzelf nog een funktie ziet op federaal vlak.Ik denk dat hij best een goede politieke manager is,maar NIET op federaal vlak.Daar zou CD&V best een harde scherpslijper en boekhouder naar toe zenden.(Marian?)...Decroo-junior heeft gedemonstreerd hoe je dingen in beweging moet zetten,en hij heeft er niet lang mee gewacht,hetgeen niet marcheert,wel,daar moet je verder geen tijd meer insteken..CD&V heeft ook zo een scherp mes nodig. Laatst gewijzigd door kelt : 28 april 2010 om 05:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Een punt..nationaal heeft men maar één boegbeeld..blijkbaar liever één met een slecht imago dan geen imago...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit las ik de uitslagen van de gemeenteraads verkiezingen van Sint-Niklaas na en kwam uit bij de KP, en daar was een kerel bij die het zelf presteerde van niet een stem te halen, die had zelf zo eerlijk geweest niet voor zijn eigen te stemmen... stel u voor... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() In een andere draad heb ik reeds aangegeven dat de traditionele machtspartijen beschikken over een brede en diepe pool waaruit zij electoraal kunnen putten.
Voor de CD&V is dat oa: onderwijs, , ministeries allerhande, kerk, het middenveld (ACV, ACW, mutualiteiten enz), parastatalen allerhande,.... In aantal zijn dat reeds pakweg een half miljoen mensen die voor "hun job" stemmen...dus zoveel dommekloten heeft die partij niet nodig om hun historisch slechte score van vorige keer nog eens dunnetjes over te doen. Ikzelf kan daar spijtig genoeg geen steentje aan bijdragen omdat ik moreel in de onmogelijkheid ben om op een andere partij dan het VB te stemmen tot er in "daad en woord" afstand wordt genomen van het cordon sanitair. Democratie eerst en dan zien we wel....
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 28 april 2010 om 07:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() CD&V heeft weer een trouw publiek. Een publiek dat ooit wat gaan fladderen is bij paars. Maar het is wel een dalend publiek.
Kijk, een deel van CD&V zal naar de NVA gaan :de gematigd overtuigde Vlamingen, die het rekken beu zijn, een deel van VLD zal naar CD&V gaan: de niet-donkerblauwe belgicisten die op zoek zijn naar vaderlandsredders een deel van CD&V zal echter ook naar SPa gaan : de sociaal-economischen die het communautaire beu zijn. De kans is dus groot dat CD&V status quo blijft of maar klein beetje verliest, de VLD klein beetje verliest en de SPa klein beetje wint. En dat is nu ook de schrik van CD&V. De verhouding met blauw en rood wordt kleiner, terwijl de CD&V misschien wel de grootste blijft en dus weer aan het touw zal moeten trekken. NVA en VB halen samen 35% denk ik, met status quo voor VB. (16-17% of zo en 18-19% voor NVA).
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 28 april 2010 om 08:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Max heeft gelijk : Leterme zal niet in de Senaat opkomen, maar wel in de Kamer. Je zal zijn score (voorkeurstemmen) niet kunnen vergelijken met die van 2007.
Ik denk niet dat de CD&V in elkaar gaat stuiken, maar dat hoeft ook niet. Als die partij maar diep genoeg vernederd wordt zodanig dat ze in de verste verte niet kunnen claimen dat de kiezer hen beloond heeft. Daarvoor moeten twee voorwaarden vervuld worden : 1) CD&V mag de grootste Vlaamse partij niet meer zijn. 2) CD&V moet tenministe een paar procentjes verliezen. We krijgen hoe dan ook Di Rupo als formateur. Zijn partij zal veruit de grooste Belgische partij zijn, dat staat nu al vast. En dat is een zeer goede zaak voor de Vlamingen. De ogen van de Vlamingen zullen nog verder opengaan met een dagelijkse dosis Di Rupo op TV. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nooit voor die geitenboer gestemd en zal dat ook nooit doen.
Ik heb zelfs nog nooit voor de CVP of de CD&V gestemd en zal dat ook nooit doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Gelukkig hebben we op dit forum Kalen en een Stebens om de dingen objectief te situeren.
Ik sluit mji dan ook bij hun zienswijze dienaangaande aan.
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Leterme intelligent? Laat me toch lachen met deze uitspraak, hij is helemaal niet competent, hij is er wel ingeslaagd om tot 2 keer toe op de bek te gaan Het is tijd dat de kiezer nu toch eens zijn ogen open doet en CDenV wegstemt 2 keer CDV aan de macht heeft alleen maar tot gevolg gehad dat de regering 2 keer viel Maar ja als de kiezer liever doofstom blijft en als blinde mollen willen blijven stemmen, tja dan betekend dit toch dat de problemen en de val van Belgie niet echt van betekenis is Voor mij en dit is mijn persoonlijke mening, kan Leterme niet een derde keer aan de macht komen, men zegt nooit 2 zonder 3 |
|
![]() |
![]() |