Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2004, 14:37   #21
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske
Citaat:
Hier een les over google:
http://www.google.fr/search?q=baghda...ogle&meta=
Ik heb enkel sites aangeklikt, veel waren van Joodse makelij. Waaronder een van jouw propaganda sites. Jouw stukje heb je ook niet uit een boek gehaalt, maar uit diezelfde propganda site. Mooi liegen om jouw argumenten meer gewicht te geven. Waarom verwacht ik niet minder van jou.
http://www.us-israel.org/jsource/ant...iraqijews.html

Ik geloof wel dat die hebben plaatsgevonden hoor, daar niet van. Maar we zullen het wel even in context passen.
Iraq was toen nog een dictatuur, dat er toen hangingen gebeuren verwonderd mij niets.
Het waren de nadagen van de zes daagsde oorlog, spanningen waren zeer hoog tussen Israel en de arabische landen. Israel had in een verasings aanval in '67 de arabische legers verpletterd. Het arabisch nationalisme kreeg flinke een deuk. Israel was de vijand. Het is niet verwonderlijk dat de haat tegen Israel toen zeer hoog zat (ongetwijfeld aangemoedig door propaganda van de regimes).
En met door die verassingsaanval is het niet verwonderlijk dat men voor spionnen begon te vrezen. Remeber de communisten vervolging in de states gedurende jaren '60. De internering van de JAppen in de VS gedurende WOII. Wel de arabische landen hebben in deplaats de rest buiten gegooid.
Indien je goed gekeken had kwam mijn tekst wel uit een boek dat vermeld wordt ( Judith Miller and Laurie Mylroie, Saddam Hussein and the Crisis in the Gulf, (NY: Random House, 1990), p. 34.). Dus je gevolgtrekkingen zijn weer eens misplaatst. Hoe kun jij over propaganda sites spreken wanneer het over feiten gaat? Dat moet je mij eens uitleggen hoor. Ga jij aan je prof ook zeggen dat wat je moet leren propaganda is.

Het gaat niet over de dictatuur, Fonske, het gaat over onschuldigen en dat men 500.000 oproept om dat te vieren. Vindt je dat normaal?

En daarbij deden ze wat Abou Blahblah hier tracht te doen: het M-O conflict op de lokale bevolking uitspelen. Neen Irakezen zijn geen doetjes als je ziet wat ze in staat zijn: een volksfeest met 500.000 om een paar onschuldigen te hangen!
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 15:40   #22
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien je goed gekeken had kwam mijn tekst wel uit een boek dat vermeld wordt ( Judith Miller and Laurie Mylroie, Saddam Hussein and the Crisis in the Gulf, (NY: Random House, 1990), p. 34.). Dus je gevolgtrekkingen zijn weer eens misplaatst.
Tut, tut,...
In de eerste plaats jouw stukje komt uit en boek én een artikel. Ten tweede, hij refereert. M.a.w worden haalt een idee uit een boek. Schrijft het er niet lettelijk over. Je hebt het dus niet uit een boek gehaalt. Je hebt het vast nooit gelezen.

Citaat:
Hoe kun jij over propaganda sites spreken wanneer het over feiten gaat? Dat moet je mij eens uitleggen hoor. Ga jij aan je prof ook zeggen dat wat je moet leren propaganda is.
Nogmaals als ze eenzijdig zijn. Als ik schrijf dat de Vs een atoobom op Hiroshima hebben gegooid, zonder WOII te vermelden, dan krijgt men zeker geen objectief beeld.
Trouwens ik vindt nergens melding van die

Daarom zet ik de context erbij. De isrealis waren op dat moment de grote vijand. Zoals ik al zij remeber de communisten jacht in de VS en de jappen in de VS tijdens WOII. Die mensen werden op dat moment echt gehaat doorde bevolking. Net zoals de Joden toen in Iraq, en nu waarschijnlijk nog gedeeltelijk. En dat zo blijven zolang er geen oplossing is tussen Israel en Palestina.
Oud 15 mei 2004, 01:00   #23
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Indien je goed gekeken had kwam mijn tekst wel uit een boek dat vermeld wordt ( Judith Miller and Laurie Mylroie, Saddam Hussein and the Crisis in the Gulf, (NY: Random House, 1990), p. 34.). Dus je gevolgtrekkingen zijn weer eens misplaatst.
Tut, tut,...
In de eerste plaats jouw stukje komt uit en boek én een artikel. Ten tweede, hij refereert. M.a.w worden haalt een idee uit een boek. Schrijft het er niet lettelijk over. Je hebt het dus niet uit een boek gehaalt. Je hebt het vast nooit gelezen.
Hewel zo'n zever heb ik in jaren nog niet gezien! In vijf minuten vind ik dezelfde tekst geciteerd uit dat boek terug op een 5-tal plaatsen. Het orgineel van dit artikel komt duidelijk uit een boek. (in welk studiejaar zit gij al Fonske?) .

Je ten tweede is weer zo'n fata morgana "hij refereert" en in dit geval is het duidelijk dat de tekst uit het boek komt. Waar zit jij moeilijk om te doen ventje?

En ik heb nooit geschreven dat IK het uit het boek gehaald heb noch dat ik het boek gelezen heb: ik ken de zaak zelf uit die tijd maar om hier een paar ongelovigen zoals jij iets te laten verstaan gaf ik wat internet info op. Jij zint er zoals gewoonlijk eender wat op los. Met zo iemand als jij valt niet eens te redeneren. Ga het in het vervolg eens aan de juf vragen hoor en dan krijg je de tut tut misschien terug. Zij is er voor betaald om je op te leiden (of lijden in jouw geval).

Het enige dat je tracht te bewerkstellingen is proberen te bewijzen dat dit verkeerd is:
Citaat:
Persecution was at its worst at the end of 1968. Scores were jailed upon the discovery of a local "spy ring" composed of Jewish businessmen. Fourteen men - eleven of them Jews - were sentenced to death in staged trials and hanged in the public squares of Baghdad; others died of torture. On January 27, 1969, Baghdad Radio called upon Iraqis to "come and enjoy the feast." Some 500,000 men, women and children paraded and danced past the scaffolds where the bodies of the hanged Jews swung; the mob rhythmically chanted "Death to Israel" and "Death to all traitors." This display brought a world-wide public outcry that Radio Baghdad dismissed by declaring: "We hanged spies, but the Jews crucified Christ." Jews remained under constant surveillance by the Iraqi government. An Iraqi Jew (who later escaped) wrote in his diary in February 1970:

Ulcers, heart attacks, and breakdowns are increasingly prevalent among the Jews...The dehumanization of the Jewish personality resulting from continuous humiliation and torment...have dragged us down to the lowest level of our physical and mental faculties, and deprived us of the power to recover.
En dat lukt je niet, vooral dat je blijkbaar ook niet kunt lezen want er staat "This display brought a world-wide public outcry". Dus het is voldoende eender welke krant uit die periode te gaan lezen. Uit je reactie kan ik alleen maar afleiden dat je ofwel dom bent ofwel van slechte wil, maar ik denk eerder dat het een combinatie van beide is.
Oud 15 mei 2004, 01:06   #24
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik geloof wel dat die hebben plaatsgevonden hoor, daar niet van. Maar we zullen het wel even in context passen.
Iraq was toen nog een dictatuur, dat er toen hangingen gebeuren verwonderd mij niets.
Het waren de nadagen van de zes daagsde oorlog, spanningen waren zeer hoog tussen Israel en de arabische landen. Israel had in een verasings aanval in '67 de arabische legers verpletterd. Het arabisch nationalisme kreeg flinke een deuk. Israel was de vijand. Het is niet verwonderlijk dat de haat tegen Israel toen zeer hoog zat (ongetwijfeld aangemoedig door propaganda van de regimes).
En met door die verassingsaanval is het niet verwonderlijk dat men voor spionnen begon te vrezen. Remeber de communisten vervolging in de states gedurende jaren '60. De internering van de JAppen in de VS gedurende WOII.
Citaat:
Wel de arabische landen hebben in deplaats de rest buiten gegooid.
Ha normaal dat de Arabieren de Joden hebben buiten gegooid. Interessant om dat te vernemen. Zouden de Israelis dan ook de "rest" mogen buitengooien, aangezien jij dat als normaal beschouwd.

En je vergeet natuurlijk de duizenden Joden, ouderen vrouwen , kinderen vermoord en verkracht door de Iraqis, maar ja dat zul ja natuurlijk niet gevonden hebben.
Oud 15 mei 2004, 12:33   #25
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Over het eerste over de site: het stukje dat jij gebruikt hebt uit een artikel en een boek, niet enkel uit een boek. Geen discussie daarover, ga zelf zien op de site. Dat je hierover blijft discusieren is gewoon zielig.

Citaat:
Ha normaal dat de Arabieren de Joden hebben buiten gegooid. Interessant om dat te vernemen. Zouden de Israelis dan ook de "rest" mogen buitengooien, aangezien jij dat als normaal beschouwd.
Heb ik gezegd dat dat normaal is? Heb ik dit goedgekeurd? Ik dacht het niet. Ik heb gezegd dat je dat in context moet bekijken.
Ovr verdraaing van woorden gesproken.

Trouwens wat zit jij altijd te lullen over mijn stent zijn. Ik durf te minste toegeven wat ik student ben en dan ga je dat tegen mij gebruiken. Wat weet een onervaren student nu? Een laffe manier van argumenteren by the way. Bij jou stont er tot voor kort enkel dat je uit Mullahbeek( wijst op jouw afkeer van arabieren), wat je nu ook wijselijk verwijderd hebt.
Oud 15 mei 2004, 13:07   #26
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waterdrager
Ondertussen heeft iedereen de video waarin een Amerikaans burger werd onthoofd wel gezien. Ik ook dus. Gruwelijk, walgelijk, ziekelijk... "If you tolerate this then your children will be next" luidt het... niet? De symbolische inslag: het slachtoffer stak in hetzelfde oranjelelijk gewaad als de gevangenen op Guantanamo Bay en werd gedwongen zijn familieleden op te sommen, want het moet voor eens en voor altijd duidelijk zijn: dit is wat er met jouw kinderen gebeurt Amerika! En dan zwijg ik nog over die arrogante en gezwollen zinsnede: "Allah is groot"... Dit hoeven "we" inderdaad niet te pikken.

Maar wat de meesten in een opwelling vergeten is dat "dit" - de daad van deze vijf onmensen (een betere benaming voor wezens die een een mens kelen als een varken is er niet) - natuurlijk niet representatief is voor een hele moslimgemeenschap - waar ook ter wereld. Het gaat hier om moslimfundamentalisme en -extremisme (als ik het goed voor heb verwijst de titel van de videoband naar Al-Zarqawi, een lid van Al-Qaeda in Irak). Het woordje extremisme wordt er niet zomaar bijgehaald. Het gaat hier om "een kleine voorhoede... die de massa's door spectaculaire acties in beweging hoopt te brengen" om de droom van een islamitisch wereldrijk - gebaseerd op de sharia en met alle moslims verenigd onder één kalief - werkelijkheid te doen worden. Het is fout deze beperkte groep gelijk te schakelen met moslim en islam (beide overigens hersenspinsels: er is niet zoiets als islam). Niet elke moslim loopt de godganse dag met een bommengordel rond, paraat om dood en vernieling te zaaien.

Vandaar: nog eens deze link. http://allserv.rug.ac.be/~hdeley/hdeley/index.htm. Want wanneer je de reacties op andere moslimgerelateerde topics leest, krijg je de indruk dat sommigen eigenlijk niet goed weten waarover ze het hebben wanneer ze discussiëren over "dé" islam.[/i]
Moslims zijn : volgelingen van Mohammed.

Mohammed was de man die Joodse dorpen opzettelijk liet uitmoorden enkel omdat het Joden waren.

Mohammed liet ook in de Koran noteren : "O gij die gelooft neemt de Christenen en de Joden niet tot vriend" en "De Joden en de Christenen zullen u nooit goed gezind zijn" en "De Koran is het woord van God en onfeilbaar".

Goede moslims leven naar het voorbeeld van hun profeet Mohammed en geloven wat in de Koran staat.

Mensen als Bin Laden leven naar het voorbeeld van de profeet Mohammed en zijn goede moslims. Zij worden door vele andere moslims bewonderd.
Je kijkt alleen naar wat je negatief blijkt te zijn , lees maar eens souratou "al-ma-ida"( de tafel ) wat er allemaal positief gezegd over jodenen een christenen, want god als die kwaad word wil niet zeggen dat allah de menselijkheid haat !!
zoals een leeraar die kwaad word op zijn leerling omdat hij zijn huiswerk niet afmaakt ; noem je de leeraar dan een haatdrager ,de antwoord is neen , de leeraar is kwaad om zijn leerling aan te moedigen voor zijn werk zodat hij in de toekomst een beter leven heeft, zie je niet dat soms in de koran over het paradijs gesproken wordt ,een dan over de hel,
dat noemen wij in het arabisch, "tar'3eeb"& "tarhieb" , "tabchier" "tan'dier" , zo werd de profeet ook als "mobaschir" wa "nadier" genoemd , iemand die je bang maakt om allah te vrezen maar ook je geruststeld om allah te loven !!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be