![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat de "gematigde moslims" in het schema van de op wereldschaal samenwerkende moslimgeestelijken een essentiële rol spelen in het islamiseringsproces. Het zijn de gematigde moslims die zorgen voor de opvang en de uitvalsbasis van hun extremistische genoten.
Zonder gematigde moslims geen extremistische moslims. En gematigde moslims kunnen altijd nog omgeturnd worden tot meer fundamentalistische exemplaren, zoals we de laatste 10 jaar in Europa zo goed geïllustreerd hebben gezien. Neem nu Temsamani. Vertelt dat haar moeder toen ze in België toekwam korte rokjes droeg. Nu poseert die moeder met haar in een soort van Boerka. Temsamani zegt dat een van haar dochters heel gelovig is en dat ze ook niets zal ondernemen om haar dochter daarin te hinderen. Gematigde moslims vormen de kweekvijver van de fundamentalistische moslims. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb nog een heel interessante analyse daarover gelezen.. ik post die wellicht later op het internationaal forum...
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Bij dit alles krijg ik de indruk dat er een nieuwe godsdienstoorlog aan de gang is, vergelijkbaar met de 2de 100-jarige oorlog (80-jarige voor NL).
Alleen wij weten het nog niet. De moslims wel. Ik heb niet de indruk dat we nog kunnen spreken van gematigde moslims. Wel van moslims die zich voorlopig beheersen. Dat scheelt een stuk. We zullen toch eens wakker moeten worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]()
![]() |
#27 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wat is jou reactie op die tekst van Bouazza?
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Alla zegt: vree veur iederien! joepie!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Ik heb mijn oor eens te luisteren gelegd elders.
Het aantal seculiere & gematigde moslims is ook in de landen van herkomst aan het toenemen. De invloed van het Westen speelt daarin een rol, en Westerse technologie is daarbij een catalysator. In sommige islamlanden zie je trouwens minder hoofdoeken en andere tekenen dan hier. Ook dat gaat meespelen de komende generatie en in toenemende mate. Hafid Bouazza is maar één van de velen die nog gaan komen. Niet dat het direct tot en strijd binnen de islam gaat komen, maar intellectuelen binnen de moslimgemeenschap zijn begonnen de Islam van binnenuit te ondergraven, op dezelfde manier als de Christelijke leer ook al generaties ondergraven wordt.
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
Dat hij dood loopt gelijk een luipaard een veel moeite doet om de goudenuil te winnen ! zoals vele anderen van zijn soort, maak zijn buikje vol dan zal hij voor je knielen zelfs als je hem beveelt om op allah te schelden zal hij dat doen !!!
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Anders gezegd ; een portefeuille aanbidder!!!
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
Ripper is gewoon een synoniem ervan!! ![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel straf hoe de linkiwinkies zo tegen geintegreerde moslim zijn als het hen niet in hun kraam past
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() @ Lincoln,
Tja, Iedereen moet aan zijne kost komen hé Lincoln. En Hafid doet dat toch op een propere, creatieve, voorbeeldige manier. Hij valt zelfs uwe profeet niet eens aan.... Mochten we meer dergelijke zelfkritiek en relativeringsvermogen als Hafid waarnemen bij de allochtone moslimgemeenschap, dan zou ik warempel nog gaan geloven in een vreedzame coëxistentie. Mijn hoop is intussen weer aan diggelen geslagen...
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens, Filosoof ziet dit artikel blijkbaar nooit staan hé?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Mja, geen slechte tekst.
Goed geschreven, beetje ludiek en to the point. Als ik dan toch kritiek zoek te geven zou ik zeggen : Voor wie schrijft die Bouazza nu eigenlijk en wat wil hij bereiken? Door zijn kritische benadering gaat niet 1 islamiet tot de onstellende conclusie komen 'dat hij niet goed bezig is' of zal niet 1 islamiet de islam de rug toekeren. Ik vind het een beetje raar en begrijp niet goed waar mr. Bouazza nu eigenlijk naartoe wil??? ![]() |
![]() |
![]() |