Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2004, 20:46   #21
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Moby het VB heeft niks tegen allochtonen.Ze klagen wel aan.Dat er niks gedaan word aan vreemdelingen,die hier overlast bezorgen.Ilegalen dus niet alleen marokanen.Indien er geen probleem was zou men er ook niet over praten
Oud 15 mei 2004, 21:04   #22
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby
Het Vlaams Blok vind ik racistisch, daar heb ik geen enkele twijfel over. Ik lees hun krantje altijd en dat is alleen van allochtonen dit, allochtonen dat. Ik WEET dat ze van een mug een olifant maken, want ik ben die zogezegde "gevaarlijke" allochtoon en ik woon in die zogezegde "gevaarlijke" buurten. Daar lopen trouwens veel autochtonen rond en die lopen niet op hun tenen.
In de Handelstraat komen ook veel autochtonen hun boodschappen doen en dat is omdat die "oneerlijke" allochtonen EERLIJKE prijzen hebben.
En dat is wat het Vlaams Blok wil tegenwerken, dat men als goede buren naast mekaar kan leven. Het Blok is duidelijk een gevaarlijke partij en wie hen steunt is voor mij even gevaarlijk, want hun hoofdthema zegt al genoeg.
Dit geldt ook voor wie het AEL steunt!

Als het Vlaams Blok het eerlijk wil spelen dan moeten ze in hun krantje maar duidelijk vernoemen met wie ze een probleem hebben. Ik zeg toch ook niet Belgen zijn pedofielen, want dat heb ik het over ALLE Belgen.
En dat ze ook graag hun ogen sluiten voor de misdaad door "eigen volk" zegt ook al genoeg. Een alochtoon die iets uitspookt krijgt een mooi plaatsje in hun reclamefolder, een autochtoon die iets uitspookt krijgt natuurlijk geen enkele aandacht, want hun bedoeling is om alleen allochtonen aan te vallen: goed of slecht.
Je ziet wat je wil zien.
Ik doe als vrijwilliger sociaal werk in de Stuivenbergwijk. Ik kan u vertellen dat geen 10% van de criminaliteit in de dagbladen komt, laat staan dat het door de politie geregistreerd wordt.
En denk jij dat alles wat autochtonen uitspoken in de krant komt? Het is een krant en geen BOEK!
Ik heb weet van enkele autochtonen die in een café hadden ingebroken en aan de haal zijn gegaan met flessen drank, maar zij werden onderweg gearresteerd door agenten. Mijn broer was één van de omstaanders, en dat is toch ook niet in de kranten gekomen.

Citaat:
Ik kan je verhalen vertellen van jonge meisjes, verplicht te huwen met een wildvreemde Marokkaan, die nog schoolplichtig zijn, maar al een kind hebben.
Op mijn vroegere school was er een Belgische meisje van 14 die zwanger was...
Huwen op je 16de gebeurt allang niet meer. Mijn zus is er 23, van haar vriendinnen zijn er maar enkel getrouwd en die waren over de 20. Dat het bij sommige families misschien nog voorkomt is natuurlijk spijtig, maar dit wordt niet aangemoedigd door de Marokkaans gemeenschap!

Citaat:
Die dagelijks geslagen worden, omdat hun zandstuiver vindt dat ze niet kunnen koken, naar zijn Berberzin.
Ik ben nu 5 jaar (gelukkig) getrouwd en heb mijn vrouw nog nooit aangeraakt, mijn vader is méér dan 50 jaar getrouwd en nog nooit heeft hij mijn moeder geslagen. Ik ken wel iemand die zijn vrouw een paar keer geslagen had, maar werd in de Langstraat opgewacht door de ouders van zijn vrouw. Die hebben hem toen zo'n rammel gegeven dat hij nu niets meer uithaald bij haar. De buurt had wel pret toen...

Thuis kook ik ook, en niet alleen mijn vrouw. Ik doe een mix van de Belgische/Marokkaanse keuken en mijn vrouw is beter in de Marokkaanse.

Citaat:
Boeken kan ik erover volschrijven.
Er is inderdaad een kleine minderheid die zich tracht aan te passen, maar de overgrote meerderheid is in handen van de imams.
De imams en hun macht In verschillende gebedsplaatsen in Antwerpen heeft men om de zes maanden een nieuwe refki (imam) en zijn opdracht is alleen om het bidden te begeleiden. Je verwart die imams zeker met die in de internationale nieuwsberichten, de al Qaeda-Imams.
En als ik jou was zou ik maar geen boek schrijven, want je weet er geen bal van.

Citaat:
Mijn ervaring is dat alleen de Arabische meisjes integratie willen. Maar die worden brutaal onder de knoet gehouden.
Arabische meisjes zijn moderner dan berberse meisjes (over het algemeen) en niemand houdt hen onder de knoet.

Citaat:
Linkador Dejohan heeft zelf in een posting gezegd dat hij om 23 uur door de Handelsstraat loopt en geen problemen kent. Maar, zegt hij, hij kent enkele allochtonen.
Dat is het dus, je moet iemand kennen om in Antwerpen veilig naar huis te kunnen.

Onbegrijpelijk dat je zo'n onzin kunt debiteren. Doe je ogen open en zie wat er om je heen gebeurt.
Observeer en lieg niet!
Ik ben enkele keren voor mijn job naar het Sint-Jansplein geweest en dit om 2 tot 3 uur 's nachts. Ik zag enkele allochtonen met elkaar lachend rondlopen, enkele autochtone vrouwen, Turkse verkopers in pittazaken die klanten bedienen (waaronder enkele autochtonen), een café vol autochtone lachende volk,...
Ik begrijp het niet Waar blijven de bloeddorstige allochtonen waarvoor het Blok dagelijks waarschuwt?? Sint-Jansplein was en is toch een gevaarlijke buurt (waar ook veel autochtonen wonen die het blijkbaar neit zo gevaarlijk vinden)...
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2004, 21:25   #23
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

@ Moby, sukkelaar, je loochent het daglicht.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2004, 22:06   #24
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beer
Moby alle kranten staan toch vol met wie we problemen hebben.Kijk in de krant vandaag SPA burgemeester Jansens, zegt letterlijk PAK ALLOCHTONE JONGERREN HARDER AAN.
Of is dat meschienom om stemmen af tepakken van het VB
Het verschil met andere partijen is dat het Vlaams Blok maar blijft doorhameren over één thema: allochtonen allochtonen allochtonen. Het lijkt wel een obsessie!

Mensen die voor hen kiezen krijgen maar één optie en dat is andere groepen haten.
Wij vragen van vreemdelingen dat ze zich aanpassen of terugkeren naar het land van herkomst, is dat teveel gevraagd? Haat vind je vooral terug in de koran, ook "De weg van de moslim" kan raad brengen terzake.
Oud 15 mei 2004, 23:15   #25
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Ik ben nu 5 jaar (gelukkig) getrouwd en heb mijn vrouw nog nooit aangeraakt (quote moby)

ik waardeer uw mening moby, maar dat GELOOF ik niet
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 08:52   #26
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moby het VB heeft niks tegen allochtonen.

Citaat:
Ze klagen wel aan.Dat er niks gedaan word aan vreemdelingen,die hier overlast bezorgen.
Zoals ik al eerder zei...er is een verschil tussen spreken over rotte appels en spreken over allochtonen in het algemeen. Dit laatste is wat het Blok doet.

Citaat:
Ilegalen dus niet alleen marokanen.Indien er geen probleem was zou men er ook niet over praten
Ik dacht dat illegalen het zolang volhouden doordat ze niet opvallen in de massa. Zij doen inderdaad zwartwerk, hetgeen betekent dat ze werken voor hun kost. Kosten ze België geld? Die arbeidsplaatsen die ze innemen zijn jobs die niemand wil doen zoals 14 uur per dag tomatenplukken, etc. Ze betalen natuurlijk wel geen belastingen, maar men verdient wel aan de werkgever en zijn produkten.

Problemen zijn er altijd en dat vraagt om verstandige debatten en niet zoals het Vlaams Blok bezig is. Zij zijn tegen alles, zelfs tegen de politiekers. Heb je ze wel eens bezig gezien? Het enige dat ze doen is uitdagen.
Ik stel voor dat ze eens naar de ervaren politiekers kijken en leren van hoe ze zich correct moeten gedragen. Zich gedragen als kleine kinderen en dan achteraf klagen dat niemand naar hen wil luisteren tijdens debatten is te zot voor woorden.
Bush is ook tegen iedereen en waar staat hij nu? Bijna de hele wereld moet niets meer van Amerikanen hebben. Zelfs hun grote vriend Canada (grootste handelspartner) moet niet veel van hen hebben.
Oud 16 mei 2004, 08:57   #27
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moby
Ik ben nu 5 jaar (gelukkig) getrouwd en heb mijn vrouw nog nooit aangeraakt
ik waardeer uw mening moby, maar dat GELOOF ik niet
Een goei...
Oud 16 mei 2004, 09:16   #28
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:

Het verschil met andere partijen is dat het Vlaams Blok maar blijft doorhameren over één thema: allochtonen allochtonen allochtonen. Het lijkt wel een obsessie!

Mensen die voor hen kiezen krijgen maar één optie en dat is andere groepen haten.
Wij vragen van vreemdelingen dat ze zich aanpassen of terugkeren naar het land van herkomst, is dat teveel gevraagd? Haat vind je vooral terug in de koran, ook "De weg van de moslim" kan raad brengen terzake.
Veel Marokkaanse jongeren drinken alcohol, roken wel eens een jointje, hebben een Marokkaanse of Belgische vriendin, gaat naar discotheken,..."De weg van de moslim" wordt alleen gekocht door (domme) onderzoekers en Vlaams Blokkers (of racisten). Deze laatste gebruikt het boek dan in elke debat...

Denk je nu echt dat iemand de tekst in die boek gaat opvolgen? Dat wij onze gezinsleven gaan kapotmaken omdat een gekke schrijver dat vraagt? Hitler heeft ook boek geschreven en dat is ook een gekke schrijver.
Daarbij is de koran geschreven ten tijde van oorlog. Er staan teksten in die niet van toepassing zijn op deze tijd en er staan goede teksten in die je ook terugvindt in de bijbel. Eén van de mooiste teksten is dat de profeet Mohammed zijn zieke Joodse buur opzocht. De huidige kwaadheid tegen Israël heeft dan ook niets te maken met de Koran maar wel met de Palestijnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Wij vragen van vreemdelingen dat ze zich aanpassen of terugkeren naar het land van herkomst, is dat teveel gevraagd?
Het probleem is dat die mensen niet goed geinformeerd worden. Ik ken mensen die lang hebben moeten zoeken naar een school om Nederlands te leren. Overal krijgt men te horen dat men een basis Nederlands moet gedaan hebben, en het is dit jaar pas dat er eindelijk Nederlands voor beginners is. Details: VDAB vraagt een basiskennis, Kipdorpvest vraagt een basiskennis,...Dit werd ook bevestigd in de Antwerpenaar (geloof ik).

Om iemand te laten integreren dient men hem eerst te informeren waar men Nederlands kan leren. Daarna zal de integratie veel vlotter gaan.
Ik geloof ook in het aannemen van buurttoezichthouders met dezelfde nationaliteit als die van de inwoners in de buurt. Zij kunnen hen bv informeren dat papiertjes gooien op de grond niet kan. Dit gebeurt jammer genoeg nabij de Handelstraat (Seefhoek?). Het zijn vriendelijke mensen, maar ze kennen zichtbaar niet veel van hoe België werkt. Informeren is de boodschap!
Oud 16 mei 2004, 09:34   #29
Attiladehun
Banneling

Standaard

U stelt alles wel heel simpel en onschuldig voor. Uw uitleg komt erop neer dat allochtonen alleen dingen verkeerd doen, omdat ze slecht geïnformeerd zijn.
Racistische en fascistische teksten uit een moslimboek zijn ook niet gevaarlijk, want die worden toch alleen maar door marginalen gelezen...
Is het dat wat u bedoelt? Het schijnt bijvoorbeeld in Nederland wel een bestseller te zijn bij Marokkaanse jongeren... Die teksten kunnen geen kwaad, zegt u?
Nergens heeft het Vlaams Blok ooit gezegd of geschreven dat alle vreemdelingen criminelen zouden zijn, wat u nochtans constant beweert.
U verwart blijkbaar de toogpraat van een paar idioten met de uitgangspunten van een grote Vlaamse partij, die al vijftien jaar dé grote winnaar is bij verkiezingen. Ik denk dat het tijd wordt dat mensen zoals u het Vlaams Blok eens ernstig gaan nemen.
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 11:18   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat die mensen niet goed geinformeerd worden. Ik ken mensen die lang hebben moeten zoeken naar een school om Nederlands te leren. Overal krijgt men te horen dat men een basis Nederlands moet gedaan hebben, en het is dit jaar pas dat er eindelijk Nederlands voor beginners is. Details: VDAB vraagt een basiskennis, Kipdorpvest vraagt een basiskennis,...Dit werd ook bevestigd in de Antwerpenaar (geloof ik).
Uw uitleg kan dan wel kloppen voor nieuwkomers.
Voor mensen die hier geboren zijn kunt u dat moeilijk beweren.
Elke lagere school geeft Nederlands voor beginners.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 11:29   #31
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om iemand te laten integreren dient men hem eerst te informeren waar men Nederlands kan leren. Daarna zal de integratie veel vlotter gaan.
Ik geloof ook in het aannemen van buurttoezichthouders met dezelfde nationaliteit als die van de inwoners in de buurt. Zij kunnen hen bv informeren dat papiertjes gooien op de grond niet kan. Dit gebeurt jammer genoeg nabij de Handelstraat (Seefhoek?). Het zijn vriendelijke mensen, maar ze kennen zichtbaar niet veel van hoe België werkt. Informeren is de boodschap!
Mij lijkt het dat iemand die wilt integreren zelf informatie moet inwinnen wat de beste manier is om dat te doen en welke de beste weg is.
Zelfs een nieuwkomer kan hier wel eigen volk vinden dat reeds geïntegreerd is en hen daarbij kan helpen.
Het lijkt mij niet de taak van de autochtone gemeenschap om van deur tot deur te gaan vragen of men soms integratiecursussen wenst te volgen.
Oud 16 mei 2004, 12:06   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid tot integreren bij de persoon die verkozen heeft om te emigreren.

Ik begrijp bovendien niet goed waarom cursussen Nederlands niet op evtl.vrijwillige basis en kleinschalig, kunnen gegeven worden door migranten die hier al een paar generaties verblijven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 12:25   #33
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
...Het schijnt bijvoorbeeld in Nederland wel een bestseller te zijn bij Marokkaanse jongeren... Die teksten kunnen geen kwaad, zegt u? ...
Ik heb niet onmiddelijk kunnen vinden hoeveel men ervan verkocht heeft. Een bestseller in België of Nederland kan vanalles zijn. 5000 kopieën noemde men eens een megaverkoop (van Wendy van Wanten).

Daarbij als je een boek koopt dan betekent het niet dat je het eens bent met de inhoud. Mensen zien alleen een titel, in dit geval "De weg van de moslim", en men denkt het zal me een goed mens maken. Als het nu eens een titel als "Hoe sla je een vrouw..." of zoiets zou zijn...
Ik wil maar zeggen dat dat boek helemaal niet thuishoort in de Marokkaanse gemeenschap waarin ik leef.
Oud 16 mei 2004, 14:54   #34
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Er zullen tussen de allochtonen altijd goeie en slechten zitten net zoals bij de autochtonen maar het valt toch op dat allochtonen meer criminele daden plegen tov autochtonen en dat ze 'scheef' en met 'angstige blik' bekeken worden door de autochtonen...
De vraag is: 'Hoe komt dit?' en 'Hoe bestrijden/voorkomen we dit?'. Hierop heeft volgens mij nog geen enkele Vlaamse partij goede antwoorden, ook niet het Vlaams Blok. Er is gedurende vele jaren veel te weinig gedaan om de integratie te bevorderen en de allochtonen op te nemen in onze gemeenschap. Dit proces duurt jaren en kan niet meteen geëvalueerd worden. Naar mijn mening is het trouwens nog altijd niet goed opgestart als je hoort dat allochtonen soms 2 jaar of meer na hun aankomst in België pas cursussen Nederlands kunnen volgen. Ook is door het mislukte integratiebeleid van de vorige decennia een groot wantrouwen onder de autochtonen tegenover de allochtonen gerezen (en in sommige gevallen terecht). Het wordt er voor de allochtonen dus niet gemakkelijker op om het vertrouwen van de autochtonen (terug) te winnen...
Er zijn trouwens wel veel allochtonen die ik vertrouw en die ik als ('iets andere' --> ze blijven toch steeds anders) Belgen beschouw maar er zijn er evengoed waar ik schrik voor heb!
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 15:51   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Er zullen tussen de allochtonen altijd goeie en slechten zitten net zoals bij de autochtonen maar het valt toch op dat allochtonen meer criminele daden plegen tov autochtonen en dat ze 'scheef' en met 'angstige blik' bekeken worden door de autochtonen...
De vraag is: 'Hoe komt dit?' en 'Hoe bestrijden/voorkomen we dit?'. Hierop heeft volgens mij nog geen enkele Vlaamse partij goede antwoorden, ook niet het Vlaams Blok. Er is gedurende vele jaren veel te weinig gedaan om de integratie te bevorderen en de allochtonen op te nemen in onze gemeenschap. Dit proces duurt jaren en kan niet meteen geëvalueerd worden. Naar mijn mening is het trouwens nog altijd niet goed opgestart als je hoort dat allochtonen soms 2 jaar of meer na hun aankomst in België pas cursussen Nederlands kunnen volgen. Ook is door het mislukte integratiebeleid van de vorige decennia een groot wantrouwen onder de autochtonen tegenover de allochtonen gerezen (en in sommige gevallen terecht). Het wordt er voor de allochtonen dus niet gemakkelijker op om het vertrouwen van de autochtonen (terug) te winnen...
Er zijn trouwens wel veel allochtonen die ik vertrouw en die ik als ('iets andere' --> ze blijven toch steeds anders) Belgen beschouw maar er zijn er evengoed waar ik schrik voor heb!
Ik dacht dat de eerste golf hier 40 jaar geleden toegekomen is.
Dan hebben ze wel genoeg tijd gekregen om een mondje Nederlands te leren zou ik zo denken..
Als nieuwkomers 2 jaar moeten wachten vooraleer ze cursussen kunnen volgen moeten we ons afvragen of er niet teveel nieuwkomers zijn.
We kunnen ons ook afvragen of degenen die hier al lang verblijven de nieuwkomers wel voldoende begeleiden en aanzetten om te integreren.
Oud 16 mei 2004, 19:38   #36
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Integratie is een zaak van acceptatie. Acceptatie is een zaak van veiligheid. Niemand zal iemand accepteren die zijn veiligheid bedreigt.

Zo simpel is dat.

Veiligheid is de eerste prioriteit. En daar geldt de wet van de rotte appels.
Weg ermee.
Dan pas zal acceptatie mogelijk zijn en kan integratie volgen.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 20:34   #37
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

En vanaf wanneer is iemand een 'rotte appel'?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 12:56   #38
Attiladehun
Banneling

Standaard

Vanaf de moment dat hij keer op keer de wet overtreedt, chronisch publieke ruimten onveilig maakt, mensen uit andere culturen beledigt en bedreigt, vrouwen discrimineert, haat predikt, ...
Tiens, nu ik erover nadenk, bovenstaande is van toepassing op heel wat Marokkaanse crapullekes...
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be