![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Moby het VB heeft niks tegen allochtonen.Ze klagen wel aan.Dat er niks gedaan word aan vreemdelingen,die hier overlast bezorgen.Ilegalen dus niet alleen marokanen.Indien er geen probleem was zou men er ook niet over praten
![]() |
#22 | |||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik heb weet van enkele autochtonen die in een café hadden ingebroken en aan de haal zijn gegaan met flessen drank, maar zij werden onderweg gearresteerd door agenten. Mijn broer was één van de omstaanders, en dat is toch ook niet in de kranten gekomen. Citaat:
Huwen op je 16de gebeurt allang niet meer. Mijn zus is er 23, van haar vriendinnen zijn er maar enkel getrouwd en die waren over de 20. Dat het bij sommige families misschien nog voorkomt is natuurlijk spijtig, maar dit wordt niet aangemoedigd door de Marokkaans gemeenschap! Citaat:
![]() Thuis kook ik ook, en niet alleen mijn vrouw. Ik doe een mix van de Belgische/Marokkaanse keuken en mijn vrouw is beter in de Marokkaanse. ![]() Citaat:
![]() ![]() En als ik jou was zou ik maar geen boek schrijven, want je weet er geen bal van. ![]() Citaat:
Citaat:
Ik begrijp het niet ![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() @ Moby, sukkelaar, je loochent het daglicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben nu 5 jaar (gelukkig) getrouwd en heb mijn vrouw nog nooit aangeraakt (quote moby)
ik waardeer uw mening moby, maar dat GELOOF ik niet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Problemen zijn er altijd en dat vraagt om verstandige debatten en niet zoals het Vlaams Blok bezig is. Zij zijn tegen alles, zelfs tegen de politiekers. Heb je ze wel eens bezig gezien? Het enige dat ze doen is uitdagen. Ik stel voor dat ze eens naar de ervaren politiekers kijken en leren van hoe ze zich correct moeten gedragen. Zich gedragen als kleine kinderen en dan achteraf klagen dat niemand naar hen wil luisteren tijdens debatten is te zot voor woorden. Bush is ook tegen iedereen en waar staat hij nu? Bijna de hele wereld moet niets meer van Amerikanen hebben. Zelfs hun grote vriend Canada (grootste handelspartner) moet niet veel van hen hebben. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt dat iemand de tekst in die boek gaat opvolgen? Dat wij onze gezinsleven gaan kapotmaken omdat een gekke schrijver dat vraagt? ![]() Daarbij is de koran geschreven ten tijde van oorlog. Er staan teksten in die niet van toepassing zijn op deze tijd en er staan goede teksten in die je ook terugvindt in de bijbel. Eén van de mooiste teksten is dat de profeet Mohammed zijn zieke Joodse buur opzocht. De huidige kwaadheid tegen Israël heeft dan ook niets te maken met de Koran maar wel met de Palestijnen. Citaat:
Om iemand te laten integreren dient men hem eerst te informeren waar men Nederlands kan leren. Daarna zal de integratie veel vlotter gaan. Ik geloof ook in het aannemen van buurttoezichthouders met dezelfde nationaliteit als die van de inwoners in de buurt. Zij kunnen hen bv informeren dat papiertjes gooien op de grond niet kan. Dit gebeurt jammer genoeg nabij de Handelstraat (Seefhoek?). Het zijn vriendelijke mensen, maar ze kennen zichtbaar niet veel van hoe België werkt. Informeren is de boodschap! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() U stelt alles wel heel simpel en onschuldig voor. Uw uitleg komt erop neer dat allochtonen alleen dingen verkeerd doen, omdat ze slecht geïnformeerd zijn.
Racistische en fascistische teksten uit een moslimboek zijn ook niet gevaarlijk, want die worden toch alleen maar door marginalen gelezen... Is het dat wat u bedoelt? Het schijnt bijvoorbeeld in Nederland wel een bestseller te zijn bij Marokkaanse jongeren... ![]() Nergens heeft het Vlaams Blok ooit gezegd of geschreven dat alle vreemdelingen criminelen zouden zijn, wat u nochtans constant beweert. U verwart blijkbaar de toogpraat van een paar idioten met de uitgangspunten van een grote Vlaamse partij, die al vijftien jaar dé grote winnaar is bij verkiezingen. Ik denk dat het tijd wordt dat mensen zoals u het Vlaams Blok eens ernstig gaan nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mensen die hier geboren zijn kunt u dat moeilijk beweren. Elke lagere school geeft Nederlands voor beginners. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs een nieuwkomer kan hier wel eigen volk vinden dat reeds geïntegreerd is en hen daarbij kan helpen. Het lijkt mij niet de taak van de autochtone gemeenschap om van deur tot deur te gaan vragen of men soms integratiecursussen wenst te volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid tot integreren bij de persoon die verkozen heeft om te emigreren.
Ik begrijp bovendien niet goed waarom cursussen Nederlands niet op evtl.vrijwillige basis en kleinschalig, kunnen gegeven worden door migranten die hier al een paar generaties verblijven.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Daarbij als je een boek koopt dan betekent het niet dat je het eens bent met de inhoud. Mensen zien alleen een titel, in dit geval "De weg van de moslim", en men denkt het zal me een goed mens maken. Als het nu eens een titel als "Hoe sla je een vrouw..." of zoiets zou zijn... Ik wil maar zeggen dat dat boek helemaal niet thuishoort in de Marokkaanse gemeenschap waarin ik leef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er zullen tussen de allochtonen altijd goeie en slechten zitten net zoals bij de autochtonen maar het valt toch op dat allochtonen meer criminele daden plegen tov autochtonen en dat ze 'scheef' en met 'angstige blik' bekeken worden door de autochtonen...
De vraag is: 'Hoe komt dit?' en 'Hoe bestrijden/voorkomen we dit?'. Hierop heeft volgens mij nog geen enkele Vlaamse partij goede antwoorden, ook niet het Vlaams Blok. Er is gedurende vele jaren veel te weinig gedaan om de integratie te bevorderen en de allochtonen op te nemen in onze gemeenschap. Dit proces duurt jaren en kan niet meteen geëvalueerd worden. Naar mijn mening is het trouwens nog altijd niet goed opgestart als je hoort dat allochtonen soms 2 jaar of meer na hun aankomst in België pas cursussen Nederlands kunnen volgen. Ook is door het mislukte integratiebeleid van de vorige decennia een groot wantrouwen onder de autochtonen tegenover de allochtonen gerezen (en in sommige gevallen terecht). Het wordt er voor de allochtonen dus niet gemakkelijker op om het vertrouwen van de autochtonen (terug) te winnen... Er zijn trouwens wel veel allochtonen die ik vertrouw en die ik als ('iets andere' --> ze blijven toch steeds anders) Belgen beschouw maar er zijn er evengoed waar ik schrik voor heb! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan hebben ze wel genoeg tijd gekregen om een mondje Nederlands te leren zou ik zo denken.. Als nieuwkomers 2 jaar moeten wachten vooraleer ze cursussen kunnen volgen moeten we ons afvragen of er niet teveel nieuwkomers zijn. We kunnen ons ook afvragen of degenen die hier al lang verblijven de nieuwkomers wel voldoende begeleiden en aanzetten om te integreren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Integratie is een zaak van acceptatie. Acceptatie is een zaak van veiligheid. Niemand zal iemand accepteren die zijn veiligheid bedreigt.
Zo simpel is dat. Veiligheid is de eerste prioriteit. En daar geldt de wet van de rotte appels. Weg ermee. Dan pas zal acceptatie mogelijk zijn en kan integratie volgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En vanaf wanneer is iemand een 'rotte appel'?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Vanaf de moment dat hij keer op keer de wet overtreedt, chronisch publieke ruimten onveilig maakt, mensen uit andere culturen beledigt en bedreigt, vrouwen discrimineert, haat predikt, ...
Tiens, nu ik erover nadenk, bovenstaande is van toepassing op heel wat Marokkaanse crapullekes... ![]() |
![]() |
![]() |