![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() ik denk dat het publiek dat op zoek is naar de specifiek Vlaamse dimensie al ruimschoots bediend is. De KP kan zich gerust wijden aan maatschappij kritische analyse en actie die radicaal antikapitalistisch is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Om eerlijk te zijn : ik begrijp de term "nationalist" zelfs niet . Weet niet wat het juist betekent , of welke betekenis gij eraan geeft . Ik ben toevallig geboren in het Antwerpse , en voor de rest interesseert mij niet waar iemand anders vandaan komt . Kommunisme is voor mij : solidariteit met de zwakkeren , de armen , iedereen die hulp nodig heeft . En dan mag "nationaliteit" of geloof of afkomst of huidskleur geen rol spelen . Natuurlijk : iedereen vult dat voor zichzelf in , en ik kreeg vroeger in de KP al eens het verwijt dat ik te veel romanticus was , een "gevoelskommunist" . Maar wel met de nadruk op Kommunist uiteraard .
![]() |
#23 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Partijlid
|
![]() En we gaan voor 0,05% van de stemmen!
Leve de revolutie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Die communisten en andere extreem linksen doen blijkbaar niet anders dan partijen op te richten en andere groepen. Zou je niet beter allemaal samenvoegen in 1 partij of beweging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Partijlid
|
![]() Het is inderdaad triestig gesteld met die versplintering aan de onbeduidend kleine extreme linkerzijde. De verschillenden sub-ismes geraken het nooit met elkaar eens, dus 1 partij zie ik nog niet voor morgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad hun mantra: nous sommes tous des Belges.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Het communisme spreekt weinig mensen aan. Enerzijds omdat het marxistisch experiment mislukt is en ten 2de omdat in onze westerse samenleving geen klassenstrijd kan ontstaan, omdat we het allemaal relatief goed hebben. Trouwens de rijke klasse als zondebok heeft afgedaan, 'tegenwoordig' hebben we de islam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar internationale solidariteit is nog iets anders dan een negatie van de naties en volkeren, en hun recht om zichzelf te organiseren vanuit hun eigen context (sociaal-economisch, cultureel, etc...).
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn er uiteraard beter aan toe dan 100 jaar geleden, maar paradoxaal genoeg is de uitbuiting vandaag groter. Waarom? De arbeiders (en dan moet je je niet enkel de metallo's inbeelden, maar iedereen die werkt voor een loon) verdienen vandaag meer dan 100 jaar geleden, maar hun productiviteit is nog veel meer gestegen. Dat betekent dat de winsten van de bedrijven veel meer gestegen zijn dan de lonen van de arbeiders. Dat is uitbuiting.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Op praktisch vlak blijft het echter bij een puur cultuurkritische minderheid tegenwoordig onder de intelligentsia, zoals Zizek of Badiou. Schitterende venten, maar ik vrees dat ze weinig navolging zullen genieten, desondanks hun vermaardheid. Laatst gewijzigd door Aletheia : 30 april 2010 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Met redelijk goed bedoelde ik natuurlijk dat we een dak boven ons hoofd hebben, pc hebben, internet, een sociale zekerheid (die sommigen verdoofd). We verdienen meer, maar helaas gaat dat gepaard met tegenvallende gezondheid, zowel fysiek als mentaal. We worden nog steeds uitgebuit maar kiezen hier toch min of meer voor. Zolang ons loon voldoende is, komen we niet in opstand. Een economische crash, een oorlog, ... kan de strijd doen ontbranden.
Het communisme zal wel oplossingen hebben voor het probleem, maar ze houden te weinig rekening met de natuurlijke ordening van het leven. De mens evolueert constant, een maatschappij ook en ik vrees dat het communisme te statisch is om een correct antwoord te bieden voor een steeds veranderdelijke wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Partijlid
|
![]() Vergeet ook niet de mondiale wantoestanden, die het gevolg zijn van het kapitalisme.
Wij boeren inderdaad goed, voorlopig. Maar dat kan niet van iedereen gezegd worden in dit huidige kapitalistisch wereldsysteem. Laatst gewijzigd door Aletheia : 30 april 2010 om 23:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Dat klopt, het kapitalisme reduceert ons tot beesten. Maar het communisme biedt geen antwoord hierop, althans niet voor mij. Ik zou eigenlijk zelf niet weten hoe dit op te lossen. misschien zoals vroeger, stad per stad. zelfvoorziening of via de boeren en alles op het gemak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Partijlid
|
![]() Ik zie in het marxisme een goede dokter, maar een slechte apotheker
![]() Men weet altijd goed diagnoses te stellen, het voorschrijven van het gewenste medicijn is wel een ander paar mouwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Ik zei al in 't begin van de jaren 1970 dat we alle onderlinge geschillen moeten vergeten en één radikaal-linkse beweging moeten vormen . Maar de Stalinisten en de Maoïsten en de Trotskyisten bleven allemaal liever koning in hun eigen koninkrijkje . Allemaal wegens het "Eigen Grote Gelijk" . Er is blijkbaar nog niet veel veranderd .
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pro-Belgisch 'klein-links' zal er niet in slagen het opsplitsen van België tegen te houden. Daarvoor heeft het onvoldoende politiek gewicht. Het zou de intellectuelen binnen 'klein-links' sieren mochten ze zich daar bewust van worden.
Maar ik durf wel hopen dat de herstichte KP in het Vlaanderen dat ná de opsplitsing van België tot stand zal komen voldoende op het maatschappelijk debat en het beleid kan wegen om dat Vlaanderen van de uitwassen van het verwilderde kapitalisme te vrijwaren. Ik zou natuurlijk nog véél tevredener zijn, mocht de herstichte KP in dat Vlaanderen een dermate succesvolle beweging zijn dat dat Vlaanderen resoluut een op coöperatie, solidariteit (ook inter-nationaal), herverdeling van de beschikbare rijkdommen, ... gebaseerde samenleving wordt. Ik maak me liever niet te veel illusies meer, maar het blijft een mooie droom. Als ik kan bijdragen aan het realiseren ervan, zie ik niet goed in waarom ik het niet zou doen. Ik wens de KP om te beginnen dan ook veel succes toe, en zal het aanschaffen van een lidkaart in overweging nemen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 1 mei 2010 om 10:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat is extern maar intern : -Splitsing van KPB-PCB had nooit mogen gebeuren.(maar KP was liever koning in hun eigen koninkrijkje) -Jef Turf had eerder uit die partij moeten gezet worden. |
|
![]() |
![]() |