![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is antwerpen Bokrijk | |||
ja, Antwerpen loopt vol geiten anyway |
![]() ![]() ![]() |
9 | 45,00% |
nee, 't stad is nog steeds de metropool |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Watteuh ? |
![]() ![]() ![]() |
4 | 20,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Dat is simpelweg de toepassing van de wet. Niet meer of minder dan dat.
Het lokale reglement mag nog zijn dat er 500 DB geproduceerd mag worden, als uw buur bij 5 DB komt melden dat het voor genotsderving op zijn woonplaats zorgt (en als het effectief mogelijk is dat de arme man of vrouw dit geluid hoort) kan er (burgerlijk) worden opgetreden. Bij optredens wordt er overigens heel wat DB geproduceerd, zeker tegenwoordig (cfr uw eigen oren bij het wegwandelen en mogelijk ook nog de volgende ochtend) en die optredens zullen wel niet om aan te horen geweest zijn. Er is overigens niets mis met Bokrijk! Laatst gewijzigd door Jennifer : 5 mei 2010 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Café dicht... De buurt heeft prioriteit op de feestgangers... Als men lawaai wilt maken, dat men dan naar de daartoe-gewezen decadentie-zalen gaat aan de raden van de steden of op industrie-terreinen.
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Café d'Anvers ligt midden in de hoerenbuurt, maar als je daar buiten loopt hoor je helemaal niets, terwijl de muziek er binnen vlotjes 100 dB luid staat. Waar een wil is ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Ik heb eigenlijk het gevoel dat de muziek op optredens en in clubs tegenwoordig minder luid staat dan pakweg 10 jaar geleden. Eerst dacht ik dat dat aan mijn gehoor lag, maar bij een medisch onderzoek onlangs bleek dat mijn gehoor eigenlijk perfect in orde is (wat een klein mirakel is).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Meer en meer jongeren lopen ook rond met 'stoppen' in hun oren. Ik kan het weten want als student in Antwerpen ga ik ook graag feesten. Met oordopjes, want het is vaak gewoon niet aangenaam meer. Niet voor de omwonenden, en niet voor vele feestenden. Er zijn clubs waar ik de uitbater al eens naar de dj-tafel zie lopen om de decibels naar beneden te krijgen, maar dat zijn eerder uitzonderingen. Zolang er niet wordt opgetreden tegen alle overtredingen, dus ook deze, heeft het geen zin nog strengere regels op te leggen, wat jammer is. De situatie in Bar mondial was zeker niet de ergste, en hopelijk hebben ze eerst samen een oplossing proberen vinden, maar uiteindelijk was het de uitbater die niet wilde isoleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Nachtlawaai begint zoals het meeste bij jezelf he.. amuseren en zuipen ok maar steeds blijven denkne aan de medemens; zelf vind je het niet prettig dat anderen je de hele nacht wakker houden met gezever en getire bv wel doe het dan zelf ook niet.
Steden moeten leven en er moet een mogelijkheid zijn voor het nachtleven en aanverwante activiteiten dat staat vast. Ook staat vast dat er mensen in moeten leven en dat die recht hebben zoals anderen van binnen of buiten die stad op vertier maar ook rust. Nu is het zo dat vandaag de dag -ook economisch gezien- die zaken blijkbaar 24/7 moeten draaien. Het probleem is dus eerder de frequentie en overdadige nood eraan alsook het late doorzakken. Over regalusatie is niet wenselijk maar spijtig genoeg een noodzakelijk kwaad geworden hierdoor. Sluitingsplicht om 24u of 1u in de week bv en 4u in het WE waar er omwonende zijn om maar een voorbeeld te noemen. Ik wacht nog steeds op de eerste exclusieve uitgangsgebieden. Men zou perfect bepaalde delen hiervoor kunnen reserveren buiten de woonkernen. Zo is het stad waar ik woon een mooi voorbeeld; Mechelen is doods na 10u; niets te zien in de binnenstad op de bescheiden vismarkt na zowel in de week als in het WE. Industrie Mechelen noord staat half leeg en nu gaat men nog een nieuw industrieterrein aanleggen in mechelen noord. Als men daar nnu eens cafe's, restaurants, bars, discotheken, bowlingbanen, sportvelden, ect. maakt dan heb je een uitgangsbuurt waar geen kat woont en dus enorme beperkte overlast hebt zonder aan de nood voor ontspanning te raken.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |