![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus waarom geen "dubbele religie"? Doopsel, huwelijk en priesterwijding zijn sacramenten en kunnen niet ingetrokken worden. Indien de basis voor het sacrament onecht was wordt geacht dat het nooit bestond. Ik zie niet dat dit op doopsel kan toegepast worden zoals voor een annulatie vh huwelijkssacrament. Over naar Rik Torfs! ![]() Ik vermoed dat indien een katholiek gedoopte tot een andere religie toetreedt, de RKK die toetrede als waardeloos beschouwt (en dus niet erkent): haar eigen sacramenten zijn toch "belangrijker, juister en echter" dan die van de concurrentie zeker! ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 4 mei 2010 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 4 mei 2010 om 20:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij. Is dit ontdopen echt zo belangrijk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 4 mei 2010 om 21:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() 'Ontdopen' is gewoon belachelijk. Het feit dat te willen doen is gewoon om stoer te doen, mee te gaan met de hype waar enkelingen elkaar opjutten om zoiets cools te doen. Als de Katholieke Kerk toch niet interessant is, laat ze dan met gerust.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een kleine samenvatting van wat ik me herinner: "De geniale Napoleon was het hoogtepunt van de revolutie, en streed tegen de Kerk. Hij vernielde de laatste overblijfsels van de donkere periode, het Ancien Régime. Spijtig genoeg waren er nog steeds onverlichte klerikalen in de wereld, die samenspande met Engeland en Napoleon van zijn troon stootte. Gelukkig kwam er weer er revolutie in 1830." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Vergeet het maar. Dat is manifest onjuist, zoals ik hier al een keer of tien heb uitgelegd. Het maakt niet uit of je uittreedt, je laat ontdopen, geëxcommuniceerd wordt of anderzijds afstand neemt van de RKK, dat verandert geen ene moer aan de subsidies die de kerk ontvangt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Daarom vroeg ik me dus af of het niet mogelijk is om via één of andere wetgeving (bvb de privacywetgeving) het bisdom te verplichten mijn naam te schrappen, en niet gewoon een "aantekening" maken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind van mezelf dat ik maar lid ben van iets, als ik er ook lidgeld voor betaal.
Dus kan het mij geen bal schelen dat ik nog in dat boekje sta. Ik trek het me zo weinig aan, dat ik eigenlijk best vind dat het er blijft staan: want het is een geschiedkundig feit: op die dag brachten mijn ouders mij als borelinkse tot bij die selibatair enz. Als mijn nakomelingen binnen 200 jaar een stamboom opmaken, dan stoort het me niet dat dit feit terug opgezocht kan worden. Een brief schrijven of wat dan ook, aan die potensiële pederasten, vind ik hen teveel eer aandoen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling