![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zijn ALLE Marokkanen gewapend? Heb je je daar persoonlijk van vergewist?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ja Raf al die makkaken zijn gewapend dat maak ik ieder weekend mee. Gelukkig heb ik nu mijn broerke 9mm mee
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Nu gaat het goed hoor Raf als ze mijn broer hebben gezien
|
|
|
#25 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#26 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Ik en anderen hadden gehoopt dat Abou Jahjah een vertegenwoordiger zou zijn van de Arabische/Berberse gemeenschap, maar hij vertegenwoordigd jammer genoeg alleen zichzelf. Daarom heeft hij ook geen succes. In de Marokkaanse gemeenschap is een criminele kind een grote schande, omdat het overkomt als dat de ouders hebben gefaald. Je kunt zeggen dat Marokkanen "roddeltantes" zijn, en als er één slecht ding gebeurt dan kan je er zeker van zijn dat de oudjes in de Moskee, de vrouwen die bij elkaar op bezoek gaan, etc het verhaal wel verder vertellen. Marokkaanse ouders letten erg veel op wat andermans kinderen doen, en ik ken zelfs twee gezinnen in Borgerhout die vanwege hun slechte naam zijn verhuist. Zij hebben dan wel de kinderen (daders) verstoten (ze zullen later niets erven). Ik hoor ook vaak van buitenstaanders dat imams (refki) in moskeeën racistische preken houden. Ik kom zelf zelden in een Moskee net als de meeste Marokkaanse jongemannen tot 30. (Jongens van +- 10 jaar komen nog wel met hun vader mee, maar haken af als ze vrijwillig moeten komen.) Wat ik dan zeker niet hoor zijn slechte woorden over autochtonen. Wist je dat men de Europese gemeenschap als de échte moslims beschouwd? Men maakt hier een vergelijking met hun moederlanden en men ziet dat Europa en andere "ongelovigen" overal een helpende hand uitsteken terwijl de dikbuikige Arabieren alleen met hun eigen zakken bezig zijn. Hetgeen er vooral in moskeeën besproken wordt zijn de Koran, hulp aan armen (er worden daar ook armen opgevangen waar ik ook aan mee betaal = 5 Euro per gezinslid), in sommige moskeeën worden ook persoonlijke problemen behandelt zoals een echtscheiding in de buurt waar men aanbiedt om te onderhandelen of iemand die onrecht is aangedaan door een andere lid van de gemeenschap, etc. Mijn vader is nu een oude man en gaat altijd naar de moskee, hoewel hij in het verleden zelden ging. Dat komt simpel omdat men op pensioen is (méér dan 30 jaar in Metalurgie hoboken) en men de maten terug kan zien in de moskee. Elkaar ontmoeten in een café is ook een schande, omdat een café in onze ogen iets slechts is. Een man die zijn uren slijt in een café laat zo zijn gezin alleen en als ze iets nodig zouden hebben dan is hij er niet (zo ziet men het dus). Vrijgezellen mogen dat wel. Dit zijn inderdaad gevaarlijke mensen, die in het Vlaams Blok krantje beschreven worden Moet er mogen vroeg uit...'k ga dus slapen. |
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Minister
|
Citaat:
Dus de moslimgemeenschap bestaat uitsluitend uit wat oudjes die geen nederlands spreken?
|
|
|
|
#28 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
In de Marokkaanse gemeenschap hebben we enorm veel respect voor de ouderen. Autochtonen laten die achter in een bejaardentehuis, maar wij houden ze thuis en luisteren nog steeds naar hun raad die meer waarde heeft dan die van een jongere. De eerste generatie heeft het nog steeds voor het zeggen, maar als die wegvalt dan zullen wij (diegenen die de Nederlandse taal machtig zijn) hun taak overnemen. De ouderen bespreken de problemen met de refki (imam) en die kent jammer genoeg evenveel Nederlands als hen (Een goede refki is moeilijk te vinden daar die studie amper beoefend wordt). Wat hij dan wel doet is de gemeenschap toespreken (die lid zijn van zijn moskee). Jonge mensen in onze gemeenschap als Abou Jahjah zijn zeldzaam: hij durft te spreken (alleen zegt hij de verkeerde dingen) en dat kunnen de meeste van ons jammer genoeg niet. Wij voelen ons tweederangsburgers, en de meesten denken "men zal mij toch niet serieus nemen...", met het gevolg dat men gewoon toekijkt en hoopt op iemand die dat wel aankan. |
||
|
|
|
|
|
#29 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is echter een negatieve tendens waar egoïsme een hoofdrol begint te spelen. Ook uw gemeenschap zal daar in de toekomst mee geconfronteerd worden. |
||
|
|
|
|
|
#30 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Misschien heeft de school de opdeling wel gemaakt op basis van Nederlandstalige en niet-Nederlandstalige leerlingen (cfr. de geadopteerde leerling). Op die manier kan men nl. extra aandacht besteden aan het taalgebruik. Vermits men voor andere vakken wel samen zat (hetgeen ook doodnormaal is) zie ik echt niet in wat uw specifiek probleem hierbij is. Toen ik in het zesde leerjaar van school veranderde werd ik ook (samen met andere nieuwkomers) in een apart klasje gezet. De reden hiervoor was dezelfde als in uw geval: gezien men niet wist uit welk niveau scholen die nieuwkomers waren, kregen ze in een apart klasje extra aandacht mocht die nodig zijn om op een gelijkaardig niveau te geraken. Nu heet dat waarschijnlijk discriminatie op basis van afkomst? Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Helaas Moby is je verhaal de waarheid.Een hele hoop goedmenende allochtonen krijgen dankzij een kleine,maar keiharde groep steeds een slechtere naam, waardoor er meer in die keiharde groep terecht komen, en zo hebben we een negative spiraal.
Nu is er andere groepen, die niet liever zou hebben dat die negative spiraal nog sneller zou gaan. De fundamentalisten, grootkapitalisten en de politici, die zo de FUN terug willen halen, de pleziertjes die na WO II totaal zijn verwatert hier. Godsdienst, dictatortjes en de combinatie ervan, grootindustriëlen met macht over het leven van zijn loonslaven. Gaat dit nu via een steeds harder wordende strijd tussen wij en zij, met godsdienst ,taal of cultuur als drogreden, het komt altijd op 1 ding neer, macht en materiele rijkdom voor enkelen. Maar je mag jezelf afvragen waarom Gino DiSaronno wel een huis kan huren en eigen zaak kan starten zonder dikke miserie en uitsluiting-Of Tong Wa, die een bloeiende meeneemchinees heeft. Of Takis Rastapopoulos, met de brommerzaak. Oftewel, de groep uitgesloten allochtonen is beperkt, en die groep is niet etnisch afgelijnd, wel religieus.Waarom?
|
|
|
#32 | ||||||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Mijn probleem hiermee is je wel duidelijk... Citaat:
Enkele jaren later kwam ik terecht in klassen die niet verdeeld konden worden daar we met te weinig waren. Deze waren gemengd en er was niemand die een onderscheid maakte. Dit zou het Vlaams blok moeten stimuleren i.p.v. hun huidige programma. Rotte appels apart en hard aanpakken en de rest met rust laten. Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
#34 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Crimminelen vind je overal zelfs in vb raad;
14/05 Gemeenteraadslid Dilsen-Stokkem in de cel voor drughandel De lokale recherche van de politiezone Borgloon heeft in samenwerking met de lokale politie Maasland een drugshandel opgerold, waarbij een Vlaams Blok-gemeenteraadslid uit Dilsen-Stokkem betrokken was. In het onderzoek zijn vier personen aangehouden. De recherche begon het onderzoek in Borgloon bij lokale druggebruikers, onder wie enkele minderjarigen. Twee zussen uit Borgloon hadden een handel in xtc en speed opgezet. Zij bevoorraadden zich in een café in Lanklaar inDilsen-Stokkem bij het 43-jarige gemeenteraadslid. Woensdag vielen de speurders binnen op vier adressen in Borgloon en het Maasland. De gemeenteraadslid werd 's ochtends van zijn bed gelicht en in de boeien geslagen. De politie nam meer dan duizend xtc-pillen, een halve kilogram speed, cocaïne, heroïne en cannabis in beslag. Daarnaast troffen de agenten een vuurwapen en een aantal verboden wapens aan. Ook een grote hoeveelheid geld en twee auto's werden in beslag genomen. Het onderzoek was al enkele weken bezig. Het gemeenteraadslid had een lucratieve handel opgezet met een 24-jarige Maasmechelaar. De twee zussen van 35 en 36 jaar oud, het gemeenteraadslid en de Maasmechelaar zijn door de onderzoeksrechter aangehouden.
|
|
|
#35 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bovendien staat het elke werkgever vrij zijn keuzes te maken. Dat is het belangrijkste. De magrebeinse allochtonen zullen zich enkel aanvaardbaar maken als ze zelf in eigen boezem kijken en hun gedrag aanpassen. Bovendien, zeg nu zelf eens; Stel dat een Marokkaanse werkgever in Casablanca kan kiezen tussen Marokkaanse en buitenlandse kandidaten. Die heeft toch ook onmiddellijk de natuurlijke, instinctieve reflex van eigen volk eerst? |
|
|
|
|
|
|
#36 | ||
|
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
|
Citaat:
Terloops een vraag: Ik vernam dat Marokkaanse meisjes op school veel beter presteren dan de jongens. Is dat zo? En hoe komt dat ? 2-3-4* Als dat inderdaad allemaal juist is, dan is dat zeer jammer. Maar het is zeker NIET de schuld van het Vlaams Blok, vermits die partij maar een minderheid vertegenwoordigt. Het is dus een reactie van AL de Belgen. Zijn die nu allemaal racist? Ik vermoed van niet. Alle Belgen schuldig, alle allochtonen onschuldig? Of andersom. Dat lijkt me een beetje te eenvoudig. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Banneling
|
Tja, uw eerste vraag over de Marokkaanse meisjes in het onderwijs is zeer pertinent en heb ik al tientallen malen gesteld op dit forum.
Eigenaardig genoeg krijg ik daar ofwel geen antwoord op, ofwel iets in de zin van: 'meisjes zijn nu eenmaal anders dan jongens, ze worden ook anders opgevoed'; met dat laatste argument zullen we inderdaad niet ver van de waarheid zitten. Maar dat wil dus duidelijk wel zeggen dat het hoofdprobleem van Marokkaanse jongens niet is 'achterstand', 'ontworteling', of 'racisme', maar doodeenvoudig een gebrek aan opvoeding van thuis uit. Maar dat mogen we eigenlijk niet zo scherp stellen, want dat is discriminatie of racisme ofzo... |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kwadetongen kunnen natuurlijk ook beweren dat moslim meisjes superieur zijn aan de moslim jongens. Dat zou dan meteen de reden zijn waarom ze de vrouwen proberen te onderdrukken.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Banneling
|
Tja, zolang die gasten en ook hun vaders maar niet moeten toegeven dat het eigenlijk hun schuld is...
|
|
|
|