Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2004, 10:21   #21
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Naar het schijnt zouden wel ietsje meer als 23 percent nog niet beslist hebben...

hoe kan dat dan????
POSITIEF denken, Steenbok. [size=6]PO-SI-TIEF !![/size]

Die 23 % gaan allemaal VLD stemmen !!
Oud 14 mei 2004, 10:28   #22
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Naar het schijnt zouden wel ietsje meer als 23 percent nog niet beslist hebben...

hoe kan dat dan????
POSITIEF denken, Steenbok. [size=6]PO-SI-TIEF !![/size]

Die 23 % gaan allemaal VLD stemmen !!
och, eigenlijk hoeft dat niet... als de echten maar goed beslissen... de rest is toch maar heen- en weer-lopers....
misschien is het goed dat al die niet echte liberalen die de laatste jaren erbijkwamen terugkeren naar hun originele liefdes... dan zijn wij verlost van onnozele judocoaches, etc....

back to the real core crew....
Oud 14 mei 2004, 10:33   #23
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

die 23 % zouden allemaal op mij kunnen stemmen moest ik opkomen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 11:57   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

hoe kan dat dan????
Wel, ik ga je een kleine uitleg geven van hoe het kan. Met mijzelf als voorbeeld, want ik maak deel uit van die 23% die nog niet weet op wie hij gaat stemmen.

Tot nu toe heb ik altijd al op de liberalen gestemd. Maar die zijn de laatste jaren allesbehalve liberaal geweest, eerder links, en bovendien ben ik ontgoocheld in veel van hun doen (of niet doen). Vooral dat migrantenstemrecht geeft mij de laatste duw om van de VLD weg te lopen en er deze keer niet op te stemmen.

SP.A (te llinks) en vooral Groen! (onbekwaam en volledig verkeerd) zijn voor mij uitgesloten, alsook de kleine flutpartijtjes (geloof ik niet in).

Blijven over CD&V en Vlaams Blok.

Het Blok praat meestal over bestaande problemen waarvoor alle andere partijen de kop in 't zand steken, maar hun oplossingen zijn me soms te radikaal. Daarom is het Blok niet mijn eerste keuze. Maar ik moet zeggen dat het politiek geïnspireerde schijnproces en het arrest van Gent mij op de traditionele politici zo boos maken dat ik deze keer enkel al uit protest hiertegen overweeg om wel op het Blok te stemmen. Deze partij wordt weggemoffeld in de pers, behalve dan voor negatieve informatie, ze worden genegeerd door de 'traditionele' partijen, en bovendien krijgen ze opgezette theater-processen geschreven door de machthebbers volgens een bepaalde scenario dat moet gevolgd worden door bevriende rechters. Dit kan gewoon niet. Zeker als je weet dat er tot nog toe bijna 800.000 mensen door deze partij worden vertegenwoordigd, en het zouden er nog veel meer kunnen zijn.

Mocht ik toch niet op het Blok stemmen, dan blijft de CD&V over. Leterme zie ik wel zitten, en ook een terugkeer van de CD&V om paars te breken zou niet slecht zijn. Het probleem hier is echter hun kartel met de NV-A. Ik kan om te beginnen die valsaard Bourgeois niet zien of ruiken, en verder heeft deze partij gewoon zowel haar principes als haar engagement naar haar kiezers in de vuilbak gegooid opdat een handvol kopstukken vetbetaalde postjes zouden kunnen pakken. Mijn afkeer voor de NV-A is groot genoeg om aan de het Vlaams Kartel te twijfelen, maar CD&V zou het toch kunnen worden.

Met andere woorden. Ik overweeg zowel Vlaams Blok als CD&V te stemmen, maar met genoeg twijfel om alsnog op een bekende naam van de VLD te stemmen, waar ik reeds decennia lang mijn stem aan heb gegeven.

Dilemma, dilemma. Don't know what to do.

Dit was dus een kleine uitleg over de twijfel van een kiezer.

Ik ga hier ook een apparte topic voor openen.(met dezelfde tekt).
Oud 14 mei 2004, 12:15   #25
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Een verdeeld Vlaanderen. Di Rupo wrijft zich al in de handen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 12:17   #26
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Een verdeeld VLaanderen? Wat moeten we dan doen, een 1-partij-staat?

Op de Vlaamse eisen één front (en niet zoasl Somers op Vlaams niveau maar op Federaal niveau), voor de rest kan het VB mijn rug op.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 12:18   #27
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

hoe kan dat dan????
Wel, ik ga je een kleine uitleg geven van hoe het kan. Met mijzelf als voorbeeld, want ik maak deel uit van die 23% die nog niet weet op wie hij gaat stemmen.

Tot nu toe heb ik altijd al op de liberalen gestemd. Maar die zijn de laatste jaren allesbehalve liberaal geweest, eerder links, en bovendien ben ik ontgoocheld in veel van hun doen (of niet doen). Vooral dat migrantenstemrecht geeft mij de laatste duw om van de VLD weg te lopen en er deze keer niet op te stemmen.

SP.A (te llinks) en vooral Groen! (onbekwaam en volledig verkeerd) zijn voor mij uitgesloten, alsook de kleine flutpartijtjes (geloof ik niet in).

Blijven over CD&V en Vlaams Blok.

Het Blok praat meestal over bestaande problemen waarvoor alle andere partijen de kop in 't zand steken, maar hun oplossingen zijn me soms te radikaal. Daarom is het Blok niet mijn eerste keuze. Maar ik moet zeggen dat het politiek geïnspireerde schijnproces en het arrest van Gent mij op de traditionele politici zo boos maken dat ik deze keer enkel al uit protest hiertegen overweeg om wel op het Blok te stemmen. Deze partij wordt weggemoffeld in de pers, behalve dan voor negatieve informatie, ze worden genegeerd door de 'traditionele' partijen, en bovendien krijgen ze opgezette theater-processen geschreven door de machthebbers volgens een bepaalde scenario dat moet gevolgd worden door bevriende rechters. Dit kan gewoon niet. Zeker als je weet dat er tot nog toe bijna 800.000 mensen door deze partij worden vertegenwoordigd, en het zouden er nog veel meer kunnen zijn.

Mocht ik toch niet op het Blok stemmen, dan blijft de CD&V over. Leterme zie ik wel zitten, en ook een terugkeer van de CD&V om paars te breken zou niet slecht zijn. Het probleem hier is echter hun kartel met de NV-A. Ik kan om te beginnen die valsaard Bourgeois niet zien of ruiken, en verder heeft deze partij gewoon zowel haar principes als haar engagement naar haar kiezers in de vuilbak gegooid opdat een handvol kopstukken vetbetaalde postjes zouden kunnen pakken. Mijn afkeer voor de NV-A is groot genoeg om aan de het Vlaams Kartel te twijfelen, maar CD&V zou het toch kunnen worden.

Met andere woorden. Ik overweeg zowel Vlaams Blok als CD&V te stemmen, maar met genoeg twijfel om alsnog op een bekende naam van de VLD te stemmen, waar ik reeds decennia lang mijn stem aan heb gegeven.

Dilemma, dilemma. Don't know what to do.

Dit was dus een kleine uitleg over de twijfel van een kiezer.

Ik ga hier ook een apparte topic voor openen.(met dezelfde tekt).
De CD&V zit nu veel wind te verkopen, maar zal als puntje bij paaltje komt, zoals in het verleden ook kruipen voor de PS, en dus een links, profitariaatsbeleid verder ondersteunen.
En het aanhangkarretje van de NVA zal hier niets aan veranderen.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 12:23   #28
Tegendradigaard

Standaard

Eigenlijk denk ik dat men mij gebeld heeft voor die enquete. Ik zijn opebeld in de week van 26 april 2004. Met nen hoop vragen en dan ook naar mijn stemgedrag.
Aangezien ik een waarschuwing kreeg dat ons gesprek kon afgeluisterd worden (ik dacht door de Gedapo ?) heb ik niet de waarheid gesproken.
Ze vroegen trouwens ook mijn volledige naam en adres ????? Waarom ????

Ik heb dan maar gezegd dat ik SPa zou stemmen (k weet niet of ze het geloofden maar allez als ik een peiling kan vervalsen dan doe ik het toch zeker) En dat leek mij veiliger. Stel dat ik gezegd zou hebben Vlaams Blok en mij dan binnen enkele maanden komen ophalen 's nachts met enkele bonken op de deur ?

Vertrouw niemand. Zelfs mij niet.

't was een bureel uit Brussel die de enquete deed.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 14 mei 2004, 13:48   #29
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik was liberaal en blijf liberaal en zal altijd liberaal blijven:
want:
- CD&V heeft me nog steeds niet kunnen overtuigen, al zat daar een sympathiek nieuw jong ding dat overgewaaid is van Sabena... maar buiten wat met haar knap snoetje voor de camera wat gemeenplaatsen komen vertellen, dat is niet de verandering die ik verhoopte...
En hier in Limburg, stemmen voor een afgezette deelnemer aan nostalgie van "zwart gespuis", dat zint mij niet...
Die madam van Overpelt die een fameuze blunder geging met een lokaal blaadje... ook dat zint mij niet...
Daar zit ook een lief ding van St-Truiden.... maar buiten wat met haar blond gekruld koppeke zwaaien... ook niets wat mij zint...
De rest van de CD&V in Limburg is mij niet opgevallen....
- SPa: eerst had ik daar eens aan gedacht, want die bussen, dat zint me wel... De Reynders van Hasselt is ook een sympathieke kop en die zegt mij, verstokte liberaal altijd vriendelijk goeie dag en informeert: alles goed met de gezondheid Louis.. ik antwoord dan steevast fijn Herman... dankjewel... diene zoon van zijne pa van Lommel zou ook wel iets zijn... want hij doet iets aan de informatisering van de staat en belastingsaangiften, SISkaarten en ander gedoe...
maar hij heeft het verknoeit... want ik kreeg een opstelling vol fouten... da kan niet...
de dochter van wijlen gouverneur Roppe nu Spirit bij SPa leek me ook iets in het begin.... maar idem, als Vervotte enook docterke van paa Claes... buiten wat sympathieke snoetjes, niets veel zaaks...
- Groen: uitgesloten van het begin want die hebben er nog de grootste knoeiboel van gemaakt...
- VB: van in het begin absoluut allergisch tegen hen... en vooral nu met dat hommeles bij hun lijstvorming... het enige sympathieke madammeke mag zelfs niet meedoen niettegenstaande 10.000 naamstemmen... want Geraerts kreeg niet wat hij wou....
- wat rest mij: de oude vertrouwde VLD, nut het niets, dan schaadt het ook niet...
en met mijn zus op de lijst, helemaal vanachter bij de opvolgers... is de keuze gauw gemaakt...

of, was er ooit een andere keuze???
als je het mij vraagt niet!!!
- want ze was tegen het stemrecht...
- ze hielp mij in mijn aspiraties mijn as in een potteke thusis op de schouw te zien...
- als ik van kanker of iets anders verschrikkelijks te kreperen lig, dan mag ik om het bevrijdend spuitje verzoeken...
- zij werkt heel hard... onze maa van 93 klaagt altijd dat ze haar dochter nauwelijks ziet...
- zij heeft steeds Verhofstad van repliek gediend als het haar niet zinde wat die zegde of deed...
- de regeringen van blauw deden heel goed werk...
- mijn belastingen verminderden meer dan behoorlijk....
-en last but not least... ze is ook voor Eurregio
Oud 14 mei 2004, 13:53   #30
Tegendradigaard

Standaard

Awel Steenbok ik denk dat gij met een gerust hart en geweten op uw zus kunt stemmen.

Dat ze wel oppast met haar uitspraken tegenwoordig als het nog eens over vreemdelingen gaat he. Voor dat ge het weet heeft ze een proces aan haar been....

Oud 14 mei 2004, 14:00   #31
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Awel Steenbok ik denk dat gij met een gerust hart en geweten op uw zus kunt stemmen.

Dat ze wel oppast met haar uitspraken tegenwoordig als het nog eens over vreemdelingen gaat he. Voor dat ge het weet heeft ze een proces aan haar been....
och ja.... en dan????
ik ga wel geen stickertjes plakken hoor
Oud 14 mei 2004, 14:06   #32
Tegendradigaard

Standaard

Waarom staat ze niet meer bij de effectieven ?
Te stout geweest of gewoon te oud ?

Oud 14 mei 2004, 14:41   #33
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom staat ze niet meer bij de effectieven ?
Te stout geweest of gewoon te oud ?
Ze wordt 65 in juni, anderhalf jaar jonger dan ik...
ik had haar dat afgeraden en haar werk in de Senaat af te maken... en dan ermee te stoppen... maar een gans leven ten dienste van wat zij dacht haar missie te zijn...
al zeg ik het zelf... zij was een waardige en vlijtige dame... een echte liberale... waardige dochter van haar vader en moeder... en waardige zus van haar broers, ofschoon daar maar één van een grotte mond had... (ra ra ra wie dat zou kunnen geweest zijn)...
(en wonder boven wonder, ik heb hier de zaak eens doorgescand naar haar naam en er was niet te veel negatiefs te vinden... zelfs hier... dat moet toch wat willen zeggen...)
maar je weet wel... een oud mens wordt nooit gerust gelaten...
en dan, ze moet nog uitbollen en in afwachting nog even aan de geplogenheden beantwoorden...
Oud 14 mei 2004, 14:43   #34
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was liberaal en blijf liberaal en zal altijd liberaal blijven:
want:
- CD&V heeft me nog steeds niet kunnen overtuigen, al zat daar een sympathiek nieuw jong ding dat overgewaaid is van Sabena... maar buiten wat met haar knap snoetje voor de camera wat gemeenplaatsen komen vertellen, dat is niet de verandering die ik verhoopte...
En hier in Limburg, stemmen voor een afgezette deelnemer aan nostalgie van "zwart gespuis", dat zint mij niet...
Die madam van Overpelt die een fameuze blunder geging met een lokaal blaadje... ook dat zint mij niet...
Daar zit ook een lief ding van St-Truiden.... maar buiten wat met haar blond gekruld koppeke zwaaien... ook niets wat mij zint...
De rest van de CD&V in Limburg is mij niet opgevallen....
- SPa: eerst had ik daar eens aan gedacht, want die bussen, dat zint me wel... De Reynders van Hasselt is ook een sympathieke kop en die zegt mij, verstokte liberaal altijd vriendelijk goeie dag en informeert: alles goed met de gezondheid Louis.. ik antwoord dan steevast fijn Herman... dankjewel... diene zoon van zijne pa van Lommel zou ook wel iets zijn... want hij doet iets aan de informatisering van de staat en belastingsaangiften, SISkaarten en ander gedoe...
maar hij heeft het verknoeit... want ik kreeg een opstelling vol fouten... da kan niet...
de dochter van wijlen gouverneur Roppe nu Spirit bij SPa leek me ook iets in het begin.... maar idem, als Vervotte enook docterke van paa Claes... buiten wat sympathieke snoetjes, niets veel zaaks...
- Groen: uitgesloten van het begin want die hebben er nog de grootste knoeiboel van gemaakt...
- VB: van in het begin absoluut allergisch tegen hen... en vooral nu met dat hommeles bij hun lijstvorming... het enige sympathieke madammeke mag zelfs niet meedoen niettegenstaande 10.000 naamstemmen... want Geraerts kreeg niet wat hij wou....
- wat rest mij: de oude vertrouwde VLD, nut het niets, dan schaadt het ook niet...
en met mijn zus op de lijst, helemaal vanachter bij de opvolgers... is de keuze gauw gemaakt...

of, was er ooit een andere keuze???
als je het mij vraagt niet!!!
- want ze was tegen het stemrecht...
- ze hielp mij in mijn aspiraties mijn as in een potteke thusis op de schouw te zien...
- als ik van kanker of iets anders verschrikkelijks te kreperen lig, dan mag ik om het bevrijdend spuitje verzoeken...
- zij werkt heel hard... onze maa van 93 klaagt altijd dat ze haar dochter nauwelijks ziet...
- zij heeft steeds Verhofstad van repliek gediend als het haar niet zinde wat die zegde of deed...
- de regeringen van blauw deden heel goed werk...
- mijn belastingen verminderden meer dan behoorlijk....
-en last but not least... ze is ook voor Eurregio
Zoals de VLD'ers die ik ken, stemt u op die gasten 'omdat er niks anders is'. Dat noem ik nog eens een weloverwogen stem! En dan haalt dat crapuul waarschijnlijk nog een kleine 20%. Droevig!
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 20:57   #35
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Hoe... ken jij krapuul????
en dan nog 20 % van het kiezerskorps????
da's nie veel zulle
Oud 15 mei 2004, 02:56   #36
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

alléé mannen, als de tendenzen zo een beetje kloppen zie ik uitijndelijk maar één oplossing : "géén verlof nemen in oktober 2004" wegens terug mogen gaan stemmen........" t'zit er dus dik in !
Oud 15 mei 2004, 03:10   #37
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertrouw niemand. Zelfs mij niet.
Merci voor den tip
Oud 15 mei 2004, 03:25   #38
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Ik zal waarschijnlijk SP.a of Groen! stemmen. Ik twiijfel tussen de twee. Maar ik stem altijd eerst op allochtone vrouwen, dan op allochtone mannen, tot welke lijst ze ook behoren. Zo doe ik dat al 25 jaar.

Voor de SP.a (Vl. parl. - Antwerpen) wordt dat Anissa Temsamani en ook een stem naar Ali Salmi. Op de Europese lijst zal dat Fauzaya Talhaoui, Fatma Pehlivan en Saïd El Khadraoui worden.

De lijst van Groen! zien er maar slapkes uit deze keer. Die raken nooit boven de 5% kiesdrempel.
Oud 15 mei 2004, 08:53   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Gij weet dan ook wat goed is voor de menschen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2004, 09:38   #40
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
alléé mannen, als de tendenzen zo een beetje kloppen zie ik uitijndelijk maar één oplossing : "géén verlof nemen in oktober 2004" wegens terug mogen gaan stemmen........" t'zit er dus dik in !
Ik heb van de kinderen verlof gekregen om deze zomer op vakantie te gaan...

en dat van de zomer???
het zal wel heel wat later zijn....

maar wij wachten af...
de beer moet nog geschoten worden....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be