|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  6 mei 2010, 11:44 | #21 | 
| Eur. Commissievoorzitter Geregistreerd: 14 februari 2009 Locatie: The Moon 
				 |   LOL ach, zo kan je het bekijken, maar zo zou ik het niet bekijken   Ayahuasca is trouwens een ontgifting voor het lichaam, maar tegelijk een zuivering van de geest. Ouder dan den eeuwen is die thee. Velen krijgen niet eens het "gewenst" effect de eerste malen. Hoe vettiger je menu's op de eettafel, hoe harder je afziet van dit drankje. Soma is een heel uitgebreid aspect, van drankjes tot een "god". (zonder hoofdletter). Voor LSD ben ik niet te vinden. Ik krijg daar geen "communicatie" in los. 
				__________________ Onder invloed van de duivel. | 
|   |   | 
|  6 mei 2010, 11:52 | #22 | |
| Banneling Geregistreerd:  1 april 2010 
				 |   Citaat: 
 Kotsen en trippen ..héérlijk jeugdsentiment  Laatst gewijzigd door Cdude : 6 mei 2010 om 11:53. | |
|   |   | 
|  6 mei 2010, 12:03 | #23 | 
				 |   Alcohol doet U eerst goed voelen dan slecht Andere theetjes van de natuur doen u eerst slecht voelen, dan goed. Alcohol laat bij veelal gevallen een spoor van vernieling aan. Theetjes van de natuur roepen het allerbeste in u op om rechtschapen te leven. 
|   |   | 
|  6 mei 2010, 12:07 | #24 | |
| Banneling Geregistreerd:  1 april 2010 
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  7 mei 2010, 10:42 | #25 | |
| Provinciaal Statenlid Geregistreerd: 14 september 2009 Locatie: TAZ 
				 |   Citaat: 
  Best is compleet niet te eten he. Als ge gezuiverd wordt kunt ge zowieso er wel op rekenen dat uw maag zich ook enkele keren zal willen ledigen. Soma is wss onverkrijgbaar geworden, Egyptisch godendrankje, klinkt toch zo alvast. LSD is idd beperkt, vanwege die reden dat het kunstmatig is. Wetenschap zal nooit de natuur kunnen evenaren, en dat wordt u hiermee enkele uren aan een stuk bewezen  Niet dat het de ervaringen onprettig maakt, maar toch. 
				__________________ "Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga" | |
|   |   | 
|  7 mei 2010, 10:43 | #26 | 
				 |   Het is, zelfs wetenschappelijk gezien, veel meer dan dat. 
				__________________ "Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga" | 
|   |   | 
|  7 mei 2010, 10:48 | #27 | 
				 |   Dus jij zegt: er is drank, laat de mens enkel dat nuttigen. Dat in een wereld die langs alle kanten niets anders lijkt uit te schijnen dan: zelfdestructie. Wat doet drank niet bij de mens? Bekijk eens goed objectief welke sporen drank achterlaat. Bekijk dat eens objectief. Maar bekijk dan eens welke sporen andere dingen achterlaten? Ik vind ze kattenpis vergeleken met alcohol. 
|   |   | 
|  7 mei 2010, 10:57 | #28 | |||
				 |   Citaat: 
  Was ook naargelang het vasten. Maar ik vind die desoriëntatie en dat "ziek" zijn (als je het zo kan noemen) een ESSENTIEEL punt voor de ervaring. Het hoort zo te zijn denk ik. Voor er orde gecreëerd kan worden moet er chaos zijn. Citaat: 
  Dat het ook een drankje is weet ik, maar van de drank weet ik niets. Er zijn ook de gekste theoriën over uitgeschreven als geest van de plantenwereld etc. Citaat: 
  tuurlijk haat ik zulke ervaring niet. Mij gaat het puur om dat mystieke. Ik sluit me dan ook altijd af voor de wereld. Nu is een sneeuwbos heel mooi tijdens de nacht en kan je daar veel voeling uit ontvangen... Toch richt ik me meer naar het innerlijke nu, dan naar het uiterlijke. Mijn pijnappeklier op vibratie zetten en trachten op een stroming van immers eeuwig durende gelukzaligheid te komen.  Ach, 't is zo mystiek.... maar het is er, het bestaat en het kijkt toe op ons. The eyes, always the eyes. 
				__________________ Onder invloed van de duivel. | |||
|   |   | 
|  7 mei 2010, 11:04 | #29 | |
				 |   Citaat: 
 Ziek zijn is natuurlijk prioritair, anders is er van genezing geen sprake en van zuivering evenveel. LSD en mysticisme gaan natuurlijk hand in hand samen, zelfs bij kleine doseringen. Maar echt psychedelisch zou ik het, net als Mckenna, niet noemen. Zuivering staat centraal bij pure psychedelica, bij LSD gebeurt dat ook maar eerder on(der)bewust, en op veel langere termijn. Het natuuraspect zit er, mede dankzij de chemische substantie, veel minder obvious in. 
				__________________ "Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga" | |
|   |   | 
|  11 mei 2010, 16:37 | #30 | |
				 |   Citaat: 
  Toch al even onbeantwoord, want lees het pas. Maar het natuuraspect maakt het nog altijd niet de "geest" van die plant. Want het is net dat wat de verbinding maakt met datgene dat iets overbrengt in u imho. Terence Mckenna haalt dat ook aan. Dat het een inwerking is op het brein en dat dat de manier is van die plant om te zeggen: "hello!" Rare vorm van communicatie, maar onthoud U eraan dat daar MILJOENEN jaren (if not miljarden elsewhere) evolutie aan verbonden is. Ik denk dat het heel belangrijk is dat het van natuurlijke afkomst is om de "bedoeling" uit de ervaring te halen. En de ervaring heiligt het doel. En jammer genoeg is vandaag bijna niemand geschikt om die ervaring het doel te laten heiligen. Zelfs ik niet meer. Enfin jammer is dat niet, het is gewoon een andere koers. Maar die koers heeft wel een dure prijs vanuit mijn dubbelzinnige ogen. Losgerukt van de natuur in het kapitalisme is eigenlijk een zeer dure prijs op lange termijn. En we beginnen daar nu nog maar de beginselen van te zien, ... Ik ben mij daar ten volle bewust van. En doe toch afstand van mijn vorige inzichten om mee te draaien in een systeem dat mijn omgeving vernield. En we doen dat allemaal, we moeten wel of we verhongeren. 
				__________________ Onder invloed van de duivel. | |
|   |   | 
|  11 mei 2010, 17:11 | #31 | |
| Minister Geregistreerd: 23 juni 2008 
				 |   Citaat: 

__________________ Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 11 mei 2010 om 17:14. | |
|   |   | 
|  11 mei 2010, 23:13 | #32 | 
| Burger Geregistreerd: 11 mei 2010 Locatie: Limburg 
				 |   Laatst gewijzigd door Aversie : 11 mei 2010 om 23:16. | 
|   |   | 
|  28 augustus 2011, 11:26 | #33 | 
| Provinciaal Statenlid Geregistreerd: 28 augustus 2011 
				 |   Genesis begint met de woorden "In het begin schiep God de hemel en de aarde". Stel dat er een god de aarde heeft geschapen, heeft die dan ook de andere planeten geschapen? Want dat staat nergens vermeld. Of zijn die andere planeten geschapen door andere goden? Imagine: Dag 1: God schiep Neptunus, maakte de planeet onleefbaar voor de mens, en zag dat het goed was. | 
|   |   | 
|  28 augustus 2011, 18:28 | #34 | |||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 29 december 2009 Locatie: amsterdam 
				 |   Citaat: 
 Citaat: 
 Jouw bewustzijn is voor jou absoluut. Maar voor mij eveneens en verder voor iedereen. Citaat: 
 Er is altijd maar één bewustzijn en dat is dat van jou zelf. In die zin ben je de enige werkelijke God. De anderen zijn er als zodanig niet. Dat is helemaal juist gezien vanuit de ervaring gesproken. Maar de mens is niet alleen ervarend, maar ook denkend en WEET dus dat er andere wezens zijn als hijzelf, die hetzelfde ervaren. Ook leert de ervaring dat een ander mens sterker kan zijn of meer wetende. Kortom: juist de ervaring leert dat de mens niet alleen is en ook niet alles weet en alles kan. Wie dus toch denkt dat er niet meer is dan de enige god voor zichzelf te zijn, leeft in ijdelheid. God is de eenheid van een oneindig aantal levende wezens, waarvan het eigen IK er slechts een van is. En ook al ben je voor jezelf het bewuste en ervarende middelpunt van alle anderen, dan nog zijn al die anderen voor zichzelf dat ook en zeggen dus hetzelfde als jij: Ik ben God. God is dus niet alleen in jou, maar in ons allen. Er is dus behalve de ervaring van eigen absolute egocentriciteit ook het denken dat iets anders leert: juist het tegendeel daarvan en dat is de absolute Geest. Ik ben niet alleen oneindig groot, maar ook oneindig klein, niet alleen de enige, maar slechts één temidden van oneindig velen. Nochtans is je idee interessant om over na te denken, maar in zijn eenzijdigheid niet volledig. | |||
|   |   | 
|  28 augustus 2011, 18:31 | #35 | 
				 |   | 
|   |   | 
|  28 augustus 2011, 18:32 | #36 | 
				 |   | 
|   |   | 
|  29 augustus 2011, 07:31 | #37 | |
| Provinciaal Statenlid Geregistreerd: 28 augustus 2011 
				 |   Citaat: 
 Of denk je dat de Himalaya door de Geest is gemaakt ipv door platentectoniek? Laatst gewijzigd door Bulevardi : 29 augustus 2011 om 07:32. | |
|   |   | 
|  29 augustus 2011, 11:13 | #38 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 20 februari 2010 Locatie: Nederland 
				 |   | 
|   |   | 
|  29 augustus 2011, 18:46 | #39 | |
				 |   Citaat: 
 De evolutie wordt verklaard door de Geest, want het is zijn dialectiek, zijn wording uit de eenheid der tegendelen. Deze is in alles werkzaam: in de natuur als ook in de mens als ook in God. | |
|   |   | 
|  29 augustus 2011, 18:48 | #40 | |
				 |   Citaat: 
 Zij hebben de atomen gemaakt en daarmede onze natuur aan sterren en planeten. Maar de wetenschap is zo dom dat ze denkt dat het allemaal zomaar vanzelf is gekomen.  | |
|   |   |