Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 mei 2010, 20:14   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

DRIE JAAR heeft men de tijd gehad om een "grote staatshervorming" te "willen"...

Ere wie ere toekomt,het is dankzij de "aktie met de stekker" van Decroo junior dat het allemaal een beetje "urgenter" wordt....

Ik herinner mij een zekere Christen-democratische partij die enkele jaren geleden zelf beloofd had "de stekker er uit te trekken" als het "niet ging".......

Sta me toe enigszins te twijfelen aan de "wil tot een grote staatshervorming" op zich.....PS en CdH zijn zich gewoon los aan het maneuvreren van de MR.MR die zichzelf,eigen schuld,een molensteen rond de nek bezorgd heeft,en een strop waar meneer Mangain aan kan trekken naar believen?.Wat tellen uw "vrije liberale" gedachten als er racisten de dienst uitmaken in uw partij????
kelt is offline  
Oud 5 mei 2010, 20:15   #22
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tuurlijk willen ze een staatshervorming.
Met uitbreiding van het Brussels gewest, meer fasiliteiten in meer gemeentes, gebetonneerde transfers in sosiale zekerheid, alarmbellen met drie tonen, drie generasies werklozen geeft recht op een gratis vierde en minstens één minister die afkomstig is uit een beschuttende werkplaats, bij voorkeur alkoholverslaafd.
Garry is offline  
Oud 5 mei 2010, 20:15   #23
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht

de vlamingen zijn dat onnozel spelletje beu.

en dat die onnozelaars van de CVP, VLD en SP er altijd intrappen is ongelooflijk.
1. Ik vrees dat we de 13de nog gaan janken om de stupiditeit van het onnozel Vlaams kiesvee.

2. Intrappen? Met hun twee voetjes er gewillig in springen gelijk ne kleuter in ne regenplas °plets°plets°plets°
Vigilante VL is offline  
Oud 5 mei 2010, 20:19   #24
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
1. Ik vrees dat we de 13de nog gaan janken om de stupiditeit van het onnozel Vlaams kiesvee.

2. Intrappen? Met hun twee voetjes er gewillig in springen gelijk ne kleuter in ne regenplas °plets°plets°plets°
1. ik denk ni deze keer.

2. daar heb je gelijk in. en dit allemaal voor de postjes.
Shadowke is offline  
Oud 5 mei 2010, 20:26   #25
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Negativisten allemaal,

Er komt een zeer grote staatshervorming, de Walen hebben het beloofd! En wat je belooft moet je uitvoeren he. Ze gaan BHV splitsen zonder voorwaarden, geven ons de tot nu toe ingepikte grondgebied terug, Brussel wordt verplicht eentalig Nederlands (uit te voeren over een periode van 4 jaar), alle Vlamingen mogen op 40 op pensioen, de rest op den dop met dubbele uitkeringen, en alle Walen gaan vanaf nu voor ons werken en onze sociale zekerheid betalen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 5 mei 2010, 20:31   #26
Midas
Partijlid

Midas's schermafbeelding

Standaard

Allons enfants de la patrie-ie-je ... Le jour de gloire est arrivé !!!

Wat kan de CD&V anders zeggen hé ?

Laatst gewijzigd door Midas : 5 mei 2010 om 20:41.
Midas is offline  
Oud 5 mei 2010, 20:31   #27
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Negativisten allemaal,

Er komt een zeer grote staatshervorming, de Walen hebben het beloofd! En wat je belooft moet je uitvoeren he. Ze gaan BHV splitsen zonder voorwaarden, geven ons de tot nu toe ingepikte grondgebied terug, Brussel wordt verplicht eentalig Nederlands (uit te voeren over een periode van 4 jaar), alle Vlamingen mogen op 40 op pensioen, de rest op den dop met dubbele uitkeringen, en alle Walen gaan vanaf nu voor ons werken en onze sociale zekerheid betalen.
lol, dat is satirisch bedoeld
Shadowke is offline  
Oud 5 mei 2010, 20:37   #28
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midas Bekijk bericht
Allons enfants de la patrie-ie-je ... Le jour de gloire est arrivé !!!
weet je meer dan wij Midas
Shadowke is offline  
Oud 5 mei 2010, 20:44   #29
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...raKamerzitting

Als de vos de passie preekt, boer let op uw ganzen?
Inderdaad ,spreuken zeggen meer dan lange teksten.

“Veel beloven en weinig geven, doet de gekken in hoop leven”

Het lijstje van de goedkeurde artikels door de Franstaligen voor staatshervorming is onder te brengen onder deze spreuk. Dat is al jaren zo.

De Vlamingen zijn nog steeds anno 2010 gek. Maar nu wel meer van het Vlaams nationalisme dan voor België.
MORPHEUS is offline  
Oud 5 mei 2010, 20:57   #30
Midas
Partijlid

Midas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
weet je meer dan wij Midas
Nee zenne, was gewoon cynisch bedoeld.
Midas is offline  
Oud 5 mei 2010, 21:21   #31
EddyBal

Standaard

Citaat:
lol, dat is satirisch bedoeld
Dat moest ik er toch niet bijschrijven he?

Ik wou eerst een lange tekst maken, die ietwat uit de geschiedenis is geplukt, waar de Vlamingen voor de zoveelste keer bekocht werden door beloftes van de Franstaligen, maar ik had uiteindelijk er niet veel zin in. Maar ik wil wel even vermelden dat de tweetaligheid van Brussel ook gebetonneerd is, maar dat er in de praktijk geen bal van in huis komt, en dat de Vlaamse politiekers er NIETS tegen ondernemen, en als ze al iets doen, is het weeral toegeven... Hopelijk wordt het dit keer echt een keerpunt, en geven ze niks toe, en zwaaien ze met de overtredingen van de Franstaligen als tegengas voor Franstalige eisen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 5 mei 2010, 21:23   #32
Shadowke

Standaard

Citaat:
Dat moest ik er toch niet bijschrijven he?

Ik wou eerst een lange tekst maken, die ietwat uit de geschiedenis is geplukt, waar de Vlamingen voor de zoveelste keer bekocht werden door beloftes van de Franstaligen, maar ik had uiteindelijk er niet veel zin in. Maar ik wil wel even vermelden dat de tweetaligheid van Brussel ook gebetonneerd is, maar dat er in de praktijk geen bal van in huis komt, en dat de Vlaamse politiekers er NIETS tegen ondernemen, en als ze al iets doen, is het weeral toegeven... Hopelijk wordt het dit keer echt een keerpunt, en geven ze niks toe, en zwaaien ze met de overtredingen van de Franstaligen als tegengas voor Franstalige eisen.
ik denk zelfs dat de vlaamse partijen in brussel terug meer stemmen gaan winnen
Shadowke is offline  
Oud 5 mei 2010, 21:27   #33
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hopelijk wordt het dit keer echt een keerpunt, en geven ze niks toe, en zwaaien ze met de overtredingen van de Franstaligen als tegengas voor Franstalige eisen.
Die sleutel ligt bij G Van Hengel van de VLD. En euh .... hij is het ook wat beu de Franstalige arrogantie.

Ik heb Guy gesproken tijdens de aankomst van de ronde van Vlaanderen voor toeristen 2009. Hij is ook een motard ( BMW RT). Wat Guy toen vertelde en wat ik nu verneem....

Deze man heeft ook een evolutie meegemaakt in zijn hoofd. Guy is de best geplaatst Vlaamse politieker om de klus te klaren ..."en geven ze niks toe, en zwaaien ze met de overtredingen van de Franstaligen als tegengas voor Franstalige eisen"
MORPHEUS is offline  
Oud 5 mei 2010, 21:41   #34
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Die sleutel ligt bij G Van Hengel van de VLD. En euh .... hij is het ook wat beu de Franstalige arrogantie.

Ik heb Guy gesproken tijdens de aankomst van de ronde van Vlaanderen voor toeristen 2009. Hij is ook een motard ( BMW RT). Wat Guy toen vertelde en wat ik nu verneem....

Deze man heeft ook een evolutie meegemaakt in zijn hoofd. Guy is de best geplaatst Vlaamse politieker om de klus te klaren ..."en geven ze niks toe, en zwaaien ze met de overtredingen van de Franstaligen als tegengas voor Franstalige eisen"
Jammer genoeg ligt de sleutel nooit of bijna nooit, bij één man. Er bestaat zoiets in België dat alles tot hiertoe heeft verziekt, tot de mooie wensen van Leterme toe: particratie: volgen of buiten! Ik had die graag opgeraapt zien worden door Bartje, maar ja... ik mag al eens dromen he

Als je al zoveel jaren de politiek volgt als ik, en ziet hoe men hier zich steeds graag heeft laten bekopen... ik krijg er echt bijna de tranen van in mijn ogen. Sommigen schrijven het als handtekening: van verraad tot verraad gaan we naar de Vlaamse staat... hopelijk is nu het laatste verraad voorbij, en gaan de politici beseffen dat ze een veel properder en mooiere carriere kunnen opbouwen in een zelfstandig Vlaanderen, zij het in een confederatie, zei het onafhankelijk. Zonder al die Franse zever, communotaire prietpraat, zou er echt aan een goeie staat kunnen gewerkt worden. Ze hebben de brains, dat ze die verdomme nu eens gebruiken voor iets POSITIEFS!
EddyBal is offline  
Oud 5 mei 2010, 21:43   #35
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tuurlijk willen ze een staatshervorming.
Met uitbreiding van het Brussels gewest, meer fasiliteiten in meer gemeentes, gebetonneerde transfers in sosiale zekerheid, alarmbellen met drie tonen, drie generasies werklozen geeft recht op een gratis vierde en minstens één minister die afkomstig is uit een beschuttende werkplaats, bij voorkeur alkoholverslaafd.
Diegene die denkt dat er iets veranderd is:
mercredi 05 mai 2010, 18:47
Face �* la demande flamande de réformer l’état, Laurette Onkelinx préconise une union des francophones. Et plaide avec insistance pour l’élargissement de Bruxelles.http://www.lesoir.be/actualite/belgi...ble-768074.php
We waren toch dicht bij een bijna-akkoord!
Oud 5 mei 2010, 21:46   #36
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Diegene die denkt dat er iets veranderd is:
mercredi 05 mai 2010, 18:47
Face �* la demande flamande de réformer l’état, Laurette Onkelinx préconise une union des francophones. Et plaide avec insistance pour l’élargissement de Bruxelles.http://www.lesoir.be/actualite/belgi...ble-768074.php
We waren toch dicht bij een bijna-akkoord!
ok, we breiden Brussel uit met de randgemeentes, heel Vlaams Brabant, Oost en West Vlaanderen, Antwerpen en Limburg. Eens kijken wie er dan in de minderheid is...
EddyBal is offline  
Oud 5 mei 2010, 21:51   #37
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jammer genoeg ligt de sleutel nooit of bijna nooit, bij één man. Er bestaat zoiets in België dat alles tot hiertoe heeft verziekt, tot de mooie wensen van Leterme toe: particratie: volgen of buiten! Ik had die graag opgeraapt zien worden door Bartje, maar ja... ik mag al eens dromen he

Als je al zoveel jaren de politiek volgt als ik, en ziet hoe men hier zich steeds graag heeft laten bekopen... ik krijg er echt bijna de tranen van in mijn ogen. Sommigen schrijven het als handtekening: van verraad tot verraad gaan we naar de Vlaamse staat... hopelijk is nu het laatste verraad voorbij, en gaan de politici beseffen dat ze een veel properder en mooiere carriere kunnen opbouwen in een zelfstandig Vlaanderen, zij het in een confederatie, zei het onafhankelijk. Zonder al die Franse zever, communotaire prietpraat, zou er echt aan een goeie staat kunnen gewerkt worden. Ze hebben de brains, dat ze die verdomme nu eens gebruiken voor iets POSITIEFS!
u volgt reeds jaren de politiek. Proficiat. Maar politiekers zijn ook vissers hé. Die vissen graag waar het meest vis zit. En waar zit de vis nu? Vlamingen die het Belgisch systeem beu zijn. Hoe lokt je die vissen? Door aas - beloftes te werpen. En als iedereen afkomt met dezelfde beloftes, dan is er opbod.
MORPHEUS is offline  
Oud 5 mei 2010, 21:53   #38
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ok, we breiden Brussel uit met de randgemeentes, heel Vlaams Brabant, Oost en West Vlaanderen, Antwerpen en Limburg. Eens kijken wie er dan in de minderheid is...
Wie neemt die mensen nog serieus? En dan verontwaardigd doen dat Alexander de stekker uit trekt! Ik denk dat het tijd wordt voor de afrekening.
Oud 5 mei 2010, 21:55   #39
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
u volgt reeds jaren de politiek. Proficiat. Maar politiekers zijn ook vissers hé. Die vissen graag waar het meest vis zit. En waar zit de vis nu? Vlamingen die het Belgisch systeem beu zijn. Hoe lokt je die vissen? Door aas - beloftes te werpen. En als iedereen afkomt met dezelfde beloftes, dan is er opbod.
Zolang de traditionele partijen voor België blijven kiezen, zolang zal er nooiit iets in orde komen voor Vlaanderen. Zoals ik al zei: 3/4 van de Vlaamse zetels hebben de echte Vlamingen nodig of ze kunnen niks terugdoen als de anderen beslissen weeral Vlaanderen te verraden en te verkopen.
EddyBal is offline  
Oud 5 mei 2010, 22:03   #40
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zolang de traditionele partijen voor België blijven kiezen, zolang zal er nooiit iets in orde komen voor Vlaanderen. Zoals ik al zei: 3/4 van de Vlaamse zetels hebben de echte Vlamingen nodig of ze kunnen niks terugdoen als de anderen beslissen weeral Vlaanderen te verraden en te verkopen.
en als het zwaartepunt nu eens in Vlaanderen komt te liggen? In de periode 2010-2014 zal het federale zware besparingen moeten doorvoeren. Terwijl Vlaanderen schulden vrij is.

Naar waar zal worden gekenen? Waar zal de macht liggen? Vlaanderen kan ook best het federale laten verrotten. Als politieker zou ik toch liever in de Vlaamse regering zitten en gewoon afwachten.

Ha, het federale en de Waalse regering vraagt iets aan Vlaanderen. Ja maar mannen, wij zijn geen vragende partije hé in Vlaanderen. Wij gaan ook eisen stellen.

Ik denk dat het vandaar moet komen en niet van schokkende 2010 verkiezing uitslagen.

Gewoon doordoen in Vlaanderen. Niets meer vragen in Belgiê en op alles een stop. Tot de Walen zelf vragen om een staatshervorming en dan kunnen wij eens eisen.

Nog 2 jaar geduld.....

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 5 mei 2010 om 22:05.
MORPHEUS is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be