Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2004, 11:50   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Moby, het is ridicuul om de "schuld" in de voeten van het VB te schuiven. In Nederland, Frankrijk, Duitsland etc... WAS er géén VB.

Anderzijds kan men wel zien dat in heel Europa een trend bestaat om te 'verrechtsen', wat is dan de kip en wat het ei?
Waarom bestaan er racisten in de wereld? Vele racisten zien een mooie kans om aan de macht te komen door misbruik te maken van de vrije meningsuiting.

Een beetje tegenslag (bv job verloren) is tegenwoordig een "goede reden" om een hele groep te haten. Partijen als het Vlaams Blok weten hoe ze zwakke mensen moeten aanpakken, zoals veel beloftes maken.

Criminaliteit vind je overal en als je eens échte problemen ivm criminaliteit wilt zien dan moet je maar in de VS gaan wonen. Hier moet ik niet met een wapen rondlopen, en op elke hoek van de straat staat geen drugsverkoper zijn business te doen, en noem maar op.

Veel mensen hebben bv last van bepaalde allochtonen die lawaai maken in openbaar vervoer. Ik vind het eerlijk gezegd ook irriterend, maar dat kan opgelost worden met boetes.
Ik ken jongens (nu mannen) die dat vroeger ook gedaan hebben, en het valt me op dat ze van scholen als Montgomery komen. Daar worden alleen allochtonen (Marokkanen) bij elkaar geplaatst en die praten dan weer vooral Marokkaans tegen mekaar. Dat vind ik verkeerd. Ondertussen zijn het wel erg rustige mannen (de meeste getrouwd)...
Ik en veel vrienden hebben in gemengde klassen gezeten en het verschil is heel duidelijk te zien. Wij spreken meestal Nederlands tegen mekaar zelfs met Marokkanen onderling.
Die vermoorde jongeman, Achrak, was ook een klasgenoot van mij en had bv ook een Belgische vriendin. Het was een heel rustige jongen en zijn dood verbaast me ook erg.
Ik ken heel weinig echte racisten.
Een ervan is zelf allochtoon en heeft hier geen stemrecht, hij zal dus zeker niet voor het blok kunnen stemmen.
Een andere is lid van een andere partij en heeft dus niets met het blok te maken.
Het lijkt mij dat de huidige wrijvingen weinig met racisme te maken hebben maar met een botsing tussen verschillende culturen.
Integreren heeft dus alles te maken met aanpassen aan de heersende cultuur, zelf die cultuur verwerpen moet wel leiden tot wrijvingen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 11:58   #22
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Criminaliteit vind je overal en als je eens échte problemen ivm criminaliteit wilt zien dan moet je maar in de VS gaan wonen. Hier moet ik niet met een wapen rondlopen, en op elke hoek van de straat staat geen drugsverkoper zijn business te doen, en noem maar op.
Weer aan het minimaliseren? Daarvoor hoef ik niet naar de VS, het gebeurd in mijn eigen straat. Ik kan me inbeelden dat het in bepaalde wijken van onze grootsteden niet veel beter gesteld is, integendeel.
Oud 16 mei 2004, 12:48   #23
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:
Denk jij dat ik daar wakker van lig dat jij er geen bal van gelooft? Kijk naar jouw avatar, kijk naar jouw alias,...

Mijn gegevens baseer ik wat ik zie in mijn familiekring (alle vertakkingen inbegrepen), wat ik van mijn buren weet, en wat mijn vrouw mij vertelt en zij kent veel vrouwen.
Jij baseert je op wat het Vlaams Blok vertelt, een partij dat streeft naar een wig tussen autochtonen en allochtonen en tussen autochtonen (Vlamingen) en autochtonen (Walen) => een zieke partij dus.

Jij weet evenveel van de Marokkaanse gemeenschap als ik weet van de Zuid-Afrikaanse gemeenschap = niets dus! Ik heb bv een Zuid-Afrikaan als buur en buiten vriendelijk begroetingen en korte gesprekken, ken ik hem en zijn gezin verder niet, laat staan zijn gemeenschap...
Ik woon reeds lange tijd in een buurt die overwegend bestaat uit Marokkanen ik weet wel degelijk waarover ik praat. Ik heb het Vlaams Blok niet nodig om te weten wat er zich afspeelt in de Marokkaanse gemeenschap, het Vlaams Blok bevestigd alleen maar wat ik weet uit eigen ondervinding.
Marokkanen gaan inderdaad graag bij mekaar wonen, en er zijn autochtonen die dat niet erg vinden terwijl anderen er zich kwaad om maken. Een Marokkaan die iets roept naar een andere is dan opeens erg storend, terwijl een autochtoon dat niet is.

Rond het Sint-Jansplein zitten veel autochtonen in de café's, je vindt daar zaken geopend door autochtonen, ik zie daar zelfs een goudwinkel en dat zou dus allemaal te vinden zijn in een "gevaarlijke" buurt...
Ik zeg dus niet dat er geen onruststokers zijn, maar dat er stevig overdreven wordt is voor mij duidelijk!

En als je je afvraagt waarom men zo bij mekaar gaat wonen...
De eerste generatie die hier aankwam waren mannen die geen woord Nederlands konden, en die gingen bij mekaar wonen (in hetzelfde appartement en in dezelfde buurt) en dit omdat ze met elkaar konden communiseren.
Daarna kwam hun gezin over en men bleef natuurlijk in dezelfde buurt wonen. Later trouwden hun kinderen en die gingen dichtbij hun ouders wonen, omdat ze nog jong en onervaren waren...enzovoort...
Wie is er schuldig? Zij die het gemakkelijker vonden of de regering die dat liet gebeuren?
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 12:51   #24
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:
Weer aan het minimaliseren? Daarvoor hoef ik niet naar de VS, het gebeurd in mijn eigen straat. Ik kan me inbeelden dat het in bepaalde wijken van onze grootsteden niet veel beter gesteld is, integendeel.
Je vergeet erbij te vermelden dat het voor je deur gebeurt...
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 19:25   #25
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rond het Sint-Jansplein zitten veel autochtonen in de café's, je vindt daar zaken geopend door autochtonen, ik zie daar zelfs een goudwinkel en dat zou dus allemaal te vinden zijn in een "gevaarlijke" buurt...
Ik zeg dus niet dat er geen onruststokers zijn, maar dat er stevig overdreven wordt is voor mij duidelijk!
Beste idioot,
Jij hebt het Sint Jansplein , de Sint Gummarusstraat, de Diepestraat en de omliggende buurt niet gekend, pak weg 15 �* 20 jaar geleden.

De autochtone zaken die jij citeert zijn er niet gekomen, ze zijn de enige die zijn overgebleven. Drie, vier meubelwinkels: weg. Belgische bakkers: weg. De bekendste hoeden- en pettenzaak van Antwerpen: weg. Etc. etc....
Ik ken persoonlijk een handelaar in de Sint Gummarusstraat die zijn zaak heeft gesloten omdat hij drie keer op één maand tijd is overvallen op klaarlichte dag. En niet door blanken!

Jouw vriendjes hebben heel die wijk onleefbaar gemaakt. Buiten hen zie je er alleen nog de andere drop outs.

Wat ben jij toch een onbenul!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 19:42   #26
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Wat ben jij toch een onbenul!
Zou Moby toevallig een islamofiel zijn ?
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be