![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ervan is zelf allochtoon en heeft hier geen stemrecht, hij zal dus zeker niet voor het blok kunnen stemmen. Een andere is lid van een andere partij en heeft dus niets met het blok te maken. Het lijkt mij dat de huidige wrijvingen weinig met racisme te maken hebben maar met een botsing tussen verschillende culturen. Integreren heeft dus alles te maken met aanpassen aan de heersende cultuur, zelf die cultuur verwerpen moet wel leiden tot wrijvingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#23 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Rond het Sint-Jansplein zitten veel autochtonen in de café's, je vindt daar zaken geopend door autochtonen, ik zie daar zelfs een goudwinkel en dat zou dus allemaal te vinden zijn in een "gevaarlijke" buurt... Ik zeg dus niet dat er geen onruststokers zijn, maar dat er stevig overdreven wordt is voor mij duidelijk! En als je je afvraagt waarom men zo bij mekaar gaat wonen... De eerste generatie die hier aankwam waren mannen die geen woord Nederlands konden, en die gingen bij mekaar wonen (in hetzelfde appartement en in dezelfde buurt) en dit omdat ze met elkaar konden communiseren. Daarna kwam hun gezin over en men bleef natuurlijk in dezelfde buurt wonen. Later trouwden hun kinderen en die gingen dichtbij hun ouders wonen, omdat ze nog jong en onervaren waren...enzovoort... Wie is er schuldig? Zij die het gemakkelijker vonden of de regering die dat liet gebeuren? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij hebt het Sint Jansplein , de Sint Gummarusstraat, de Diepestraat en de omliggende buurt niet gekend, pak weg 15 �* 20 jaar geleden. De autochtone zaken die jij citeert zijn er niet gekomen, ze zijn de enige die zijn overgebleven. Drie, vier meubelwinkels: weg. Belgische bakkers: weg. De bekendste hoeden- en pettenzaak van Antwerpen: weg. Etc. etc.... Ik ken persoonlijk een handelaar in de Sint Gummarusstraat die zijn zaak heeft gesloten omdat hij drie keer op één maand tijd is overvallen op klaarlichte dag. En niet door blanken! Jouw vriendjes hebben heel die wijk onleefbaar gemaakt. Buiten hen zie je er alleen nog de andere drop outs. Wat ben jij toch een onbenul! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |