![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Op wie stemt u voor de Kamer? | |||
Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
32 | 19,88% |
Lijst Dedecker |
![]() ![]() ![]() |
9 | 5,59% |
Open VLD |
![]() ![]() ![]() |
9 | 5,59% |
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
3 | 1,86% |
N-VA |
![]() ![]() ![]() |
65 | 40,37% |
SP.A |
![]() ![]() ![]() |
6 | 3,73% |
Groen! |
![]() ![]() ![]() |
6 | 3,73% |
PVDA+ |
![]() ![]() ![]() |
15 | 9,32% |
Blanco of ongeldig |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik ga niet stemmen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 5,59% |
Andere |
![]() ![]() ![]() |
7 | 4,35% |
Aantal stemmers: 161. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat gebeurt gewoonlijk maar daar was geen tijd voor op 4 weken voor de verkiezingen...
|
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom?
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij minister was, dan zou jij de beste medewerkers uit je partij uitkiezen om voor jou op je kabinet te komen werken. En je zou bestendig moeite doen, om ze daar bovenop nog bij te scholen, in van alles en nog wat dat nodig, wat nuttig kan zijn enz. En als de tijd rijp is, en als het nuttig is voor de partij, dan geef je die allerbeste medewerker, die zich dag en nacht ingezet heeft, een kans om binnen 10 jaar, als jij met pensioen zijt, jou op te volgen. Je poeft hem in een zetel. Dat is helemaal geen miskenning van de partijmilitant die pakweg bij de Colruyt werkt overdag, en 's avonds of in 't weekend al eens iets doet voor de partij; die misschien zelfs zetelt in de gemeente- of provinsieraad .. (en die hopelijk van zichzelf weet dat hij op intellektueel en een aantal andere vlakken de duimen moet leggen voor zijn vriend, die verdiend uitgepikt werd door de minister om op zijn werk te komen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ma goed, ik zal sowieso nooit voor Bourgeois kunnen stemmen en ik zal goed uitkijken op wie ik zal stemmen op de NVA-lijst. mijn stem is sowieso voor een partij, niet voor een persoon.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik snap dit niet goed. Als je voor PVDA+ bent, dan wil je toch de kans op een vertegenwoordiger vergroten? Voor de senaat kan je in heel het land stemmen verzamelen, meer kans om iemand te hebben dan voor de kamer, waar je er in elke provincie net kan afvallen...
Kan je dat eens uitleggen?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Dat hele gedoe met die NVA lijst is West-Vlaanderen is eigenlijk een storm in een glas water. Het is "hommeles" omdat diegene die naar achter werd geduwd, daar boos over is (net als Tony van Parys) en hiermee bewijst dat ze niet zozeer de partij steunt, dan wel uitkeek naar een postje... Als je aan het partijbelang denkt, dan maak je je daar niet boos over.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het bedrog is meezijdig. Hij verspilt met zijn Vlaams kabinet ook belastingsgeld, want terwijl hij met zijn kabinetsleden campagne voert zal daar niet gewerkt worden aan projecten waarvoor we hen als Vlaamse belastingsbetaler betalen. Ook verkiezingsgeld is verspild want hij gaat niet eens zetelen. Tenslotte beschadigd hij ook het imago van NVA, dat in zijn aanklachten tegen ondemocratische toestanden nu monddood wordt gemaakt. Als na de peilingen NVA bijzonder sterk staat en met de aanwinsten daarna nog een groei mocht verwacht worden, dan maakt de blaam van Bourgeois deze perceptie naar verdere groei in één klap ongedaan en mag zelfs een terugval worden verwacht... http://www.facebook.com/group.php?gid=119745848054837 |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() 'k Weet het nog niet.
Helaas haalt een boycot deze keer niets uit, aangezien het niet door een min of meer georganiseerde beweging zal worden geleid en daarom gemakkelijk recuperabel is. Je kunt nu al voorspellen dat een stijging van het aantal niet-opgedaagden door sommigen zal vertaald worden in een belgicistisch signaal. Zoals de N-VA nu bezig is, steun ik ze ook niet, tenzij de lijstvorming zeer grote verrassingen zou bevatten. Waarschijnlijk zal het dus weer Groen! of linkser worden, zoals altijd al.
Laatst gewijzigd door Burkide : 10 mei 2010 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() N-VA natuurlijk. Dat spreekt voor zich.
|
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Vergeet je trouwens niet in te schrijven als kandidaat-dienstweigeraar!
http://www.ikwerknietmee.be/ |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Om meer kans te hebben dat PVDA+ een stem krijgt in de senaat. Beter dat dan helemaal niks, niet? Let wel: IK stem niet voor hen. Maar als jij partijaanhanger bent, ...
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Ik ben geen partijganger want mijn politieke ideeën zijn zo extreem dat die van Hitler en Stalin er bij in het niets verdwijnen. En ik zal waarschijnlijk nog wel op de Senaatslijst stemmen hoewel ik het zeer moeilijk vind om nog een Rampay in een pluchen zetel te hijsen. Peter Mertens had die lijst beter getrokken. Ik stem alleszins op geen van de traditionele partijen (CD&V, SP&A, VB, NVA, LDD, open-VLD)
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#38 |
Burgemeester
|
![]() en Peter van Rompuy zoon van herman Van Rompuy staat op de senaatslijst van CD&V
op de strijdplaats 8ste, das weer ene die een jobke moet krijgen, crimineel gewoon. |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 10 mei 2010 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
#40 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik gok op 1.5% in Vlaanderen en 2% in Wallonië.