Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2010, 09:21   #21
eno2
Banneling

Standaard

Nog raar dat Brussel niet meer Vlamingen telt dan Vlaanderen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 09:39   #22
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Hij tilt zwaar aan het verleden van sommige flaminganten, en eerlijk gezegd: ik kan het wel ergens begrijpen, ...
Daar zijn we weer!

En ik twijfel aan het verleden van sommige belgen: Leopold II, Leopold III, Degrelle enz.

Wordt het geen tijd dat we 'argumenten' van meer dan een halve eeuw vergeten om de problemen van vandaag op te lossen.
Oud 11 mei 2010, 09:54   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Daar zijn we weer!

En ik twijfel aan het verleden van sommige belgen: Leopold II, Leopold III, Degrelle enz.

Wordt het geen tijd dat we 'argumenten' van meer dan een halve eeuw vergeten om de problemen van vandaag op te lossen.
Er zijn vandaag geen problemen in Vlaanderen, alleen in Brussel en in Wallonië
Oud 11 mei 2010, 09:59   #24
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Jammer dat wij niets leren van de Griekse crisis. In zo'n situaties bieden de praatjes van politieke partijen zoals VB-NVA-LDD geen oplossing.
We hebben ondertussen al geleerd wat de praatjes van de partijen aan de macht met dat probleem doen! Ze hebben verdorie het probleem in de hand gewerkt en kronkelen in alle mogelijke bochten om het zo te houden en verder uit de hand te laten lopen!
Laat dus VB-NVA-LDD het ook maar eens proberen? Schrik dat er problemen komen voor het multiculdrama?
En leg misschien eens uit wat wij in dit verband van de Griekse crisis moeten leren? Dat ze daar ook met geld hebben rondgesmeten tot ze bijna failliet waren? 12 en 13d maanden voor zoveel mensen, zelfs de dochter kreeg verder het pensioen van haar vader uitbetaald" ?!? ... dat hebben ze zopas afgeschaft, anders wisten we het niet! Enz
En nu protesteert het volk omdat ze straks wat minder gaan krijgen...tja!
D�*t leren we van de Griekse crisis!

Laatst gewijzigd door andev : 11 mei 2010 om 10:10.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 10:02   #25
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Campagnes. Zijn dit tegenwoordig maatschappelijke discussies? Ik dacht dat dit eerder (binnenlandse) politiek was. Tx.
Met het in een andere rubriek te stoppen verdwijnt het probleem niet...
Oud 11 mei 2010, 10:05   #26
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Nee ,eerder maatschappij en samenleving aangezien het sociaal millieu hier een rol in speelt...

Concreet komt het erop aan er in wallonie 3 maal meer leefloners en in brussel 6 maal meer leefloners zijn in verhouding met Vlaanderen wat bevolkingsaantallen betreft...

De laatste 6 jaar is het aantal leefloners in brussel gegroeid met maar liefst 43%....

Misschien moet men maar eens een studie maken wat betreft de invloed van het slappe asielbeleid,de snel belg wet en de soepele herenigingswetten die men hier hanteert op deze toch wel spectaculair stijgende cijfers vooralleer conclusies te kunnen trekken....
Tja, waar zitten al die lieden weer die menen dat Brussel het land rechthoudt, er zo goed voorstaat, dat Vlaanderen zonder Brussel in elkaar zou zakken...
De vraag is: hoe lang blijft Brussel nog een stad die naam waardig zonder de hulp van Vlaanderen? De Eurocraten, zetels van grote firma's enz, die zullen wel andere oorden opzoeken, en wat dan overblijft...
Oud 12 mei 2010, 10:25   #27
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nog raar dat Brussel niet meer Vlamingen telt dan Vlaanderen.
Na al die Vlaamse immigratie.
Oud 12 mei 2010, 20:49   #28
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

De titel praat over leefloners in 'heel Vlaanderen', maar ik zie hier geen cijfers over heel Vlaanderen.

Percentage leefloners in heel Vlaanderen: 0,69%
(Wallonië: 1,19%)

Percentage werkloosheid in heel Vlaanderen: 6,59%
(Wallonië: 12%)

Percentage schoolverlaters zonder diploma in heel Vlaanderen: 11,98%
(Wallonië: 17,8%)

Schoolachterstand op 12 jaar in heel Vlaanderen: 25,44%
(Wallonië: 35%)
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 23:10   #29
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Vandaag in DS worden cijfers aangehaald over VL W & BR ivm leefloners, werklozen, schoolverlaters zonder diploma en schoolachterstand.
Dit zijn de recentste gegevens van de administratie Maatschappelijke Integratie (POD MI) die de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG) vrijgaf
De cijfers zijn onthutsend en veel erger dan gedacht:

leefloners in VL iets minder dan 25000
leefloners in BR iets meer dan 25000
leefloners in W 41000

werklozen in VL 4.8 %
werklozen in BR 16.5 %
werklozen in W 12 %

Schoolverlatrs zonder diploma
VL 10 %
W 17.8 %
BR 22.9 %

Schoolachterstand op 12 jaar
VL21 %
W 35 %
BR 50 %

In het artikel wordt opgemerkt dat er in W & BR weinig wordt gedaan om de toestand te verbeteren.

De euro komt in gevaar door slecht bestuur in Griekenland
België komt in gevaar door slecht bestuur in BR & W

Als je wilt dat Vlaanderen niet in gevaar komt:

STEM VB-NVA-LDD in die volgorde
Wat met de arrondissementen in Vlaanderen waar de werkloosheid OOK tussen de 12 �* 14% ligt?-> en die zijn er! Doen we het echt zo veel beter? Of bestaat Vlaanderen enkel uit Antwerpen- ik dacht dat Brussel OOK Vlaanderen was, wegens onze hoofdstad, of is dit enkel op papier? Men vergeet hier altijd dat b.v. Waals-Brabant veruit de meest welvarende regio van het land is (en die ligt dus niet in Vlaanderen hé). Zelfs Kortrijk met zijn geroemde samenwerking Rijsel-Kortrijk-Doornik moet de duimen leggen: maar dat is geen probleem, zelfs niet voor de NVA, maar samen werken met onze eigenste hoofdstad: oh la la, d�*t is wat anders, want daar spreekt men Frans! (in Rijsel en Doornik niet natuurlijk...). Van Vlaamse inkonsekwentie gesproken!
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 08:35   #30
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Wat met de arrondissementen in Vlaanderen waar de werkloosheid OOK tussen de 12 �* 14% ligt?-> en die zijn er! Doen we het echt zo veel beter? Of bestaat Vlaanderen enkel uit Antwerpen- ik dacht dat Brussel OOK Vlaanderen was, wegens onze hoofdstad, of is dit enkel op papier? Men vergeet hier altijd dat b.v. Waals-Brabant veruit de meest welvarende regio van het land is (en die ligt dus niet in Vlaanderen hé). Zelfs Kortrijk met zijn geroemde samenwerking Rijsel-Kortrijk-Doornik moet de duimen leggen: maar dat is geen probleem, zelfs niet voor de NVA, maar samen werken met onze eigenste hoofdstad: oh la la, d�*t is wat anders, want daar spreekt men Frans! (in Rijsel en Doornik niet natuurlijk...). Van Vlaamse inkonsekwentie gesproken!
Geachte boontjes,

Ik weet niet wat je bezielt om het licht van de zon te ontkennen. Heb je een Franstalige vriendin, ben je verliefd op de belgische vlag, of ben je 'links'? Ik weet het niet.

Griekenland brengt de euro in gevaar. Niemand schijnt dat te betwijfelen.

Wil dat zeggen dat alle Grieken lui, corrupt of dom zijn? Natuurlijk niet. Er zijn ook voorbeeldige Grieken.

Wil dat zeggen dat alle andere Europeanen uitblinken in deugd en werkzaamheid? Natuurlijk niet. Er zijn ook luie corrupte Duitsers of Fransen.

Of die nu Grieks of Duits of Frans praten heeft er niets mee te zien.

Capito?

Streken waar de werkloosheid hoog is moeten daar iets aan doen, onafhankelijk van de streek of de taal.

Ik verheug me dat het in zekere plaatsen in Wallonië zeer goed gaat, en betreur het dat het in zekere plaatsen in Vlaanderen slecht gaat.

De gemiddelde prestatie van Griekenland brent de euro in gevaar.
De gemiddelde prestatie van de Frankofonen brengen België en dus ook Vlaanderen, in gevaar.

Van konsekwent gezond verstand gesproken!

Laatst gewijzigd door luc broes : 13 mei 2010 om 08:40.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 08:45   #31
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

De gemiddelde prestatie van Griekenland brent de euro in gevaar.
De gemiddelde prestatie van de Frankofonen brengen België en dus ook Vlaanderen, in gevaar.

Van konsekwent gezond verstand gesproken!
In je openingspost schrijf je
"In het artikel wordt opgemerkt dat er in W & BR weinig wordt gedaan om de toestand te verbeteren."
Heeft Vlaanderen dan wel iets gedaan aan de toestand? Zo ja; wat?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 09:01   #32
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
In je openingspost schrijf je
"In het artikel wordt opgemerkt dat er in W & BR weinig wordt gedaan om de toestand te verbeteren."
Heeft Vlaanderen dan wel iets gedaan aan de toestand? Zo ja; wat?
Het is voor mij niet nodig om details te gaan uitpluizen.
De parameters aangegeven in bovenstaande tonen zeer duidelijk aan dar VL het veel beter doer dan de rest van het land.

Wat niet wil zeggen dat onze VL beleidsmakers geen verder inspanningen moeten leveren.

Laatst gewijzigd door luc broes : 13 mei 2010 om 09:02.
Oud 13 mei 2010, 09:10   #33
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is voor mij niet nodig om details te gaan uitpluizen.
De parameters aangegeven in bovenstaande tonen zeer duidelijk aan dar VL het veel beter doer dan de rest van het land.

Wat niet wil zeggen dat onze VL beleidsmakers geen verder inspanningen moeten leveren.
Vind je dit details? Of er een beleid is?; en wat dat beleid inhoudt?

Ik heb de indruk dat het je bedoeling is om hier wat propaganda te komen maken in de aanloop van de verkiezingen; in plaats van te discussiëren.

(één van je parameters; de werkloosheid; gebruikt de Belgische definitie; waardoor Vlaanderen het beter lijkt te doen dan het in werkelijkheid doet. Is dit opzettelijk?)
Oud 13 mei 2010, 09:41   #34
luc broes

Standaard

Citaat:
Vind je dit details? Of er een beleid is?; en wat dat beleid inhoudt?

Ik heb de indruk dat het je bedoeling is om hier wat propaganda te komen maken in de aanloop van de verkiezingen; in plaats van te discussiëren.

(één van je parameters; de werkloosheid; gebruikt de Belgische definitie; waardoor Vlaanderen het beter lijkt te doen dan het in werkelijkheid doet. Is dit opzettelijk?)
Ik zeg niet dat détails onbelangrijk zijn. Ik denk wel dat de parameters aanduiden dat VL het in het algemeen veel beter doet dan de rest van het land.

Heb jij info die dat ontkracht?

Het gaat ook niet over 'mijn' parameters, maar parameters uit een officiëel document.

Als die parameters vervalst zijn om VL beter te doen lijken dan in werkelijkheid
dan betreur ik dat. Heb jij meer betrouwbare cijfers?
Oud 13 mei 2010, 10:06   #35
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat détails onbelangrijk zijn. Ik denk wel dat de parameters aanduiden dat VL het in het algemeen veel beter doet dan de rest van het land.

Heb jij info die dat ontkracht?

Het gaat ook niet over 'mijn' parameters, maar parameters uit een officiëel document.

Als die parameters vervalst zijn om VL beter te doen lijken dan in werkelijkheid
dan betreur ik dat. Heb jij meer betrouwbare cijfers?
Om te weten of Vlaanderen het beter doet; moet je toch eerst weten waaraan het ligt; of ze iets doet; en wat ze doet.

De werkloosheidsgraad in Vlaanderen in 7% en niet 4,8% zoals jij aanhaalt.
https://www.werk.be/c-en-o/cijfers/c...heidsgraad.htm

(De krant is geen officiëel document)
Oud 13 mei 2010, 11:26   #36
luc broes

Standaard

Citaat:
Om te weten of Vlaanderen het beter doet; moet je toch eerst weten waaraan het ligt; of ze iets doet; en wat ze doet.

De werkloosheidsgraad in Vlaanderen in 7% en niet 4,8% zoals jij aanhaalt.
https://www.werk.be/c-en-o/cijfers/c...heidsgraad.htm

(De krant is geen officiëel document)
Beste, doe toch niet zo moeilijk!

De aangehaalde cijfers tonen duidelijk aan dat VL het veel beter doet dan BR & W. Daarom moet ik echt niet weten hoe dat komt. Maar is wel interessant om weten. Kun jij dat verklaren? Ik luister.

De cijfers van DS komen van een officiëel organisme

De werkloosheid in VL (en elders) is nu wellicht hoger dan de aangehaalde cijfers van vorig (?) jaar.

Ik vraag me vergeefs af waar je nu eigenlijk naartoe wil.

VL slechter dan BR & W ? Denk ik niet, maar toon het aan.

Laatst gewijzigd door luc broes : 13 mei 2010 om 11:26.
Oud 13 mei 2010, 12:16   #37
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste, doe toch niet zo moeilijk!
Als vragen stellen bij propaganda; moeilijk doen is; dan doe ik graag moeilijk.

Citaat:
De aangehaalde cijfers tonen duidelijk aan dat VL het veel beter doet dan BR & W. Daarom moet ik echt niet weten hoe dat komt. Maar is wel interessant om weten. Kun jij dat verklaren? Ik luister.
Als je de cijfers van Vlaanderen legt naast de cijfers van Monaco; zal Monaco er waarschijnlijk beter uitkomen; dus doet Monaco het beter?
Ik ben inderdaad op zoek naar een verklaring; maar volgens sommigen is dat "moeilijk doen".
Citaat:
De cijfers van DS komen van een officiëel organisme
Ik heb het artikel van DS gezocht (want jij gaf geen link) In het artikel wordt er verwezen naar cijfers van een officiële instantie (DS geeft ook geen link naar een document) Op de site van die officiële instanties vind ik niet het bewuste document.
Citaat:
De werkloosheid in VL (en elders) is nu wellicht hoger dan de aangehaalde cijfers van vorig (?) jaar.
Neen. Ik vertelde je eerder al
"de werkloosheid; gebruikt de Belgische definitie; waardoor Vlaanderen het beter lijkt te doen dan het in werkelijkheid doet."
In de cijfers volgens de Belgische definitie worden bijvoorbeeld de werklozen boven de 50 of 55 jaar niet meegeteld. De tijdelijke werklozen evenmin.

Citaat:
Ik vraag me vergeefs af waar je nu eigenlijk naartoe wil.

VL slechter dan BR & W ? Denk ik niet, maar toon het aan.
Neen; daar wil ik niet naartoe. Dat zeg ik toch nergens.
Ik vroeg je
"In je openingspost schrijf je
Heeft Vlaanderen dan wel iets gedaan aan de toestand? Zo ja; wat?"
Maar jij vindt het niet nodig om details uit te pluizen.
Oud 13 mei 2010, 12:43   #38
luc broes

Standaard

Citaat:
Als vragen stellen bij propaganda; moeilijk doen is; dan doe ik graag moeilijk.

Als je de cijfers van Vlaanderen legt naast de cijfers van Monaco; zal Monaco er waarschijnlijk beter uitkomen; dus doet Monaco het beter?
Ik ben inderdaad op zoek naar een verklaring; maar volgens sommigen is dat "moeilijk doen".

Ik heb het artikel van DS gezocht (want jij gaf geen link) In het artikel wordt er verwezen naar cijfers van een officiële instantie (DS geeft ook geen link naar een document) Op de site van die officiële instanties vind ik niet het bewuste document.

Neen. Ik vertelde je eerder al
"de werkloosheid; gebruikt de Belgische definitie; waardoor Vlaanderen het beter lijkt te doen dan het in werkelijkheid doet."
In de cijfers volgens de Belgische definitie worden bijvoorbeeld de werklozen boven de 50 of 55 jaar niet meegeteld. De tijdelijke werklozen evenmin.

Neen; daar wil ik niet naartoe. Dat zeg ik toch nergens.
Ik vroeg je
"In je openingspost schrijf je
Heeft Vlaanderen dan wel iets gedaan aan de toestand? Zo ja; wat?"
Maar jij vindt het niet nodig om details uit te pluizen.
Beste,

Ik ben VB-er. als jij nu zegt dat het publiceren van de officiële cijfers van de Vlaamse steden en gemeenten propagandamateriaal is voor het VB dan geef ik je graag gelijk.
Dus wees konsekwent en stem VB.

Ik ben volledig akkoord dat beter dan W & BR niet voldoende is en dat we steeds verder moeten trachten het nog beter te doen.
Hopelijk kun jij daarbij helpen. Ik zal het toejuichen.
Ik heb heel mijn leven hard gewerkt en met veel plezier. Maar ik zit, als oudere van dagen, niet op een studiebureel om uit te zoeken hoe we beter kunnen doen. Nogmaals als jij dat wel kan zal ik het toejuichen.

Die belgische definitie van werkloze zal wel met veel gefoefel gepaard gaan zoals vele belgische definities. Dat is trouwens een reden om vaarwel te zeggen aan al dat belgisch gefoefel dat we hartsgrondig beu zijn. En hoop van jou hetzelfde.

Ik beschuldigde je niet. Vroeg enkel waar je met deze discussie heen wil.

Om het eenvoudig te maken:

Als mijn zoontje vroeger thuiskwam met een rapport waaruit bleek dat hij veel beter presteerde dan de rest van de klas, dan was ik zeer tevreden , en was mijn eerste zorg niet hoe hij dat voor mekaar gekregen had.

Maar, toegegeven, nadien moet men ook nog wel eens nagaan hoe het nog beter kan.

Daarvoor reken ik dus op jou, hopelijk een jongere kracht en mogelijk op een studiebureel.
Oud 13 mei 2010, 13:37   #39
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste,

Ik ben VB-er. als jij nu zegt dat het publiceren van de officiële cijfers van de Vlaamse steden en gemeenten propagandamateriaal is voor het VB dan geef ik je graag gelijk.
Dus wees konsekwent en stem VB.
Neen; ik noem "wat cijfers copy/pasten en dan stellen dat Vlaanderen het beter doet" propaganda.
Ik zou niet weten waarom dit propaganda is voor het VB. Hebben die iets (positief) gedaan om dit resultaat (positief) te beïnvloeden? Wat?

Citaat:
Ik ben volledig akkoord dat beter dan W & BR niet voldoende is en dat we steeds verder moeten trachten het nog beter te doen.
Hopelijk kun jij daarbij helpen. Ik zal het toejuichen.
Ik heb heel mijn leven hard gewerkt en met veel plezier. Maar ik zit, als oudere van dagen, niet op een studiebureel om uit te zoeken hoe we beter kunnen doen. Nogmaals als jij dat wel kan zal ik het toejuichen.
Ik zit ook niet op een studiebureel.
Maar als die resultaten te danken zijn aan een specifiek beleid van Vlaanderen zullen we het wel horen zeker.
Citaat:
Die belgische definitie van werkloze zal wel met veel gefoefel gepaard gaan zoals vele belgische definities. Dat is trouwens een reden om vaarwel te zeggen aan al dat belgisch gefoefel dat we hartsgrondig beu zijn. En hoop van jou hetzelfde.
De Belgische definitie is zo gemaakt; dat het niet de werkelijke cijfers weergeeft. Waar jij blijkbaar dankbaar gebruik van maakt. Waar zijn er immers de meeste oudere werklozen? Waar de meeste tijdelijke werklozen?
Citaat:
Ik beschuldigde je niet. Vroeg enkel waar je met deze discussie heen wil.
Enkel? Neen. Waarom voegde er je de 2 zin aan toe?

Citaat:
Om het eenvoudig te maken:

Als mijn zoontje vroeger thuiskwam met een rapport waaruit bleek dat hij veel beter presteerde dan de rest van de klas, dan was ik zeer tevreden , en was mijn eerste zorg niet hoe hij dat voor mekaar gekregen had.

Maar, toegegeven, nadien moet men ook nog wel eens nagaan hoe het nog beter kan.
Stel dat je zoon minder goed presteerde dan het gemiddelde; wat zou je dan gedaan hebben?

Citaat:
Daarvoor reken ik dus op jou, hopelijk een jongere kracht en mogelijk op een studiebureel.
Ik moet je ontgoochelen; ik ben niet wat je noemt "een jongere kracht".
Oud 13 mei 2010, 13:59   #40
luc broes

Standaard

Citaat:
Neen; ik noem "wat cijfers copy/pasten en dan stellen dat Vlaanderen het beter doet" propaganda.
Ik zou niet weten waarom dit propaganda is voor het VB. Hebben die iets (positief) gedaan om dit resultaat (positief) te beïnvloeden? Wat?

Ik zit ook niet op een studiebureel.
Maar als die resultaten te danken zijn aan een specifiek beleid van Vlaanderen zullen we het wel horen zeker.

De Belgische definitie is zo gemaakt; dat het niet de werkelijke cijfers weergeeft. Waar jij blijkbaar dankbaar gebruik van maakt. Waar zijn er immers de meeste oudere werklozen? Waar de meeste tijdelijke werklozen?

Enkel? Neen. Waarom voegde er je de 2 zin aan toe?

Stel dat je zoon minder goed presteerde dan het gemiddelde; wat zou je dan gedaan hebben?

Ik moet je ontgoochelen; ik ben niet wat je noemt "een jongere kracht".
Schande, wij stoute blokkers maken 'dankbaar' gebruik van wantoestanden!

Als mijn zoon met een slecht rapport thuiskwam dan nam ik dat zeer ernstig en deed het nodige.

Gelukkig stelt Vlaanderen het nu niet zo slecht, maar de toekomst ziet er jammer genoeg niet zo goed uit.

Om heel specifiek te zijn: veel allochtone jongeren, vooral de jpngens, studeren niet zoals het hoort. Dat wordt het probleem van de toekomst. Ik vind dat een groot probleem voor ons en zeker ook voor hen. Voor allemaal.
Hoe komt dat weer in orde?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be