Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 mei 2010, 15:01   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En als ik nu een vliegtuig sjarter, van Kongo naar hier, vol met 'mensen zonder papieren', en ik trek met heel die bende naar de ocmw van Brussel om een leefloon (nog niet eens een hotel of 500 € er bovenop) te vragen,
.. overschrijd ik dan ook een dunne blauwe lijn ?

Of overschrijd ik die pas na de zevende dergelijke vlucht ?

post skrotum: normaal vind ik het ook wel erover, dat iemand zou zeggen 'eigen volk eerst', maar in de huidige omstandigheden, wordt dat wel begrijpelijk:
een ongeschoolde arbeider, krom gewerkt van zijn 14° tot zijn 65° vergelijkt zijn pensioen met het 'inkomen' van een ekonomische vluchteling ...
of nog erger: een simpele herenkwaffeur, heel zijn leven zelfstandige, zijn pensioen is nog lager ....
Het wordt wel uitgelokt hé, die onbetamelijke kreet ...
Die kreet is alleen onbetamelijk in Belgie. In de rest van de wereld is die kreet normaal.

Arm onnozel Vlaanderen.
Xenophon is offline  
Oud 15 mei 2010, 15:07   #22
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ook diegenen die ongevraagd binnen komen, of aan de deur komen bedelen? En dan naar de rechter stappen om hun "rechten" hard te maken? Jij kan dat allemaal normùaal vinden, maar bij mij heet dat scheefgroei.
Ja; dat is scheefgroei; en heeft niets meer te maken met die of die eerst.
artisjok is offline  
Oud 15 mei 2010, 15:11   #23
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En als ik nu een vliegtuig sjarter, van Kongo naar hier, vol met 'mensen zonder papieren', en ik trek met heel die bende naar de ocmw van Brussel om een leefloon (nog niet eens een hotel of 500 € er bovenop) te vragen,
.. overschrijd ik dan ook een dunne blauwe lijn ?

Of overschrijd ik die pas na de zevende dergelijke vlucht ?
Wat heeft dit nog te maken een bepaald volk eerst?

Citaat:
post skrotum: normaal vind ik het ook wel erover, dat iemand zou zeggen 'eigen volk eerst', maar in de huidige omstandigheden, wordt dat wel begrijpelijk:
een ongeschoolde arbeider, krom gewerkt van zijn 14° tot zijn 65° vergelijkt zijn pensioen met het 'inkomen' van een ekonomische vluchteling ...
of nog erger: een simpele herenkwaffeur, heel zijn leven zelfstandige, zijn pensioen is nog lager ....
Het wordt wel uitgelokt hé, die onbetamelijke kreet ...
En die Belg van allochtone afkomst die als ongeschoolde arbeider, krom gewerkt van zijn 14° tot zijn 65° ; heeft die recht op eenzelfde pensioen? Of is het sommigen van een bepaalde afkomst eerst?
artisjok is offline  
Oud 15 mei 2010, 15:12   #24
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die kreet is alleen onbetamelijk in Belgie. In de rest van de wereld is die kreet normaal.

Arm onnozel Vlaanderen.
Me dunkt dat je niet goed weet wat die kreet betekent.
Ik vind die kreet overal onbetamelijk.
artisjok is offline  
Oud 15 mei 2010, 15:24   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Me dunkt dat je niet goed weet wat die kreet betekent.
Ik vind die kreet overal onbetamelijk.
Dat geloof ik graag van u.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 mei 2010 om 15:25.
Xenophon is offline  
Oud 15 mei 2010, 15:34   #26
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat geloof ik graag van u.
En begrijp je nu waarom?
http://forum.politics.be/showthread....59#post4751159
artisjok is offline  
Oud 15 mei 2010, 16:11   #27
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Na de verkiezingen wordt het oorlog. Niet door de resultaten maar omdat de hele westerse economie door de financiële markten gaat de grond in geboord worden.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 15 mei 2010, 16:45   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik begrijp het niet. Ik zie de samenhang niet tussen "America first" en voorsteken aan de kassa.

Is Clinton nu een nazi of niet?
Xenophon is offline  
Oud 15 mei 2010, 18:33   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft dit nog te maken een bepaald volk eerst?
Je zal rap moeten kiezen (en in feite is het al zo ver, met die open-deur-politiek ...) tussen het pensioen van uwen arbaaider (waartoe ik mezelf reken, als ambtenaar) en de uitkeringen aan de ekonomische vluchteling.

Citaat:
En die Belg van allochtone afkomst die als ongeschoolde arbeider, krom gewerkt van zijn 14° tot zijn 65° ; heeft die recht op eenzelfde pensioen? Of is het sommigen van een bepaalde afkomst eerst?
Heeft iemand d�*t ooit betwist ? Aai dont tink so.

Maar vind jij niet dat ook iedere arbeider in gans Kongo, in gans Afrika, over heel de wereld ... dat die vanaf vandaag hetzelfde penisoen zouden moeten hebben ?
Of geldt dit alleen voor hen die het grote geluk gehad hebben om hier binnen te geraken ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 mei 2010 om 18:34.
De schoofzak is offline  
Oud 15 mei 2010, 18:47   #30
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zal rap moeten kiezen (en in feite is het al zo ver, met die open-deur-politiek ...) tussen het pensioen van uwen arbaaider (waartoe ik mezelf reken, als ambtenaar) en de uitkeringen aan de ekonomische vluchteling.
Je kan er misschien voor kiezen om te proberen om een economisch systeem op poten te zetten dat ieder mens; waar ze ook leven; een gelijke kans geeft om een pensioen op te bouwen.

Citaat:
Heeft iemand d�*t ooit betwist ? Aai dont tink so.
Wat betekent "eigen volk eerst" anders!

Citaat:
Maar vind jij niet dat ook iedere arbeider in gans Kongo, in gans Afrika, over heel de wereld ... dat die vanaf vandaag hetzelfde penisoen zouden moeten hebben ?
Of geldt dit alleen voor hen die het grote geluk gehad hebben om hier binnen te geraken ?
Ja natuurlijk. Iedereen moet die kans krijgen. Niet enkel degenen die het geluk hebben hier geboren te zijn.
artisjok is offline  
Oud 15 mei 2010, 19:43   #31
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je kan er misschien voor kiezen om te proberen om een economisch systeem op poten te zetten dat ieder mens; waar ze ook leven; een gelijke kans geeft om een pensioen op te bouwen.

Iedereen moet die kans krijgen. Niet enkel degenen die het geluk hebben hier geboren te zijn.
Ik ben het helemaal met je eens.
Robinus V is offline  
Oud 15 mei 2010, 19:46   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is dat voor een economisch systeem misschien?
Xenophon is offline  
Oud 15 mei 2010, 21:15   #33
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Na de verkiezingen weer een beetje minder la belgique.
Laten we toch maar VB stemmen. Zelfs al zou het niet aan de verwachtingen voldoen. Slechter dan wat het in het verleden geweest is kan gewoonweg toch niet.
Garry is offline  
Oud 15 mei 2010, 21:16   #34
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja natuurlijk. Iedereen moet die kans krijgen. Niet enkel degenen die het geluk hebben hier geboren te zijn.
En dan het pensioen en/of uitkeringen verminderen van diçegenen die er al jarenlang voor werken? Omdat jij zonodig heel de wereld hier wil ontvangen? Op een van de dichtstbevolkte plaatsen op de wereld?

Neen dank U.

Er is nu al geen werk genoeg voor iedereen die hier aanwezig is, dus meer mensen kunnen we missen als kiespijn. Als je eigen kinderen en jezelf gaan honger lijden omdat je alles uitdeelt aan vreemden, zal je rap een revolutie in je eigen huis hebben en afgezet worden als vader. Zeer dra zal je vrouw je buitenwerken, en al je "gasten" met jou. terug vrede én eten in huis.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 15 mei 2010, 21:21   #35
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
En dan het pensioen en/of uitkeringen verminderen van diçegenen die er al jarenlang voor werken? Omdat jij zonodig heel de wereld hier wil ontvangen? Op een van de dichtstbevolkte plaatsen op de wereld?

Neen dank U.

Er is nu al geen werk genoeg voor iedereen die hier aanwezig is, dus meer mensen kunnen we missen als kiespijn. Als je eigen kinderen en jezelf gaan honger lijden omdat je alles uitdeelt aan vreemden, zal je rap een revolutie in je eigen huis hebben en afgezet worden als vader. Zeer dra zal je vrouw je buitenwerken, en al je "gasten" met jou. terug vrede én eten in huis.
Ik wil helemaal niet de hele wereld hier ontvangen.
Waar lees je dat?
artisjok is offline  
Oud 15 mei 2010, 21:23   #36
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iedere mens, waar hij ook leeft, heeft gelijke kans om pensioen op te bouwen. Eender waar treft men zowel welgestelde- als arme mensen aan. Het fijt dat men er ook welgestelde aantreft is het bewijs dat je er welgesteld kunt worden.

Ik ben begonnen met minder dan niets, met andere woorden, met veel schuld, en ben in mijn beginperiode door vele beklaagd.

Nu wordt ik door vele benijd en zijn veel van diegene die mij beklaagd hebben, nu te beklagen.
Garry is offline  
Oud 15 mei 2010, 21:30   #37
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Het probleem BHV kan slechts op twee manieren worden opgelost:

Ofwel door een onderhandelde oplossing met toegevingen door de twee partijen.

Ofwel de confrontatie aan te gaan op het slagveld.

De Franstaligen zullen echter alles doen om het status quo te behouden, omdat ze de rest van de noordelijke rand rond Brussel verder kunnen verfransen, zodat binnen tien jaar er misschien in plaats van drie, zes gemeenten zijn als Kraainem, Wezenbeek-Oppem en Linkebeek.

Als deze verkiezingen zonder problemen kunnen doorgaan dan vrees ik dat BHV uitgesteld en uitgesteld zal worden tot België effectief wordt gesplitst. Immers de urgentie is na deze verkiezingen helemaal weg. Waarom over 4 jaar niet nog een verkiezing zonder splitsing BHV en over 8 jaar ook nog een verkiezing ? Als er één zonder problemen verloopt, waarom dan nog oplossen ?

Ondertussen dreigt Vlaanderen Vlaams Brabant kwijt te spelen, als het binnen 25 jaar tot een effectieve scheiding komt. Dan zullen we ervoor moeten vechten, vrees ik.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 15 mei 2010, 21:35   #38
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik wil helemaal niet de hele wereld hier ontvangen.
Waar lees je dat?

Citaat:
Citaat:
Iedereen is iedereen he.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 15 mei 2010 om 21:36.
EddyBal is offline  
Oud 15 mei 2010, 21:39   #39
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Iedere mens, waar hij ook leeft, heeft gelijke kans om pensioen op te bouwen. Eender waar treft men zowel welgestelde- als arme mensen aan. Het fijt dat men er ook welgestelde aantreft is het bewijs dat je er welgesteld kunt worden.

Ik ben begonnen met minder dan niets, met andere woorden, met veel schuld, en ben in mijn beginperiode door vele beklaagd.

Nu wordt ik door vele benijd en zijn veel van diegene die mij beklaagd hebben, nu te beklagen.
Als je volgens jou toch zo makkelijk met niets in een derdewereldland kan beginnen om na wat jaartjes welgesteld te worden. Waarom ga je dat dan niet bewijzen door zonder iets mee te nemen een leven te gaan lijden in zo'n land? Vergeet ook niet grotendeels je geheugen te wissen, want degelijk onderwijs zoals hier heeft iemand die daar van nul begint niet gehad.

Wat kan je eigenlijk op gelijke kansen tegen hebben? Zeker als tegenstander van immigratie? Vanaf de moment dat er overal gelijke kansen zijn, is er geen voordeel meer verbonden aan migratie.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 15 mei 2010 om 21:40.
Robinus V is offline  
Oud 15 mei 2010, 22:19   #40
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Als je volgens jou toch zo makkelijk met niets in een derdewereldland kan beginnen om na wat jaartjes welgesteld te worden. Waarom ga je dat dan niet bewijzen door zonder iets mee te nemen een leven te gaan lijden in zo'n land? Vergeet ook niet grotendeels je geheugen te wissen, want degelijk onderwijs zoals hier heeft iemand die daar van nul begint niet gehad.

Wat kan je eigenlijk op gelijke kansen tegen hebben? Zeker als tegenstander van immigratie? Vanaf de moment dat er overal gelijke kansen zijn, is er geen voordeel meer verbonden aan migratie.
Hoe ga je die "gelijke kansen" creëren, en hoe lang zal dat duren eer je geslaagd bent? En hoe lang zal het standhouden?
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be