Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2010, 20:27   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik snap niet goed wat je bedoelt. Mijn vliegtuig is zaterdagavond geland in Brussels Airport en zoals steeds lag deze luchthaven er piekfijn bij.
Ge zijt inderdaad kompleet niet empatisch en ge hebt geen ogen in uwe kop.
Als ge vertrekt in Zaventem, dan hebt ge winkeltjes en banken, en daglicht via de vensters en bla bla;
als ge aankomt dan hebt ge een lange gang, zonder meer, hoogstens een foto tegen de muur. Echt welkome voor de vreemde reiziger.

Citaat:
Wat betreft Brussel-Zuid: qua infrastructuur is deze grotendeels in orde, wat betreft de naaste omgeving kan het uiteraard onveilig aanvoelen, maar dat is in vele grote stations zo.

Enkele maanden geleden was ik in Gare du Nord in Frankrijk, en dit station moet je ook niet op een te laat uur frequenteren. Onlangs was ik in Termini in Rome, vanaf een bepaald uur één van de meest onveilige buurten in het centrum van de stad.
Dat is helemaal niet zo in Londen. En wil jij nu eens de openingspost herlezen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 mei 2010 om 20:49.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 20:35   #22
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ge vertrekt in Zaventem, dan hebt ge winkeltjes en banken, en daglicht via de vensters en bla bla;
als ge aankomt dan hebt ge een lange gang, zonder meer, hoogstens een foto tegen de muur. Echt welkome voor de vreemde reiziger.
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt, enige toelichting zou handig zijn. Maar in elk geval, als je al gaat klagen over "lange gangen zonder meer, hoogstens een foto aan de muur" dan ben je een zagevent.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 20:38   #23
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wil jij nu eens de openingspost herlezen?
Er is niets te lezen. Je doet je beklag over Brussel-Zuid, want er liepen er daar enkele "met de kappen van hun trainingsvest over hun kop getrokken". Goh, sterk verhaal hoor.

Compleet non-event.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 20:50   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt, enige toelichting zou handig zijn. Maar in elk geval, als je al gaat klagen over "lange gangen zonder meer, hoogstens een foto aan de muur" dan ben je een zagevent.
Ik klaag daar niet over, ik geef een voorbeeld.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 17 mei 2010, 20:54   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is niets te lezen. Je doet je beklag over Brussel-Zuid, want er liepen er daar enkele "met de kappen van hun trainingsvest over hun kop getrokken". Goh, sterk verhaal hoor.

Compleet non-event.
Ik zeg dat ik dat daar hoogst onaangenaam vond en vies-onveilig.

Een sterk verhaal vind ik dat niet.

Maar wel dat wie Brussel "regeert" er ferm nevenst zit.
Iedere firma probeert zijn onthaal zo mooi als mogelijk voor te stellen, maar Brussel-hoofdstasion internasionaal is gelijk een sloppenwijk, waar ik alleszins mijn auto niet achterliet ... bla bla ...

Ik vond het stukken, maar dan ook stukken aangenamer in Londen.

Wellicht omdat men daar de laatste jaren aandacht besteed aan social behaviour.

Oud 18 mei 2010, 14:17   #26
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vooruit, het werd onderhand eens tijd. Brussel-Noord krijgt een opknapbeurt.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._Brussel_Noord
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 14:19   #27
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een verhaaltje. Echt gebeurd. Deze week.

Het is maar meegemaakt door één persoon volledig, en door twee personen gedeeltelijk.

De Schoof zijn vrouw is eens op stap geweest naar Engeland, naar Londen.
Twee overnachtingen, en met de eurostar (gene zever met aswolken ...).
De Schoof zou beter eens een uitstapje nemen naar een lagere school waar ze de basisbeginselen van het Nederlands uitleggen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 14:27   #28
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De Schoof zou beter eens een uitstapje nemen naar een lagere school waar ze de basisbeginselen van het Nederlands uitleggen.
wat is "een uitstapje nemen" ?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 15:52   #29
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft is het niet hoofdzakelijk (zelfs bijna niet) dat het stasionsgebouw mooi opgeschilderd edm zou zijn.
Alhoewel dat ook speelt, maar swat. (kijk de volgende keer eens goed uit je doppen, als je vertrekt in Zaventem-luchthaven, en als je aankomt op die luchthaven).
Maar het is vooral de sfeer en alles er in en errond.
Gij zijt daar misschien ongevoelig aan, gij zijt misschien op dat vlak kompleet a-empatisch, maar de realiteit is dat veel mensen het daar onaangenaam en onveilig vinden, buiten de spitsuren (en dan heb ik het niet over 11 u of 15 u, nie zeveren hé).
Wat is het probleem? Er is helemaal niets mis met de luchthaven in Zaventem.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 16:01   #30
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet een onderscheid maken tussen de A-terminal en de B-terminal.

In de A-terminal worden aankomende en vertrekkende passagiers niet meer van elkaar gescheiden. In de oudere B-terminal is dat wel nog het geval. In die B-terminal heb je inderdaad die lange gang (waar eigenlijk ook niets mis mee is). In de aankomsthal zijn er inderdaad weinig winkeltjes, maar dat is ook nergens voor nodig. De meeste mensen die hun eindbestemming bereikt hebben, willen nu eenmaal zo snel mogelijk naar huis of naar hun hotel.
U ziet m.a.w. problemen waar er geen problemen zijn.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 16:22   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Je moet een onderscheid maken tussen de A-terminal en de B-terminal.

In de A-terminal worden aankomende en vertrekkende passagiers niet meer van elkaar gescheiden. In de oudere B-terminal is dat wel nog het geval. In die B-terminal heb je inderdaad die lange gang (waar eigenlijk ook niets mis mee is). In de aankomsthal zijn er inderdaad weinig winkeltjes, maar dat is ook nergens voor nodig. De meeste mensen die hun eindbestemming bereikt hebben, willen nu eenmaal zo snel mogelijk naar huis of naar hun hotel.
U ziet m.a.w. problemen waar er geen problemen zijn.
Gij galoppeert gelijk een paard dat op hol slaat.
Ik herhaal dat ik geen problemen sinjaleer op Zaventem; ik wou alleen er maar op duiden dat er een verschil in sfeer kan zijn, en wou dat aanduiden inderdaad met het niet-Schengen-gedeelte van de luchthaven.

Als ge dan weet hoe een sfeerverschil iets kan maken, dan kunt ge beginnen nadenken over de stasionsomgeving van Brussel-Zuid.
Met het volk dat daar rondloopt, binnen maar vooral onmiddellijk buiten, kan je daar natuurlijk geen gezellige en veilige sfeer bewerkstelligen. Een leuk winkeltje zal al gauw sluiten eens buiten het spitsuur .. en sluiten betekent daar: hermetisch afsluiten want ...

Wie in de stasions Pankras en/of K. Cross geweest is, èn in de Zuid, die weet waarover ik het heb.

"Ik laat mijn dochter en kleindochter nog liever alleen achter in het bisdom van Brugge, dan in de omgeving van de Zuid, buiten de spitsuren".
Brussel-internasionaal met de trein: welkom welkom, kom als toerist hier je senten spenderen, 't zou rapper kunnen gaan dan je denkt ...

Oud 6 juni 2010, 08:12   #32
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een verhaaltje. Echt gebeurd. Deze week.

Het is maar meegemaakt door één persoon volledig, en door twee personen gedeeltelijk.

De Schoof zijn vrouw is eens op stap geweest naar Engeland, naar Londen.
Twee overnachtingen, en met de eurostar (gene zever met aswolken ...).

De Schoof zelf speelde thuis op weduwschap.

En wat een verschil werd opgemerkt tussen de stasions Kingscross en Pancras in Londen enerzijds, en het Zuidstasion in Brussel anderzijds.
Mijne sjef heeft het voornamelijk over binnen in de stasions: proper, niet 'bedreigend', aangenaam ... in Engeland, en kompleet het omgekeerde in de Zuid, op een donderdagavond omstreeks tien uur 's avonds.

Aangezien op dat uur men moeilijk met de trein (gratis als eurostar-reiziger) thuis geraakt, ben ik mijn vrouw gaan halen met de auto.
Ik stond daar een half uur op voorhand, en dat was ook niet aangenaam.
Wat een zootje loopt daar rond !!
Zoek het op in viamichelin of mappy: ik stond geparkeerd kwazi aan de ingang van de Ibis, kruispunt Fonsnylaan en Engelandstraat.
Deprimerend.

Meest ergerlijk vond ik dat ook 'volwassenen' (geen gastjes van 14 of 16) daar rondlopen met de kappen van hun trainingsvest over hun kop getrokken. Het was niet warm, maar toch ook niet zo koud. Willen ze niet 'gefilmd' worden ?

Wat een onthaal, wat een uitnodigende omgeving voor buitenlandse toeristen die met dat treintje aankomen in dat 'interasionaal' stasion, en gewoon het kruispunt moeten oversteken naar dat Ibis-hotel.

Er is daar nog werk aan de winkel, in Brussel.
Ze kunnen inspirasie gaan opdoen in Londen.

ps. ik heb nog in Brussel gewoond (hele tijd geleden) en ook nog in Brussel gewerkt. Ik ben als student ook nog pinten gaan pakken in de Marollen. Ge moet niet denken dat ik wereldvreemd ben. Ge kunt me natuurlijk wel pakken op het feit dat ik oud word, maar ik zeg je: er is nog werk aan de winkel ...

Ge wordt oud schoofzak, oud en cynisch. Ik zou je aanraden om voortaan binnen te blijven, zal beter zijn voor je moraal.

Ps, wat je verteld over het Zuid-station: schromelijk overdreven! Het is er ook proper en het is er niet bevreemdend, voor jouw blijkbaar wel, maar dit is dan jouw probleem.
Oud 6 juni 2010, 08:43   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ge wordt oud schoofzak, oud en cynisch. Ik zou je aanraden om voortaan binnen te blijven, zal beter zijn voor je moraal.

Ps, wat je verteld over het Zuid-station: schromelijk overdreven! Het is er ook proper en het is er niet bevreemdend, voor jouw blijkbaar wel, maar dit is dan jouw probleem.
Wel, de eerlijkheid moet me doen toegeven: vorige donderdag was ik er weer.
Same time, same place.

Het verschil: het blijft langer licht.
En dan is er wel een verschil.

Het blijft een triestig stadsdeel, met her en der vuil op de grond, tamelijk veel sporen van urine edm tegen zelfs volledig nieuwe gevels (voor alle duidelijkheid: dit is buiten het station, in de direkte omgeving, .. nogmaals: ik stond geparkeerd in de Engelandstraat ... bla bla ...).

Het is nog altijd geen 'bruisend en welkom-hetend Brussel', triestig in de zin dat het de aankomstplaats is voor alle buitenlanders met internasionale treinen ...

Maar inderdaad: was het omdat het nog niet donker was: de sfeer was niet grimmig.
Waren de 'gewone' mensen nog niet zo bang dat ze nog op straat durfden komen?
En zat het ongedierte nog in hun holen, wachtend om buiten te komen tot het zonlicht weg was ..?

Mijn basisidee blijft nochtans hetzelfde: wat een verschil tussen Londen en Brussel.
Blijkbaar ben ik niet stokoud in Londen.
En tegelijk: nog niet bejaard genoeg om het verschil niet meer te kunnen opmerken.

Oud 6 juni 2010, 22:08   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb daarstraks een paar fragmenten gezien van de toestand in Brussel.
O jeetje, wat bekroop me de goesting om naar daar te verhuizen ...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be