![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge vertrekt in Zaventem, dan hebt ge winkeltjes en banken, en daglicht via de vensters en bla bla; als ge aankomt dan hebt ge een lange gang, zonder meer, hoogstens een foto tegen de muur. Echt welkome voor de vreemde reiziger. Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 mei 2010 om 20:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik klaag daar niet over, ik geef een voorbeeld.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een sterk verhaal vind ik dat niet. Maar wel dat wie Brussel "regeert" er ferm nevenst zit. Iedere firma probeert zijn onthaal zo mooi als mogelijk voor te stellen, maar Brussel-hoofdstasion internasionaal is gelijk een sloppenwijk, waar ik alleszins mijn auto niet achterliet ... bla bla ... Ik vond het stukken, maar dan ook stukken aangenamer in Londen. Wellicht omdat men daar de laatste jaren aandacht besteed aan social behaviour.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooruit, het werd onderhand eens tijd. Brussel-Noord krijgt een opknapbeurt.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._Brussel_Noord |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() wat is "een uitstapje nemen" ?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In de A-terminal worden aankomende en vertrekkende passagiers niet meer van elkaar gescheiden. In de oudere B-terminal is dat wel nog het geval. In die B-terminal heb je inderdaad die lange gang (waar eigenlijk ook niets mis mee is). In de aankomsthal zijn er inderdaad weinig winkeltjes, maar dat is ook nergens voor nodig. De meeste mensen die hun eindbestemming bereikt hebben, willen nu eenmaal zo snel mogelijk naar huis of naar hun hotel. U ziet m.a.w. problemen waar er geen problemen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal dat ik geen problemen sinjaleer op Zaventem; ik wou alleen er maar op duiden dat er een verschil in sfeer kan zijn, en wou dat aanduiden inderdaad met het niet-Schengen-gedeelte van de luchthaven. Als ge dan weet hoe een sfeerverschil iets kan maken, dan kunt ge beginnen nadenken over de stasionsomgeving van Brussel-Zuid. Met het volk dat daar rondloopt, binnen maar vooral onmiddellijk buiten, kan je daar natuurlijk geen gezellige en veilige sfeer bewerkstelligen. Een leuk winkeltje zal al gauw sluiten eens buiten het spitsuur .. en sluiten betekent daar: hermetisch afsluiten want ... Wie in de stasions Pankras en/of K. Cross geweest is, èn in de Zuid, die weet waarover ik het heb. "Ik laat mijn dochter en kleindochter nog liever alleen achter in het bisdom van Brugge, dan in de omgeving van de Zuid, buiten de spitsuren". Brussel-internasionaal met de trein: welkom welkom, kom als toerist hier je senten spenderen, 't zou rapper kunnen gaan dan je denkt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Ge wordt oud schoofzak, oud en cynisch. Ik zou je aanraden om voortaan binnen te blijven, zal beter zijn voor je moraal. Ps, wat je verteld over het Zuid-station: schromelijk overdreven! Het is er ook proper en het is er niet bevreemdend, voor jouw blijkbaar wel, maar dit is dan jouw probleem. ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Same time, same place. Het verschil: het blijft langer licht. En dan is er wel een verschil. Het blijft een triestig stadsdeel, met her en der vuil op de grond, tamelijk veel sporen van urine edm tegen zelfs volledig nieuwe gevels (voor alle duidelijkheid: dit is buiten het station, in de direkte omgeving, .. nogmaals: ik stond geparkeerd in de Engelandstraat ... bla bla ...). Het is nog altijd geen 'bruisend en welkom-hetend Brussel', triestig in de zin dat het de aankomstplaats is voor alle buitenlanders met internasionale treinen ... Maar inderdaad: was het omdat het nog niet donker was: de sfeer was niet grimmig. Waren de 'gewone' mensen nog niet zo bang dat ze nog op straat durfden komen? En zat het ongedierte nog in hun holen, wachtend om buiten te komen tot het zonlicht weg was ..? Mijn basisidee blijft nochtans hetzelfde: wat een verschil tussen Londen en Brussel. Blijkbaar ben ik niet stokoud in Londen. En tegelijk: nog niet bejaard genoeg om het verschil niet meer te kunnen opmerken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb daarstraks een paar fragmenten gezien van de toestand in Brussel.
O jeetje, wat bekroop me de goesting om naar daar te verhuizen ...
![]() |
![]() |