Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2010, 13:15   #21
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Spilfiguur van Albanese bende en zin helper vrijgelaten na procedurefout.

Ik stel voor dat het gerecht drie werkdagen krijgt om procedurefouten recht te trekken alvorens zware bandieten vrij te laten.

(Mocht dat niet helpen, geef ze er dan dertig)
Heel simpel...schaf de wet af welke criminelen vrijspreekt wanneer procedurefouten worden gemaakt. Indien er fouten worden gemaakt...corrigeer deze, punt. Welke imbecielen hebben ooit goedgekeurd dat criminelen mogen gaan wanneer er ergens een foutje word gemaakt? Die moeten ze allemaal opsluiten.

Laatst gewijzigd door illwill : 16 mei 2010 om 13:15.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 13:21   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Heel simpel...schaf de wet af welke criminelen vrijspreekt wanneer procedurefouten worden gemaakt. Indien er fouten worden gemaakt...corrigeer deze, punt. Welke imbecielen hebben ooit goedgekeurd dat criminelen mogen gaan wanneer er ergens een foutje word gemaakt? Die moeten ze allemaal opsluiten.
jij bent goed, die mensen zitten opgesloten en er is geen strafdossier tegen hen.

Die moeten dus opgesloten blijven en dan voor de rechtbank komen zonder dossier?

Op basis van wat moet de rechter die mensen dan veroordelen, en op welke beschuldiging?

Moet de rechter dan met de teerlingen werpen ofzo om te zien van wat die mensen beschuldigt zijn?

*als ik zeven gooi dan zijn jullie drugdealers, als ik acht gooi dan zijn jullie bankrovers...

Laatst gewijzigd door Xenophon : 16 mei 2010 om 13:22.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 13:23   #23
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
jij bent goed, die mensen zitten opgesloten en er is geen strafdossier tegen hen.

Die moeten dus opgesloten blijven en dan voor de rechtbank komen zonder dossier?

Op basis van wat moet de rechter die mensen dan veroordelen, en op welke beschuldiging?

Moet de rechter dan met de teerlingen werpen ofzo om te zien van wat die mensen beschuldigt zijn?

*als ik zeven gooi dan zijn jullie drugdealers, als ik acht gooi dan zijn jullie bankrovers...
Goed lezen wat ik zeg.
Dus neen, dat zeg ik allemaal niet. Dat maak jij er weer van.

Laatst gewijzigd door illwill : 16 mei 2010 om 13:24.
Oud 16 mei 2010, 13:59   #24
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien er fouten worden gemaakt...corrigeer deze, punt.
Dat is ook gebeurd. Mensen werden vastgehouden zonder enig recht op verdediging en de rechter heeft die fout gecorrigeerd door ze vrij te laten.
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 14:34   #25
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Napoleon. Grondrechten en zo.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 15:35   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Spilfiguur van Albanese bende en zin helper vrijgelaten na procedurefout.

Ik stel voor dat het gerecht drie werkdagen krijgt om procedurefouten recht te trekken alvorens zware bandieten vrij te laten.

(Mocht dat niet helpen, geef ze er dan dertig)
Je bedoeld zonder twijfel; geef ze drie dagen tijd om nog wat te sjoemelen aan de dossiers zodat er absoluut geen kans op verdediging is waarschijnlijk?

Geef de werklozen eens drie dagen tijd om te bewijzen dat er geen werk is voor hun, dat zou al wat minder zijn nietwaar? (desnoods geef ze er dan dertig)

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 mei 2010 om 15:36.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 20:13   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar is de tijd van Jo Van Deurzen ?
Met een mossel als De Clerck is weer alles mogelijk !
We hebben hem niet gezien. Zit hij in Thailand ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 20:49   #28
grimbergen
Banneling

Standaard

Toch niemand verbaasd dat ze de moslimvriendjes matsen?
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 04:55   #29
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

in 't water gooien. Als ze blijven drijven zijn ze schuldig en mogen ze de brandstapel op.
Als ze verdrinken zijn ze onschuldig. Waterdicht systeem

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 10:43   #30
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je bedoeld zonder twijfel; geef ze drie dagen tijd om nog wat te sjoemelen aan de dossiers zodat er absoluut geen kans op verdediging is waarschijnlijk?

Geef de werklozen eens drie dagen tijd om te bewijzen dat er geen werk is voor hun, dat zou al wat minder zijn nietwaar? (desnoods geef ze er dan dertig)
Waar leid jij uit af dat er gesjoemeld is met de dossiers?
Oud 17 mei 2010, 10:48   #31
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Mooi dat jij je grondrechten zomaar wil afstaan, maar bij mij komt er geen agent in zonder huiszoekingsbevel. Nochtans heb ik evenmin iets te verbergen. Mijn woning is nog steeds mijn thuis. In jouw wereld mag de politie zomaar willekeurig deuren intrappen en als er dan per toeval iets gevonden wordt, rechtvaardigt dat alle onrechtmatige huiszoekingen. Ik vond deze tekst best interessant (een interview met een onderzoeksrechter):

http://www.polfed-fedpol.be/pub/arch...dossier_nl.pdf

Je hebt daar volgens mij zelfs geen schuldig verzuim voor nodig. Het tuchtrecht voorziet sancties voor magistraten die blunderen, maar in de praktijk worden die niet toegepast. In deze draad heb ik nog een aantal interessante teksten daarover gelinkt (eentje van Landuyt, eentje van procedurepleiter Hans Rieder):

http://forum.politics.be/showthread.php?p=4752648
Dat wil hij er ook niet mee zeggen. Het gaat erom dat de criminele praktijken welke gevonden worden momenteel teniet worden gedaan omwille van foutjes.
Dat men al de betrokken personen goed informeerd wat er is misgegaan...ok. Dat men alle betrokken personen hun werk dan nogmaals laat doen zodat het wel in orde is...ok.
Dat men omwille van fouten, criminelen vrijlaat...zeker NIET OK! Deze mensen hebben nog steeds aan wapenhandel gedaan, of er nu een copy van op de juiste plaats is gegaan of niet. De wapens zijn aangetroffen.

Als op jou zolder een weedplantage word aangetroffen...is deze plots nooit aanwezig geweest indien niet genoeg copy`s van jou dossier zijn gemaakt?
Oud 17 mei 2010, 11:17   #32
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
in 't water gooien. Als ze blijven drijven zijn ze schuldig en mogen ze de brandstapel op.
Als ze verdrinken zijn ze onschuldig. Waterdicht systeem
We testen uw theorie eerst op u , goed?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 11:18   #33
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Tis geen "foutje" eh schatje.
De dossiers waren nog "onderweg". No body no murder, No file no case.
Oud 17 mei 2010, 11:46   #34
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Tis geen "foutje" eh schatje.
De dossiers waren nog "onderweg". No body no murder, No file no case.
Dat kan wel zo zijn, maar nogmaals...dit is geen reden waarom je de misdaden van deze criminelen wegveegt.

Zie ik het goed? Vind jij dit een positieve zaak ofzo? Ik denk dat je anders zou reageren indien een familielid gedood word met dergelijke wapens.
Oud 17 mei 2010, 11:52   #35
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr Bekijk bericht
Ik snap eigenlijk niet
waar die huiszoekingsbevelen voor nodig zijn.
Belgische Grondwet, Titel II, artikel 15:

De woning is onschendbaar, huiszoekingen kunnen enkel in die gevallen die de wet voorschrijft.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 11:53   #36
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan wel zo zijn, maar nogmaals...dit is geen reden waarom je de misdaden van deze criminelen wegveegt.

Zie ik het goed? Vind jij dit een positieve zaak ofzo? Ik denk dat je anders zou reageren indien een familielid gedood word met dergelijke wapens.
Niet tussen de lijnen lezen. Enkel feiten tellen vr de rechter , geen emoties.
No file no case.
Of wil jij in een wereld leven waar iedereen zo maar onbeperkt kan worden vastgezet en gehouden?

Ik leende ooit ns 2500€ aan "vriend", hij tekende voor ontvangst.
Jaren later rechtbank "tekenen vr ontvangst !=gelijk aan lening. Uitspraak dag centen.

Zoals hier reeds vermeld, hoe gaat rechter(s) oordelen zonder dossier?

Laatst gewijzigd door Cdude : 17 mei 2010 om 12:11.
Oud 17 mei 2010, 11:59   #37
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat erom dat de criminele praktijken welke gevonden worden momenteel teniet worden gedaan omwille van foutjes.
Wat jij 'foutjes' noemt, is wel iets belangrijker dan een detail. Iedereen - ook een verdachte - heeft een aantal basisrechten. Die rechten dienen om het individu te beschermen tegen de willekeur van de staat. Zonder dat soort regels, bepalingen en wetten, is elk individu volkomen onderworpen aan de willekeur van die staat.

De geschiedenis heeft ons geleerd dat dat tot allerlei misbruiken leidt en om die misbruiken te vermijden en onmogelijk te maken, zijn er zeer duidelijke regels opgesteld. Zo heeft een verdachte het recht om zijn dossier in te kijken zodat hij tenminste weet waarvan hij beschuldigd wordt en zich tegen de beschuldiging kan verdedigen.
Als de rechten van de verdediging geschonden worden, dan is men terecht verplicht om de verdachten vrij te laten. Dat is - hoe paradoxaal ook - in het belang van iedereen. Het is namelijk veel belangrijker dat die regels in acht worden genomen en beschermd worden dan dat één of andere gangster al dan niet wordt vrijgelaten.

Het is natuurlijk wel belangrijk om na te gaan waar het dossier dan wél was en hoe het komt dat die fout gemaakt is. En als er duidelijke verantwoordelijken zijn voor de fout, moet men die kunnen sanctioneren. Dat spreekt.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 12:19   #38
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Niet tussen de lijnen lezen. Enkel feiten tellen vr de rechter , geen emoties.
No file no case.
Of wil jij in een wereld leven waar iedereen zo maar onbeperkt kan worden vastgezet en gehouden?

Ik leende ooit ns 2500€ aan "vriend", hij tekende voor ontvangst.
Jaren later rechtbank "tekenen vr ontvangst !=gelijk aan lening. Uitspraak dag centen.

Zoals hier reeds vermeld, hoe gaat rechter(s) oordelen zonder dossier?
Wie is er nu tussen de lijntjes aan het lezen? Je laat het eerste stukje van mijn reactie weg. Ik zeg nergens dat een rechter een uitspraak moet doen zonder dossier. Kan je even aantonen waar ik dat zeg?
Oud 17 mei 2010, 12:22   #39
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie is er nu tussen de lijntjes aan het lezen? Je laat het eerste stukje van mijn reactie weg. Ik zeg nergens dat een rechter een uitspraak moet doen zonder dossier. Kan je even aantonen waar ik dat zeg?
Ik laat niks weg.
Press quote, en alles wat je zegt komt mee, zoals nu.
Jij maakt er een "what about our children" van. En daar ga ik niet op in , nee
Oud 17 mei 2010, 12:23   #40
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat jij 'foutjes' noemt, is wel iets belangrijker dan een detail. Iedereen - ook een verdachte - heeft een aantal basisrechten. Die rechten dienen om het individu te beschermen tegen de willekeur van de staat. Zonder dat soort regels, bepalingen en wetten, is elk individu volkomen onderworpen aan de willekeur van die staat.

De geschiedenis heeft ons geleerd dat dat tot allerlei misbruiken leidt en om die misbruiken te vermijden en onmogelijk te maken, zijn er zeer duidelijke regels opgesteld. Zo heeft een verdachte het recht om zijn dossier in te kijken zodat hij tenminste weet waarvan hij beschuldigd wordt en zich tegen de beschuldiging kan verdedigen.
Als de rechten van de verdediging geschonden worden, dan is men terecht verplicht om de verdachten vrij te laten. Dat is - hoe paradoxaal ook - in het belang van iedereen. Het is namelijk veel belangrijker dat die regels in acht worden genomen en beschermd worden dan dat één of andere gangster al dan niet wordt vrijgelaten.

Het is natuurlijk wel belangrijk om na te gaan waar het dossier dan wél was en hoe het komt dat die fout gemaakt is. En als er duidelijke verantwoordelijken zijn voor de fout, moet men die kunnen sanctioneren. Dat spreekt.
Nogmaals, ik zeg nergens dat de verdachten deze rechten allemaal niet meer zouden mogen hebben. Goed lezen wat ik zeg.

Waarom is men verplicht om de verdachten vrij te laten bij procedurefouten als deze? Waarom sanctioneerd men degene niet zoals jij voorsteld welke de fouten hebben gemaakt. Waarom kan men de fouten niet rechtzetten? Het is toch niet normaal dat mensen met een oorlogsarsenaal in huis worden vrijgelaten omwille van een copy van het dossier dat niet tijdig op de juiste plek is geraakt. Vind jij dat normaal? Dit heeft niets te maken met het afnemen van rechten van de verdachte...nee dit is het rechtzetten van fouten welke altijd kunnen gebeuren.

Stel dat Dutroux omwille van zulke fouten word vrijgelaten. Terecht volgens jou? Nee, dan geld dit voor alle criminelen.

Laatst gewijzigd door illwill : 17 mei 2010 om 12:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be