Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2010, 15:59   #21
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
De verschillen tussen etniciteiten, culturen en religies wordt hier zo verschrikkelijk uitvergroot, dat het lijkt alsof wij op geen enkele manier in één land met elkaar kunnen leven. In de hele wereld vindt men gemengde bevolkingen die vreedzam naast elkaar leven.
Wij leven al honderd jaar vreedzaam samen met chinese restaurant-houders. Ook al weten we voor zeker dat ze ratten en honden in de chop-soy draaien En ongeveer 60 jaar met Polen, 50 jaar met Spanjaarden, Portugezen en Italianen. Alhoewel die laatste wel eens met hun macho-cultuur durven uitpakken, je weet wel, de eer van de familie wettigt alle middelen. En met schone Fillipinas en Iranesen en vele andere Aziaten. En al een paar honderd jaar met Joden, met wisselvallig succes weliswaar.
Wat is het verschil met andere immigranten? Dat ze geen bedreiging vormen voor onze eigen cultuur, normen en waarden. Het gaat hier dus niet om etniciteiten, culturen of religies op zich. Wel op dat wat een bedreiging vormt voor onszelf en onze manier van leven.

Citaat:
In Afrika is men al lang bezig met anti-tribalisme, waar vroeger de stam voorop stand. Zij begrepen ook dat dit het middel bij uitstek was om hen te onderwerpen en te exploiteren.
Kan je dat toch even illustreren aan de hand van Sudan, Oost-Congo, Rwanda en Uganda, Ethiopie vs Eritrea, Somalie?

Citaat:
Aan mij wordt hier gevraagd waarom ik, als Surinamer, mij druk maak over de Marokkanen die in het verdomhoekje zitten. Dit is de mentaliteit van de stokers.
Verdomhoekje?

Citaat:
Wat mij opvalt is dat hier in Nederland veel Marokkanen bij de beveiliging werken, en in het Justitie apparaat. De etniciteiten worden niet alleen geografisch van elkaar gescheiden, maar subsidies worden per 'ras' geoormerkt en in sommige bedrijfstakken domineert de ene groep en de andere weer een andere groep.
In Brussel hebben ze in de City 2 ook marokkanen MOETEN aannemen, anders werd de boel leeggeplunderd en werden de klanten voortdurend lastiggevallen. Door Marokkanen, je raadt het al.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 16:01   #22
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je hebt het nog niet door hé. Ik had het over de Europese families "hier" = in Marokko. Als er Europese families zijn in Marokko, waarom dan geen Marokkaanse in België?
Hoeveel van die Europese families blijven dan wonen in Marokko en krijgen ook kinderen die daar blijven? Het verschil is dat de Europese families in Marokko één of twee weken op vakantie gaan en er niet blijven wonen om er vervolgens de criminaliteitscijfers op te drijven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 16:24   #23
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hoeveel van die Europese families blijven dan wonen in Marokko en krijgen ook kinderen die daar blijven? Het verschil is dat de Europese families in Marokko één of twee weken op vakantie gaan en er niet blijven wonen om er vervolgens de criminaliteitscijfers op te drijven.

Deze stigmatiseringen leiden naar een effect waarbij sommige allochtonen zich gaan gedragen naar het stigma dat hun wordt opgeplakt, en zodoende de fascistjes gelijk krijgen? Het zijn dan ook vooral jongeren, meestal vallend tussen 2 culturen die dit tegengeluid geven, noem het de hormonale invloed van een verhitte opgejutte minderheidsgroep, die met voorbedachten rade geviseerd worden, zich gaan manifesteren, ik heb het in mijn uitgaanstijd meegemaakt, er is een wezenlijke kloof tussen vele migranten en autochtonen" voortgekomen uit wat hierboven geschreven is " , die zich niet zelden laat verstaan in het ontaarden van geweld.

Natuurlijk mag er kritiek gegeven worden op tekortkomingen of falingen maar het geven van die kritiek mag geen puur statement worden waarbij men zich gaat plaatsen in een elitaire positie,neerkijkend op andere rassen, subculturen en dergelijke.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 16:25   #24
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Wij leven al honderd jaar vreedzaam samen met chinese restaurant-houders. Ook al weten we voor zeker dat ze ratten en honden in de chop-soy draaien En ongeveer 60 jaar met Polen, 50 jaar met Spanjaarden, Portugezen en Italianen. Alhoewel die laatste wel eens met hun macho-cultuur durven uitpakken, je weet wel, de eer van de familie wettigt alle middelen. En met schone Fillipinas en Iranesen en vele andere Aziaten. En al een paar honderd jaar met Joden, met wisselvallig succes weliswaar.
Wat is het verschil met andere immigranten? Dat ze geen bedreiging vormen voor onze eigen cultuur, normen en waarden. Het gaat hier dus niet om etniciteiten, culturen of religies op zich. Wel op dat wat een bedreiging vormt voor onszelf en onze manier van leven.
2
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 16:28   #25
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Word ...
Oud 18 mei 2010, 16:36   #26
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Heel ons machtssysteem is crimineel , wij worden elke dag bestolen door de overheid ....maar ja dat zal ook wel de schuld van de allochtoon zijn ...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 17:41   #27
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Heel ons machtssysteem is crimineel , wij worden elke dag bestolen door de overheid ....maar ja dat zal ook wel de schuld van de allochtoon zijn ...

In Nederland daalt het criminaliteits cijfer, overweegt men de sluiting van twee jeugdgevangenissen en verhuurt men celruimte aan Beglïë, een mislukte Staat ergens in West Europa.

Hoe verhoudt zich dat ten opzichte van het beeld van een groeiende horde straattuig? Overtuigender zou zijn als men nog meer gevangenissen ging bouwen. Maar men gaat over tot sluiting.

De hype over criminaliteit en criminaliteit onder allochtonen is dus voorbij. Hij bestond alleen bij de gratie van onze publieke zenders, waar de Staat achter staat.

Als de Brusselse Politie geen fondsen krijgt om sommmige wijken te patroulleren, dan is dit het begin van het einde.

Normale burgers zouden zich nu afragen waar toch hun belastinggeld blijft. Maar niet op dit forum dat volgeschreven wordt door de agenten van de Staat, betaald om de publieke opinie te verdraaiien, een vals aanzien te geven. Die hiermee helpen een Holocaust te organiseren.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 18 mei 2010 om 17:47.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 17:45   #28
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Di Rupo
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 18:42   #29
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toevallig ben ik nu in Marokko en ik schaam mij dood: ik word hier veel beter ontvangen dan de Marokkanen in België worden ontvangen.
en geen zin om er te blijven als 't er toch zo goed is?
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 00:19   #30
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 02:02   #31
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
In Nederland daalt het criminaliteits cijfer, overweegt men de sluiting van twee jeugdgevangenissen en verhuurt men celruimte aan Beglïë, een mislukte Staat ergens in West Europa.

Hoe verhoudt zich dat ten opzichte van het beeld van een groeiende horde straattuig? Overtuigender zou zijn als men nog meer gevangenissen ging bouwen. Maar men gaat over tot sluiting.

De hype over criminaliteit en criminaliteit onder allochtonen is dus voorbij. Hij bestond alleen bij de gratie van onze publieke zenders, waar de Staat achter staat.

Als de Brusselse Politie geen fondsen krijgt om sommmige wijken te patroulleren, dan is dit het begin van het einde.

Normale burgers zouden zich nu afragen waar toch hun belastinggeld blijft. Maar niet op dit forum dat volgeschreven wordt door de agenten van de Staat, betaald om de publieke opinie te verdraaiien, een vals aanzien te geven. Die hiermee helpen een Holocaust te organiseren.
Een uitgebreid universiteit naar de waarheid van Wilders beweringen, helpen een Holocaust te organiseren?
Misdadige woorden door een , zoals gewoonlijk, struisvogelpolitiek.
Als je kon lezen had je gelezen dat het gaat over PERCENTAGES en geen cijfers.
DWZ dat het TOTALE aantal misdrijven wel kan dalen maar het PERCENTAGE gepleegd door allochtonen kan STIJGEN.
Ik begrijp dat dit concept niet voor iedereen toegankelijk is, daar moet je nl basiswiskunde voor begrijpen.
Oud 19 mei 2010, 07:23   #32
Maarschalk_Zjoekov
Partijlid

Maarschalk_Zjoekov's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toevallig ben ik nu in Marokko en ik schaam mij dood: ik word hier veel beter ontvangen dan de Marokkanen in België worden ontvangen.
Toerisme is iets helemaal anders

Facisme en racisme kan je alleen maar aanpakken door ze te begrijpen.
Maarschalk_Zjoekov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 09:29   #33
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het over Europeanen die hier de hele tijd wonen, zich weigeren te integreren, neerkijken op de lokale bevolking, de armste laag van de bevolking (de straatkinderen) genadeloos uitbuiten via pedofilienetwerken, enzovoort...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 09:41   #34
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Je kan dat racisme noemen. Maar het is een feit dat een migranten-populatie statistisch sterk afwijkt van de gemiddelde populatie van het land waar ze vandaan komen. En in België en bij uitbreiding Europa hebben we de gewoonte vooral de armoezaaiers alias fortuinzoekers aan te trekken. Terwijl ze in de USA de goed-opgeleiden proberen aan te trekken met greencards.
Dat is op de eerste plaats het probleem van de politiek in Europa. Europa heeft nooit nagedacht over haar immigratiebeleid. Er is eigenlijk geen beleid, net zoals op de meeste andere domeinen: sociaal-economisch, buitenlandse politiek, militaire zaken, ...

Europa weet niet wat het wil. L'Europe a peur de l'Europe!

En dan probeert men die angst voor zichzelf te projecteren op bepaalde bevolkingsgroepen uit de immigratie die absoluut geen bedreiging vormen. De enige bedreiging voor Europa is Europa zelf.

Citaat:
Dus: als er morgen 10.000 Belgen met een BLO getuigschrift aanspoelen in Marokko en daar een arbeidskaart gaan eisen, gaan ze daar dan ook nog zo gastvrij zijn?
In Marokko is er een genadeloze concurrentie voor hooggeschoolde jobs, dus ik denk dat ze liever de BLO'ers zien komen dan de universitairen.

Citaat:
Van Amerikanen, Hollanders, Duitsers en Engelsen kan je natuurlijk niet verwachten dat ze cultuur en waarden zouden respecteren, dat zijn begrippen die ze niet kennen
Haal Duitsers maar uit je lijstje.

Citaat:
Maar zelfs dan loop je niet in bikini en sandalen een moskee binnen. Je bent op zijn minst terughoudend om te vermijden die mensen te kwetsen, ook al ben je er dan geen sympathisant van. Dat bedoelde ik met respect.
Dat heeft niets met respect te maken. Je geraakt er gewoon niet binnen in bikini, net zoals je in Gent het Lam Gods niet in bikini zal kunnen bewonderen.

Citaat:
Ik vermoed zelfs dat je nog geen varkenscotelet hebt geëist op restaurant?
Dat eet ik niet, maar ik kan je verzekeren dat het assortiment alcoholische dranken in de supermarkt behoorlijk is. Niemand maakt daar een probleem van. Geloof wordt als een persoonlijke, intieme kwestie gezien.

Citaat:
Die wens ik met alle plezier een tiental jaartjes in een Marokkaanse gevangenis toe. Schijnt daar iets meer als 'straf' bedoeld te zijn dan onze Belgische viersterrenhotels.
Ik wens hen dat ook toe. Spijtig genoeg komen zij er altijd met twee jaar voorwaardelijk van af. Je ziet: exact dezelfde fenomenen waarmee wij in maffia-België mee kampen. Eigenlijk verschillen we nauwelijks van elkaar, of je dat nu wil zien of niet.

Citaat:
Alle Vlamingen spreken met plezier Engels, Spaans, Duits als ze zien dat je buitenlander bent. Ondanks de loodzware geschiedenis van kolonisatie door Spanje en Oostenrijk.
Dat is flauwekul. Dat waren personele unies, geen kolonisatie. Kolonisatie betekent dat je in je eigen land behandeld wordt als een rechteloos iemand, dat een kolonist je straffeloos mag vermoorden, dat in je dorpen alle mannen systematisch worden vermoord, de vrouwen verkracht, enzovoort. Begrijp je wat dit betekent, of wil je het niet begrijpen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 19 mei 2010, 09:46   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het over Europeanen die hier de hele tijd wonen, zich weigeren te integreren, neerkijken op de lokale bevolking, de armste laag van de bevolking (de straatkinderen) genadeloos uitbuiten via pedofilienetwerken, enzovoort...
Ja, dat zullen er nog al veel zijn ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 09:49   #36
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat zullen er nog al veel zijn ...
Te veel.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 19 mei 2010, 10:48   #37
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
"hier" ?
Oud 19 mei 2010, 12:25   #38
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht

http://www.depers.nl/binnenland/4795...-verdacht.html

Benieuwd hoe Artisjokse zich hier gaat uitwringen als een slak waar zout is op gestrooid
Heb jij nu al dit rapport ontdekt.
Dat werd hier al eerder aangehaald.

7 juni 2009 :
http://forum.politics.be/showthread....11#post4152811

Waaruit zou ik me moeten wringen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 12:34   #39
artisjok
Banneling

Standaard

Dat wisten we al lang.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=123883
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 13:00   #40
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
"hier" ?
Ik schreef al verschillende keren dat ik op reis was in Marokko...

Het analfabetisme op dit forum neemt toe.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be