![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lollig vind ik het niet bepaald, alleszins: 't zijn de risico's van 't vak.
Ik mag hopen dat het beest dood was toen hij dit deed: Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 23 mei 2010 om 16:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat wel lollig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn eerste gedacht, het verschil tussen voor en tegenstanders van het stierengevecht, leedvermaak.
Als de stier gewond raakt hebben de voorstanders daar geen leedvermaak mee. Als een mens gewond raakt dan hebben de tegenstanders daar leedvermaak bij. Dolle pret, lollig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Maar je vergelijking van de verfoeilijke daden van de torero's die doden om plezier, vergelijken met de industriële veehouderij is bijzonder zwaar overdreven en tonen aan dat je in feite niet veel kennis hebt over de gang van zaken in de veehouderijen. Ik heb al de kans gehad vaak op veehouderijen en boerderijen te vertoeven (een goede vriend is zoon van een veehouder, en die houdt van zijn beestjes) en kan je zeggen dat die beesten daar niet mishandeld worden om het plezier. Ze worden niet mishandeld.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die mens zal daar fameus van afzien.
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Als je met stieren wil 'vechten', weet je dat je risico loopt. Die kerel heeft misschien niet gekregen wat hij verdiende, maar wél wat hij gezocht heeft.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schadenfreude is totaal belachelijk, net als triomfantelijk overwinningsgejoel als het de stier is die in het zand bijt, zoals in +99% van de gevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() zo heb je het mooi verwoord.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Kortom, de torero krijgt eens een koekje van eigen deeg. Ja ik vind dat wel lollig. Jouw hart bloedt ongetwijfeld voor de agressor, niet voor het echte slachtoffer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is niet in Spanje maar in Mexico.
Geen enkel dier, behalve sommige mensen dan, verdient het om zo te sterven. Zijn nare beelden, U bent gewaarschuwd. http://www.youtube.com/watch?v=trKai...eature=related |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Neen, over ethiek. Meer bepaald over de vraag in welke mate dierenleed aanvaardbaar is voor menselijk welzijn. Dat stuk vlees dat op uw bord ligt is ook gedood, zij het met minder spectakel errond. Hetzelfde gaat op voor de betonnering van half Vlaanderen en de inkrimpende of totaal verdwenen habitat van een hele reeks dieren, de gevolgen van waterverontreiniging (al is die de laatste decennia sterk teruggelopen), luchtverontreiniging,... In al die gevallen waar je een menselijke voetafdruk terugvindt maken we een afweging (of zouden we er eentje moeten maken) tussen dierenwelzijn en menselijk welzijn. Dat betekent niet dat je geen vlees kan of mag eten, dat je geen roet mag uitstoten,... Het betekent wel dat je de hypocrisie achterwege mag laten waarbij je enkel omkijkt naar de directe gevolgen van je handelen voor dat dierenwelzijn, en de indirecte gevolgen negeert.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 24 mei 2010 om 10:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Dieren eten dieren, zo simpel is het. Het feit dat wij dieren doden om te eten is bijgvolg de natuur zelve, en voor mij is er geen vuiltje aan de lucht. Ik ben wel voorstander van het zo humaan mogelijk kweken van dieren en het zo pijnloos en humaan mogelijk slachten van dieren. Ik wil daar probleemloos ook meer voor betalen. Dieren martelen en doden voor het amusement - want dat is het uiteindelijk - is een brug te ver, en heeft niets te maken met al dan niet vleeseten of de betonnering van half vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijns inziens is het zelfs héél simpel te kiezen in plaats van het dier. Je kiest namelijk voor een goed leven en een pijnloze dood. Zo eenvoudig is dat. Die Spanjaard zal misschien wel denken dat er een en ander gecompenseerd wordt door de ongelukkige stier een goed leven te geven vóór hij op een gruwelijke, langzame en pijnlijke wijze vermoord wordt, maar hij sust daarmee alleen zijn eigen geweten (en blijkbaar ook het jouwe). Het is niet omdat dieren in de industriële veehouderij een onwaardig bestaan leiden om daarna een pijnloze dood te sterven, dat het leed van de stieren in de arena wordt goedgemaakt. Dieren moeten ALTIJD goed behandeld worden. Veel meer essentie is er niet in dat ethische thema.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Het echte slachtoffer zijn de stieren, waarvan vele tienduizenden per jaar een glorierijke dood sterven (uiteraard eerst gedrogeerd, zo een dier zou eens over al zijn zintuigen kunnen beschikken).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw onderscheid tussen dieren doden 'voor het amusement' en dieren doden 'om te eten' is overigens erg vaag. Valt het levend koken van een kreeft nog onder 'eten', of heeft dat meer van doen met onze keuken- en eetcultuur? Voor zover ik weet koken dieren hun maaltijden niet levend.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 24 mei 2010 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |