Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2010, 10:11   #21
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Als het er op aankomt? Wat wil je daarmee zeggen? dat je tegen die mensen hun schenen kunt blijven schoppen zonder dat ze tegenspraak leveren?

Nu ga je datgene waar mensen als ik constant voor waarschuwen = polarisatie, nog op hen afschuiven of zo????

NOGMAALS!!!! DE DISCRIMINATIE VAN MOSLIMS ZORGT VOOR POLARISATIE EN ZAL VOOR MEER EXTREMISME ZORGEN!!!!!!!!!!!

morgen staan hier weer enkele idioten te zeggen: "kijk ze groeperingen zich"
Een paar duidelijke voorbeelden:
- als een ambulancier of een werknemer van een ziekenhuis niet meteen
naar de "pijpen van" danst, gaan de "poppen" aan het dansen...
- als er is eentje wordt opgepakt wegens "vandalisme" wordt soms wel eens een politiebureautje "verbouwd" (cfr Brussel)

Vaak meegemaakt op het werk dat als er een probleem was met één moslim of moslima,
en er eens sprake was van sancties ofzo, de hele zooi meteen ging amok maken.
Ze kwamen er gewoonlijk nog mee weg ook.

De meeste van die lui hebben totaal geen respect voor de samenleving.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 28 mei 2010 om 10:16.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 10:15   #22
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

je dacht toch niet dat die kleine eensgezindheid hier op het forum van een groepje rechtselingen het hele land vertegenwoordigt?

Er zijn genoeg Vlamingen die of binnen de familie, of binnen de vriendenkring of binnen de kinderen hun vriendenkring moslims kennen, waardoor ze hebben leren nuanceren en objectief te beoordelen.

Die extremistische rechtselingen die enkel 1 beeld kennen, geen moslims kennen, welke alle grip op de realiteit zijn verloren en uit hun dak gaan wanneer een extreme tegengroep eens iets zegt, zijn jammer genoeg gedoemd tot een leven vol vragen en onbegrip...om medelijden mee te hebben eigen. Maar bon, ze doen het zichzelf aan
U stelt dus dat mensen die (veel) met moslims in contact komen niet kunnen vinden dat het merendeel van de moslims hun overtuigingen strookt met de Westerse manier van denken?
En dat samenleven met deze totaal andere cultuur haast onmogelijk is?

Laatst gewijzigd door plakker : 28 mei 2010 om 10:16.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 11:13   #23
NOEKIE
Schepen

Standaard

Samenleven met moslims gaat niet. Ze zullen hun wil doordrijven anders oorlog. Altijd toegeven om de rust te bewaren geeft aanleiding dat ze de boel overnemen.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 15:54   #24
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
En sorry, de onverdraagzaamheid kom tegenwoordig meer uit het moslim kamp dan ons kamp;
Deze mentaliteit zorgt voor alle problemen. Eens je hier vanaf leert stappen, zal het al veel beter gaan.

En ik zou het enorm, ECHT ENORM appreciëren als je stopt met "het ons" kamp te gebruiken, ik en vele andere niet moslims (Vlamingen) behoren niet tot die "ons kamp". Wij kunnen heel erg goed omgaan met moslims, onze kinderen gaan goed met elkaar om en wij hebben hele goede moslim collegas, werknemers en moslim werkgevers. Dus hou aub dat arrogante woordgebruik voor jezelf.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 15:57   #25
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Een paar duidelijke voorbeelden:
- als een ambulancier of een werknemer van een ziekenhuis niet meteen
naar de "pijpen van" danst, gaan de "poppen" aan het dansen...
- als er is eentje wordt opgepakt wegens "vandalisme" wordt soms wel eens een politiebureautje "verbouwd" (cfr Brussel)

Vaak meegemaakt op het werk dat als er een probleem was met één moslim of moslima,
en er eens sprake was van sancties ofzo, de hele zooi meteen ging amok maken.
Ze kwamen er gewoonlijk nog mee weg ook.

De meeste van die lui hebben totaal geen respect voor de samenleving.
Wat voor absurde argumentatie is dat? Wil je dat ik alle fouten van niet moslims hier nu ook ga posten en alle Vlamingen als dusdanig afschilderen?? Je hebt probleemwijken en probleemgevallen, maar je hebt hebt meer dan een half miljoen moslims in Belgie, besef je hoe dom het is om hen allen over dezelfde kam te gaan scheren door bepaalde sociale probleem situaties???
Oud 28 mei 2010, 15:59   #26
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
U stelt dus dat mensen die (veel) met moslims in contact komen niet kunnen vinden dat het merendeel van de moslims hun overtuigingen strookt met de Westerse manier van denken?
En dat samenleven met deze totaal andere cultuur haast onmogelijk is?
Je hebt 3rde tot 4de generatie BELGISCHE moslims, Vlamingen! geboren en opgegroeid in Belgie, over welke cultuur heb jij het in Godsnaam??? Er is een cultuur gecreerd in belgie voor 2de-rangs belgen...en zo spreek jij ze ook aan, je schildert ze zo af, behandelt ze als 2de rangs op de werkvloer of in de klas. Schaam je dood voor zo'n mentaliteit!!
Oud 28 mei 2010, 15:59   #27
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat voor absurde argumentatie is dat? Wil je dat ik alle fouten van niet moslims hier nu ook ga posten en alle Vlamingen als dusdanig afschilderen?? Je hebt probleemwijken en probleemgevallen, maar je hebt hebt meer dan een half miljoen moslims in Belgie, besef je hoe dom het is om hen allen over dezelfde kam te gaan scheren door bepaalde sociale probleem situaties???
Neem nog een pilleke en slaap rustig verder.
U zult op een gegeven moment wel gewekt worden.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 28 mei 2010 om 16:00.
Oud 28 mei 2010, 16:07   #28
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Neem nog een pilleke en slaap rustig verder.
U zult op een gegeven moment wel gewekt worden.
Idd, dit gaat zeker en vast ontploffen. Dat staat vast, je zal die mensen niet zomaar blijven tegen de schenen schoppen. Jouw polariserend gedrag zal uiteindelijk ertoe leiden dat die half miljoen andere moslims gaan zeggen "GENOEG"! en ik kan je garanderen dat ze niet zoals vele laffe vlaminge welke hun buurman zien ineengeslagen worden op straat en niet ingrijpen, zullen reageren maar het voor elkaar opnemen. Dan pas zit je idd met een serieus probleem...

Mensen als jij houden beter gewoon hun mond, jullie berokkenen veel kwaad!
Oud 28 mei 2010, 16:12   #29
plakker
Minister

Standaard

dreigt uit een Antwerps buurthuis... Betaald met ons geld, ja!
Ge moogt blij zijn dat ge in de droogte kan zitten dreigen!
Oud 28 mei 2010, 16:36   #30
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
dreigt uit een Antwerps buurthuis... Betaald met ons geld, ja!
Ge moogt blij zijn dat ge in de droogte kan zitten dreigen!
Maar om belasting te laten betalen zijn ze wel goed genoeg? Dacht je dat een half miljoen moslims geen rechten verkrijgen als ze bijdragen aan de staatkas? hoe hypocriet kan je zijn?
Oud 28 mei 2010, 16:51   #31
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Je hebt 3rde tot 4de generatie BELGISCHE moslims, Vlamingen! geboren en opgegroeid in Belgie, over welke cultuur heb jij het in Godsnaam??? Er is een cultuur gecreerd in belgie voor 2de-rangs belgen...en zo spreek jij ze ook aan, je schildert ze zo af, behandelt ze als 2de rangs op de werkvloer of in de klas. Schaam je dood voor zo'n mentaliteit!!
Ik heb een beter idee, schaam jij je maar in mijn plaats, dan zal ik me voelen hoe ik me wil voelen.
Oud 28 mei 2010, 17:20   #32
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Idd, dit gaat zeker en vast ontploffen. Dat staat vast, je zal die mensen niet zomaar blijven tegen de schenen schoppen. Jouw polariserend gedrag zal uiteindelijk ertoe leiden dat die half miljoen andere moslims gaan zeggen "GENOEG"! en ik kan je garanderen dat ze niet zoals vele laffe vlaminge welke hun buurman zien ineengeslagen worden op straat en niet ingrijpen, zullen reageren maar het voor elkaar opnemen. Dan pas zit je idd met een serieus probleem...

Ik houd mijn mond niet, maar ik probeer er wel voor te zorgen om zoals u het zo fijn uitdrukt
niet "in elkaar geslagen te worden" door een bende arrogante raddraaiers.
(Alleen durven en kunnen ze het niet, ook u geeft dat toe.)

Gewoon werk gaan zoeken zoals mijn moslimakennis-zonder-hoefddoekje.
Zij is al vaker ontslagen en vindt telkens in no time werk.
Als iedereen zich gedroeg zoals mijn kennis, zouden er veel minder problemen zijn.
Met de Islam en met de Moslims.
Maar dat is een utopie.
Ze geeft overigens zonder problemen toe dat haar land/geloofsgenoten uit bv het Rif,
hier komen profiteren, en ALLEEN om te profiteren.

En neem nu eindelijk uw pilleke want u klinkt behoorlijk opgefokt.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 28 mei 2010 om 17:30.
Oud 28 mei 2010, 17:34   #33
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze mentaliteit zorgt voor alle problemen. Eens je hier vanaf leert stappen, zal het al veel beter gaan.

En ik zou het enorm, ECHT ENORM appreciëren als je stopt met "het ons" kamp te gebruiken, ik en vele andere niet moslims (Vlamingen) behoren niet tot die "ons kamp". Wij kunnen heel erg goed omgaan met moslims, onze kinderen gaan goed met elkaar om en wij hebben hele goede moslim collegas, werknemers en moslim werkgevers. Dus hou aub dat arrogante woordgebruik voor jezelf.
Och jong ik zeg toch ook dat ze lang niet allemaal hetzelfde zijn; ik heb ook met "goeie" moslims samengewerkt en vele kinderen kunnen met elkaar wel goed omgaan,... Echter die paar of reeds talrijke voorbeelden heb je al altijd gehad maar staan nog steeds in de overschaduwing van de andere zijde.
Jij zoals vele andere willen de problemen gewoon niet zien en haalt voorgaande aan om het goed te praten.

Dacht dat ik duidelijk was: de HUIDIGE situatie is dat personen van allochtone afkomst (inwijkelingen en Belgen geliijk) met islamitische geloofsovertuiging het grootste deel van de verantwoordelijkheid hebben door hun manier van denken en handelen. En JA de fundamentalisten an sich is maaar een kleine(re) groep binnen die moslim gemeenschap maar keer op keer trekken ze toch de andere moslims mee. DAT is gewoon zo.
En als jij(en anderen) nu ook eens tussen de regels leest en zich niet altijd persoonlijk aangevallen voelt (ons kamp = de meerderheid van vlamingen of belgen) dan gaat het ook al beter!

Blijf het trouwens tot vervelens toe herhalen want het dringt toch niet door:
De pot verwijt de ketel uitspraken, die moet je trachten te laten. Vaak is het makkelijk andere te verwijten wat men zelf verkeerd of fout doet he! Hier is dat weer van toepassing zoals het hier op het forum meestal uitdraait spijtig genoeg.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 17:39   #34
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar om belasting te laten betalen zijn ze wel goed genoeg? Dacht je dat een half miljoen moslims geen rechten verkrijgen als ze bijdragen aan de staatkas? hoe hypocriet kan je zijn?
Hoe dragen zij bij als MEER DAN DE HELFT leeft van een uitkering?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 17:41   #35
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Mond houden en bukken? Mocht ik nu een vrouw zijn ...but I think not.
NEVER , NOOIT, JAMAIS !!! Probleem benoemen is de 1ste stap naar de oplossing.
Oud 28 mei 2010, 17:52   #36
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nomade Bekijk bericht
En steeds minder mensen (of moslims) beginnen ook de media nog ernstig te nemen.

Op donderdag 13 mei (Hemelvaart) werd er een lezing in zaal Elckerlyck op de Frankrijklei georganiseerd.

Ik ken persoonlijk iemand die er met z'n moeder naar is geweest, er was ook een Nederlandse tolk, en hij heeft wonder boven wonder geen "dreigende" taal gehoord. Er werd vooral gesproken over trouwen, e.d.

Maar hoe komt deze lezing nu in de krant: 750 moslims voor 'extremistische' prediker die niet opdaagt

One starts to wonder...
Inderdaad, ik was die dag actief bij Al mawada. Het was gewoon een geslaagde dag. Wie die lezingen wilt beluisteren, die werden opgenomen op dvd.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 17:57   #37
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Inderdaad, ik was die dag actief bij Al mawada. Het was gewoon een geslaagde dag. Wie die lezingen wilt beluisteren, die werden opgenomen op dvd.
Citaat:
Mijn keuze om Mohammed de lijst van 's werelds meest invloedrijke personen aan te voeren, zal wellicht enkele lezers verbazen of door sommigen in twijfel worden getrokken. Maar hij was de enige man in de geschiedenis die buitengewoon succesvol was op zowel werelds als religieus gebied. Het is aannemelijk dat de invloed van Mohammed op de Islam groter was dan de gecombineerde invloed van Jezus en St. Paul op het christendom. Het is deze ongeëvenaarde combinatie van het wereldse en het religieuze aspect, welke naar mijn mening Mohammed het recht geeft beschouwd te worden als meest invloedrijke individu in de menselijke geschiedenis."
Invloedrijk, maar hoe?
The bastard succeeds to piss me of 2000 year after his death.

Citaat:
We willen de overlevering van de Profeet(vrede zij met hem) waarin Hij zegt: "De beste onder jullie is degene die het meeste van nut is voor de mensheid” in praktijk brengen.
Nice words ....daden?

Laatst gewijzigd door Cdude : 28 mei 2010 om 17:59.
Oud 28 mei 2010, 17:58   #38
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Invloedrijk, maar hoe?
The bastard succeeds to piss me of 2000 year after his death.
Jij had gewoon aanwezig moeten zijn.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 18:03   #39
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jij had gewoon aanwezig moeten zijn.
Voor het lekker eten?

Ik HAAT religie van de fundi gristen tot de haatbaard moslims.
It's all a waiste of time and resources.
Ik heb dat niet nodig om met mn medemens om te gaan.
Een simpele regel is voldoende

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Golden_Rule
Oud 28 mei 2010, 18:05   #40
Cdude
Banneling

Standaard

Ik had kunnen komen op de Anasheed awards.
Damn, dat ik dat gemist heb.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be