Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Is de verkiezingscampagne spannend?
ja 16 34,78%
nee 30 65,22%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 27 mei 2010, 21:45   #21
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Maar hebt u het recht dat te doen? Wat zeggen de spelregels?
ik heb het regelboekje nog niet ontvangen
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 27 mei 2010, 22:06   #22
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
k'heb nog altijd mijne oproepingsbrief om te gaan stemmen niet gekregen...

ni in t'frans

ni in t'vlaams...

dus welke verkiezingen ????????? in BHV..... gaat alles een beetje trager dan elders zeker ??
Die van mij moeten ze niet eens opsturen!
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 27 mei 2010, 23:08   #23
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Dus de Vlamingen moet blij zijn dat er nog een franstalige TV is , zodat ze nog een beetje op de hoogte blijven en mee kunnen doen.
Ja, La une is voor ons, Vlamingen "interessant". Ik verkneukel mij iedere keer dat ik hoor en zie hoe de franstaligen telkens méér schrik krijgen.
Als ze op 13 juni de uitslag v. Vlaanderen horen, doen ze gegarandeerd in hun broek !
Boduo is offline  
Oud 28 mei 2010, 00:14   #24
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Neen,niet spannend. Zoals een rit in de tour de France.
Maar de finale over 3 cols buiten categorie zal vuurwerk opleveren.

Col 1/ de uitslag zal Noord en Zuid nog verder uit elkaar drijven
Col 2/ processen voor het gerecht of de verkiezingen geldig waren.
Col 3/ een regering vormen met het melkzuur nog in de benen van col 2 en 3.

Moge de “gele” trui van Vlaanderen de rit winst halen.
Ritwinst is niet zo belangrijk: klassemant en eindoverwinnaar, DAT is het doel
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 28 mei 2010, 01:08   #25
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

De verkiezingscampagne beperkt zich tot simplistische fotootjes met telkens een Belgische vlag erop. La manipulation du peuple, zingt Urbanus in één van zijn liedjes. Een andere inhoud zie ik niet in deze verkiezingscampagne.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 28 mei 2010, 01:37   #26
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
We weten al wie gaat winnen, het is alleen de vraag wat voor een deuk de media de komende weken nog kan maken in dat resultaat. Alle hens zijn in elk geval aan dek.
Niet te vlug overtuigd zijn van het komende resultaat van de verkiezingen. Voor de verkiezingen van 13 juni 1999 waren de peilingen eind mei nog gunstig voor een overwinning van Dehaene en een verderzetten van de toenmalige roomsrode coalitie, die België in de Euro had binnengeleid... Toen hadden Blauwgroen van Slangen, Verhofstadt en Vogels nog de dioxinecrisis in petto...
Pol is offline  
Oud 28 mei 2010, 07:41   #27
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Niks spannend. Je hebt ook maar een beperkte keuze.
Met zoveel partijen?
En met zo'n grote staatsschuld?
Sidharta is offline  
Oud 3 juni 2010, 12:12   #28
mdf
Banneling

Standaard

enigzins wel , t'is erop of eronder voor Vlaanderen
mdf is offline  
Oud 3 juni 2010, 12:43   #29
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Met zoveel partijen?
En met zo'n grote staatsschuld?
Pajoske bedoelt dat hij niet op de 'eigen Franstalig volk eerst'-partijen kan stemmen.
Zwartengeel is offline  
Oud 3 juni 2010, 13:01   #30
grhluna
Burgemeester

Standaard

ik heb twee uniformen reeds in mijn kast een chinees en een amerikaans
您的朋友 i'm your buddy
grhluna is offline  
Oud 3 juni 2010, 13:04   #31
grhluna
Burgemeester

Standaard

ik heb ook al een cdspeler klaar om de internationale te spelen en een zonnebril gekocht
om het hemelse atoomlicht te aanschouwen
grhluna is offline  
Oud 3 juni 2010, 13:16   #32
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Is de campagne eigenlijk al begonnen? Ik heb daar nog maar weinig van gemerkt. En dat is maar goed ook, in feite.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 3 juni 2010, 14:19   #33
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Heel spannend - dit kan wel de laatste keer zijn dat we federale verkiezingen hebben (kans is wel niet zo groot). En hoe 'monsterlijk' de score van de N-VA uiteindelijk wordt...
Salvadorii is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:17   #34
pca
Vreemdeling

pca's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar pca
Standaard ik kijk alvast

om te weten aan wie ik mijn belastingsgeld mag geven.
Betalen moet ik toch
pca is offline  
Oud 3 juni 2010, 18:02   #35
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
We weten al wie gaat winnen, het is alleen de vraag wat voor een deuk de media de komende weken nog kan maken in dat resultaat. Alle hens zijn in elk geval aan dek.
't was een goede zet van Bart om Jowelleke in te huren om voor hem de propaganda-campagne te voeren
fonne is offline  
Oud 6 juni 2010, 15:15   #36
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Pajoske bedoelt dat hij niet op de 'eigen Franstalig volk eerst'-partijen kan stemmen.
En zo doen de "eigen Franstalig volk eerst" partijen hun campagne. Met geld uit de gemeentekas, vanzelfsprekend.

des Gnawas payés par la commune battent le pavé pour le PS �* Molenbeek/

Molenbeek dat is de gemeente van die sos die met communautaire atoombommen ging rondgooien.
fonne is offline  
Oud 6 juni 2010, 15:26   #37
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Deze middag was er een geanimeerd debat in "Wakker op zondag" op ATV. Alle partijen vertegenwoordigd en er werd flink wat ruzie gemaakt, Inge Vervotte trok bleek weg op een gegeven moment en Almaci moet gaan oppassen of ze krijgt een misval voor de 13de.
Maar in 't algemeen vond ik dat ze geen van allen echt nieuws te vertellen hadden, veel gegoochel met cijfers, ja. Iemand gaat ergens 2.000.000.000 halen, iemand tovert 125.000 jobs uit zijn hoed ... enfin, 't is iedere keer dezelfde niet te geloven zever.
Wat de splitsing, het confederalisme of wat dan ook betreft, vind ik dat zelfs N-VA maar weinig te vertellen heeft.
Oud 6 juni 2010, 15:41   #38
EddyBal

Standaard

Niet echt koosjer. NIET toegestaan. Zal gevolgen krijgen. Toch straf dat die Franstalige burgemeesters op Vlaamse grond overal maar de wet breken.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 juni 2010, 15:44   #39
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Deze middag was er een geanimeerd debat in "Wakker op zondag" op ATV. Alle partijen vertegenwoordigd en er werd flink wat ruzie gemaakt, Inge Vervotte trok bleek weg op een gegeven moment en Almaci moet gaan oppassen of ze krijgt een misval voor de 13de.
Maar in 't algemeen vond ik dat ze geen van allen echt nieuws te vertellen hadden, veel gegoochel met cijfers, ja. Iemand gaat ergens 2.000.000.000 halen, iemand tovert 125.000 jobs uit zijn hoed ... enfin, 't is iedere keer dezelfde niet te geloven zever.
Wat de splitsing, het confederalisme of wat dan ook betreft, vind ik dat zelfs N-VA maar weinig te vertellen heeft.
Hij mocht er niet over aan het woord komen. Werd volledig overroepen door Almaci, die ni eens weet wat links of rechts is, en zeer verbolgen over het feit dat ze een minipartij blijven en de NVA zo groot wordt. Toen ze eindelijk haar klep hield was de tijd voor Jan Jambon om...
EddyBal is offline  
Oud 6 juni 2010, 16:35   #40
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Kan ik dat ergens online bekijken?
Gwyndion is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be