Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2010, 12:34   #21
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Zoek zelf maar hoor.

Opnieuw, toon jij mij eens iets. Hetgeen ik toonde is beter dan niks. Er wordt gewoon niet veel gedaan omtrent het onderwerp.

Fred.
ik heb de door jouw gelinkte site doorgelezen en er mijn mening over gegeven. als jij beweert dat er ook meer wetenschappelijke diepgang te vinden is, zou ik het handig vinden als je me ook daar naar linkt. zelf heb ik die namelijk niet gevonden.

ergens hierboven linkte ik naar de wikipedia-pagina over BDE. daar staat vrij veel informatie over echt wetenschappelijk onderzoek dat naar BDE werd gedaan. er wordt dus echt wel redelijk wat 'gedaan omtrent het onderwerp'. jammer voor de believers, is het resultaat daarvan niet altijd wat zij zouden willen.

vrede,

redwasp
Oud 31 mei 2010, 12:36   #22
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Alé Fred.
Nu hoor je het eens van een ander eh
Een Atheïst die een Moslim gelijk geeft als het hem uit komt.
Dat hadden we hier nog niet meegemaakt.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 12:40   #23
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoek zelf maar hoor.
Met bidden kreeg jij toch alles?

Citaat:
Opnieuw, toon jij mij eens iets. Hetgeen ik toonde is beter dan niks. Er wordt gewoon niet veel gedaan omtrent het onderwerp.
Ahaaa, dus die "40.000 hits" is allemaal gezever en zéker geen bewijzen.

Laatst gewijzigd door Cdude : 31 mei 2010 om 12:40.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 12:43   #24
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Fred.
Te verwachten reactie van iemand met bekrompen zicht op de wereld.
Voor jou is alles de wereld dus zwart/wit => Hij is moslim dus ik KAN niet met één bepaald punt akkoord zijn
Oud 31 mei 2010, 12:43   #25
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
ergens hierboven linkte ik naar de wikipedia-pagina over BDE. daar staat vrij veel informatie over echt wetenschappelijk onderzoek dat naar BDE werd gedaan. er wordt dus echt wel redelijk wat 'gedaan omtrent het onderwerp'. jammer voor de believers, is het resultaat daarvan niet altijd wat zij zouden willen.
Op die Wiki pagina staat niks noemenswaardigs. Er staan zelfs halve leugens. Men beweert BDE kunstmatig op te kunnen wekken maar dat is helemaal niet zo.. Wie echt een diepgaande BDE heeft, ontmoet een wezen van licht. Dat wezen laat je je eigen leven zien en er worden morele besluiten getrokken. Door jezelf, niet door het wezen. Dit is zo diepgaand dat je dit je leven lang meedraagt. Men wekt dit niet zomaar op met een paar elektroden op je kop hoor.

Fred.
Oud 31 mei 2010, 12:44   #26
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Het is al meerdere malen gebeurd dat er zaken gezien werden toen men buiten het lichaam zweefde als gevolg van een NDE. Alleen is dat niet gebeurt onder gecontroleerde omstandigheden zoals nu en kunnen skeptici het in twijfel trekken.

Het is te hopen dat dit onderzoek wat resultaat oplevert. Maar dan nog, de echte sceptici zullen blijven beweren dat er het wel iets anders is, desnoods zeuren.
Mocht er mogelijk bewijs worden geleverd is dit wereldschokkend nieuws en zal dit UITVOERIG onderzocht worden.
Oud 31 mei 2010, 12:45   #27
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
dat is wat ik zo leuk vind aan wetenschap. om het even hoe je levenswijze of religie in mekaar zit, de feiten zijn voor iedereen dezelfde. onderzoek geeft ons inzicht in die feiten waarna we het lekker met mekaar eens kunnen zijn.

als je je aan de spelregels houdt (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschappelijke_methode ) mag je gerust meedoen hoor.

vrede,

redwasp
Oud 31 mei 2010, 12:47   #28
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Op die Wiki pagina staat niks noemenswaardigs. Er staan zelfs halve leugens. Men beweert BDE kunstmatig op te kunnen wekken maar dat is helemaal niet zo.. Wie echt een diepgaande BDE heeft, ontmoet een wezen van licht. Dat wezen laat je je eigen leven zien en er worden morele besluiten getrokken. Door jezelf, niet door het wezen. Dit is zo diepgaand dat je dit je leven lang meedraagt. Men wekt dit niet zomaar op met een paar elektroden op je kop hoor.

Fred.
Whahahah, die Fred toch. Ook cocoon gezien?

Diepgaande? Er is een klassificatiesysteem en een scenario voorzien? Hoe wetenschappelijk.
Oud 31 mei 2010, 12:48   #29
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Voor jou is alles de wereld dus zwart/wit => Hij is moslim dus ik KAN niet met één bepaald punt akkoord zijn
Volgens jouw logica kan dit niet, neen. Want gelovigen zijn allemaal achterlijke idioten volgens jou.

Fred.
Oud 31 mei 2010, 12:50   #30
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
dat is wat ik zo leuk vind aan wetenschap. om het even hoe je levenswijze of religie in mekaar zit, de feiten zijn voor iedereen dezelfde.
Ik zal eens gokken zie. Een BDE getuige vertelt zaken die niet overeenkomen met je geloof. Dat witte licht en zo.

Fred.
Oud 31 mei 2010, 12:51   #31
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
en toch doen ze het. slimme jongens toch he, die wetenschappers.

het zogenaamde lichtwezen waar jij naar verwijst blijkt(als je er echt wetenschappelijke literatuur op naleest) maar in een klein percentage van de BDE voor te komen. alleen wie zijn voeten veegt aan de meeste elementaire regels van de statistiek komt uiteindelijk tot de min of meer vaste schema's waar BDE-believers steeds mee zwaaien.

trouwens, dat lichtwezen waar jij het over hebt verschilt van cultuur tot cultuur en voldoet meestal perfect aan de verwachtingen die de persoon binnen zijn religieuze traditie aangekweekt heeft.

vrede,

redwasp
Oud 31 mei 2010, 12:58   #32
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Ik zal eens gokken zie. Een BDE getuige vertelt zaken die niet overeenkomen met je geloof. Dat witte licht en zo.
ik wil hier niet uitweiden over het (methodologisch nochtans heel belangrijke) verschil tussen anekdotiek en systematische gegevens uit herhaalbare experimenten. misschien moet je daar zelf eens een en ander over lezen.

wat het witte licht betreft: ik vraag me af of jij even braaf bent als ik. ik heb de door jouw gelinkte pagina helemaal doorgelezen voor ik er mijn mening over gaf. heb jij het door mij gelinkte artikel van naninga (www.skepsis.nl/bde.html) ook gelezen? daar staat namelijk een vrij wetenschappelijke theorie beschreven die dat witte licht vrij goed kan verklaren.

vrede,

redwasp
Oud 31 mei 2010, 13:05   #33
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Fred.
Fred en de wetenschap ....hij snapt het ECHT niet eh.
Vertelseltjes kunnen wel AANvullende info geven maar zijn géén bewijzen Fred.
Hoe graag je het ook zou willen
Oud 31 mei 2010, 13:10   #34
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens jouw logica kan dit niet, neen. Want gelovigen zijn allemaal achterlijke idioten volgens jou.
Fred.
Uitzonderingen bevestigen de regel en Wasp heeft me reeds een uitgebreide uitleg gegeven toen ik hem vroeg naar zijn "geloof".
Het verschil met JOU is dat hij, tot op zeker punt waar ik dan ook KEIhard bots, open staat en vooral KENNIS heeft voor de wetenschap.

OOk jou verteld ik reeds dat ik geen problemen heb met domme mensen zolang ze maar willen leren.
Jij gaf hier reeds toe, niets te lezen (wegens tijdgebrek) wat je meningen over de meeste zaken hier besproken degradeert tot lege ballon.
Oud 31 mei 2010, 13:17   #35
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Het verschil met JOU is dat hij, tot op zeker punt waar ik dan ook KEIhard bots, open staat en vooral KENNIS heeft voor de wetenschap.
ik sta open voor, maar heb kennis OVER of desnoods VAN wetenschap (en over grammatica).

wat dat botsen betreft, ik bid dat dat ooit nog goed komt. moge allah je op het juiste pad gidsen.

vrede,

redwasp
Oud 31 mei 2010, 13:23   #36
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
wat het witte licht betreft: ik vraag me af of jij even braaf bent als ik. ik heb de door jouw gelinkte pagina helemaal doorgelezen voor ik er mijn mening over gaf. heb jij het door mij gelinkte artikel van naninga (www.skepsis.nl/bde.html) ook gelezen? daar staat namelijk een vrij wetenschappelijke theorie beschreven die dat witte licht vrij goed kan verklaren.
Het verklaart het zien van wit licht. Geen kunst hoor. Wrijf eens hard in je ogen en je ziet het ook. Ik heb het over een Wezen van licht. En de film van je leven en hoe je daar op reageert enz.......

PS: jij kunt onmogelijk die ganse website bestudeerd hebben op enkele uren tijd.

Fred.
Oud 31 mei 2010, 13:27   #37
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
vrede,
ik sta open voor, maar heb kennis OVER of desnoods VAN wetenschap (en over grammatica).
wat dat botsen betreft, ik bid dat dat ooit nog goed komt. moge allah je op het juiste pad gidsen.
Ik wilde eigenlijk vragen of er geen vers was over muggenzifters maar kijk
Citaat:
"Gij blinde leidslieden, die de mug uitzijgt en de kemel doorzwelgt"

Mattheus 23:24
Oud 31 mei 2010, 13:27   #38
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
het zogenaamde lichtwezen waar jij naar verwijst blijkt(als je er echt wetenschappelijke literatuur op naleest) maar in een klein percentage van de BDE voor te komen. alleen wie zijn voeten veegt aan de meeste elementaire regels van de statistiek komt uiteindelijk tot de min of meer vaste schema's waar BDE-believers steeds mee zwaaien.
Dat lichtwezen komt in de meeste BDE's naar voor. Ik weet niet waar jij je info haalt hoor.

Citaat:
trouwens, dat lichtwezen waar jij het over hebt verschilt van cultuur tot cultuur en voldoet meestal perfect aan de verwachtingen die de persoon binnen zijn religieuze traditie aangekweekt heeft.
Allemaal hebben ze het over een wezen van licht, dat liefde uitstraalt. Een Christen zal dit God of Jezus noemen, een Moslim Allah. Een ongelovige zal dit gewoon een wezen van licht noemen, dat liefde uitstraalt.

Fred.
Oud 31 mei 2010, 13:30   #39
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Allemaal hebben ze het over een wezen van licht, dat liefde uitstraalt. Een Christen zal dit God of Jezus noemen, een Moslim Allah. Een ongelovige zal dit gewoon een wezen van licht noemen, dat liefde uitstraalt.
Op XTC straalt alles liefde uit.
Zuurstofgebrek/narcose+verhoogde productie serotonine Fred.
Oud 31 mei 2010, 13:33   #40
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

vrede,

redwasp
Het wezen van licht komt wel veel voor bij BDE's. Dat het wezen van licht bij gelovigen dikwijls de vorm aanneemt van de religieuze traditie waarin de persoon gelooft komt omdat men de gelovigen zoveel mogelijk op zijn gemak wil stellen, en omdat de persoon dit onbewust ook projecteerd. Deze realiteit is anders dan de onze, wat je gelooft, dat trek je aan, en daar kom je terecht. Deze realiteit is ook heel symbolisch. Wat je gelooft in je huidige leven geloof je ook na de dood, de dood brengt geen verlichting. Een gelovige hangt zo sterk vast aan zijn overtuiging dat hij geen ander realiteit zou accepteren dan diegene die met zijn geloofsysteem overeenkomt na de dood.

Nu zie je ook waarom het materialisme voor zoveel problemen zorgt na de dood. De persoon verwacht niet dat zijn bewustzijn overleeft en kan hoogst verward zijn als hij beseft dat hij toch verder "leeft".

Een niet-gelovige (geen atheist) had een BDE en hij zag het wit licht afzonderlijk veranderen in Krischna , jezus, mohammed etc... Dit was symbolisch voor hem, het betekende dat hij geen enkele religie aanhangde.

Laatst gewijzigd door exodus : 31 mei 2010 om 13:34.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be