![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien we Vlaamsgezinde ministers hadden in de VLD, bij de Sp of de CD&V zouden er zelfs geen Vlaams-nationalisten nodig zijn. Het is dus wat �*l te gemakkelijk die Vlaams-nationalisten tegelijk in de verdomhoek te zetten én hun te verwijten dat ze niet tegen het systeem opkomen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() Bwoah, ik zie eruit als een mislukte skinhead met een ringbaardje ( ik heb nog net een paar milimeterkes haar over
![]() Ofwel zijn de mensen van Bergen wat gewilliger ? Ik weet het niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Kris
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals heel ons systeem, dat nog veraf van een volmaalte democratie afstaat, niet echt door het volk op deze wijze gewenst is. De huidige monarchie lijkt me nu eerder een onschuldig volksvermaak, waar menigeen, ook buiten de koninklijke familie zijn boterhammetje mét beleg aan verdient. Ik ben er zelfs van overtuigd, dat na raadpleging des volks, deze instelling behouden kan blijven. Té weinig mensen zijn echt rabiaat tégen in verhouding tot de onverschilligen, en degenen die er hun voordeel mee doen. Maar zelfs dat democratische instrument om de mensen op dat punt rechtstreeks te laten beslissen, wordt ons door de partijen (incluis de vlaamse) misgund. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze ongecomplexeerd hun taal hanteren tot de sullige vlamingen plooien is een feit. Voorbeeld aan nemen, zou ik zo zeggen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Kris
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met mossel te zijn dwing je geen respect af hoor. Wie plooit ligt voorgoed onder, en dan rest enkel nog de jeremiades. Ikzelf heb daar geen flamingantische partijen voor nodig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken er nog die er evengoed voor plooien en er dus dubbel en dwars onderliggen. Wie zonder zonde is.... moet zélf het systeem bevechten inplaats van het te steunen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Wie het systeem steunt stenigt beter niet de slachtoffers ervan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vergeef jou je contradictie. 8)
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe zit het met de jouwe? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan met mijn zonden best verderleven. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() [07/01/2003] - De VLD en het taalakkoord
De auditeur van de Raad van State heeft de Raad zopas het advies gegeven twee rondzendbrieven over het vernieuwe taalhoffelijkheidsakkoord in Brussel te schorsen. In tegenstelling tot wat de naam laat uitschijnen, houdt het akkoord in dat ééntalig- Franse ambtenaren in Brussel mogen aangeworven worden. Eén en ander is duidelijk in strijd met de bestaande taalwetten, en dat wordt nu ook met zoveel woorden door de Raad van State bevestigd. Maar geen nood. De Brusselse minister Guy Vanhengel (van de 'Vlaamse' liberalen) wil het omstreden akkoord depanneren als de Raad van State het advies van de auditeur volgt en het akkoord zou schorsen. "In dat geval moet de taalwet aangepast worden". Wablieft? Jawel! Volgens Vanhengel is het taalhoffelijkheidsakkoord "een stap vooruit" en "heeft het al zes jaar goede diensten bewezen". En gaat Vanhengel verder: "Als de omzendbrieven niet gehandhaafd kunnen worden, moet er een grondig debat komen om de taalwet, die dateert uit de jaren '30, aan te passen aan de huidige situatie." De Vlamingen in Brussel zouden wellicht liever zien dat de huidige scheefgetrokken situatie terug zou aangepast worden aan de bestaande taalwet, maar daar hebben noch Chabert (CD&V) noch Vanhengel de politieke moed voor. Voor hun ministerportefeuille zijn zij maar al te graag bereid voor de Franstaligen door het stof te kruipen. Verbaast het u nog dat ze in Brussel de vloer aanvegen met de Vlamingen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Vlaming moet je dus enkel onthouden dat Vanhengel VLD-er is en Chabert CD&V-er als je weer naar de bollekenskermis moet.
Hoeveel meer van deze vernederingen zijn er trouwens nog nodig vooraleer de Vlaming "non" gaat zeggen in het nederlands? |
![]() |
![]() |