Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2010, 17:25   #21
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Omdat je taoïstisch bent georiënteerd zoals je het zelf zegt, vraag ik me af op welke vraag ik nu moet reageren.
Is dat zo??? Dan wil ik eerst uw bronnen wel eens zien!
daar ben ik namelijk niet van op de hoogte....
of ik noem hen niet echt onafhankelijk...

Het taoïsme erkent trouwens alleen dat er verschillende waarheden bestaan en dat die elkaar kunnen tegenspreken zonder dat ze elkaar hoeven uit te sluiten. NIET dat alles automatisch zijn tegengestelde wordt, maar wel dat alles de contradictie van zijn tegengestelde in zich draagt en in wezen steeds veranderlijk is. Je kan in dit conflict wel een balans opmaken, maar door de veranderlijke aard is die balans een momentopname en is elk nieuw feit een heroriëntatie van het evenwicht.

Ariel Sharon is een goed voorbeeld hoe het politieke gewicht van één enkele persoon in moraliteit en uitvoering zeer veranderlijk is én bovendien in die verandering nog geloofwaardig was. Alles is een kwestie vanuit welke perceptie je de zaken bekijkt en welke perceptie de publieke opinie heeft (welke te sturen is), maar die laatste is wel van doorslaggevend belang in het verdere verloop ongeacht of die opinie al dan niet correct is. De morele winnaar is eigenlijk diegene die het best in staat is te spinnen en zijn context van het kijken naar gebeurtenissen kan voorop stellen. In de Palestijns-Israëlische kwestie is dit geen sinecure en dan druk ik mij nog zacht uit.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2010, 17:48   #22
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Is dat zo??? Dan wil ik eerst uw bronnen wel eens zien!
Goed, dan maak je het zo gezien gemakkelijker voor mij.

Het taoïsme erkent trouwens alleen dat ..
Dat is voor mij minder van belang hier, ik let hier op jouw woorden:
** Volledig juist, de essentie van taoïsme.
** Lol....Ik ben taoïstisch georiënteerd, vandaar de contradictie...

Ik hou hier dus rekening met loki-subjectieve taoïsme.

Vandaar dat ik ((daar ben ik namelijk niet van op de hoogte...)) ook ((daar ben ik namelijk wel van op de hoogte....)) mag lezen. En vandaar dat ik ((Dan wil ik eerst uw bronnen wel eens zien!)) als ((Dan wil ik niet eerst uw bronnen eens zien!)). gelijk zie en ik mag kiezen.

Ik kies voor ((Dan wil ik niet eerst uw bronnen eens zien!)) en vandaar mijn reactie:

Alleen is probleem dat je ((Goed, dan maak je het zo gezien gemakkelijker voor mij.)) ook ((Goed, dan maak je het zo gezien moeilijk voor mij)) of ((Slecht, dan maak je het zo gezien gemakkelijker voor mij)) gaat lezen ...

Laatst gewijzigd door porpo : 16 juni 2010 om 17:54.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2010, 19:33   #23
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht

Het taoïsme erkent trouwens alleen dat ..
Dat is voor mij minder van belang hier, ik let hier op jouw woorden:
** Volledig juist, de essentie van taoïsme.
** Lol....Ik ben taoïstisch georiënteerd, vandaar de contradictie...

Ik hou hier dus rekening met loki-subjectieve taoïsme.

Vandaar dat ik ((daar ben ik namelijk niet van op de hoogte...)) ook ((daar ben ik namelijk wel van op de hoogte....)) mag lezen. En vandaar dat ik ((Dan wil ik eerst uw bronnen wel eens zien!)) als ((Dan wil ik niet eerst uw bronnen eens zien!)). gelijk zie en ik mag kiezen.

Ik kies voor ((Dan wil ik niet eerst uw bronnen eens zien!)) en vandaar mijn reactie:

Alleen is probleem dat je ((Goed, dan maak je het zo gezien gemakkelijker voor mij.)) ook ((Goed, dan maak je het zo gezien moeilijk voor mij)) of ((Slecht, dan maak je het zo gezien gemakkelijker voor mij)) gaat lezen ...
Lol... Dat klop ergens wel, hoewel de aversie hier simplistisch wordt toegepast, maar elke keuze heeft dan ook zijn consequentie en deze is hier dat je de probleemstelling in je argumenten tracht te ontwijken met een irrelevant element. Een trouwens zeer vaak toegepaste techniek in het debat met betrekking tot de schuldvraag, eigenlijk bevestig je mijn stelling dat de ware schuldvraag mede hierdoor een onoplosbaar kluwen is.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 17:48   #24
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Lol... Dat klop ergens wel,
En waarom klopt het niet?
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be