![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De energieprijzen evenwel niet. En nu nog eens mijn gekend refreintje brengen; dat moet eens gebeuren om de drie maanden. De huiseigenaren zouden door de staat en door de sosiale organizasies op handen moeten gedragen worden en gekoesterd alsof het afgoden waren. Die mensen gaan niet met hun spaarsenten naar het buitenland; die mensen kunnen gewoonweg niet van vandaag op morgen hun geld versassen naar het buitenland. De fiskus weet die mensen hun huizen staan; dus ze betalen er belastingen op. Mensen die nog geen eigen huis hebben, kunnen er tenminste een huren. Van alle kapitalisten (allez: kapitaalkrachtigen) zijn de eigenaren van onroerend goed de meest sosiale. Dat zij een vergoeding krijgen voor hun kapitaal, dat is toch maar de meest normale zaak. Of zou je echt liever hebben dat ze geen ekstra huis bouwen, maar toch met hun senten aandelen kopen in de een of andere eksotische maar veelbelovende verre streek ? Het zijn heeel domme sossen en kommunisten die zich zo van vijand vergissen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij bekijkt het vanuit het standpunt van een verhuurder, ik vanuit het standpunt van een huurder. En voor alle duidelijkheid nogmaals ... ik ben al lang huiseigenaar zonder afbetalingen dus ikzelf heb er geen baat bij. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Henri1;4788838]Er wordt meer gehaald bij mensen die "eigenaar" zijn.
maar er zijn ook relatief arme eigenaars die een sociale woning gekocht hebben en eigenlijk nog maar net konden rondkomen. Petroleumprodukten duurder maken is ook geen optie omdat je daar de economie nog zwaarder mee belast. Ik zou de grote vermogens aanpakken, en natuurlijk Electrabel/Suez.[/QUOTE] Henri, dit keer ben ik het 100 % eens met jou ! |
![]() |