Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 juni 2010, 20:04   #21
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is een onnozele opmerking.
Waalse politieke kaste zijn de verkozenen waar ik nooit problemen mee heb.

Ik denk eerder dat de Vlaamse politiekers de Walen totaal verkeerd aanpakken, heb in een hoek drummen, met het vingertje wijzen.
Als je niet oppast zijn jullie je transfers kwijt, splitsen we de sociale zekerheid, enz..... de lijst is eindeloos.

Ik hoop dat Bart het beter gaat aanpakken dan die vlaamse kwieten van de voorbije 15 �* 20 jaar.
Wie weet, Bart kan de Walen misschien betoveren en charmeren, wie weet gaat Bart na de werkweek wel ergens aan een Waalse toog hangen.

Uw systeem werkt dus ook niet. Van achter je PC kakken op alles wat Waals is gaat den boel niet oplossen.
Trel er dit weekend eens opuit en ga eens naar Jodoigne of zo, als Liège voor U te ver is.
Draai je redenering eens om:

Ik denk eerder dat de Waalse politiekers de Vlamingen totaal verkeerd aanpakken, heb in een hoek drummen, met het vingertje wijzen.
Als je niet oppast zijn jullie Brussel kwijt, maken we jullie industrie kapot, verhuizen we de luchthaven, gaan de Europese instellingen verdwijnen, enz..... de lijst is eindeloos.

Denk nog even terug aan de manier waarop Elioke Guy Verhofstadt door het stof liet kruipen met zijn opmerking 'ik hoef maar knip te doen en je hebt geen regering meer' (en die idioot dat dan nog deed ook). Aan de manier waarop ze continu het Vlaams-nationalisme trachten te linken aan racisme en nazime (al is hun communautair programma een perfecte voortzetting van de ideeën van REX over een Groot-Brussel). Aan de manier waarop Loretteke Yves Leterme brandmerkte als 'een gevaarlijk man', enz... De lijst is eindeloos.

En dan die arrogantie waarmee ze komen beweren dat er over alles moet gepraat kunnen worden en de Vlamingen hun taboes moeten laten vallen, om vijf minuten later doodleuk te vertellen dat aan "hun" verworvenheden vanzelfsprekend niet getornd mag worden zonder dat het land uiteenvalt.

Waalse politici leven maar voor één ding: de Vlamingen uitbuiten, onderwerpen, belachelijk maken, vernederen. En hoe minder ze er zelf van terecht brengen in hun eigen gewest hoe arroganter ze zich opstellen. Het volstaat te kijken naar de resultaten van het gefaalde gewest Brussel.
fonne is offline  
Oud 3 juni 2010, 20:47   #22
marco.montebiancho
Vreemdeling

Standaard

Zelf ben ik Franstalig in Antwerpen opgevoed en Nederlandstalig getrouwd. Mijn eigen dochter dus in het NL opgevoed. In se voel ik geen enkele afkeer of nijd jegens franstaligen en deel ik niet de historische relatie tussen Vlamingen en Franstaligen. Mijn indruk is dat je pas tot een staatshervoming zal kunne overgaan als er respect en zelfs empathie bestaat voor de standpunten en verzuchtingen van de tegenpartij. Dat betekent niet slap optreden of extreem toegeeflijk zijn, maar wel respect hebben voor het idee dat de andere misschien ook geldige argumenten heeft, niet?
marco.montebiancho is offline  
Oud 3 juni 2010, 21:01   #23
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marco.montebiancho Bekijk bericht
Zelf ben ik Franstalig in Antwerpen opgevoed en Nederlandstalig getrouwd. Mijn eigen dochter dus in het NL opgevoed. In se voel ik geen enkele afkeer of nijd jegens franstaligen en deel ik niet de historische relatie tussen Vlamingen en Franstaligen. Mijn indruk is dat je pas tot een staatshervoming zal kunne overgaan als er respect en zelfs empathie bestaat voor de standpunten en verzuchtingen van de tegenpartij. Dat betekent niet slap optreden of extreem toegeeflijk zijn, maar wel respect hebben voor het idee dat de andere misschien ook geldige argumenten heeft, niet?
probleem is dat de franstalige partijen geen respect hebben voor de Vlamingen.
ze eisen altijd meer Vlaams geld en meer Vlaams grondgebied.
dat noemt men conflictfederalisme en kan enkel leiden tot de splitsing van belziek.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2010 om 21:02.
Shadowke is offline  
Oud 3 juni 2010, 21:14   #24
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het verleden zijn zelfs hun ONgeldige argumenten tegemoetgekomen, en in meer dan ruime mate. En nog is het blijkbaar niet genoeg. Ze zijn gaan denken dat ze alles kunnen krijgen. Tijd om pal te staan en hen de keuze te laten: willen jullie nog samenleven met ons, of willen jullie alleen onze grond en onze centen en onze hoofdstad? Indien ja: tekenen NU voor een CONfederatie waar de deelstaten zullen onderhandelen over wat we nog samen doen. Indien het tweede: Byebye Belgium. We have had enough.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 3 juni 2010, 21:14   #25
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Het gaat geen vier jaar duren, zoveel is zeker...
Oud 3 juni 2010, 21:21   #26
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
In het verleden zijn zelfs hun ONgeldige argumenten tegemoetgekomen, en in meer dan ruime mate. En nog is het blijkbaar niet genoeg. Ze zijn gaan denken dat ze alles kunnen krijgen. Tijd om pal te staan en hen de keuze te laten: willen jullie nog samenleven met ons, of willen jullie alleen onze grond en onze centen en onze hoofdstad? Indien ja: tekenen NU voor een CONfederatie waar de deelstaten zullen onderhandelen over wat we nog samen doen. Indien het tweede: Byebye Belgium. We have had enough.
dat is idd wat de meeste Vlamingen denken tegenwoordig.
daarom dat de NV-A nu zo groot aant worden is: nv-a is voor confederatie als het kan, onafhankelijk vlaanderen als het moet.
Shadowke is offline  
Oud 3 juni 2010, 21:28   #27
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het gaat geen vier jaar duren, zoveel is zeker...
En we moesten GISTEREN al beginnen de financiën op orde brengen, of Belziekske ga failliet.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 3 juni 2010, 21:29   #28
marco.montebiancho
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
probleem is dat de franstalige partijen geen respect hebben voor de Vlamingen.
ze eisen altijd meer Vlaams geld en meer Vlaams grondgebied.
dat noemt men conflictfederalisme en kan enkel leiden tot de splitsing van belziek.
vandaar dat je m.i. op mensen moet stemmen die hun sporen verdiend hebben als 'Vlamingen', maar tegelijk pragmatisch zijn.Slappe kandidaten steunen leidt tot te veel toegevingen. Hardliners steunen leidt tot verdere blokkeringen.
Oud 3 juni 2010, 21:30   #29
marco.montebiancho
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
In theorie ben ik het daar in ruime mate mee eens, maar in de praktijk is er ruim gebleken tijdens de vorige legislatuur dat er éénzijdig gewoonweg niets kan beslist worden. De boel blokkeert gewoon.
Oud 3 juni 2010, 21:31   #30
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daarom dat de NV-A nu zo groot aant worden is: nv-a is voor confederatie als het kan, onafhankelijk vlaanderen als het moet.
Daar ben ik het niet mee eens. Dat is een beschrijving van LDD, niet van NVA. NVA is voor een confederatie als tussenstap naar onafhankelijkheid, altijd al geweest trouwens.
Oud 3 juni 2010, 21:31   #31
marco.montebiancho
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Allemaal goed en wel op papier, maar in de praktijk blokkeert de boel dan en worden dringende en belangrijke socio-economische beslissingen niet genomen
Oud 3 juni 2010, 21:33   #32
Shadowke

Standaard

Citaat:
Allemaal goed en wel op papier, maar in de praktijk blokkeert de boel dan en worden dringende en belangrijke socio-economische beslissingen niet genomen
omdat op alle socio-economische zaken de vlaamse en franstalige partijen er een andere mening op na houden.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 juni 2010 om 21:33.
Shadowke is offline  
Oud 3 juni 2010, 21:36   #33
EddyBal

Standaard

Citaat:
In theorie ben ik het daar in ruime mate mee eens, maar in de praktijk is er ruim gebleken tijdens de vorige legislatuur dat er éénzijdig gewoonweg niets kan beslist worden. De boel blokkeert gewoon.
U hebt het NIET begrepen. Als ze nog België willen, tekenen ze voor een congederatie NVA model. Indien ze alleen onze grond en onze centen willen, dan regelen we de boedelscheiding. Vlaanderen zal een blij onafhankelijk land zijn. Wallonie verlost van die vuile Vlamingen, maar ook verlost van de geldtroom naar het zuiden... DAT zal wat minder zijn, en kan hen bewegen tot het tekenen van de overgave.
EddyBal is offline  
Oud 3 juni 2010, 21:37   #34
Shadowke

Standaard

Citaat:
U hebt het NIET begrepen. Als ze nog België willen, tekenen ze voor een congederatie NVA model. Indien ze alleen onze grond en onze centen willen, dan regelen we de boedelscheiding. Vlaanderen zal een blij onafhankelijk land zijn. Wallonie verlost van die vuile Vlamingen, maar ook verlost van de geldtroom naar het zuiden... DAT zal wat minder zijn, en kan hen bewegen tot het tekenen van de overgave.
of ze kunnen aansluiting vragen bij frankrijk of zo.
Shadowke is offline  
Oud 3 juni 2010, 22:09   #35
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Een dikke week geleden dacht ik dat een olijfboomdinges +- 18 maanden zou stand houden,
maar op dit moment zie ik niet hoe eender welke Vlaamse partij in een coalitie zou kunnen stappen.

Misschien zijn dit wel de allerlaatste federale verkiezingen.
Misschien...
Eerlijk gezegd: ik ben daar steeds harder op aan het hopen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 3 juni 2010, 22:11   #36
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Een dikke week geleden dacht ik dat een olijfboomdinges +- 18 maanden zou stand houden,
maar op dit moment zie ik niet hoe eender welke Vlaamse partij in een coalitie zou kunnen stappen.

Misschien zijn dit wel de allerlaatste federale verkiezingen.
Misschien...
die kans bestaat inderdaad
Salvadorii is offline  
Oud 3 juni 2010, 22:20   #37
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Akkoord over respect en empathie, maar ik vrees dat dat een ijdele hoop is - het is tien jaar te laat denk ik.
Salvadorii is offline  
Oud 3 juni 2010, 22:24   #38
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens. Dat is een beschrijving van LDD, niet van NVA. NVA is voor een confederatie als tussenstap naar onafhankelijkheid, altijd al geweest trouwens.
Onafhankelijk; ja dat woord past maar autonoom of een confederatie pur-sang kun je het ook noemen hoor (confederatie betekent alles en niets tegenwoordig); N-VA stelt bvb dat het leger niet gesplitst wordt en zal na een tijd naar het Europese niveau; de toplagen van justite willen ze ook niet splitsen.
Salvadorii is offline  
Oud 3 juni 2010, 22:51   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ja, ik vertel U nog meer, ik vertoef héél veel in Wallonië en tussen de Walen.

Raar dat ik nooit problemen heb en jij niets anders doet dan kakken en je Boa loslaten.
Wat een bizarre opmerking.

Ik vertoef héél veel in Frankrijk en Nederland: en toch heb ik geen goesting om om landsnivo te fuzeren met die landen; ik ben wel pro EU;
ik vertoef ook héél veel in Walenland en heb er goede vrienden en (eks)kollega's, maar toch voel ik voor hen alleen maar persoonlijke appresiasie; ik voel voor hen niet meer dan voor een Nederlandse of een Franse vriend(in).

Toch blijft het een feit: hoeveel je je ook begeeft in die diverse landen: de belastingsdruk is er lager, èn tegelijk zijn de pensioenen er hoger.
't Moet dus aan iets anders liggen dan individuele simpatie.

Toch blijft het een feit: aan de grens Frankrijk-West-Vlaanderen is niemand die zit te morrelen ... daar is geen bedreiging meer van oprukkende frankofonie.

Besluit: een staatsgrens is geen vijandschapsverklaring en al evenmin een beletsel voor vriendschap, handel, samenwerking, toerisme ... integendeel, voor veel zaken brengt het veel duidelijkheid en rust en kalmte.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 3 juni 2010, 22:51   #40
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
I denk dat zonder CDH een akkoord mogelijk is. Met CDH loopt alles echter gegarandeerd terug vast. Als zelfs Groen! bij .
D'er is geen akkoord mogelijk

noch met fdf, noch met cdh en begin eens tegen de Ps over staatshervorming en eigen verantwoordelijkheid opnemen
Maak met Reynders een akkoord over BHV en aps als hij ook eenzijdig in GEnt-Antwerpen en Brugge mag opkomen en zijn zoon financiËn mag erven is die mens content.

ge moet eens kijken naar de verkiezingsdebatten op vrt en op de walen. opnieuw 2 totaal verschillende landen die nooit of te nimmer zullen overeenkomen en de walen zullen opnieuw alles blokkeren en de cvp, vld spa zullen braaf in de regering gaan zitten voor de postjes en het belangvan de staat
1207 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be