![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: zal Groen! vooruitgaan? | |||
ik dacht van wel |
![]() ![]() ![]() |
30 | 44,12% |
ik dacht van niet |
![]() ![]() ![]() |
15 | 22,06% |
ik denk nooit aan of over Groen! |
![]() ![]() ![]() |
23 | 33,82% |
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 20.000 nieuwe jobs creeren, behaalt uit het sluiten van de kerncentrales en windmolens te zetten, het afschaffen van de notionele interest voor bedrijven die al moeten afslanken om te kunnen overleven....
Ik denk dat ze beetje teveel chocolade cigaretten hebben gegeten, toen ze die punten naar voren schoven als kies-lokkers
#22 |
Minister-President
|
![]() Een stijging lijkt me nog altijd haalbaar, maar de grote doorbraak verwacht ik ook niet, eerlijk gezegd.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Veel hebben ze ook niet gedaan éh... ik ken hen vooral omdat ze als "schuppenzot" hebben meegedaan aan de communautaure onderhandelingen, de uitspraak van Freya Piryns dat het de taak is van Belgie om vluchtelingen uit de wereld op zich te nemen en te huisvesten en de stelling van Wouter Van Besien dat er minstens 3 kernreactoren moeten gesloten worden, en vervangen worden met hernieuwbare energie... Dat we daarmee méér energie moeten gaan aankopen van Frankrijk om het verschil te compenseren, vertelt hij er niet bij natuurlijk....
#24 | |
|
![]() Citaat:
Iedereen wil groenen energie, en ja, we moeten daarin investeren. Doch, de technologie verandert nog bijna alle dagen, en staat nog in de kinderschoentjes. En de vraag is: als het niet waait en de zon schijnt niet, moeten we dan vuurke stook spelen? Gaslampjes??? Eén oplossing is biogas centrales zetten zoals men vroeger stadsgas centrales had. Alle beerputten die leeggetrokken worden er naartoe voeren en tal van andere biomassa. Maar nog tal van andere en verschillende projecten worden links en rechts uitgeprobeerd. Ik vind het ook nogal dom: alles zetten op het sluiten van kerncentrales, terwijl die er STAAN, en kunnen gebruikt worden. Beter oude kolencentrales sluiten. Minder CO² => Kyotonorm
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij zal Groen! zeker stijgen.
Een minpunt aan Groen! vind ik, zoals zovelen, de sluiting van de kerncentrales. Ik ben het er mee eens dat kerncentrales na een tijd vervangen moeten worden, maar dan wel nadat alle aardolie e.d. verboden is. Kerncentrales zijn de laatste niet volledig groene energiebron die vervangen dient te worden. Begin je met de kerncentrales, dan zal volgens mij de CO2-uitstoot e.d. sterk verhogen en dat vind ik minder interessant dan wat radioactief afval in de grond. Dus aan Groen!: Vervang alle niet-groene energiebronnen door groene energiebronnen, maar doe het a.u.b. wel in de juiste volgorde. |
![]() |
![]() |
#26 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
#27 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Heeft hier iemand het debat tussen Eva Brems en Bruno Tobback gezien bij Phara? Eva Brems maakte daar toch wel een serieus slechte beurt. zelden iemand zo zien afgaan.
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komaan Txiki... Groen! dat zijn de tjeven van de ecologische beweging.
|
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kleine vooruitgang verwacht ik ook. Ware het maar van de foertstemmers die zich absoluut niet kunnen vinden bij de N-VA.
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom kom, als ze al beginnen stellen dat ze een alternatief zijn voor N-VA dan moet je je toch eerder afvragen of ze niet teveel wiet gesmoord hebben. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb liever taxen die de consumptie stuurt; dan de "klassieke" taxen zoals we die doorgaans kennen. |
|
![]() |
![]() |
#32 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zowat iedereen is het er over eens dat we ook minder energie moeten verbruiken. We moeten onze huizen isoleren. Enkel groen! heeft een voorstel; zodat ook de minder behoeden dit kunnen realiseren; en dat ook nog de economie aanzwengelt. |
||
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() verplicht aandeelhouder worden, ge moogt niet teveel gebruiken of ge betaalt 'de parasieten-boete', ...
Citaat:
De R&D & logistieke verkoop van die machines is een economie op zich... wie maalt er tegenwoordig zelfs nog om dat daar energie uit komt? Koop & zet ze toch gewoon ergens ![]() Citaat:
Trouwens, als het aan groen lag, heeft heel de wereld hier recht om te komen wonen en een huis te krijgen. Was dit nu een communistisch land, dan konden we huiseigenaars onteigenen, de huizen herverdelen, en degene die wat teveel protest maakten ergens in zee droppen... Maar op dit moment, is hier nog een vrije markt, wat betekent dat menselijke principes als vraag & aanbod moeten worden gerespecteerd. Als de staat meer huizen voorziet voor opvang van asielzoekers uit de hele wereld, zal dat beteken dat de huisprijzen fameus zullen stijgen door een vermindering van het aanbod. Veel success om nog wat geld over te hebben voor uw isolatie ![]()
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, de problematiek van de chocoladen sigaretten die al jaren aansleepte werd eindelijk eens aan de kaak gesteld in het parlement door de groenen. Daar zat iedereen al jaren op te wachten.
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#36 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een "parasieten-boete" bestaat niet bij ecopower. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben groen, maar heb de pest aan Groen! Ik fiets al heel mijn leven en als ik de auto kan laten staan doe ik dat. Ik heb die nu niet meer nodig en dus heb ik die niet meer. Ik heb belangstelling voor de natuur en speciaal vogels bekijken in de natuur deed ik heel mijn leven. Was ook lid van De Wielewaal. Groen! beschermt de biotoop van de rode spinnekop in zuid-Amerika en alle andere beesten als het maar geen Vlaamse beesten zijn. Als de 'belgen' iets door de strot van de Vlamingen willen duwen tot meerder heil en glorie van vorst en de frankofonie dan kan men steeds op de steun van Groen! rekenen. Inderdaad ne 'schuppenzot' die dan goed van pas komt. Komt daarbij nog hun opengrenzenpolitiek die onze samenleving ondergraaft. ik heb een spontane belangstelling en medeleven met vreemdelingen. Heb wereldwijd gewerkt met mensen van alle kleuren en beschavingen. Met veel voldoening voor mij èn voor hen. Maar Vlaanderen blijft ons huis. Voor Groen! klinkt dat als een vloek. Wie kan dat begrijpen?
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() De pretentie die groen tegenwoordig tentoon spreidt is opmerkelijk. Gisteren in Gent werd dat nog eens beklemtoond. Eerst deden ze een oproep om de N-VA te boycotten bij de volgende regeringsonderhandelingen, waarna een troela er nog een schepje bovenop deed : alleen zij hebben de sleutel voor een deftige staatshervorming in handen. Wat een giller : de meest belgicistische partij in Vlaanderen gaat het eens oplossen.
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Er wordt hier soms veel nonsens verteld op dit forum." |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zit ik me nu af te vragen, waarom er een alternatief zou moeten bestaan voor SP.A en welke partijen dwazere alternatieven in zouden houden dan Groen! (en ja, ik denk/hoop dat Groen! sterk vooruitgaat)
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 6 juni 2010 om 08:31. |
|
![]() |