![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn prognose voor de peiling:
CD&V : 20% N-VA: 19% Open VLD: 17% SPA: 16% VB: 12% Groen: 9% LDD: 5% |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanavond is het ook Dewinter tegen Turtelboom. Normaal maakt Dewinter in een rechtstreekse confrontatie van zijn tegenstander filet Américain, van de deze gaat hij zonder enige twijfel confituur maken. Ik pak alvast een goed glas wijn en ga genieten van de show.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
N-VA: 100 % ![]() |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verschil voorspelling<>hoop? Hij geeft geen andere cijfers he.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar hoe het zal uitdraaien, weten we pas vanavond.... en volgende week zondag |
|
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Edit: aan de andere kant weten ze ook dat ze moeten opletten met dat overschatten. Mensen gaan nogal graag in het kamp van de winnaar gaan staan, dus het zou wel eens een versterkend effect kunnen hebben ook. Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 4 juni 2010 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Ik ben vooral benieuwd naar de "uitleg" die men er weeral zal aan geven
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() ik doe geen prognose.
ik zal het vanavond wel zien. |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#33 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() mijn gok:
CD&V: 19.6% NVA: 23.2% VLD: 14.2% SPA: 15.8% VB: 11.3% Groen: 8.7% LDD: 4.9% |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want de Winter die diskuteert niet, die luister niet, die pakt alleen maar elke gelegenheid om zijn deuntje te zingen ... ik denk dat ik met zo'n egosentrisch karakter nooit zal kunnen samenwerken/samenleven/zelfs geen pint pakken. Daarmee betwist ik niet dat hij een stemmenkanon is en dat hij andere mensen niet zou kunnen overtuigen. Ik versta in ieder geval geen fluit van de mensen die iets in hem zien.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() NVa haalt in peiling meer dan 25%, VB 11,5 LDD 6,6 VLD en SPa elk ongeveer 13 en CDV 19%, Groen zit op 8%
|
![]() |
![]() |
#36 |
Partijlid
|
![]() NVA meer dan 25 %
CD&V 19 % VLD en SPA elk 13 % Vlaams Belang 11,5 % LDD 6,6 % (bron FDW VB via twitter) |
![]() |
![]() |
#37 |
Partijlid
|
![]() En de winnaar is ?
|
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() en de resultaten:
CD&V 19 N-VA 25.2 VLD 13.9 SPA 13.8 VB 11.5 LDD 6.6 Groen 8.2 De overwinningsnederlaag komt dus dichterbij.... |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() geen meerderheid tripartite meer. Met groen erbij zeer krap (afhankelijk van de zetelverdeling)
mooi zo |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |