![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vera Dua (Groen!) - 17 tot 23 mei "Samen met haar ploeg trekt ze zonder kartel naar de verkiezing. Een gewaagde zet van deze Groen!e partij die volgens de peilingen flirt met de kiesdrempels. Ze nam het roer als voorzitster over in moeilijke tijden en pakte uit met een eerlijke verki |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#22 |
Schepen
|
![]() jazeker, ecologie is onbelangrijk en welke lucht jouw kleinkinderen inademen interesseerd je niet zeker.....
![]() de voorstellen van het vb zijn ook best lachwekkend,pro bush betogen,zionisme..... |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Leuk om te weten dat er ook rechtsen zijn die inzien dat het Blok een zeverpartij is. |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik het goed begrijp is groenrechts ecologisch conservatief. Ben ik juist? 1 vraagje : Is het karakter van de natuur nu niet net extreem-progressief? Als diersoorten niet constant zich aanpassen aan onze soms wel extreem wisselvallige planeet, dan waren er toch nooit mensen geweest? Conservatisme is kunstmatig ipv. natuurlijk. De natuur verandert constant net zoals de mensen en hun culturen. Ik ben het wel 100% eens dat wij als mensen niet zonder de natuur kunnen en dat we er alles aan moeten doen om het beetje natuur dat er nog overblijft te beschermen zodat binnen 200 jaar deze planeet niet veranderd is in een dode klomp steen. |
|
![]() |
![]() |
#26 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#27 |
Schepen
|
![]() de natuur progressief noemen?
evolutie over miloenen jaren is nu niet extreem progressief he... |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Hmm. Gezien de hoeveelheid "maffe nieuwe ziektes" de laatste decennia zou de natuur wel eens wat progressiever kunnen zijn dan we denken. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De wereld heeft betekenis voor de kikker, zij het niet zoveel. Voor de kikker is de wereld verdeeld in 'loopspul', 'zwemspul', 'hapspul', en 'vluchtspul'. En omdat kikkers hoogstwaarschijnlijk ook andere kikkers kunnen herkennen, ook in 'verjaagspul' en 'neukspul'. Dat zijn zo ongeveer de dingen die de kikker ziet en dat is de betekenis die de kikker kent. [...] De mens is de enige diersoort die kan denken. Dat is handig en zorgt ervoor dat we vanalles kunnen wat andere dieren niet kunnen. uit: 'De IJzeren wil' van Bas Haring, Houtekiet 2003 In antwoord op uw vraag: dieren kunnen niet redeneren. Mensen wel. Een dier zal een ander dier dat hij niet kent verjagen omdat hij niet kan bedenken: hee, misschien kan ik iets van hem leren. Of: ik ben wel ergens een beetje bang misschien omdat ik hem niet ken, maar ach, wie zegt dat dit hier allemaal van mij is. Mensen wel. En daarom gaat uw verhaal niet op. U mag van mij best de roodwangschildpad uit de vijver plukken maar u kunt de roodwangschildpad niet met een immigrant vergelijken. |
|
![]() |
![]() |
#31 |
Schepen
|
![]() vertel dan maar eens wat de vlamingen geleerd bebben van de immigranten sinds +/- 1960
ik vind dat de vergelijking best wel opgaat, het gaat over habitat en leefruimte voor de eigen soort |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#33 |
Schepen
|
![]() in het laatste nr van scientific american dat ik vast had stonden leuke verslagen van hoe men een groep mensen genetisch gesorteerd had hoor... en deze verschillende groepen hadden verschillende regionale afkomst..
"vertel mij eens wat de Belgen van de Belgen hebben geleerd dan". het ging over de culturele meerwaarde van immigratie he....u gelooft toch in multiculturele verrijking meen ik? |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Zo zijn er geen twee hetzelfde, behalve als u een deel bent van een eeneiige tweeling. En zelfs dan, bij een eeneiige tweeling kunt men vaak op latere leeftijd de verschillen tussen beiden zien: waarom? Omdat de uiterlijke kenmerken van de mens niet enkel en alleen in het genetisch materiaal is opgeslagen maar ook onderhevig is aan externe invloeden. Zit je veel in de zon dan word je bruin en als je je haar knipt dan doet de schar van de kapper dat en niet je geneische materiaal. Natuurlijk is iemand die meer zon op zijn bolletje krijgt in de loop van de evolutie weerbaarder geworden tegen de zon. Maar: feit blijft dat we als "soort" enkel mens heten. En feit blijft ook dat er geen ras is dat een extra chromosoom in zijn cellen heeft zitten met als erfelijk materiaal: 'gevaarlijk' of 'armoedig'. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#35 |
Schepen
|
![]() omdat het eindresultaat van culturele kruisbestuiving een grijze massa is..
uiteindelijk zal wederzijdse invloed de verschillen op cultureel niveau teniet doen, zodat de multicultuur de culturen doodt eindresultaat is dan een geglobaliseerde wereld waar iedereen hetzelfde eet vreet en spreekt |
![]() |
![]() |
#36 |
Burger
|
![]() hola hola... zo snel zal het wel niet lopen... in het raakvlak tussen verschillende 'bestaande' culturen ontstaan namelijk nieuwe culturen. Denk maar aan de islam: ontstaan door contact tussen traditionele polytheïstische arabische stammen met christenen en joden; zen-boeddhisme: ontstaan door contact tussen het Indische transcendente boeddhisme en het chinese immanente systeem van tao (later verder geëvolueerd in Japan); denk aan het westers katholicisme: ontstaan door contact tussen vroeg-christendom en laat-Romeinse/ Gallische/Germaanse/Keltische godsdiensten en tradities...
De wereld heeft culturele contacten nodig om zichzelf te vernieuwen en te verrijken. |
![]() |
![]() |
#37 |
Schepen
|
![]() juist ja..........
en ik vind dat de immigratie in ons land de afgelopen 50 jaar niet van "bijdrage" heeft geleverd |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() U moet mij eens verklaren welk groen het in zijn hoofd heeft gehaald om de twee hoogste belastingsschalen af te schaffen en tegelijk te besparen in de zorgsector en de laagste inkomens. Jaarinkomens die het Euromiljoen benaderen zijn daardoor nu de enige klasse die minder belastingen betaald. De belastingsdruk is toch gestegen en wie zou daar hebben moeten voor opdraaien.
Rood toont zich met de huidige federale regering nog rechtser met de invoering van fiscale amnestie voor de fraudeurs van vroeger, of is het om het agusta-geld van weleer nu wit te wassen. Op dat vlak is groen misschien iets minder rechts dan rood. |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vreemd toch, hoe elke vraag (en elk antwoord) hier door onze rechtse medemensen (hm...) steeds verdaaid en gekeerd wordt naar "de vreemdelingenproblematiek"...
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |