![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() en afgezaagd.
![]() |
#23 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat is dan totaal geen onwetenschappelijke mening. Het is bewezen dat roken ongezond is. Maar het is niet bewezen dat alle ongezonde dingen verboden moeten worden. Citaat:
Laatst gewijzigd door Bebob : 10 juni 2010 om 15:30. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||
Banneling
|
![]() tabakslobbyisten zijn momenteel nog steeds gastspreker op conferenties waar roken aan "vrijheid" wordt gelinkt, zoals de TICAP conferenties waarvan de laatste 15 maart jl. was.
Stel ik dat ergens dan ? Ik ben van oordeel dat geweten mag zijn wie door wie betaald wordt. Als iemand een pro-farma standpunt inneemt, dan vind ik het nuttig om weten of die persoon zijn naam opduikt in interne documenten van de farma-industrie Als iemand verklaart dat het asbestprobleem overroepen is, dan vind ik het nuttig om weten of die persoon zijn naam opduikt in interne documenten van de farma-industrie. Als iemand die iets verklaart over tabak verbonden is aan een tabakslobbygroep, dan vind ik dat nuttige info. Het is me eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk waarom je zo kribbig reageert op het bekend raken van die informatie. Citaat:
Er is verder niets politieks aan het vaststellen van het feit dat iemand aan een bepaalde industriële lobby verbonden is. Citaat:
Citaat:
Uiteraard is wat jij schrijft de dieper liggende motivator voor Van Dun, maar dat is het punt niet. Citaat:
Citaat:
Het wekt m.i. vooral de prikkel op om de dingen verder uit te spitten. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
-ergens een affiliatie met een pro-tabak organisatie, maar geen idee wat die affiliatie nu net wil zeggen -één zin in een kort stukje tekst die je op zijn minst ambigue zo kunnen noemen. Wat iemand zijn affiliatie is, vind ik op zich niet zo belangrijk. En degelijk wetenschappelijk onderzoek houdt geen rekening met de kenmerken van de persoon die het onderzoek doet, maar met de juistheid ervan. Als je enkel kan aantonen de man slecht is maar niets kan aanmerken op zijn onderzoek, dan sta je nergens. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het enige wat overblijft is een man die -zonder onderbouwing- een door de tabaksindustrie gedesigned standpunt vertolkt. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Om dergelijke manipulaties te doorzien, moet je eerst de machinaties kennen. en daarbij helpt deze draad. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sorry hoor. Maar je case is zeer ZEER zwak. Je doet hier allerlei uitspraken: "hij is gemanipuleerd", "hij heeft fout onderzoek geleverd", maar je hebt geen enkel bewijs. Imo zou je het beter met rustlaten tot je iets concreets kan zeggen. Je hebt het hier wel over een man zijn wetenschappelijke reputatie, maar jij vindt het blijkbaar niet erg om die door het slijk te halen op basis van vermoedens. Imo is er meer bewijs dat jij laster en eerroof pleegt dan dat hij slecht onderzoek voerde. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
voor de rest vind ik je woordkeuze niet al te hoogstaand. Citaat:
2) ik heb nergens hun conclusies A priori afgevallen. wat is dat toch altijd met die stropopargumentatie. kan rechts eens leren bij de feiten te blijven, en niet bij het buikgevoel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over het woordgebruik van de anti-tabakslobby zullen we maar niet uitwijden zeker? Voor iemand die mee is in al dat klimaatgehoax zal mijn woordgebruik mss wat direct (of hard) aankomen, maar ik ken geen beter woord om de praktijken van de anti-tabakslobby te beschrijven: hysterie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ondertussen heb ik een samenvattend rapport geschreven over 120 libertariërs die meer dan een miljoen dollar ontvingen van de tabaksindustrie voor
The Tobacco Institute's 1 million dollar 'economists network' - Over 100 U.S. economics professors recruited by the Tobacco Institute ![]() |
![]() |
![]() |