![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gisteren tijdens die fameuze persconferentie heeft BDW zich vastgereden zodanig dat zelfs de Nederlandse pers hem niet meer kon volgen en vond dat hij met een gespleten tong sprak. Uit de eerste zogenaamde geheime peiling, normaal enkel bedoeld voor de politieke partijen en die deels is uitgelekt , werd er naar meer gepeild dan de alleen de kiesintenties van de Vlaming. Zo moesten de NVA stemmers zich ook uitspreken over een al dan niet splitsen van Belgie. Hieruit is gebleken dat 10% van de NVA stemmers tegen de splitsing van het land waren. Vandaar dat hij tijdens zijn campagne het woord separatisme niet meer in de mond neemt. Hij zou hier stemmen mee kunnen verliezen. Dat de kiezers dit niet doorhebben is zoals jezelf zegt dom ja. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
iedere partij doet wat ze zelf wil, de kiezer beoordeelt uiteindelijk; seffens gaat ge, met al uw moeten moeten en moeten, nog zeggen op wie ik moet moet moet stemmen .... Met al uw moeten, verraadt ge wel een minder fraai deel van uw karakter ... beseft ge dat ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe meer de volgende federale regering in de finansiële tang komt, hoe beter. 't Is gelijk bij een echtscheiding: als één partij er een vechtscheiding van maakt, omdat zij niet wil scheiden, ja dat moet je inderdaad dat spel meespelen, of je bent heleganst de pineut.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ja,de sossen willen dat niet. |
|
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() Eigenlijk zou ik het niet erg vinden als NVA wat minder stemmen zou halen:
de geesten (bij de andere partijen en zeker bij de francofonen) zijn nog niet rijp om België te hervormen. En alleen komt BDW er nooit. Laat het orkest van de trado's nog maar een jaar of twee verder spelen op het dek van de Titanic en onze samenleving volledig naar de verdoemenis helpen: de schok met de ijsberg van de sociaal-economische realiteit (waarvan nu alleen nog het topje zichtbaar is) zal het schip wel tot zinken brengen. Dan zal niemand in 2012 kunnen zeggen dat het de schuld is van de V-partijen, want ook die zijn niet in staat om de huidige problemen het hoofd te bieden. Hoewel de schade met een doorgedreven staatshervorming misschien nog te repareren valt.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 9 juni 2010 om 10:02. |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Ik kan me zeker hierin vinden, http://www.gva.be/blog/standpunt/ext...oet-eraan.aspx . Net zoals ik eerder al betoogde is de NV-A seperatistisch maar is ze wel voorstander van "samen als het kan, zonder als het moet". De hetze is veroorzaakt door partijen die zelf aan de basis liggen van de huidige situatie. Zeker CD&V en O-VLD trachten nu hun handen in onschuld te wassen...Weinig overtuigend gezien hun uitverkoop van instellingen (Fortis, Electrabel), verkopen van overheidsgebouwen,...
|
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() N-VA zou best wel eens kunnen achteruitgaan in vergelijking met de peilingen en dat zal door de rest dan verkocht worden als een nederlaag voor de N-VA.
|
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Wat enkel bij mensen die dom/geen inzicht hebben zal pakken. Als een partij van 13 naar 18% stijgt dan mag je nog zagen zoveel je wilt dat het geen 25% is maar het is toch nog een gigantische stijging. Zeker als je zelf dan een daling van 2-3% tav een al slappe score moet verbergen.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 9 juni 2010 om 10:57. |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() ik vrees ook dat N-VA de eerste Vlaamse partij gaat zijn die een vooruitgang van pakweg 5% behaald, maar in de media gaat afgeschilderd worden als verliezer ('gaat vooruit maar 10% minder dan verwacht)
Peilingen maken de kiesstrijd kapot |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 9 juni 2010 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() Vandenbroucke is niet weggevlucht maar weggejaagd,
eerst uit het Belgische daarna uit het Vlaamse niveau, ik denk oa wegens "te Vlaamsgezind". Heb overigens weinig sympathie voor die man, die actief meedoet aan de demonisering van terechte VB-standpunten.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Burger
|
![]() Ik begin eigenlijk te vrezen dat de voorbije dagen negatief zullen zijn voor de N-VA. Mensen gaan bang zijn "oei, we gaan hier toch geen Griekenland worden", Vandenbroucke tegen Danny Pieters in Phara.
Bovendien vind ik beide zaken niet terecht. Niet (alleen?) de N-VA is verantwoordelijk voor de politieke instabiliteit, maar ons volledige systeem. En Vandenbroucke zat in Phara echt belachelijk te doen. Simplistisch op en top. |
![]() |
![]() |
#36 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Heb geen idee wat de inpakt is van al die stemmingmakerij,maar ben wel benieuwd wat de verkiezingsuitslag zal opleveren.Nog enkele dagen geduld,zou ik zeggen. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door an1958 : 9 juni 2010 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Burger
|
![]() Opmerkelijk, toccata. Iets waar zowel Belgicisten als Flaminganten (of toch van elke soort minstens 1) op dit forum het over eens zijn, en jij bent het oneens.
Vind je van jezelf dat je het eigenlijk toch wel beter weet dan je medemens? Wat doe je eigenlijk aan de zogezegd tolerante kant van het politieke bestel?
#38 |
Staatssecretaris
|
![]() Te "Vlaamsgezind" voor een sos (en voor Laeken).
"Vlaamsgezind" dus tussen aanhalingstekens. Veel spannender om VDB in Vl te vervangen door iemand die niet tegen de uitbreiding van Brussel is, toch?
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 9 juni 2010 om 11:28. |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |