Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 juni 2010, 09:30   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wilders, wiens kapsel belangrijker is dan zijn politieke boodschap.
Knap, op de man spelen, een specialiteit.
Oud 10 juni 2010, 09:34   #22
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
PVDA is op één zetel na toch de grootste partij?
Aangezien Wilders van geen besparingen wil weten, vrees ik dat hij uit de boot van Rutte zal vallen.
Dus zij verliezen niets?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 juni 2010, 09:39   #23
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan maar 'rechts' verwijten op het uiterlijk af te gaan.
Oud 10 juni 2010, 09:45   #24
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Knap, op de man spelen, een specialiteit.
Tja, als men niets anders te vertellen heeft.
Pericles is offline  
Oud 10 juni 2010, 09:46   #25
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Denk van niet. Of de VLD moet 180 graden draaien en zich bij een regeringsvorming achter de N-VA zetten. En als je ziet wat mensen als Vanhengel durven publiceren zit dat er niet in. Duuuus: een regering met CVP/VLD/SP.a/Groen!/PS/CdH/Ecolo, en een België waar weer 4 jaar niets beweegt Leve België!

Zou dat zo makkelijk gaan? Net zoals het CDA in Nederland, zou ik me goed kunnen voorstellen, dat de (traditionele) partij die zwaar verliest, liever een oppositiekuur gaat volgen.
Oud 10 juni 2010, 09:51   #26
Kaal
Minister-President

Standaard

Nu vraag ik mij af : wat als de VVD gewoon plaats had gemaakt binnen de partij voor de ideeën van Wiklders? Hij komt toch van de VVD? Zou die partij vandaag dan niet veruit de grootste zijn ?
Kaal is offline  
Oud 10 juni 2010, 09:54   #27
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Nu vraag ik mij af : wat als de VVD gewoon plaats had gemaakt binnen de partij voor de ideeën van Wiklders? Hij komt toch van de VVD? Zou die partij vandaag dan niet veruit de grootste zijn ?
Dan kwam er een scheuring binnen de VVD.
Pericles is offline  
Oud 10 juni 2010, 10:12   #28
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dan kwam er een scheuring binnen de VVD.
Wilders was en is gewoon te radicaal, zelfs op de rechtervleugel van de VVD vonden ze hem soms te ver gaan. Daarbij was de partijdiscipline en partijlijn niet meer te handhaven; Wilders was het uiteindelijk gewoon niet meer eens met de meerderheid van zijn oud-partijgenoten.
Bij de VVD blijven had wel de redding kunnen zijn voor Verdonk, hoewel zij binnen de VVD ook voor een scheuring had kunnen zorgen. Het vertrek van Verdonk was achteraf goed voor de VVD, in de zin van dat er weer eenheid kwam binnen de partij, en daarna is zij gewoon door de PVV van Wilders voorbij gestreefd.
Oud 10 juni 2010, 10:14   #29
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pca Bekijk bericht
waait dit over naar VB van Vlaanderen ?
Waarlijk, de diepzinnige analyses die je maakt blijven me keer na keer verbazen.
Oud 10 juni 2010, 10:32   #30
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht

VVD is nu al de grootste.
Maar op sociaal economisch vlak hebben VVD & PVV weinig gemeen.
Wilders heeft zijn oorspronkelijke rechtse socio-economische standpunten totaal omgebogen en is op dat vlak nu linkser dan de PVDA.
speurneus is offline  
Oud 10 juni 2010, 10:34   #31
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Wilders was en is gewoon te radicaal, zelfs op de rechtervleugel van de VVD vonden ze hem soms te ver gaan. Daarbij was de partijdiscipline en partijlijn niet meer te handhaven; Wilders was het uiteindelijk gewoon niet meer eens met de meerderheid van zijn oud-partijgenoten.
Bij de VVD blijven had wel de redding kunnen zijn voor Verdonk, hoewel zij binnen de VVD ook voor een scheuring had kunnen zorgen. Het vertrek van Verdonk was achteraf goed voor de VVD, in de zin van dat er weer eenheid kwam binnen de partij, en daarna is zij gewoon door de PVV van Wilders voorbij gestreefd.
Verdonk, te rechts voor de VVD en te links voor de PVV, is na deze verkiezingen in het niets verdwenen. Hoe een balletje rollen kan.
speurneus is offline  
Oud 10 juni 2010, 10:39   #32
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Verdonk, te rechts voor de VVD en te links voor de PVV, is na deze verkiezingen in het niets verdwenen. Hoe een balletje rollen kan.
Ja het blijft mij verbazen hoe snel Nederlanders van mening kunnen veranderen. Binnen de VVD had zij vorige keer (2006) 650.000 voorkeurstemmen en nu is zij niet eens meer in staat een zetel te halen, terwijl er aan haar discours zo goed als niet veranderd is.

Laatst gewijzigd door Pericles : 10 juni 2010 om 10:43.
Pericles is offline  
Oud 10 juni 2010, 10:41   #33
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja het blijft mij verbazen hoe snel Nederlanders van mening kunnen veranderen. Binnen de VVD had zij vorige keer (2006) 650.000 voorkeurstemmen en nuis zij niet eens meer in staat een zetel te halen, terwijl er aan haar discours zo goed als niet veranderd is.
Nederlanders zijn flexibeler dan Belgen.
Elk voordeel heb zen nadeel.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 10 juni 2010 om 10:42.
Felix (be) is offline  
Oud 10 juni 2010, 10:45   #34
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja het blijft mij verbazen hoe snel Nederlanders van mening kunnen veranderen. Binnen de VVD had zij vorige keer (2006) 650.000 voorkeurstemmen en nuis zij niet eens meer in staat een zetel te halen, terwijl er aan haar discours zo goed als niet veranderd is.
Misschien omdat de lijn van de VVD en PVV duidelijker was; Rutte, die door velen gezien werd als een 'sociaal-liberaal' heeft uiteindelijk een programma verdedigd, die juist rechtser is. Kortom beide partij hebben Verdonk totaal de wind uit de zeilen genomen.
Oud 10 juni 2010, 10:48   #35
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien omdat de lijn van de VVD en PVV duidelijker was; Rutte, die door velen gezien werd als een 'sociaal-liberaal' heeft uiteindelijk een programma verdedigd, die juist rechtser is. Kortom beide partij hebben Verdonk totaal de wind uit de zeilen genomen.
Dat begrijp ik wel. Maar nu helemaal niets van stemmen meer, dat verwondert mij .
Pericles is offline  
Oud 10 juni 2010, 11:04   #36
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou dat zo makkelijk gaan? Net zoals het CDA in Nederland, zou ik me goed kunnen voorstellen, dat de (traditionele) partij die zwaar verliest, liever een oppositiekuur gaat volgen.
Ik denk van niet. Zelfs na een zwaar verlies kunnen ze een regeringsdeelname gemakkelijk verkopen aan de achterlijke Vlamingen. Ze 'nemen immers hun verantwoordelijkheid om de crisis aan te pakken, itt de N-VA en die Borms van een De Wever enz enz enz'.

Zo zit dit land in elkaar.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 10 juni 2010, 11:10   #37
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik denk van niet. Zelfs na een zwaar verlies kunnen ze een regeringsdeelname gemakkelijk verkopen aan de achterlijke Vlamingen. Ze 'nemen immers hun verantwoordelijkheid om de crisis aan te pakken, itt de N-VA en die Borms van een De Wever enz enz enz'.

Zo zit dit land in elkaar.
Zelfs al zou een Vlaamse partij dit uiteindelijk doen, dan zullen ze waarschijnlijk voordat ze überhaupt een draai kunnen maken, de grote winnaar, waarschijnlijk het NVA, naar voren schuiven; of ze dit in Wallonië nu leuk vinden of niet.
Oud 10 juni 2010, 11:22   #38
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooie illustratie van uw redeneervermogen
Savatage is offline  
Oud 10 juni 2010, 12:00   #39
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pca Bekijk bericht
waait dit over naar VB van Vlaanderen ?
Ik vind die Wilders niet eens een goede politicus. Dan toch liever De Winter.
bgf324 is offline  
Oud 10 juni 2010, 12:06   #40
grhluna
Burgemeester

Standaard

ik weet eigenlijk weinig over de nederlandse politiek
ik weet dat nederland de voorbije jaren een neoliberale politiek heeft gevoerd
ja europa.. leuke toekomst tegemoet
van rompuy president, een cvp'r!
wat heeft die man nu te zeggen
dehaene is van een ander kaliber
grhluna is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be