Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2004, 12:50   #21
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Solidariteit? Nooit van gehoord, meneer...
jawel, solidariteit binnen de eigen volksgemeenschap.
In eerste plaats uiteraard binnen de eigen gemeenschap, maar OOK daarbuiten.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 13:01   #22
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
jawel, solidariteit binnen de eigen volksgemeenschap.
Kortom: egoïsme.
Het woord solidariteit krijgt in Vlaanderen een slechte klank en dat is zeer jammer.
Solidariteit in België betekent in de praktijk solidariteit met de eindeloze misbruiken in Wallonië.
Er is geen enkel regio in de wereld die zoveel geld geeft aan die 'solidariteit'. En dan krijgen we nog verwijten naar ons hoofd.
Is het dan te verwonderen dat sommigen er genoeg van krijgen en zeggen: Solidariteit ge kunt allemaal de pot op.
Verkeerd, maar begrijpelijk.
Echte solidariteit geldt in eerste plaats in eigen straat en land, maar ook wereldwijd.
Raf zoals vele anderen veegt opnieuw dit probleem onder de mat.
Nog krasser: Vlaanderen dat meer dan wie ook ter wereld geld geeft aan solidariteit is 'egoïst'!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 13:08   #23
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Citaat:

= de interpretatie van een bekrompen geest.
Je solidariteit laten eindigen aan de grenzen van een land is pas bekrompen. Mijn solidariteit beperkt zich niet tot "mijn eigen volk", maar strekt zich uit tot alle mensen die in nood zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 14:39   #24
scarlet
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
illegale vreemdelingen dienen hardhandig het land te worden uitgezet.
voor economische of politieke vluchtelingen is er geen plaats meer in vlaanderen (en de rest van europa).
waterdichte immigratiestop dus.
verder zou men ook beter de ontwikkelingshulp stopzetten vermits dit toch weggegooid geld is.
er is in vlaanderen ook armoede en men zou beter eerst de vlaamse armen helpen.

wat is me dat nu

Volledig mee akkoord Mitgard,....in Vlaanderen is armoede genoeg,...en het is de PLICHT van de overheid om te zorgen dat er eerst hulp, gerechtigheid en gelijkheid geschied onder EIGEN VOLK!

Scarlet
scarlet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 15:17   #25
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er is in vlaanderen ook armoede en men zou beter eerst de vlaamse armen helpen. wat is me dat nu
Woorden, recht uit mijn hart!.
Ik doe vrijwilligerswerk in de Stuivenbergwijk in Antwerpen. Ik zie dagelijks hoe er voor onze eigen mensen geen opvang is, geen geld. Maar voor illegalen, migranten, junkies... Hoeveel moet je hebben?

Ronduit schandalig.
Moeders met kinderen, die in de steek gelaten zijn en waarvan de man het vertikt onderhoudsgeld te betalen. Tienermoerders die 'voor de goede naam van de familie' het huis uitgezet zijn door hun ouders, omdat ze geen abortus wilden en het kindje wilden houden. Gezinnen onder collectief schuldbeheer, die voor 2 volwassenen en 4 kinderen 20 euro per week toegewezen krijgen van hun curator.
En noem maar op. Schrijnend.
Maar zodra ze niet meer blank zijn, illegaal, of aan de drugs, ja dan... dan is alles mogelijk!
Dan is er wel een achterpootje in de wet!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 15:43   #26
Pol Verpollen
Vreemdeling

Pol Verpollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je solidariteit laten eindigen aan de grenzen van een land is pas bekrompen. Mijn solidariteit beperkt zich niet tot "mijn eigen volk", maar strekt zich uit tot alle mensen die in nood zijn.
Hoor hier, nog een wereldverbeteraar.
Laten we hetvolgende voorstellen. Al de werledverbeteraars zoals jij die geven nog eens 50% meer af van hun loon om die arme menskes te helpen in al die "arme" landen. We laten er een paar 100 naar hier komen en ze mogen in jouw gemeente wonen. En de kinderen die mogen naar jouw kinderen hun school gaan en de mannen die mogen bij jou op het werk komen werken.

Let wel. Enkele krijgen het huis om in te wonen dat net naast jouw huis staat. Ja, wel op de kosten van de OCMW hé.

Veel succes.

Ben ik nu niet verdraagzaam.
[/b]
Oud 17 mei 2004, 15:46   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Niemand zal er u op aankijken als ge 11.11.11 rijkelijk steunt.
Om een of andere reden krijg ik echter de indruk dat het vooral lieden zijn die een goed belegde boterham verdienen aan het migratiebeleid, die steeds de mond vol hebben over solidariteit.
Iemand een idee wat het aandeel van sociale werkers is in het totaal van de werkende bevolking ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 16:48   #28
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
er is in vlaanderen ook armoede en men zou beter eerst de vlaamse armen helpen. wat is me dat nu
Woorden, recht uit mijn hart!.
Ik doe vrijwilligerswerk in de Stuivenbergwijk in Antwerpen. Ik zie dagelijks hoe er voor onze eigen mensen geen opvang is, geen geld. Maar voor illegalen, migranten, junkies... Hoeveel moet je hebben?

Ronduit schandalig.
Moeders met kinderen, die in de steek gelaten zijn en waarvan de man het vertikt onderhoudsgeld te betalen. Tienermoerders die 'voor de goede naam van de familie' het huis uitgezet zijn door hun ouders, omdat ze geen abortus wilden en het kindje wilden houden. Gezinnen onder collectief schuldbeheer, die voor 2 volwassenen en 4 kinderen 20 euro per week toegewezen krijgen van hun curator.
En noem maar op. Schrijnend.
Maar zodra ze niet meer blank zijn, illegaal, of aan de drugs, ja dan... dan is alles mogelijk!
Dan is er wel een achterpootje in de wet!

erg, die weg-met-ons en ander volk eerst- mentaliteit.

mooi dat je vrijwilligerswerk doet, dorus.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 17:14   #29
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door witenzwart

Neen beste ventkont, gewoon hup naar hier is hup terug. Simpel!

Minder moslim-miskweek en linkselaars, beter voor europa!
Is er een vertaler Koeterwaals-Nederlands aanwezig?
ik denk dat hij met 'ventkont' eerder 'kontvent' bedoelt.
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 17:28   #30
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
illegale vreemdelingen dienen hardhandig het land te worden uitgezet.
voor economische of politieke vluchtelingen is er geen plaats meer in vlaanderen (en de rest van europa).
waterdichte immigratiestop dus.
verder zou men ook beter de ontwikkelingshulp stopzetten vermits dit toch weggegooid geld is.
er is in vlaanderen ook armoede en men zou beter eerst de vlaamse armen helpen.

wat is me dat nu
En op welke manier ben jij dan solidair? Enkel door hier op dit forum steeds maar schijnheilig en hautain te liggen lullen?
Echte solidariteit is veel meer dan de' breeddenkende intellektueel' uithangen, die andersdenkenden of mensen uit 'lagere klassen' voortdurend vernedert en beledigt omdat zij met het vreemdelingenprobleem in hun maag zitten...
Man, jij geeft geen reet om mensen, noch om autochtonen, noch om allochtonen, alleen je eigen venijnig gelijk telt voor jou.
Oud 17 mei 2004, 17:30   #31
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babo
IK ben van mening dat het aantal vreemdelingen in belgie en europa drastisch moet DALEN;wat niet echt het geval is .Er moeten nieuwe opties gemaakt worden ,om iets aan het vreemdelingen aantal te veranderen.Men moet de containers en de passagiers in een vliegtuig beter controleren.En zonder medelijden terugsturen naar hun land.
Dan zullen de omgevingen van de lage landen er al veel netter uitzien.
Wie het niet eens is met deze stelling, mail me en bespreek je argument:
[email protected]
Ik denk ook dat de vluchtelingenstroom naar onze streken onhoudbaar is voor iedereen. De ontwikkelingslanden verliezen hun aktiefste krachten, de sukkelaars blijven achter, de mensenhandelaars worden rijk en onze volksbuurten en scholen worden onleefbaar.
De oorzaak van deze toevloed is onze rijkdom en hun armoede. Doelgerichte ontwikkelingshulp is dus een noodzaak samen met een immigratiestop naar het dichtst bevolkte deel van de wereld.
Dit is een belangrijk en delicaat probleem, dat niet eenzijdig kan opgelost worden. En zeker niet zonder, maar wel met medelijden.
Inderdaad. Een zeldzaamheid, iemand die realistisch en humaan over het probleem denkt.
Oud 17 mei 2004, 17:34   #32
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ah ja? En hoe help jij dan 'alle mensen die in nood zijn'? Door op hen in te lullen? Door hen vanuit je ivoren torentje een aalmoes toe te werpen? Door hen aan te raden om hun geluk maar te beproeven in de 'achtergestelde wijken'?
Oud 17 mei 2004, 17:41   #33
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Het woord solidariteit krijgt in Vlaanderen een slechte klank en dat is zeer jammer.
Solidariteit in België betekent in de praktijk solidariteit met de eindeloze misbruiken in Wallonië.
Er is geen enkel regio in de wereld die zoveel geld geeft aan die 'solidariteit'. En dan krijgen we nog verwijten naar ons hoofd.
Is het dan te verwonderen dat sommigen er genoeg van krijgen en zeggen: Solidariteit ge kunt allemaal de pot op.
Verkeerd, maar begrijpelijk.
Echte solidariteit geldt in eerste plaats in eigen straat en land, maar ook wereldwijd.
Raf zoals vele anderen veegt opnieuw dit probleem onder de mat.
Nog krasser: Vlaanderen dat meer dan wie ook ter wereld geld geeft aan solidariteit is 'egoïst'!
Hier kan-voor de zoveelste keer-iedereen weer eens zien hoe Raf de zeer pertinente uitspraken van iemand als luc broes uit de weg gaat. Het komt niet in zijn kraam te pas en hij kan er niet op schelden, dus doet hij of zijn neus bloedt. *KNIP*

Geachte,

Strikt wettelijk gezien, staat het u vrij van te schelden.
Toch proberen we scheldtirades en persoonlijke aanvallen op dit forum, o.a. omwille van het niveau en de goeie sfeer, te vermijden, en enkel mekaars ideeën aan te pakken. Zeker na klachten vanwege geviseerden.Wil u hier in het vervolg rekening mee houden?

Dank bij voorbaat
Peter Johan
Oud 17 mei 2004, 17:45   #34
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Verpollen
Citaat:

Hoor hier, nog een wereldverbeteraar.
Laten we hetvolgende voorstellen. Al de werledverbeteraars zoals jij die geven nog eens 50% meer af van hun loon om die arme menskes te helpen in al die "arme" landen. We laten er een paar 100 naar hier komen en ze mogen in jouw gemeente wonen. En de kinderen die mogen naar jouw kinderen hun school gaan en de mannen die mogen bij jou op het werk komen werken.

Let wel. Enkele krijgen het huis om in te wonen dat net naast jouw huis staat. Ja, wel op de kosten van de OCMW hé.

Veel succes.

Ben ik nu niet verdraagzaam.
[/b]
Inderdaad, zo zou het moeten zijn. Al die blaaskaken moeten zelf ook maar eens met de lasten van de multikul komen te zitten. Laat ons de concentratiewijken en dito scholen 'deconcentreren', door de allochtonen evenredig te verspreiden over HEEL HET LAND. Meer nog: de rijkere gemeenten en wijken moeten maar meer armlastigen opnemen, want hoe rijker ge zijt, hoe solidairder ge kunt zijn. Komaan, vooruit met de geit!!!
Oud 17 mei 2004, 17:56   #35
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Niemand zal er u op aankijken als ge 11.11.11 rijkelijk steunt.
Om een of andere reden krijg ik echter de indruk dat het vooral lieden zijn die een goed belegde boterham verdienen aan het migratiebeleid, die steeds de mond vol hebben over solidariteit.
Iemand een idee wat het aandeel van sociale werkers is in het totaal van de werkende bevolking ?
Inderdaad. Zoals ik elders al schreef, al die verenigingskes en instellingen die zogezegd de armen, allochtonen en ontwikkelingslanden willen helpen, zitten vol met nepfiguren die allerlei mistige opleidingen gevolgd hebben, sociologen, communicatiewetenschappers, pol & soccers, sociaal agogen, en ga zo maar door... Hun solidariteit uit zich vooral in het incasseren van hun mooi salarisje op het einde van iedere maand.
Die vechten gewoon voor hunne eigen winkel, niet voor de verworpenen der aarde.
Ik zou niet verschieten als diene Raf ook tot die club behoort...
Oud 18 mei 2004, 08:25   #36
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door witenzwart
Citaat:

Neen, beste ventkont, tis niet hup omhoog, hop in je poep, maar hup naar hier, hop naar ginder.
Hup naar Vlaams Blok, hop weg gezond verstand!
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 23:12   #37
babo
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar babo
Standaard

was maar een stelling dus als een kindje zoals jij raf dat te moeilijk vindt dan kan jij miss beter terug naar het kleuterklasje gaan. i reste my case
babo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 01:51   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Citaat:

ik denk dat hij met 'ventkont' eerder 'kontvent' bedoelt.
En dat vind jij duidelijker?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 20 mei 2004, 01:52   #39
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

En op welke manier ben jij dan solidair? Enkel door hier op dit forum steeds maar schijnheilig en hautain te liggen lullen?
Echte solidariteit is veel meer dan de' breeddenkende intellektueel' uithangen, die andersdenkenden of mensen uit 'lagere klassen' voortdurend vernedert en beledigt omdat zij met het vreemdelingenprobleem in hun maag zitten...
Man, jij geeft geen reet om mensen, noch om autochtonen, noch om allochtonen, alleen je eigen venijnig gelijk telt voor jou.

Citaat:
Oud 20 mei 2004, 01:52   #40
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ah ja? En hoe help jij dan 'alle mensen die in nood zijn'? Door op hen in te lullen? Door hen vanuit je ivoren torentje een aalmoes toe te werpen? Door hen aan te raden om hun geluk maar te beproeven in de 'achtergestelde wijken'?

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be