![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() x2
azert verzint die mondelinge mededelingen ter plekke. Soms heeft hij ook "iets op de radio" gehoord "van een eminent blabla...". Is gewoon één van zijn geliefkoosde viswijftactieken. Ik denk dat Bracke een goed minister zou zijn. Mocht er een regering met N-VA tot stand komen, want zover is het nog lang niet.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 14 juni 2010 om 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Wel, gelijk heeft hij. Ze dienen een ander publiek. Het is net door te veel samen te werken dat er geen gericht beleid kan gevoerd worden, gestoeld op de noden van hun eigen publiek.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan maar van weinig frankofone ministers gezegd worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge kent dat wel: zo iemand voor wie het brugpensioen een maatschappelijke zegen zou zijn omdat ie op het werk alleen maar in de weg loopt ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens een beetje flamingant zal zijn nieuws ophalen om voor de federale overheid te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Groene ministers hebben ... Belgisistische ministers ... Citaat:
Met een (beperkt) aantal franstalige kollega's kon ik zeer goed samenwerken. Met nog meer franstalige kollega's kon ik kameraadschappelijke banden opbouwen. (en een paar van mijn frankofone bazen waren aartsgevaarlijk voor flaminganten ...)
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Toen moeten de flaminganten zich nog koest houden; nu kunnen ze een grote bek opzetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er niet van overtuigd dat er NVA federale ministers moeten komen in de eerste plaats.
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom niet? Ze kunnen zich wat mij betreft zelfs tevreden stellen met het gedogen van een minderheidskabinet dat een correcte staatshervorming weet door te voeren. Enkele staatssecretarissen die controle kunnen uitoefenen vind ik natuurlijk een verkieslijker minimum.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Nee nee, nu moet BDW wel en om 1 minister te kiezen voor de VL regering was het al moeilijk: Muyters was al een miscast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Muyters een miscast: graag wat feiten die deze stelling staven, aub?
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder minister kan je dus onmogelijk wegen op de besluitvorming. Uiteraard kan de NV-A een soort "gedoogbeleid" voeren door een minderheidsregering vanuit het parlement te steunen, maar dan zal ze enkel greep hebben op de staatshervorming, niet op b.v. het socio-economisch beleid, justitie, migratiebeleid, enz. Dit zou dan volledig in handen komen van de "coalitiepartners" onder de strikte leiding van de PS. Oh, de NV-A zal wel parlementaire initiatieven kunnen blokkeren (en dan nog), maar daarnaast zijn er enorm veel materies die rechtstreeks door de minister worden behandeld, en waarin het parlement niet tussenkomt (behalve via de parlementaire vragen). De NV-A loopt dus het risico om de facto buitenspel gezet te worden door alle linkse partijen + CD&V voor alles wat buiten de staatshervorming valt.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ze daar veel onder zal lijden, is nog lang geen uitgemaakte zaak. Uiteraard verkies ik een ander scenario: er wordt eindelijk werk gemaakt van een ernstige staatshervorming, en ook in Wallonië dringt het tot de geesten door dat confederalisme helemaal geen 'fédéralisme des cons' hoeft te betekenen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zolang hij die rol speelt, krijgt hij mijn stem.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juni 2010 om 13:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() En hoe versterkt u de samenwerking in BE,door steeds op de kap te zitten van vlamingen?
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Dat van die grote bek hebben ze waarschijnlijk van u geleerd nietwaar?